Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 november 2021, 21:53   #61
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN

De Rode Willem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeZeeuw Bekijk bericht
Vanuit historisch perspectief is de Nederlandstalige Belgicist de enige echte volksverrader. Ondanks het feit dat zijn voorouders werden onderdrukt, en zijn taal en cultuur werden gedegradeerd, bleef hij zijn hoofd buigen voor het roet, etter en bloed. Ondanks het tweederangs burgerschap van zijn voorouders bleef hij zijn hand op het hart leggen voor de Brabançonne. Volksverraad in optima forma als u het mij vraagt.
Verleden tijd.
De Nederlanders hebben ons onderdrukt, de Fransen, de Spanjaarden, de Duitsers, de Oostenrijkers, de Italianen (noemden zich romeinen in die tijd),….
Historische evoluties zijn als een lamp op onze rug. Werpt geen enkel licht op de weg die voor ons ligt.

Op dit moment zijn echte Vlamingen, niet de volksverraders die de grote overwinning van de Vlaamse strijd willen opgeven, fiere zelfbewuste mensen in België en de wereld. Met een eigen parlement, een eigen regering en een bloeiende eigen cultuur.
Van daaruit kan men aan de toekomst bouwen.

Dat historisch gemijmer is voor ouw peekes in het rusthuis…dat waren nogal eens tijden hee toen den franskiljon ons tegen ons kloten stampte….en juul sisaar zijn paard aan dien boom voor de afspanning vastbond

Geef nooit een boomerang aan idioten
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2021, 22:03   #62
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
"Bron"??? Eigen ervaring.
Ik ga niet beweren dat er geen merkwaardige uitzonderingen bestaan. Die zijn er zeker. De beste vriend van mijn zoon is iemand uit Visé, dus niet zo ver van bij u vandaan. Die man spreekt een uitstekend Nederlands en heeft zelfs geen typisch franstalig accent. Nochtans zijn ouders waren exclusief franstalig.
Dus u zegt zomaar wat dan?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2021, 22:20   #63
DeZeeuw
Provinciaal Gedeputeerde

DeZeeuw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Verleden tijd.
De Nederlanders hebben ons onderdrukt, de Fransen, de Spanjaarden, de Duitsers, de Oostenrijkers, de Italianen (noemden zich romeinen in die tijd),….

Historische evoluties zijn als een lamp op onze rug. Werpt geen enkel licht op de weg die voor ons ligt.
Ik snap dat u het hier niet over wilt hebben, moet vast pijnlijk zijn. Want natuurlijk werden de Zuidelijke Nederlanden onderdrukt door Duitsers, Spanjaarden, etc.. Maar na 1830 was de Belgische overheid zelf de onderdrukker, m'n beste. En waren het eigen burgers die omwille van hun taal en cultuur onderdrukt werden. Groot verschil lijkt me. En gezien het feit dat er ook vandaag de dag nog sprake is van taal- en cultuurassimilatie is van "verleden tijd" ook al geen sprake. Dus nogmaals: een Nederlandstalige Belgicist is een volksverrader, niet meer en niet minder.

Laatst gewijzigd door DeZeeuw : 7 november 2021 om 22:32.
DeZeeuw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2021, 22:25   #64
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

lamenielachen's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Ik snap dat u het hier niet over wilt hebben, moet vast pijnlijk zijn. Want natuurlijk werden de Zuidelijke Nederlanden onderdrukt door Duitsers, Spanjaarden, etc.. Maar na 1830 was de Belgische overheid zelf de onderdrukker, m'n beste. En waren het eigen burgers die omwille van hun taal en cultuur onderdrukt werden. Groot verschil lijkt me. En gezien het feit dat er ook vandaag de dag nog sprake is van taal- en cultuurassimilatie is van "verleden tijd" ook al geen sprake. Een Nederlandstalige Belgicist is een volksverrader, niet meer en niet minder. Het is een historisch feit ; )
Zeg eens Hollandse onrusstoker wie betaald u om die zever te publiceren?
Wie heeft u om uw mening gevraagd?
Ruim eerst uw drugs op in Nederland en kom dan eens terug.
Oud 7 november 2021, 22:27   #65
DeZeeuw
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
Gevoelige snaar geraakt?
Oud 7 november 2021, 22:27   #66
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Je moet een Nederlander zijn om het nuchter te behandelen. Vlamingen zijn hier emotioneel over, misschien leer ik het ook wel om wars van emotionele reactie hierover te praten. Ik vind wel dat hij waarheden als een machinegeweer afvuurt hier. Dat wil echter niet zeggen dat de toekomst Nederlands is voor ons of Vlaams. Wel interessant om waar te nemen, alleszins.

Laatst gewijzigd door Weyland : 7 november 2021 om 22:31.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2021, 22:39   #67
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN

De Rode Willem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik snap dat u het hier niet over wilt hebben, moet vast pijnlijk zijn. Want natuurlijk werden de Zuidelijke Nederlanden onderdrukt door Duitsers, Spanjaarden, etc.. Maar na 1830 was de Belgische overheid zelf de onderdrukker, m'n beste. En waren het eigen burgers die omwille van hun taal en cultuur onderdrukt werden. Groot verschil lijkt me. En gezien het feit dat er ook vandaag de dag nog sprake is van taal- en cultuurassimilatie is van "verleden tijd" ook al geen sprake. Nogmaals: een Nederlandstalige Belgicist is een volksverrader, en het is zelfs een historisch feit.
Ik betwijfel of iemand die zich Zeeuw noemt aanspraak kan maken om anderen volksverraders te noemen. De Zeeuws Vlamingen hebben de Belgisch Vlamingen maar mooi in de steek gelaten en geen poot uitgestoken in de ontvoogdingsstrijd van de Belgisch Vlamingen en zich veilig heeft genesteld in de armen van den Ollander zonder nog om te kijken naar dat broedervolk.

Geef nooit een boomerang aan idioten

Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 7 november 2021 om 22:39.
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2021, 23:06   #68
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Verleden tijd.
Wat de Nederlanders betreft hoor je dat dan toch eens toe te lichten. Want met de manier waarop je dat hier uit jouw belgicistische botten slaat is het doodeenvoudig toogpraat.
Oud 7 november 2021, 23:09   #69
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Is dit forum soms ontoegankelijk verklaard voor Nederlanders? Is er een moderator die iets dergelijks heeft verklaard?
Oud 8 november 2021, 00:01   #70
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter

Anselmo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gevoelige snaar geraakt?
Wees gerust! Het kwam aan.

Laatst gewijzigd door Anselmo : 8 november 2021 om 00:01.
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2021, 08:22   #71
DeZeeuw
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Ik betwijfel of iemand die zich Zeeuw noemt aanspraak kan maken om anderen volksverraders te noemen. De Zeeuws Vlamingen hebben de Belgisch Vlamingen maar mooi in de steek gelaten en geen poot uitgestoken in de ontvoogdingsstrijd van de Belgisch Vlamingen en zich veilig heeft genesteld in de armen van den Ollander zonder nog om te kijken naar dat broedervolk.
Irrelevant, onjuist én off-topic! Het betrof hier een politiek getouwtrek tussen het nieuwe Belgique (met haar Franstalige gezagsdragers) en het koninkrijk der Nederlanden. Dit is in helemaal niets vergelijkbaar met de (binnenlandse) apartheidspolitiek van de Belgische overheid.

P.s. ik ben van Walcheren.

Laatst gewijzigd door DeZeeuw : 8 november 2021 om 08:26.
Oud 8 november 2021, 08:47   #72
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
En wat met Carrefour ,Paribas, Engie ...allemaal Franse bedrijven die zich hier ingekocht hebben.
Tja, Blokker probeerde het hier ook, kon het niet in België, en moest een pak winkels sluiten.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 8 november 2021 om 08:49.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2021, 11:41   #73
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Is dit forum soms ontoegankelijk verklaard voor Nederlanders? Is er een moderator die iets dergelijks heeft verklaard?

Helemaal niet maar heeft iemand om zijn mening gevraagd over België? Hij start zelfs een draad over België.
Met de regelmaat van de klok komt die kerel hier wat onrust stoken over dingen die hem helemaal niets aangaan.
Wat kan het mij schelen dat hij zich in Brussel niet verstaanbaar kan maken in het plat Nederlands bvb. Ik heb daar geen probleem.
Dat is zo een typisch hollandse gewoonte zich overal met moeien en de ander wat voor lul houden.
Het ergste is nog dat er hier zijn die die kerel ernstig nemen.

Laatst gewijzigd door lamenielachen : 8 november 2021 om 11:42.
lamenielachen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2021, 11:42   #74
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Witte Kaproen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Tja, Blokker probeerde het hier ook, kon het niet in België, en moest een pak winkels sluiten.
Maar Albert Heijn en Jumbo zijn Carrefour stilletjes aan ,maar zeker aan het doodknijpen.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2021, 11:58   #75
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Helemaal niet maar heeft iemand om zijn mening gevraagd over België? Hij start zelfs een draad over België.
Met de regelmaat van de klok komt die kerel hier wat onrust stoken over dingen die hem helemaal niets aangaan.
Wat kan het mij schelen dat hij zich in Brussel niet verstaanbaar kan maken in het plat Nederlands bvb. Ik heb daar geen probleem.
Dat is zo een typisch hollandse gewoonte zich overal met moeien en de ander wat voor lul houden.
Volgens mij gaat het hem wel degelijk aan. Vlaanderen maakt deel uit van de Lage Landen net zoals Nederland. We zitten bovendien in hetzelfde taalgebied. Als Vlaming en Nederlands sprekende voel ik mij verbonden met Nederland. Voor zover ik weet heeft de moderatie van dit forum nooit een veto gesteld tegenover de participatie door Nederlanders. Overigens dat zou een kanjer van een discriminatie zijn. Voor mij is DeZeeuw een welgekomen medeforummer.
Oud 8 november 2021, 12:00   #76
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Irrelevant, onjuist én off-topic! Het betrof hier een politiek getouwtrek tussen het nieuwe Belgique (met haar Franstalige gezagsdragers) en het koninkrijk der Nederlanden. Dit is in helemaal niets vergelijkbaar met de (binnenlandse) apartheidspolitiek van de Belgische overheid.

P.s. ik ben van Walcheren.
En naar de kerk geweest en orgel gespeeld op zondag, dat is daar zowat de geplogenheid op zondag?
Zelf zie ik me dat nooit te doen maar als jullie dat leuk vinden, waarom niet?
Ik zal daar ook nooit een draadje over openen, "ik respecteer" uw manier van leven.

Met alle respect maar wij hebben hier nu echt geen Zeeuw nodig om ons te komen vertellen wat we wel en niet moeten doen.
Oud 8 november 2021, 12:01   #77
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ben het met bijna niets eens van wat De Zeeuw hier schrijft.

Maar dat neemt niet weg dat hij evenveel recht heeft als jij en ik om zijn mening te ventileren over elk thema dat past op het forum toch ? Waar haal je het recht om iemand te willen verbieden om over een politiek thema te discussiëren op een politiek forum ? Dat hij geen Belg is ? So what ?

Je struikelt hier op het forum over Vlaams-nationalisten die heeel emotioneel ontkennen dat ze Belg zijn. Ga je die dan ook spreekverbod geven ?

Laatst gewijzigd door Pandareus : 8 november 2021 om 12:06.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2021, 12:03   #78
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Het omgekeerde zou mij in hoge mate verbaasd hebben...
Oud 8 november 2021, 12:04   #79
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

CUFI gaat ook naar de kerk op zondag en is een Vlaming. Jan van den Berghe idem. Wat dan nog? Dat is iets persoonlijks.

Laatst gewijzigd door Weyland : 8 november 2021 om 12:06.
Oud 8 november 2021, 12:07   #80
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht

Maar dat neemt niet weg dat hij evenveel recht heeft als jij en ik om zijn mening te ventileren over elk thema dat past op het forum toch ? Waar haal je het recht om iemand te willen verbieden om over een politiek thema te discussiëren op een politiek forum ? Dat hij geen Belg is ? So what ?

Je struikelt hier op het forum over Vlaams-nationalisten die heeel emotioneel ontkennen dat ze Belg zijn. Ga je die dan ook spreekverbod geven ?
Hij heeft zijn emoties in toom. Lamenielachen en ik daarentegen... Daaruit kunnen we leren. Veel Vlamingen/Belgen hebben evenzeer hun nuchterheid hier en houden het beschaafd, zoals het hoort.

Laatst gewijzigd door Weyland : 8 november 2021 om 12:07.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be