Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 oktober 2021, 15:05   #61
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Flirten kan ook al eens hardwerken zijn
Dat doe je niet op het werk hé Fred. Komaan zeg.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2021, 17:06   #62
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Thuiswerk
Geen verkoudheid of griep
ok

Geen vervelende omhelzingen
Er zijn meer gezellige omhelzingen dan vervelende.

Mensen uit je persoonlijke space wegblijven
Geldt niet voor alle medemensen

Geen vervelende bedrijfsfeestjes
Er zijn ook gezellige bedrijfsfeestjes.

Je hebt altijd een uitvlucht om van vervelende gesprekken weg te lopen
ok

Minder auto’s
ok

Mensen die terug leren wandelen en fietsen
ok

Minder reukhinder van mensen die uit hun mond stinken
Nu ben je ermee aan het rammelen.
….
Afijn, de maatregelen waren hard nodig, maar wel uiterst vervelend.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2021, 19:15   #63
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Citaat:
Nu ben je ermee aan het rammelen.
Dat moet ik toegeven.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2021, 19:57   #64
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Ik ken een zelfmoord geval vanwege verplicht thuiswerk, z'n kantoor job gaf hem de contacten die hij nodig had om verder te gaan.
Ook scheidingen als partners bij wijze van spreken elkaar niet meer kunnen zien of ruiken als beiden altijd thuis zijn. Ze leren elkaar ook op een andere manier kennen. Iemand die door zijn werk gedreven is kan totaal anders zijn als hij, zij zich volledig concentreert op zijn job. Ze leren een persoon kennen die ineens andere prioriteiten heeft, zich zenuwachtig maakt minder geduld, kortaf is en soms opvliegend. Als die persoon gedreven is natuurlijk, er zijn er altijd die in eender welke situatie lui aan hun kloten krabben. Of die op het werk zijn of thuis maakt feitelijk niet veel verschil uit. Het soort mensen dat in ieder geval beter ontslagen wordt want ze ze betekenen alleen kostelijke en nutteloze ballast voor een onderneming.

Laatst gewijzigd door Gipsy : 5 oktober 2021 om 20:00.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2021, 04:49   #65
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Afijn, de maatregelen waren hard nodig, maar wel uiterst vervelend.

Spijtig dat ze niks gedaan hebben. Behalve plezier doen aan mensen die graag hebben dat anderen gehoorzaam zijn in pesterij.

Laatst gewijzigd door patrickve : 6 oktober 2021 om 04:50.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2021, 19:16   #66
discuz
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Zou kunnen maar ik geloof er niet veel van. Diegenen die ik ken lopen nogal veel rond op alle uren van de dag. Als klant kan je ze sowieso nooit bereiken.
Heb je recent al eens geprobeerd om een bank, bepaalde overheidsdiensten, nutsbedrijven of ziekenkassen te bellen? Als je al iemand aan de lijn krijgt, is het vaak om te horen dat men je vraag binnen een week of langer zal beantwoorden.

Veel afwezigen door Corona, lijkt me nog steeds. Of ze hebben structureel te weinig mensen, dat kan ook. Hoeveel mag dat de burger kosten, een (verplichte) bankrekening hebben?
discuz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2021, 19:26   #67
discuz
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Van boring life gesproken.
Verkleed als indiaan in een online meeting.
Allee wat zegt ge nu, Mambo. Je als indiaan verkleden? Dat is vandaag de dag toch compleet ongepast, het wordt aanzien als cultuurkaping! Op Zoom of niet, dat feit alleen kan genoeg reden zijn voor een ernstig gesprek bij Human Resources, het verplicht volgen van een cursus diversiteit of nog erger in bepaalde middens, durf ik te veronderstellen.

Zara en Kendall Jenner worden beschuldigd van culturele toe-eigening, maar wat betekent die term?
Oud 6 oktober 2021, 19:26   #68
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door discuz Bekijk bericht
Heb je recent al eens geprobeerd om een bank, bepaalde overheidsdiensten, nutsbedrijven of ziekenkassen te bellen? Als je al iemand aan de lijn krijgt, is het vaak om te horen dat men je vraag binnen een week of langer zal beantwoorden.

Veel afwezigen door Corona, lijkt me nog steeds. Of ze hebben structureel te weinig mensen, dat kan ook. Hoeveel mag dat de burger kosten, een (verplichte) bankrekening hebben?
Ik vermoed ook dat een aantal (semi) openbare diensten maar al te graag hun service aan de m/v flink minderden.
Alhoewel ik begrip heb voor de sukkelaars die aan de balie zitten. Altijd in frontaal aanzicht met ademende mensen ... (de allergrootste sukkelaars waren natuurlijk de kassiersters in de warenhuizen; die kan je onmogelijk "thuis" zetten)

Zo ben ik benieuwd wanneer we terug onze eigen auto gaan mogen volgen in de technische controle. Want daar in dat grote hoge gebouw met zoveel mensen moet het nogal gevaarlijk zijn.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 6 oktober 2021, 19:28   #69
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Allee wat zegt ge nu, Mambo. Je als indiaan verkleden? Dat is vandaag de dag toch compleet ongepast, het wordt aanzien als cultuurkaping! Op Zoom of niet, dat feit alleen kan genoeg reden zijn voor een ernstig gesprek bij Human Resources, het verplicht volgen van een cursus diversiteit of nog erger in bepaalde middens, durf ik te veronderstellen.

Zara en Kendall Jenner worden beschuldigd van culturele toe-eigening, maar wat betekent die term?
Cultural appropriation, het summum van woke-gevoelen ...

Oud 6 oktober 2021, 20:00   #70
discuz
Minister

Standaard

Citaat:
Cultural appropriation, het summum van woke-gevoelen ...
Gek genoeg lijkt het Vlaams nationalisme nu en historisch gezien een warme affiniteit te hebben voor dit soort repressie, om een niet-evidente reden. Johan Sanctorum in februari van dit jaar:

Citaat:
Alle facetten van het openbare leven, de administratie, het straatbeeld, maar ook de privésfeer dienen volgens het advies onderworpen aan een grondige opkuis. Kinderen die zich als Indiaan verkleden, doen aan ‘cultural appropriation’, een woke-term om aan te geven dat zoiets krenkend is voor de oorspronkelijke bewoners van Amerika. Herinner u de Buffalo-rel rond de masquotte van AA Gent. Als de adviseurs hun zin krijgen, gaat de stad Gent zich daar allemaal mee bemoeien. Vergeet niet: het is voor uw eigen goed.

Er is veel verontwaardiging over deze diarree van politieke correctheid. Ten onrechte, want dit is eigenlijk een fantastisch cadeau voor ons allemaal, en niet in het minst de Gentenaar zelf. Ik verklaar me nader. Je kan maar rebelleren als er iets is om tegen te rebelleren. In het Rijk van de Vrijheid ga je dood van verveling.

Moraal: meer boeken moesten verboden worden. Kunst is de censuur omzeilen, en als er geen censuur is, wordt het bezigheidstherapie. Het linksgroen/blauwe Politbureau maakt zich dermate belachelijk met dat maoïstisch voorontwerp dat het, indien gestemd, tot een tsunami van burgerlijke ongehoorzaamheid zal leiden.
Had ik me maar als indiaan verkleed. Dat had - in tegenstelling wat Mambo beweert - geen bewijs geweest van verveling. Integendeel, het was een bewijs van Vlaams nationalistisch activisme geweest, dat nauwelijks had moeten onderdoen voor de recente toespraak van de Leuvense rector!

Wie werkelijk voor het Rijk van de Vrijheid is, die moet volgens deze redenering eigenlijk tegen officiële vrijheid zijn. Eigenlijk is een Talibanregime dus het beste, hoe meer restricties, hoe meer het mensen aanzet tot actie. Want vrijheid is iets wat je neemt, niet wat je krijgt. Dat belooft!

Laatst gewijzigd door discuz : 6 oktober 2021 om 20:01.
Oud 7 oktober 2021, 05:44   #71
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Allee wat zegt ge nu, Mambo. Je als indiaan verkleden? Dat is vandaag de dag toch compleet ongepast, het wordt aanzien als cultuurkaping!
Hoezo ? Kleden Afrikaanse negers zich dan niet als blanken, met een broek en een hemd en zo ? Rijden zij niet als blanken in auto's ?
Oud 7 oktober 2021, 09:23   #72
discuz
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Hoezo ? Kleden Afrikaanse negers zich dan niet als blanken, met een broek en een hemd en zo ? Rijden zij niet als blanken in auto's ?
Volgens het koloniaal model in voege tot de onafhankelijkheid werd dat enorm gestimuleerd, dat was om hen te ontwikkelen, te beschaven. Let op, we bekeerden en doopten ze eerst, daar was over nagedacht. De verschillende religieuze 'brands' hadden het werk onder zich verdeeld:

Oud 7 oktober 2021, 09:31   #73
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Volgens het koloniaal model in voege tot de onafhankelijkheid werd dat enorm gestimuleerd, dat was om hen te ontwikkelen, te beschaven. Let op, we bekeerden en doopten ze eerst, daar was over nagedacht. De verschillende religieuze 'brands' hadden het werk onder zich verdeeld:

Niettemin blijft het culturele appropriatie he, voor die Afrikanen om zich de kolonisten cultuur willen eigen te maken.
Oud 7 oktober 2021, 09:48   #74
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De abacost is een protest tegen ‘blanke’ kleding.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2021, 09:53   #75
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zie negerinnen toch het liefst in hun outfit.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2021, 09:54   #76
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Ik zie negerinnen toch het liefst in hun outfit.
Ik zonder.
Oud 7 oktober 2021, 10:10   #77
discuz
Minister

Standaard

Citaat:
Mijn grootvader werd geboren in 1900. Dat lijkt allemaal wel lang geleden maar zo veel generaties geleden is dat ook weer niet. De meeste mensen van middelbare leeftijd nu hebben ouders en grootouders die dezelfde tijden meegemaakt hebben.

Ik vind vanuit een politiek en cultureel perspectief de periode van 1954-1964 bijzonder interessant. Toen mijn grootvader begon te werken bestond er nog geen shampoo! In de jaren '30 toerden er al Cubaanse bands door Europa, hun soort jazzy muziek was bijzonder populair en exotisch.

Maar het is toch bijzonder om te zien hoe in de jaren '50 en '60 de Amerikaanse soft power hier werd ingezet. Het radicale was dat de jeugd voor het eerst als consumenten werden gezien. Dit was geen tegenbeweging, het was harde commercie. De eerste Vlaamse rockpioniers imiteerden hun Amerikaanse voorbeelden en voegden daar eigen Vlaamse accenten aan toe.

Groepen en performers waren gemanufactuurd en bestonden uit heel jonge getalenteerde muzikanten die redelijk grote budgetten kregen, dat waren professionals, meestal geen sukkelaars of protestzangers van de straat. Het was een beetje de toenmalige 'Tien om te Zien', met een gladde marketingmachine en veel sponsoring, merchandising. Zelfs eigen commerciële media zoals Radio Luxemburg op de middengolf. Vraag eens in je omgeving of iemand nog weet wie Zappy Max was. Kortom, allemaal technieken van een volwassen industrie:

Groepen zoals The Jokers, bijvoorbeeld, moesten eigenlijk niet onderdoen voor The Shadows of The Ventures. Amerikaans klinkende Vlaamse surfrock, gespeeld met de duurste en beste gitaren en versterkers, weerklonken in de dancings van Sint-Anneke, Blankenberge en vele andere in binnen- en buitenland.

Hier is zo'n geweldig exotisch nummer van The Jokers, Tabou, een arrangement van een Cubaanse toerende groep uit de jaren '30, gebracht met middenin een solo van oerwoudgeluiden(!) op lead gitaar. De band was ook heel populair in Japan.

Hoe veel het allemaal aan elkaar hing bewijst het feit dat een van die jongens in die periode de body double speelde in een muzikale film van Elvis, waarvan een stukje opgenomen werd in Antwerpen.

Laatst gewijzigd door discuz : 7 oktober 2021 om 10:11.
Oud 7 oktober 2021, 10:14   #78
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mijn grootvader werd geboren in 1900.
De mijne ook !
Oud 7 oktober 2021, 10:16   #79
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Thuiswerk
Geen verkoudheid of griep
Geen vervelende omhelzingen
Mensen uit je persoonlijke space wegblijven
Geen vervelende bedrijfsfeestjes
Je hebt altijd een uitvlucht om van vervelende gesprekken weg te lopen
Minder auto’s
Mensen die terug leren wandelen en fietsen
….
Niemand verbiedt u thuis te blijven. Het probleem is dat men andere mensen vanalles is gaan verbieden.

Wel triestig. Nu het duidelijker en duidelijker wordt dat de meeste corona-maatregelen tot niets dienden, ga je ze verdedigen door het standpunt in te nemen dat ze aangenaam waren.

Met andere woorden: we moeten zelfs het nut van vrijheidsbeperkende maatregelen niet meer bewijzen als Dadeemelee ze maar aangenaam vond.

Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 7 oktober 2021 om 10:17.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2021, 10:37   #80
discuz
Minister

Standaard

Citaat:
De mijne ook !
Het heeft mij altijd geboeid om te zien hoe de naoorlogse decennia in de strips van Piet Pienter en Bert Bibber werden weergegeven. Ik moest als kind altijd lachen met de namen van producten en reclame in de tekeningen. Maar de realiteit was wel zo.

Van de activiteiten van Radio Luxemburg is jammer genoeg heel weinig bewaard gebleven. Werd eerst op steeds opnieuw gebruikte banden in studio's in Brussel opgenomen en naar Luxemburg gebracht met de auto, later live naar de enorm krachtige zenders ginder gestuurd via een simpele RTT telefoonlijn.

Dit is een affiche voor de opname op locatie in het Feestpaleis in Aalst van de Vlaamse versie van een bekende radioquiz Alles of Niets waar kandidaten veel geld konden winnen, opgenomen met een heel muzikaal gala errond.

Shampoo DOP bestaat vandaag nog steeds, het was de allereerste haarshampoo voor het grote publiek, ontwikkeld, geproduceerd en gemarket door L'Oréal, de Franse industriegigant. De familie Bettencourt werd er een van rijkste ter wereld mee. Tijdens WOII toch niet helemaal zuiver op de graat en erna ook niet, bankrekeningen in Zwiterland en zo, maar toch door en door establishment en gerespecteerd, met invloed en kennissen in de politiek.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be