Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 oktober 2021, 05:53   #61
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

En zo komen mijn medeforummers ook tot een inzicht.

De Duitse wil is totnogtoe uiteindelijk wet in de EU..

De laatste tijd echter is dat woke ,LGBQ^$)?*qqq -zever.

Zeker op de oostflank moeten ze dat niet....en ze hebben GOEDE reden..Het is heus niet de eerste keer dat hun- en de Duitse mening verschillen ,tot in het diepste van hun nieren.....

Wie dat inziet begrijpt dat de Britten al jaren voorsprong genomen hebben door "tijdig" te springen en NU de miserie van hun keus de EU te verlaten op te eten....
Tenzij wij,kiezers,bij volgende EU-parlementsverkiezingen eens drastisch ingrijpen is <land>exit nog mogelijk.

Dit prachtig project,de EU,gaat niet ten oder aan "de Oost-Europeanen",zelfs niet aan de machinaties van het Kremlin of Washington,maar aan de Europese Nomenclatura en hun "antics"...

De huidge commissie en EP zijn alweer een paar jaar "bezig" en ik kan op hun websites en in de pers GEEN ENKEL "begeesterend" project voor de toekomst vinden.Enkel ,zoals waar dit draadje over begon,pogingen een status-quo te behouden door zich te bemoeien met andermans interne keuken......Ruzie maken met Polen,iets waar gewone mensen als mezelf NIKS aan hebben...

Laatst gewijzigd door kelt : 22 oktober 2021 om 06:00.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2021, 07:33   #62
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
En zo komen mijn medeforummers ook tot een inzicht.

De Duitse wil is totnogtoe uiteindelijk wet in de EU..

De laatste tijd echter is dat woke ,LGBQ^$)?*qqq -zever.

Zeker op de oostflank moeten ze dat niet....en ze hebben GOEDE reden..Het is heus niet de eerste keer dat hun- en de Duitse mening verschillen ,tot in het diepste van hun nieren.....

Wie dat inziet begrijpt dat de Britten al jaren voorsprong genomen hebben door "tijdig" te springen en NU de miserie van hun keus de EU te verlaten op te eten....
Tenzij wij,kiezers,bij volgende EU-parlementsverkiezingen eens drastisch ingrijpen is <land>exit nog mogelijk.

Dit prachtig project,de EU,gaat niet ten oder aan "de Oost-Europeanen",zelfs niet aan de machinaties van het Kremlin of Washington,maar aan de Europese Nomenclatura en hun "antics"...

De huidge commissie en EP zijn alweer een paar jaar "bezig" en ik kan op hun websites en in de pers GEEN ENKEL "begeesterend" project voor de toekomst vinden.Enkel ,zoals waar dit draadje over begon,pogingen een status-quo te behouden door zich te bemoeien met andermans interne keuken......Ruzie maken met Polen,iets waar gewone mensen als mezelf NIKS aan hebben...
2 !!

De invoering vd €uro is zowat het enige "begeesterend" toekomst-project waar gewone mensen als wij allemaal iets aan hebben.
Voor de rest is het idd "zich moeien" met de interne keuken vd lidstaten.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2021, 10:54   #63
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
2 !!

De invoering vd €uro is zowat het enige "begeesterend" toekomst-project waar gewone mensen als wij allemaal iets aan hebben.
Voor de rest is het idd "zich moeien" met de interne keuken vd lidstaten.
Sommige van die lidstaten hebben er dan ook de pest aan, het gemoei in hun 'keuken'

“We zijn geen kolonie van Brussel”: Sloveense minister-president leest Europees Parlement terecht de les.

BRON

Zoals ik iets hoger al schreef zijn er de laatste tijden verschillende lidstaten die het moeien beu zijn.

Laatst gewijzigd door Universalia : 22 oktober 2021 om 10:56.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2021, 10:56   #64
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Aha, je hebt niet naar Ursula geluisterd he?
In de State of the Union-speech elk jaar worden de plannen en werven voorgesteld natuurlijk.

De Green Deal en het dichten van de digitale kloof zijn 2 projecten die toch wel niet min zijn en waar we op vlaams of belgisch niveau natuurlijk insignificant zijn, net zoals de meeste andere landen.
Een Europese energie- en defensie-unie zijn eigenlijk de volgende stappen die dringend moeten gezet worden, "si on les laisse faire" tenminste.

https://ec.europa.eu/info/strategy/s...-union-2021_nl

Laatst gewijzigd door parcifal : 22 oktober 2021 om 10:57.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2021, 11:01   #65
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Standaard

En dan krijg je dit ...

Chantage! Fractiechef van de EVP voorstander van stoppen met uitbetaling van corona-hulpgelden aan Polen

Uit de tekst:

Citaat:
De EU-bureaucraten laten hun gemene tronie zien: de fractievoorzitter van de EVP in het Europees Parlement, Manfred Weber (CSU, foto), verlangt duidelijke consequenties in het conflict rondom Polen´s justitiehervorming. “Heel concreet eis ik dat de aanstaande uitbetaling van de corona-opbouwhulp net zolang gestopt wordt zolang in Polen deze tuchtkamer aan het werk is”, zei hij tegenover de zender “Phoenix”. Die zou ontbonden moeten worden.
Oud 22 oktober 2021, 11:05   #66
parcifal
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
En dan krijg je dit ...
Wat is daar onterecht aan?

Als je de voordelen wil van de club, moet je ook de regels van de club volgen.
(aldus ook ADC )
Oud 22 oktober 2021, 11:13   #67
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht

(aldus ook ADC )
dat "clubje" van zelfvoldane, overbetaalde en volgevreten EU-commissarissen moet eens stoppen met de EU te willen kneden tot één grote grijze eenheidsworst. Doe zoals de VS, en laat elke staat een maximum aan autonomie. En dan wetende dat er bij de bevolking in de VS een overduidelijk Amerika-gevoel is, terwijl een EU-gevoel totaal afwezig is bij heel de Europese bevolking. Dus stoppen met die "aan de EU-leiband" mentaliteit.

Citaat:
Oud 22 oktober 2021, 11:46   #68
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Sommige van die lidstaten hebben er dan ook de pest aan, het gemoei in hun 'keuken'

“We zijn geen kolonie van Brussel”: Sloveense minister-president leest Europees Parlement terecht de les.

BRON

Zoals ik iets hoger al schreef zijn er de laatste tijden verschillende lidstaten die het moeien beu zijn.
Dan moeten ze gewoon opstappen en niet neuten en zagen. Het zijn allemaal landen die netto verlieslatend zijn voor de EU. Als ge geld krijgt houdt ge uw bakkes. De EU is geen supermarkt caddy waar ge alleen dingen in legt die ge lust.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2021, 11:54   #69
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Uiterst logisch toch ?
Als Polen weigert de afgesproken club spelregels te respecteren moeten ze ook niet staan aanschuiven voor de voordelen van de club te incasseren hee.
Europa kan dit niet gewoon over zijn kant laten gaan.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2021, 11:56   #70
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Dan moeten ze gewoon opstappen en niet neuten en zagen. Het zijn allemaal landen die netto verlieslatend zijn voor de EU. Als ge geld krijgt houdt ge uw bakkes. De EU is geen supermarkt caddy waar ge alleen dingen in legt die ge lust.
Juist. Als de Poolse regering van oordeel is dat ze niet meer gelukkig zijn in europese context staat het hen vrij om art 50 te activeren en de EU te verlaten.
Oud 22 oktober 2021, 12:11   #71
parcifal
Banneling

Standaard

Citaat:
dat "clubje" van zelfvoldane, overbetaalde en volgevreten EU-commissarissen moet eens stoppen met de EU te willen kneden tot één grote grijze eenheidsworst. Doe zoals de VS, en laat elke staat een maximum aan autonomie. En dan wetende dat er bij de bevolking in de VS een overduidelijk Amerika-gevoel is, terwijl een EU-gevoel totaal afwezig is bij heel de Europese bevolking. Dus stoppen met die "aan de EU-leiband" mentaliteit.
Er is veel meer autonomie bij de EU lidstaten dan in de VS bij de federale staten.

Als Polen echt LGBTQ-vrije zones wil instellen en geen onafhankelijk rechtssysteem wil, dan is hun plaats niet in de EU.
Even goeie vrienden, maar dan moeten ze er maar uitstappen.

Maar natuurlijk durven ze het niet omdat ze weten dat ze dan politiek gelynched worden bij de volgende verkiezingen (of zelfs vroeger).

Maar ze gaan moeten kiezen : buigen of barsten.
Oud 22 oktober 2021, 12:18   #72
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er is veel meer autonomie bij de EU lidstaten dan in de VS bij de federale staten.

Als Polen echt LGBTQ-vrije zones wil instellen en geen onafhankelijk rechtssysteem wil, dan is hun plaats niet in de EU.
Even goeie vrienden, maar dan moeten ze er maar uitstappen.

Maar natuurlijk durven ze het niet omdat ze weten dat ze dan politiek gelynched worden bij de volgende verkiezingen (of zelfs vroeger).

Maar ze gaan moeten kiezen : buigen of barsten.
Hoe komt het dan dat er VS-Staten zijn met en zonder doodstraf, met en zonder abortuswet. De EU is bezig zichzelf op te doeken.

Citaat:
Oud 22 oktober 2021, 12:37   #73
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het werkt blijkbaar. Als het maar waar is. Veel beloven…

https://www.demorgen.be/nieuws/pools...ies~b72b79ba0/

Citaat:
Polen zegt bereid te zijn omstreden onderdelen van zijn juridische stelsel aan te passen om de twijfels in de EU over de Poolse rechtsstaat weg te nemen. De Poolse premier Morawiecki liet dat donderdagavond aan zijn EU-collega’s weten. Die spraken hem aan op de ondermijning van de rechtsstaat.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2021, 13:05   #74
denkimi
Banneling

Standaard

Citaat:

(aldus ook ADC )
Het probleem is dat voor en nadelen van de club niet meer die zijn van in het begin. Zelfs niet meer die van toen de oostbloklanden toetraden.

Het begon met een liberaal economisch samenwerkingspact, en het is uitgegroeid tot een extreem links ondemocratisch monster dat zichzelf steeds meer macht wil toe-eigenen en zich met elk aspect van de samenleving wil bemoeien.

Met waar de EU vandaag voor staat zouden er niet veel landen zijn toegetreden in het verleden denk ik.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2021, 13:33   #75
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
Het probleem is dat voor en nadelen van de club niet meer die zijn van in het begin. Zelfs niet meer die van toen de oostbloklanden toetraden.

Het begon met een liberaal economisch samenwerkingspact, en het is uitgegroeid tot een extreem links ondemocratisch monster dat zichzelf steeds meer macht wil toe-eigenen en zich met elk aspect van de samenleving wil bemoeien.

Met waar de EU vandaag voor staat zouden er niet veel landen zijn toegetreden in het verleden denk ik.
Natuurlijk klopt deze regel wel ergens:

Citaat:
Als Polen weigert de afgesproken club spelregels te respecteren moeten ze ook niet staan aanschuiven voor de voordelen van de club te incasseren hee.
Ik denk ook niet dat zoals het er nu allemaal aan toegaat dat er véél landen zouden toegetreden zijn.
Oud 22 oktober 2021, 14:00   #76
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht

Alle ex oostbloklanden die toegetreden zijn hebben allemaal de laatste grote aanpassing van het verdrag (Lissabon 2009) goedgekeurd. Ook Polen heeft dat gedaan.
Oud 22 oktober 2021, 16:55   #77
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In de State of the Union-speech elk jaar worden de plannen en werven voorgesteld natuurlijk.

De Green Deal en het dichten van de digitale kloof zijn 2 projecten die toch wel niet min zijn en waar we op vlaams of belgisch niveau natuurlijk insignificant zijn, net zoals de meeste andere landen.
Een Europese energie- en defensie-unie zijn eigenlijk de volgende stappen die dringend moeten gezet worden, "si on les laisse faire" tenminste.

Goed dat U dit even opbrengt...

Ik herinner me nog ergens zelf een draadje gestart te hebben omtrent de eerste toespraak van Ursulaatje,die ik niet slecht vond....

Helaas......toespraken....meer komt er niet van...

Ik heb het al gezien ondertussen....

En het is tijdens een visite aan de Turkse President,alweer zo lang geleden dat de Eu precies op maat gesneden werd,ten aanschouwe van de ganse wereld.......(want dat was GEEN blunder van Mr Erdogan,denk maar snel iets anders).

Daar en dan werd ons Ursualaatje van al haar "macht" beroofd.......en meteen de EU...

Laatst gewijzigd door kelt : 22 oktober 2021 om 16:57.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2021, 17:07   #78
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Goed dat U dit even opbrengt...

Ik herinner me nog ergens zelf een draadje gestart te hebben omtrent de eerste toespraak van Ursulaatje,die ik niet slecht vond....

Helaas......toespraken....meer komt er niet van...

Ik heb het al gezien ondertussen....

En het is tijdens een visite aan de Turkse President,alweer zo lang geleden dat de Eu precies op maat gesneden werd,ten aanschouwe van de ganse wereld.......(want dat was GEEN blunder van Mr Erdogan,denk maar snel iets anders).

Daar en dan werd ons Ursualaatje van al haar "macht" beroofd.......en meteen de EU...
het was vooral een gigantische blunder van Michel

Citaat:
Oud 22 oktober 2021, 17:25   #79
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
het was vooral een gigantische blunder van Michel
We zijn het voor één keer eens.
Het is een publiek geheim dat het niet botert tussen Ursula en Michel, maar dat hij zo stom/lomp/vierkant was om in de val te trappen die Erdogan voor hem klaargezet had is triestig...

Dat had nooit mogen gebeuren.
Men had gewoon bij de aanvang moeten stellen : 'ofwel komt er per direct een derde stoel bij, ofwel is het onderhoud nu al gedaan'.
Oud 22 oktober 2021, 18:00   #80
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

Vaak is het een on consistente kritiek op de EU, tegen de uitbreiding bevoegdheden zowel het verwijt aan tekortkomingen die daar het gevolg van zijn.
Volgens mij ingegeven door extreem rechts/links die zich door deze europese instelling afgeblokt ziet.
jogo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be