Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 oktober 2021, 11:17   #61
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht

Laat staan mocht de wetenschap er nog niet in geslaagd zijn een vaccin te ontwikkelen.
Weet niet. Als ik even kijk naar andere continenten zoals daar zijn Afrika en Indië gaat het daar in feite helemaal niet slechter en dat zonder vaccins en zonder maatregelen.
Trouwens bij ons was het hier verleden jaar in feite ook niet erger. Die golven gingen ook voorbij na een paar weken
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2021, 11:21   #62
alpina
Europees Commissaris

alpina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Zoals elke verstandige mens verwacht had, de vierde golf is er. Logisch ook want sinds 1 oktober is het klootjesvolk weer hersenloos aan de gang.
Inderdaad: mensen zijn normaal beginnen leven, wat een zottigheid!

De oplossing van de schoof om Coronagolven te vermijden: stoppen met leven.

Begrip dat de Schoof niet kent: proportionaliteit.

Citaat:
Gelukkig zal het dankzij de vaccinaties wel meevallen.
Waar maakt ge u dan zorgen over?

Laatst gewijzigd door alpina : 21 oktober 2021 om 11:21.
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2021, 11:21   #63
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Geef toe, je bent er nu ook niet zeker van he Uw "we spuiten ze allemaal met dwang in en de waanzin is dan voorbij" faalt bitter, niewaar !
Allemaal zal moeilijk worden want er lopen hier al 150.000 illegalen rond en dat zijn volgens mij nu ook niet diegene die zich iets aantrekken van maatregelen.
Oud 21 oktober 2021, 11:34   #64
alpina
Europees Commissaris

alpina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar dat ‘rijk van de vrijheid’, daar heeft bij mijn weten geen enkele Belgische beleidsverantwoordelijke over gesproken. Integendeel, er werd gewaarschuwd dat Covid nog altijd aanwezig was en dat men dus nog altijd voorzichtig moest zijn met ‘contacten’.
En dat ‘klootjesvolk’? Ja, daar blijf ik bij. Als je zelf niet kan nadenken en risico’s inschatten dan ben je deel van een hersenloze menigte.
Ik heb er onlangs nog over gesproken met de huisarts. Die vond ook dat er ineens weer veel te nonchalant werd gedaan.
De vierde golf zal wel weer de schuld zijn van ‘anderen’.
Maar ge moet afstappen van het idee dat een totaal normaal gegeven als virus-circulatie de schuld is van iets of iemand.

Daar is het dus sinds vorig jaar compleet misgelopen: het waanidee dat de mensheid een virus succesvol kan afstoppen of zelfs uitroeien. Men heeft alle truken van de foor geprobeerd, niets werkt voldoende (waarbij de maatstaf "voldoende" ook telkens opschuift) en ondertussen zoekt men zondebokken en vergiftigt men de maatschappij op een veel grotere schaal dan het virus op zich.

Het probleem is niet het virus want dat is niks nieuw. Het probleem is de hoogmoed van de mensheid die denkt dat ze daar boven staat en dat probleempje wel eventjes kan "oplossen".
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2021, 11:36   #65
Reverberation
Minister-President

Reverberation's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina Bekijk bericht
Maar ge moet afstappen van het idee dat een totaal normaal gegeven als virus-circulatie de schuld is van iets of iemand.

Daar is het dus sinds vorig jaar compleet misgelopen: het waanidee dat de mensheid een virus succesvol kan afstoppen of zelfs uitroeien. Men heeft alle truken van de foor geprobeerd, niets werkt voldoende (waarbij de maatstaf "voldoende" ook telkens opschuift) en ondertussen zoekt men zondebokken en vergiftigt men de maatschappij op een veel grotere schaal dan het virus op zich.

Het probleem is niet het virus want dat is niks nieuw. Het probleem is de hoogmoed van de mensheid die denkt dat ze daar boven staat en dat probleempje wel eventjes kan "oplossen".
2!
"They sell their debt, their privately made paper&ink, push the countries, the world into debt and what they want back are real, tangeble assets, and they won't stop till they own the whole thing. They don't want the debt paid off, just the interest, they want to keep this balanced till they have what they want, all of it." Central Banks
Reverberation is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2021, 11:42   #66
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb er onlangs nog over gesproken met de huisarts. Die vond ook dat er ineens weer veel te nonchalant werd gedaan.
Persoonlijk heb ik me ook steeds wat voorzichtig blijven gedragen echter is mijn vraag gezien we nu omzeggens allemaal zijn gevaccineerd of we ons tot aan het einde der tijden op zulke wantrouwige manier gaan moeten gedragen ?
Ga ik moeten blijven in rondjes rond anderen lopen ?
Want wat gaat er in de loop van volgend en het daarop volgend jaar wezenlijk anders zijn behalve dan dat de vaccins gaan zijn uitgewerkt en een jaarlijkse vaccinatieronde zoals we dit jaar hebben gekend praktisch onhaalbaar zal zijn.
Oud 21 oktober 2021, 11:46   #67
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Soldaten school.

"Een lepel elk uur. "

Kotsmisselijk.

Het medicijn wordt gevonden of pijn.

Remedie / vergif. Dat is een eindeloze cirkel.
Oud 21 oktober 2021, 11:48   #68
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Om de hospitalisaties wegens covid correct te kunnen interpreteren zouden we moeten weten hoeveel er daarvan niet-gevaccineerden zijn.
Of gevaccineerde waarom niet ? Ik maakte me met anderen al de bedenking dat daar precies heel vaag wordt over gedaan
Het is meestal in de zin van het merendeel is niet gevaccineerd of vele zijn niet gevaccineerd en nog meer van die mysterieuze verklaringen.
Dat kan toch niet moeilijk zijn om daar precieze cijfers over te hebben. Ik veronderstel dat dat 1 der eerste dingen is die artsen je zullen vragen wanneer je wordt gehospitaliseerd.
Oud 21 oktober 2021, 11:51   #69
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Fout, aangezien er nog altijd een paar honderduizend niet gevaccineerden rondlopen. Wandelende petrischaaltjes, jammer genoeg niet visueel herkenbaar bij gebrek aan covid-ster op hun jas.
Dat is dus laten we zeggen 1 op de 20 mensen. Moeten we daar dan als gevaccineerde dan zo hysterisch over doen ?
Dat zegt volgens mij meer over het vaccin dan over die niet gevaccineerde.

Uiteindelijk zullen er altijd wel niet gevaccineerde blijven rondlopen dus vraag is vanaf wanneer zal je je dan wel veilig voelen ? Iedereen is al een dikke utopie want sowieso zit je al met 150.000 illegalen.

Zou je je pijlen niet eerder richten op Pfizer J&J AZ en de big pharma ipv op die paar honderd duizend niet gevaccineerde ?

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 21 oktober 2021 om 11:58.
Oud 21 oktober 2021, 11:55   #70
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Inderdaad: mensen zijn normaal beginnen leven, wat een zottigheid!

De oplossing van de schoof om Coronagolven te vermijden: stoppen met leven.

Begrip dat de Schoof niet kent: proportionaliteit.

Waar maakt ge u dan zorgen over?
Dat heet Vlaams-nationalisme, maar van het soort dat de slaafse onderdanige mentaliteit koestert. Historisch was men hier gedwee en dankzij covid kunnen we zulke tijden terug beleven zonder Walen of Franstaligen nodig te hebben.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2021, 12:29   #71
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar dat ‘rijk van de vrijheid’, daar heeft bij mijn weten geen enkele Belgische beleidsverantwoordelijke over gesproken. Integendeel, er werd gewaarschuwd dat Covid nog altijd aanwezig was en dat men dus nog altijd voorzichtig moest zijn met ‘contacten’.
En dat ‘klootjesvolk’? Ja, daar blijf ik bij. Als je zelf niet kan nadenken en risico’s inschatten dan ben je deel van een hersenloze menigte.
Klootjesvolk

Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2021, 13:39   #72
Walvader
Parlementslid

Standaard

Hoe zit dat nu na vaccinatie ? Hoe besmettelijk ben je dan nog. Is dat minder dan een ongevaccineerde ? Ik hoor fascist FVDB daarnet zeggen dat het virus circuleert in de scholen en dat dus de 12-17jarigen moeten aangeport worden om zich te laten vaccineren.
Walvader is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2021, 13:48   #73
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar dat ‘rijk van de vrijheid’, daar heeft bij mijn weten geen enkele Belgische beleidsverantwoordelijke over gesproken.
Ha

Maar jij wel.

Citaat:
Integendeel, er werd gewaarschuwd dat Covid nog altijd aanwezig was en dat men dus nog altijd voorzichtig moest zijn met ‘contacten’.
Dus vanaf nu gaat iedereen voor de rest van zijn leven "voorzichtig moeten zijn met contacten", volgens U. Covid gaat niet weg.

Citaat:
Als die risico's kleiner zijn dan andere risico's die je wel aanvaardt, dan ga je daar geen storende belemmeringen voor doen he. Zelfs vorig jaar was dat zo: er zijn meer mensen gestorven van niet-covid, dan van covid. Het risico om dood te gaan door niet-covid was dus groter VOOR IEDEREEN zelfs voor 90+, dan door covid.

OP GEEN ENKEL MOMENT is covid het "belangrijkste risico" geweest, voor NIEMAND.

Het klootjesvolk is INDERDAAD die bende dwingelanden en hun hersenloze volgers die risico's niet juist kunnen inschatten, zoveel is zeker. Sinds het begin.

Citaat:
Maar aangezien "niet nonchalant doen" een goed deel van uw levensjaar verknoeit, hoeveel levensjaren wil je zo verknoeien alvorens aan niet-covid dood te gaan ?
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2021, 13:49   #74
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zo bekijk ik het ook.
Ha, maar je bent spijtig genoeg meegegaan met de nazi bende die dat allemaal verwezenlijkt heeft, die gaan er nu niet mee ophouden omdat JIJ voor de verandering de zaken beu bent he.
Oud 21 oktober 2021, 13:53   #75
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Of er een nieuwe ‘lockdown’ komt zal enkel en alleen afhangen van de toestand in de ziekenhuizen.
Natuurlijk niet. Want men gaat die toestand "anticiperen" op basis van besmettingen. En ja, had men nu BESEFT dat men de ziekenhuis capaciteit PERMANENT EN ENORM moest uitbreiden, DAN zouden we ergens geraakt zijn. Maar de capaciteit is nog geen sikkepit toegenomen sinds het begin he, in tegendeel. Wij gaan nu SYSTEMATISCH zulke golven hebben.

Citaat:
En ‘lockdown’ kan ook vanalles zijn. Een échte lockdown hebben we ook nooit gehad.
Ah, no real Scotsman fallacy.

Het gaat daar niet over: het gaat om het opheffen van ELKE liberticide maatregel die enkel maar "voorlopig" te tolereren was. En die bewijsbaar geen zoden aan de dijk heeft gezet, want niks opgelost.

Citaat:
Ik doe gewoon verder zoals ik deed. Afstand houden en fysiek contact met ‘vreemden’ vermijden heb ik al vanin het begin gedaan en ik draag nu een FFP2 masker op plaatsen waar ik het nuttig acht.
Anderen doen maar waar ze zin in hebben.
Dat zou prima zijn. Maar dat willen mensen zoals jij beletten.

Dat JIJ nu voor de rest van je leven als een gehandicapte door het leven wil sukkelen tot aan uw hoogst-waarschijnlijk niet-covid dood, is uw idiote affaire maar men zou daar anderen niet lastig mee moeten vallen. Het gaat ferm tegenvallen als je na 10 jaar geen mensen meer te hebben geknuffeld, met zo een doos op uw neus te hebben rondgelopen, aan prostaat kanker te sterven, nee ?
Oud 21 oktober 2021, 13:55   #76
gertc
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Klootjesvolk

Ik zou denken dat die man een social distancing van minstens 500m zou houden tussen zichzelf en een Vlaamse Leeuw?
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2021, 13:55   #77
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StV Bekijk bericht
Jaja.. velen hun oogjes zijn aan het opengaan.
Sommigen spartelen nog wel een beetje in ongeloof en krijgen misschien traantjes in de ogen bij het aanschouwen hoe hun paradigma, waar ze blindelings in de worteltjes geloofden die hun voorgehouden werden door de flut-experten, nu aan flarden zien gescheurd worden.
Ik zou dat graag hebben, dat "velen" hun ogen opengaan. Maar ik denk het niet. Al die onnozelaars die al die kwatch braaf opgevolgd hebben, gaan dat blijven doen he. Er is nu bewijs genoeg onder hun neus dat daar niks van gedaan heeft wat aangekondigd werd, maar dat stoort hen niet.

En zolang er 3 ongevaccineerden rondlopen gaat men hen kunnen wijsmaken dat die gans de epidemie veroorzaken he.
Oud 21 oktober 2021, 13:56   #78
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Idem hier. Boostprik van zodra ik die kan krijgen. Mijn vrouw heeft de hare reeds gekregen (COPD) Maar géén onzin meer van ophokplicht, muilkorfjes & andere toestanden. Screw it.
Tja, je had er maar niet moeten aan beginnen. Wen er maar aan.

Prikkerdeprik zoveel je wil, dat gaat dat niet beletten he.
Oud 21 oktober 2021, 13:58   #79
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik zou dat graag hebben, dat "velen" hun ogen opengaan. Maar ik denk het niet. Al die onnozelaars die al die kwatch braaf opgevolgd hebben, gaan dat blijven doen he. Er is nu bewijs genoeg onder hun neus dat daar niks van gedaan heeft wat aangekondigd werd, maar dat stoort hen niet.

En zolang er 3 ongevaccineerden rondlopen gaat men hen kunnen wijsmaken dat die gans de epidemie veroorzaken he.
Het niet dragen van het mondmasker blijkt de oorzaak te zijn. Blijkbaar was Brussel dan toch de beste leerling. Voor wat een meerderheid aan niet gevaccineerde goed kan zijn

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20211021_94224027
Oud 21 oktober 2021, 13:58   #80
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Hoe gaat het Schoofken zich gedragen de volgende dagen en weken?
maanden, jaren, decennia, tot Schoofken met zijn maskerken de pijp uit is aan iets anders, en een goed deel van zijn nog schone jaren verkloot heeft...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be