![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#61 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Dat is de kneuterige soort die meestal ook behoort tot de categorie “Ollanderhater”. Voor dergelijke mensen is het feit dat onze formele taal het Nederlands is een “onvergeeflijke toegeving” aan de Nederlanders. Wat ze blijkbaar (moedwillig) niet weten of verzwijgen dat vanaf de scheiding van de Nederlanden in 1585 het hedendaagse Vlaanderen bijna onafgebroken bezet geweest is door anderstalige mogendheden die hun uiterste best deden om het contact met het Noordelijk deel van de Nederlanden zoveel mogelijk te belemmeren. Met de zegen van de Rooms Katholieke Kerk die bekommerd was om de Vlaamse zielen te behoeden voor invloeden vanwege “den duivel uit het Noorden”. Het resultaat was dat Vlaanderen taalcultureel evolueerde naar een volkje zonder bovenlaag en zonder overkoepelende formele communicatietaal. Wat voor gevolg had dat vanaf 1830 de Belgische Franstaligen dit als een “geschenk” beschouwden om hun verfransingswerk bot te vieren.
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort. Laatst gewijzigd door quercus : 25 oktober 2021 om 18:23. |
|
|
|
|
|
#62 |
|
Europees Commissaris
Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
|
De papa spreekt nochtans perfect Nederlands.
|
|
|
#63 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
#64 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Die van African Queen?
|
|
|
|
|
|
#65 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Is vragen dat op een zender de taal van de eigen staat wordt gesproken “Nieuwe Orde”. Uw Nieuwe Orde is geëindigd in 1945. Voor jou blijkbaar nog niet.
|
|
|
#66 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Het zet menige Vlaming in een onmogelijke positie. Moet ik Vlaanderen verdedigen? Moet ik erin meegaan en afgeschilderd worden als zelfhater? Als beste antwoord kan je zeggen: "Je moet niet zo veralgemenen, ik sta hier voor je." Dan heb je af en toe ook nog eens oerdomme megalomane Nederlanders die vinden dat we onze taal 'het Vlaams' moeten noemen, omdat we 'best wat meer patriotisme kunnen gebruiken'. Zo eentje heb ik ook lang gekend. En maar afgeven op Randstedelingen en 'Hollanders', de Zeeuws-Vlaamse boerenpummel. Uiteraard slechts één persoon, maar he, die Hollanders (Rotterdammers en Dordtenaren) verdedigden me tenminste daar. Rare situatie was het. Laatst gewijzigd door Weyland : 28 oktober 2021 om 13:09. |
|
|
|
|
|
|
#67 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#68 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Ik maak me niet zo druk in Franstaligen die van 'le Flamand' spreken, al lees ik er wel een sterke verlatingsangst in en zijn het minpunten voor mij. Gelukkig doen niet alle Francofonen eraan mee. Van Vlamingen en Nederlanders schuif ik het eerder af op onwetenheid. Indien iemand echter beweert dat ik geen Nederlands praat, dan zeg ik er wel wat van, ja. Zonder evenwel me dik te maken, maar met groeiende ergernis.
Laatst gewijzigd door Weyland : 28 oktober 2021 om 13:21. |
|
|
|
|
|
#69 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Dat heb ik met Rihanna.
|
|
|
|
|
#70 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik ken zelfs mensen die vinden dat Neil Young zaagt, en die 2 minuten later zeggen dat ze fan zijn van Drake.
|
|
|
#71 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Euhm...
|
|
|