Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 oktober 2021, 07:31   #61
Der Wanderer
Europees Commissaris

Der Wanderer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Over dat laatste is een studie gemaakt in Nederland.

https://www.medrxiv.org/content/10.1....21.21265318v1

Kortom: boven de 12 jaar vaccineren gaat het spectaculaire effect hebben van 1.7% van de IC opnames te verminderen, en boven de 5 jaar vaccineren, gaat dat enorme effect doen toenemen naar 2.4%.

In plaats van 1000 mensen op IC als alleen volwassenen gevaccineerd zijn, gaan er 17 minder op IC liggen als we de kinderen boven 12 jaar vaccineren, en gaan er zelfs 24 minder op IC liggen als we boven de 5 jaar vaccineren.

Ziedaar het gigantische effect van anderhalf miljoen kinderen te vaccineren, en daar waarschijnlijk een honderdtal probleem gevallen bij te veroorzaken.

Besluit van die auteurs: DOEN !
Hoe kan dat toch?
Oud 27 oktober 2021, 07:44   #62
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
Hoe kan dat toch?
De spottende lach.
Oud 27 oktober 2021, 07:48   #63
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Over dat laatste is een studie gemaakt in Nederland.

https://www.medrxiv.org/content/10.1....21.21265318v1

Citaat:
Forward simulations are performed from 22 June 2021 to 31 March 2022. We performed sensitivity analyses in which vaccine-induced immunity waned. We found that upon relaxation of all non-pharmaceutical control measures a large wave occurred regardless of vaccination strategy. We found overall reductions of 5.7% (4.4%, 6.9%) of cases, 2.0% (0.7%, 3.2%) of hospital admissions, and 1.7% (0.6%, 2.8%) of IC admissions when those 12 years and above were vaccinated compared to vaccinating only adults. When those 5 years and above were vaccinated we observed reductions of 8.7% (7.5%, 9.9%) of cases, 3.2% (2.0%, 4.5%) of hospital admissions, and 2.4% (1.2%, 3.5%) of IC admissions compared to vaccination in adults only.
Kortom: boven de 12 jaar vaccineren gaat het spectaculaire effect hebben van 1.7% van de IC opnames te verminderen, en boven de 5 jaar vaccineren, gaat dat enorme effect doen toenemen naar 2.4%.

In plaats van 1000 mensen op IC als alleen volwassenen gevaccineerd zijn, gaan er 17 minder op IC liggen als we de kinderen boven 12 jaar vaccineren, en gaan er zelfs 24 minder op IC liggen als we boven de 5 jaar vaccineren.

Ziedaar het gigantische effect van anderhalf miljoen kinderen te vaccineren, en daar waarschijnlijk een honderdtal probleem gevallen bij te veroorzaken.

Besluit van die auteurs: DOEN !
Dat is toch ongelofelijk, dat valt zelfs onder de statistische foutmarge. De druk op wetenschappers moet enorm zijn om dergelijke wartaal uit te spreken.

Het is wel opvallend dat ze de cijfers duidelijk leesbaar in de resultaten zetten en niet verbergen in wat mumbo jumbo uitspraken. Ze willen dat het gelezen wordt maar durven zich niet uitspreken tegen vaccinatie.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2021, 07:59   #64
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Dat is toch ongelofelijk, dat valt zelfs onder de statistische foutmarge. De druk op wetenschappers moet enorm zijn om dergelijke wartaal uit te spreken.

Het is wel opvallend dat ze de cijfers duidelijk leesbaar in de resultaten zetten en niet verbergen in wat mumbo jumbo uitspraken. Ze willen dat het gelezen wordt maar durven zich niet uitspreken tegen vaccinatie.
Wetenschappers? We gaan die kwakzalvers toch geen wetenschappers noemen?
Ze gokken er maar op los bij het effect van hun vaccin, wanneer deze shit gedaan zal zijn, welke maatregelen te nemen...Ze zouden zich beter laten behandelen voor hun gokverslaving.
Oud 27 oktober 2021, 07:59   #65
Der Wanderer
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
Hoe kan dat toch?
Ik vind dit over Horizon 2020 waarvan de auteurs funding ontvingen:

Today the Commission announced the budget plan for the year 2020 for Horizon 2020. Over the next year, the Commission will seek greater impact of its research funding by focusing on fewer, but crucial, topics such as climate change, clean energy, plastics, cybersecurity and the digital economy.

https://ec.europa.eu/info/news/commi...paign=rtd_news

Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 27 oktober 2021 om 07:59.
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2021, 08:18   #66
jad°relen°ir
Minister

jad°relen°ir's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Denk je dat het CST zou worden ingevoerd indien overal in het land de vaccinatiegraad gelijk zou zijn aan die in Vlaanderen ?
Stel je voor dat iedereen gevaccineerd is en een CST wordt ingevoerd. Dat zou toch te belachelijk zijn.
Het probleem zit 'm oa ook bij die derde prik. Dat gaat niet snel genoeg. De tweede prik is bij velen al half of helemaal uitgewerkt.
Net daarom dat vaccinatie niet verplicht werd.
Als dit van in 't begin verplicht werd, zou een CST inderdaad belachelijk zijn en kreeg men de bevolking niet mee in dat vrijgeleide-verhaal, waaraan in latere fase uw hele identiteit zal worden opgehangen (bio-metrisch paspoort, zoals eerder aangehaald, in combi met de digitale portefeuille).
Door nu de keuze te laten om u te vaccineren kan men onderscheid maken tussen de goede burgers (vax) en de slechte (niet-vax); en is dat CST nuttig om het onderscheid ook te kunnen zien. Ergo: men krijgt het verkocht aan de burger die gretig aanschuift om zo een pasje te kunnen bemachtigen. Verkocht als een tijdelijk hulpmiddel om het virus de baas te kunnen, maar even serieus: daar trappen we niet in eh.. dit is permanent en het gaat geen enkel virus tegen houden.
Nu, zoals verwacht, want men heeft het goed aangepakt: quasi iedereen doet er aan mee en fier stellen schoofse burgers dat het zelfs geen pijn doet om het te laten zien. "Het is zo gemakkelijk, meneer.. gewoon smartphone bovenhalen en twee seconden later mag ik gaan eten."

Stel u eens de vraag op welke andere wijze men zulks controle-systeem (want daar dient m.i. het CST voor) zo eenvoudig en zo makkelijk had kunnen invoeren..
jad°relen°ir is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2021, 08:52   #67
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jad°relen°ir Bekijk bericht
Door nu de keuze te laten om u te vaccineren kan men onderscheid maken tussen de goede burgers (vax) en de slechte (niet-vax); en is dat CST nuttig om het onderscheid ook te kunnen zien. Ergo: men krijgt het verkocht aan de burger die gretig aanschuift om zo een pasje te kunnen bemachtigen. Verkocht als een tijdelijk hulpmiddel om het virus de baas te kunnen, maar even serieus: daar trappen we niet in eh.. dit is permanent en het gaat geen enkel virus tegen houden.
Nu, zoals verwacht, want men heeft het goed aangepakt: quasi iedereen doet er aan mee en fier stellen schoofse burgers dat het zelfs geen pijn doet om het te laten zien. "Het is zo gemakkelijk, meneer.. gewoon smartphone bovenhalen en twee seconden later mag ik gaan eten."

Stel u eens de vraag op welke andere wijze men zulks controle-systeem (want daar dient m.i. het CST voor) zo eenvoudig en zo makkelijk had kunnen invoeren..
Ah. De controle gebeurt met een app die je op elke smartphone kan installeren. Het enige wat die app controleert is de vervaldatum van uw CST. Er worden geen gegevens bewaard.
Wat heeft de overheid daar aan ?
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2021, 08:59   #68
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
Ergens anders op dit forum wordt Portugal aangehaald als voorbeeld. Hoge vaccinatiegraad, minstens even veel als Vlaanderen. 3 x raden wat er is ingevoerd...

Ja dus, die pas heeft geen bal te maken met gezondheid of vaccinatiegraad.
Ik vind het nogal vreemd dat gevaccineerden zich moeten legitimeren. Aangezien 95% gevaccineerd is in Vlaanderen, zouden we toch beter gewoon het omgekeerde doen, dat is veel efficienter. We laten de niet gevaccineerden zich legitimeren. Ik zeg maar iets, met een gele ster op hun kledij of zo. Dan kunnen we die mensen met een gerust hart als inferieur wezen behandelen.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2021, 09:02   #69
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door N-VA Bekijk bericht
In Vlaanderen zijn we (bijna) allemaal braaf naar het vaccinatiecentrum gegaan om onze vrijheid te kunnen herwinnen maar nu blijkt dat allemaal voor niets te zijn geweest. Gevaccineerd of niet, de maatregelen zijn terug!
Je hebt het mis: de gevaccineerden lachen nu de antivaxxers uit.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2021, 09:05   #70
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ja heel origineel. Geschiedenis heeft al meermaals bewezen wat er met landen gebeurt die schaamteloos de vocabulaire van hun beleidmakers kopiëren en de waanzin van hun tv na-apen.

Deze anti vaxxer voorspelt: het zal niet eindigen bij deze maatregelen.
Keer de wortel de rug toe en jaag iets hogers na.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2021, 09:06   #71
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee, helemaal niet.

Ik moet immers plots meer moeite doen dan voordien. Ik vind trouwens dat een random horeca-zaak geen zaken heeft met welke vaccins ik al dan niet heb gekregen.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2021, 09:10   #72
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom? Omdat we nu weeral onze vrijhouden mogen beginnen opgeven? Ik ben alleszins niet echt aan het lachen moet ik zeggen. Uw voorspelling klopt trouwens weeral voor geen meter. Zeg eens, hoe lang moeten we nu nog "eventjes" volhouden en wie gaat dan de volgende zondebok worden als ook die termijn niet gehaald wordt?
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
Oud 27 oktober 2021, 09:14   #73
Der Wanderer
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Er is daar ook weer discussie rond:

https://www.bmj.com/content/374/bmj.n2251
Oud 27 oktober 2021, 09:18   #74
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Waarom? Omdat we nu weeral onze vrijhouden mogen beginnen opgeven? Ik ben alleszins niet echt aan het lachen moet ik zeggen. Uw voorspelling klopt trouwens weeral voor geen meter. Zeg eens, hoe lang moeten we nu nog "eventjes" volhouden en wie gaat dan de volgende zondebok worden als ook die termijn niet gehaald wordt?
Er zijn praktisch geen beperkingen meer.
Mondmasker: no sweat
CST pas: no sweat
Een prik krijgen: no sweat
Telewerken: graag
Wie klaagt er nu eigenlijk?
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2021, 09:24   #75
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
CST pas is wel degelijk sweat voor niet-gevaccineerden. En ik zie niet in waarom ik terug een mondmasker moet dragen.

Telewerken? Het is niet omdat u een asociaal persoon bent, dat dat voor anderen ook zo geldt. Ik was dolblij dat ik terug wat meer collega's zag, dat er terug etentjes en andere activiteiten konden doorgaan,...

Het wordt niet-gevaccineerden zo moeilijk gemaakt, dat men gewoon eerlijk moet zijn en een verplichting moet invoeren.

Zeggen dat er in uw land godsdienstvrijheid is, maar moslims geen toegang geven tot horeca, sportcentra,... tenzij ze een eerst een stukje varkensvlees eten, is geen godsdienstvrijheid.

Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 27 oktober 2021 om 09:25.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2021, 09:24   #76
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Al eens de reactie gezien van het bloed op die prik?

Allicht niet belangrijk zeker?
Oud 27 oktober 2021, 09:30   #77
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Nee, helemaal niet.

Ik moet immers plots meer moeite doen dan voordien. Ik vind trouwens dat een random horeca-zaak geen zaken heeft met welke vaccins ik al dan niet heb gekregen.
Dat interesseert geen enkele horeca zaak.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2021, 09:47   #78
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Had je zoiets gezegd in februari 2020, ze hadden u voor zot verklaard. Ondertussen durf je het aan om te stellen dat dit niets meer voorstelt. De waanzin voorbij. Dit durf jij dus daadwerkelijk "het rijk der vrijheid" noemen? Een maatschappij waarbij sommige mensen als inferieur beschouwd worden, waarbij je je elke keer moet identificeren als je een café of restaurant binnen wil, waarbij je quasi verplicht medicijnen moeten nemen en waarbij gaan werken scheef bekeken wordt. Ja wadde.
Oud 27 oktober 2021, 09:50   #79
edwinp
Banneling

Standaard

Wie dat er nog klaagt ?
Vooral ik en duizenden collega's uit de zorg, die al bijna 2 jaar moeten werken met maskers en andere hinderlijke regelgevingen

doe die dingen maar eens aan als je 8 uur fysieke arbeid moet uitoefenen

Laatst gewijzigd door edwinp : 27 oktober 2021 om 09:50.
edwinp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2021, 09:52   #80
HOUZEE !
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwinp Bekijk bericht
Wie dat er nog klaagt ?
Vooral ik en duizenden collega's uit de zorg, die al bijna 2 jaar moeten werken met maskers en andere hinderlijke regelgevingen

doe die dingen maar eens aan als je 8 uur fysieke arbeid moet uitoefenen
Doe het dan uit he en laat niet zo met uw voeten spelen.

Zaag.
HOUZEE ! is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be