Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 oktober 2021, 17:13   #61
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
Waarom is weggerukt worden bij je moeder omdat ze niet getrouwd is minder erg dan weggerukt worden bij je moeder omdat ze zwart is?
Omdat weggehaald worden omdat de moeder zwart is racistisch is, tiens.
Oud 12 oktober 2021, 17:17   #62
denkimi
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht

En nu een serieus antwoord graag.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2021, 17:24   #63
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
U moet niet al te onbeschoft zijn naar Jambon, hoor.
Sorry, maar iemand anders komt op dit moment niet in aanmerking om uw schotelvod-ereteken te dragen
Uw grote vriend "de dweil'" die zogenaamde leider van een ploeg van 11 miljoen is dé grote favoriet voor dat schotelvod-ereteken...
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2021, 17:25   #64
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fcal Bekijk bericht
De vroegere rubberjacht werd gestaakt. Die was rond 1905 te duur geworden, want in Maleisië en Indonesië waren hevea-plantages aangelegd geworden en hun rubber tapten ze gewoon van de bomen zonder door een moerassig oerwoud op zoek te moeten gaan naar steeds minder voorkomende rubberlianen. Economisch was rubber toen in Kongo onrendabel geworden, daarom heeft Leopold II zijn bijna failliete Kongovrijstaat aan België verkocht.
De Katangese kopermijnen hebben later de kolonie welvarend gemaakt.
De eerste wereldoorlog veroorzaakte een nieuwe hausse op rubber mijn beste ,ook in de Congo...
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2021, 17:27   #65
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN

De Rode Willem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
Waarom is weggerukt worden bij je moeder omdat ze niet getrouwd is minder erg dan weggerukt worden bij je moeder omdat ze zwart is?
Omdat men in het tweede geval veel harder België kan afzeiken natuurlijk.

Geef nooit een boomerang aan idioten
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2021, 17:48   #66
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

lamenielachen's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Het gaat hier niet over de schadvergoeding voor die vrouwen, maar over inkomten voor die advocaten.
Van die vergoedingen blijft immers minsten 20% aan hun vingers plakken naast de factuur die deze vrouwen mogen betalen voor het voeren van die processen.

Of denk je nu echt dat die vrouwen van +70 nog even naar België komen om hier met hun Congolees pensioentje dure rechtzaken tegen de Belgische staat te komen voeren?
En met die 21%BTW (belasting) op de erelonen kan de overheid gemakkelijk zijn vaste advocaten betalen.
De staat aanvallen is uit den boze op die manier.
Oud 12 oktober 2021, 18:10   #67
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Moet je niet verwachten van Knuppel.

Voor haar is het Belgische koningshuis en de Belgische staat schuldig.
Dat die 250 000€ herstelbetalingen uiteindelijk door de Vlaamse burger zal moeten opgehoest worden om in de zakken van Franstalige advocaten te verdwijnen heeft ze nog niet door.
Dat die mulat kinderen eigenlijk zichzelf gelukkig mogen prijzen, in een missiepost te zijn opgegroeit, waar ze onderwijs en voeding kregen en niet op straat, waar de zwarte bevolking hen zou gedropt hebben is ook nog niet tot haar doorgedrongen.

Wat er met de Belgische wezen en buitenechtelijke kinderen gebeurd is, vindt Knuppel heel normaal.
Dat het even discriminerend en pijnlijk was en is voor die kinderen speelt voor haar geen rol.
Het Belgische koningshuis en de Belgische staat zijn inderdaad de grote schuldigen. Daar kom jij met je leugenachtige lulkoek niet onderuit. Maar dat is bij jou duidelijk nog niet doorgedrongen.

Wat er met de Belgische wezen en buitenechtelijke kinderen gebeurde is schandalig. Zoals er wel meer schandalig is waar de koninklijke familie, de Katholieke kerk én vadertje staat in betrokken waren.
Dat verandert niets aan het feit dat de metissen werden weggehaald wegens hun huidskleur. Er was duidelijk een blanke vader in het spel. Eentje die niet bekend wilde of mocht worden. Die kinderen werden dus uit racistische motieven weggehaald. En neen, IK prijs die kinderen daar niet gelukkig voor.

Jij hebt nooit van Julienne Mpemba gehoord, zeker? Een Belgisch-Congolese juriste uit Namen die ooit bij de verkiezingen op een lijst stond voor de PS?
https://www.demorgen.be/nieuws/belgi...ongo~b939549f/

Ik wel. IK heb dat op dit forum aangekaart.
Rarara, wie reageerde er op?

De praktijken die vijf bejaarde vrouwen aanklagen gingen dus gewoon door. Met dit verschil dat de adoptieouders dachten dat ze wezen adopteerden.

Jij kan je racistische prietpraat dus beter voor jezelf houden. De reden om die kinderen weg te halen was NIET om hen van de straat te halen en hen een betere toekomst te geven,maar omdat ze een blanke Belgische vader hadden.
Fraaie vader die de kosten voor de gevolgen van zijn seksuele uitspattingen met zwarte slavenvrouwen op onschuldige burgers afwentelt.
Oud 12 oktober 2021, 18:20   #68
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Omdat men in het tweede geval veel harder België kan afzeiken natuurlijk.
Met recht en reden.
Oud 12 oktober 2021, 19:09   #69
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het Belgische koningshuis en de Belgische staat zijn inderdaad de grote schuldigen. Daar kom jij met je leugenachtige lulkoek niet onderuit. Maar dat is bij jou duidelijk nog niet doorgedrongen.

Wat er met de Belgische wezen en buitenechtelijke kinderen gebeurde is schandalig. Zoals er wel meer schandalig is waar de koninklijke familie, de Katholieke kerk én vadertje staat in betrokken waren.
Dat verandert niets aan het feit dat de metissen werden weggehaald wegens hun huidskleur. Er was duidelijk een blanke vader in het spel. Eentje die niet bekend wilde of mocht worden. Die kinderen werden dus uit racistische motieven weggehaald. En neen, IK prijs die kinderen daar niet gelukkig voor.
Ik prijs je onwetendheid en gebrek aan kennis over Afrika.
Een continent waar mensen vermoord worden omdat ze toevallig van een andere stam afkomstig zijn.
Een continent waar mensen vermoord worden omdat ze toevallig een andere huidskleur hebben

Citaat:

Jij hebt nooit van Julienne Mpemba gehoord, zeker? Een Belgisch-Congolese juriste uit Namen die ooit bij de verkiezingen op een lijst stond voor de PS?
https://www.demorgen.be/nieuws/belgi...ongo~b939549f/

Ik wel. IK heb dat op dit forum aangekaart.
Rarara, wie reageerde er op?
Ik heb inderdaad al van Mpemba, de politicus gehoord.
En zoals je schrijft een Belg met Congolese roots.

Citaat:
De praktijken die vijf bejaarde vrouwen aanklagen gingen dus gewoon door. Met dit verschil dat de adoptieouders dachten dat ze wezen adopteerden.
De adoptieouders van mijn schoondochter wisten verdomd goed genoeg dat haar vader nog leefde, ze waren er bij toen zij daar werd weggehaald en zijn naam staat vermeld op de adoptiepapieren.
Citaat:
Jij kan je racistische prietpraat dus beter voor jezelf houden. De reden om die kinderen weg te halen was NIET om hen van de straat te halen en hen een betere toekomst te geven,maar omdat ze een blanke Belgische vader hadden.
Fraaie vader die de kosten voor de gevolgen van zijn seksuele uitspattingen met zwarte slavenvrouwen op onschuldige burgers afwentelt.
Ik ben geen racist, het is juist daardoor dat ik geen onderscdheid maak in herkomst van de kinderen die bij hun ouders werden weggenomen.

Zelfs vandaag handeld de jeugdrechtbank nog niet in het belang van het kind, maar in het belang van geld.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2021, 19:13   #70
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
De eerste wereldoorlog veroorzaakte een nieuwe hausse op rubber mijn beste ,ook in de Congo...
De rubberhausse eind 19de eeuw en begin 20ste eeuw werd vooral veroorzaakt door het succes van het rijwiel en de fiets-rubberband. Auto's waren toen nog veel te duur en te schaars om enige beduidende invloed te hebben. Dat was nog steeds het geval in WO I. Tijdens WO II speelde net het omgekeerde zich af.

Later, na 1920, heeft men ook hevea-plantages aangelegd in Kongo en door het gemis aan de parasieten, die dit in Zuid-Amerika nagenoeg onmogelijk maakten zijn dat winstgevende projecten geworden net als in Zuid-Oost-Azië.

Laatst gewijzigd door fcal : 12 oktober 2021 om 19:14.
fcal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2021, 19:22   #71
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ik ben geen racist, het is juist daardoor dat ik geen onderscdheid maak in herkomst van de kinderen die bij hun ouders werden weggenomen.
Van Grieken had maar eens moeten uitbazuinen dat "die mulat kinderen zichzelf gelukkig mogen prijzen dat ze in een missiepost moesten opgroeien ipv op straat, waar de zwarte bevolking hen zou gedropt hebben".
Het forum zou te klein zijn.
Oud 12 oktober 2021, 19:32   #72
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Van Grieken had maar eens moeten uitbazuinen dat "die mulat kinderen zichzelf gelukkig mogen prijzen dat ze in een missiepost moesten opgroeien ipv op straat, waar de zwarte bevolking hen zou gedropt hebben".
Het forum zou te klein zijn.
Dit forum is inderdaad te klein, maar groot is ook niet alles. Die mulatten mochten zich zeker gelukkig prijzen zo opgevangen te worden. Of had hen het lot beschoren dienen te worden dat albino's in zwart Afrika krijgen?
Hoog tijd dat u zich van het 'woke'-virus ontdoet.
Oud 12 oktober 2021, 20:12   #73
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En racisme is de moeder aller misdaden, nog erger dan een kinderprostitutienetwerk opbouwen.
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2021, 20:35   #74
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fcal Bekijk bericht
Dit forum is inderdaad te klein, maar groot is ook niet alles. Die mulatten mochten zich zeker gelukkig prijzen zo opgevangen te worden.
Al een geluk dat mijn kinderen mij niet werden afgenomen omdat ik een alleenstaande moeder was, en er een of andere klootzak mij liet horen dat mijn kinderen zich gelukkig mochten prijzen omdat ze elders beter af waren.
Oud 12 oktober 2021, 20:36   #75
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
En racisme is de moeder aller misdaden, nog erger dan een kinderprostitutienetwerk opbouwen.
Volgens fcal dus niet.
Oud 12 oktober 2021, 20:43   #76
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Vijftien jaar lang dacht ik dat alleen de Australische Aborigines gestolen generaties kenden in Australië: films, boeken, kunst, krantenartikels, verontschuldigingen, schadevergoedingen, ... . Tot ik te weten kwam dat er tien keer meer blanken kinderen bij hun moeders weggehaald - en evengoed hier en daar en van tijd tot tijd door geestelijken misbruikt - werden. Daarover hoorde je zo goed als niets. Die hadden white privilege ...

In de meltingpot gaat alles kapot.

Laatst gewijzigd door Vlad : 12 oktober 2021 om 20:44.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2021, 20:55   #77
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro
Citaat:
Volgens fcal dus niet.
Volgens de 'woke' Knuppel natuurlijk wel.

Mag ik Knuppel anderzijds vragen waar in een van mijn bijdragen op dit forum blijk is gegeven van enig racisme volgens 'niet-woke' criteria?

Laatst gewijzigd door fcal : 12 oktober 2021 om 21:03.
fcal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2021, 21:02   #78
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Al een geluk dat mijn kinderen mij niet werden afgenomen omdat ik een alleenstaande moeder was, en er een of andere klootzak mij liet horen dat mijn kinderen zich gelukkig mochten prijzen omdat ze elders beter af waren.
Uw kinderen hebben zeker een zorgzame ouder gekend en dat is goed. Hadden ze albino's in zwart Afrika geweest dan zou hun lot wellicht veel minder gunstig uitgepakt hebben. Tijd om wat bij te leren of is dat voor u nu onmogelijk?
Oud 12 oktober 2021, 21:47   #79
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Een jaar of 6 procederen, dan 5 jaar in beroep en dan Cassatie en al die vrouwen zijn lang dood.
Dat zal inderdaad de taktiek zijn, liever een paar miljoen aan gerechtskosten en advocaten dan een euro schade vergoeding te moeten betalen aan mensen die slachtoffer zijn geworden van de glorieuze belze heilstaat.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2021, 22:01   #80
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
https://businessam.be/belgie-door-metissen-aangeklaagd/

https://www.standaard.be/cnt/dmf20211010_97654422

https://www.standaard.be/cnt/dmf20211010_97658641

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf202...g1EsNuUQ%3D%3D

Ik ben benieuwd hoe het deze keer in de doofpot zal belanden.
50.000 euro voor wat deze vrouwen werd aangedaan is hoe dan ook veel te weinig.
Wie weet wie hun ouders zijn.
Er zijn gegarandeerd missionarissen bij. Die zijn niet allemaal uitgetreden, getrouwd met hun zwarte vrouw......en Belgisch Consul geworden.
Van mij mogen ze een schadevergoeding krijgen. Het is echter klein bier vergeleken met wat oa de Aussies en de Canadezen met hun aboriginals gedaan hebben.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be