Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 november 2021, 17:27   #61
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht
Kwantificeer eens 'zo goed als geen'?
Citaat:
Zeer zeldzaam

In Nederland wordt er in een doorlopend onderzoek geregistreerd hoeveel kinderen er na een coronavirusbesmetting in het ziekenhuis komen. Tot nu toe zijn er binnen dit onderzoek ongeveer tien kinderen met MIS-C geregistreerd.

In de VS, waar ruim 6 miljoen mensen besmet zijn geraakt met het coronavirus, hebben volgens het CDC zeker 565 kinderen de ziekte gehad. Hoe groot het risico op deze ziekte is, weten we nog niet precies, maar het lijkt dus zeer zeldzaam.
https://www.nu.nl/coronavirus/607536...-infectie.html
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2021, 17:28   #62
JimmyB
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
U gooit alles door elkaar. Besmettelijkheid is iets anders dan de capaciteit in de zorg. Dat laatste is een uiting van een slecht beleid van de regerende ploeg. Dat eerste is een medische gegevenheid: ook al ben je gevaccineerd, toch kan je het virus oplopen en erna doorgeven. Dat valt niet te ontkennen.
Ik denk dat u alles door elkaar gooit.

Er is geen enkele reden waarom we de maatschappij moeten gaan opzadelen met een overaanbod van IZ plaatsen en al zeker niet als men weet dat er extra capaciteit zou moeten voorzien worden voor mensen die zich niet willen laten vaccineren, daarvoor betaal ik geen belastingen.
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2021, 17:33   #63
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Er is geen enkele reden waarom we de maatschappij moeten gaan opzadelen met een overaanbod van IZ plaatsen en al zeker niet als men weet dat er extra capaciteit zou moeten voorzien worden voor mensen die zich niet willen laten vaccineren, daarvoor betaal ik geen belastingen.
Helemaal niet, want de onderinvestering in de zorg is in België een onloochenbaar feit.

Het klopt ook niet dat er "extra capaciteit" moet voorzien worden voor ongevaccineerden. De capaciteit is nu eenmaal onvoldoende en ook gevaccineerden zitten op dat vlak in hetzelfde straatje.

U betaalt belastingen voor zovele zaken waarmee u misschien niet akkoord bent. Uw gedachtewereld is niet de referentie voor het handelen van een maatschappij.
Oud 21 november 2021, 17:33   #64
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Helemaal niet, want de onderinvestering in de zorg is in België een onloochenbaar feit.

Het klopt ook niet dat er "extra capaciteit" moet voorzien worden voor ongevaccineerden. De capaciteit is nu eenmaal onvoldoende en ook gevaccineerden zitten op dat vlak in hetzelfde straatje.

U betaalt belastingen voor zovele zaken waarmee u misschien niet akkoord bent. Uw gedachtewereld is niet de referentie voor het handelen van een maatschappij.
Oud 21 november 2021, 17:33   #65
JimmyB
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik moet toegeven dat ik het niet over kinderen heb, ik heb het over 12 jarigen en ouder.

Daar blijken per 100.000 ongevaccineerde jongeren er toch 1 per 14 dagen op IZ terecht te komen terwijl dit 0 is voor de gevaccineerde. Ik vind dit een groot verschil.

Indien de vaccinatie idd de besmetting niet tegenhoudt, waar het nu wel op lijkt, dan denk ik dat we dit mss niet moeten propageren.
Oud 21 november 2021, 17:41   #66
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik moet toegeven dat ik het niet over kinderen heb, ik heb het over 12 jarigen en ouder.

Daar blijken per 100.000 ongevaccineerde jongeren er toch 1 per 14 dagen op IZ terecht te komen terwijl dit 0 is voor de gevaccineerde. Ik vind dit een groot verschil.
Een categorie als "12-jarigen en ouder" is complete onzin. Waar wilt u die "en ouder" eigenlijk laten stoppen? Bij 80 of zo?
Oud 21 november 2021, 17:45   #67
JimmyB
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

Sorry dat ik het daar niet mee eens ben.

En wat betreft die belastingen, dit is zo maar ik zal wel niet de enige zijn die daar zo over denkt, wees maar gerust.
Oud 21 november 2021, 17:48   #68
JimmyB
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Een categorie als "12-jarigen en ouder" is complete onzin. Waar wilt u die "en ouder" eigenlijk laten stoppen? Bij 80 of zo?
Ik haal mijn cijfers uit de categorie 12-17 jarigen.Uiteraard gaat het vanaf dan meer de hoogte in.
Oud 21 november 2021, 17:51   #69
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Sorry dat ik het daar niet mee eens ben.
Menslief, er zat vandaag in De Zevende Dag iemand van ACV Plus die de werknemers in de zorgsector vertegenwoordigde. Hij bracht de onderinvestering ter sprake...
Oud 21 november 2021, 17:51   #70
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik haal mijn cijfers uit de categorie 12-17 jarigen.Uiteraard gaat het vanaf dan meer de hoogte in.
Welk officieel cijfer? Ik lees alleen uw bewering.
Oud 21 november 2021, 17:52   #71
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En wat betreft die belastingen, dit is zo maar ik zal wel niet de enige zijn die daar zo over denkt, wees maar gerust.
Goed mogelijk, er zijn ook genoeg mensen die menen dat de overheid niet moet investeren in de opera...
Oud 21 november 2021, 17:56   #72
JimmyB
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Menslief, er zat vandaag in De Zevende Dag iemand van ACV Plus die de werknemers in de zorgsector vertegenwoordigde. Hij bracht de onderinvestering ter sprake...
ACV Plus? Zegt me niets maar het zal wel een vakbond zijn. Lijkt me niet meer dan logisch dat die dat ter sprake zullen brengen.
Oud 21 november 2021, 17:58   #73
JimmyB
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Welk officieel cijfer? Ik lees alleen uw bewering.
Laatste tabel:
https://forum.politics.be/showpost.p...55&postcount=1
Oud 21 november 2021, 18:00   #74
JimmyB
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Goed mogelijk, er zijn ook genoeg mensen die menen dat de overheid niet moet investeren in de opera...
Juist en ik vind ook dat ik dit weekend al weer voldoende tijd geïnvesteerd heb voor de goede zaak, ik ga me nu opnieuw wat meer concentreren op mijn werk zodat we dit allemaal kunnen blijven betalen.
Oud 21 november 2021, 18:05   #75
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dat is een statistisch ononderscheidbaar resultaat he.

En zelfs mocht het significant zijn, het is niet iets waar een maatschappij over valt. De maatschappelijke last daarvan is totaal nul.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2021, 18:08   #76
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als dat een minderheid is in de IZ belasting, is dat irrelevant natuurlijk. Haal die weg, en uw probleem is van dezelfde grootte orde.

Ik ben het in de grond met U eens dat mensen die een groot risico hadden om op IZ terecht te komen, en dat risico hadden kunnen verlagen met een vaccin, geweigerd kunnen worden.

Maar we moeten dan niet naar "vaccinatie" kijken, maar naar risico. Mensen met gelijk risico dienen gelijk behandeld te worden, want ze vertegenwoordigen gelijke belasting voor het systeem.

En nu is een gevaccineerde 70-er nog steeds een veel grotere last, en dus een veel groter risico, dan een ongevaccineerde 40-er.

De regels die gelden voor de ongevaccineerde 40-er moeten dus ook gelden voor die gevaccineerde 70-er.

Ik wens geen belastingen te betalen voor een gepensioneerde die zich niet wilde afzonderen en zo met zijn roekeloos gedrag op IC is gekomen he.
Oud 21 november 2021, 18:29   #77
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Indien de vaccinatie idd de besmetting niet tegenhoudt, waar het nu wel op lijkt, dan denk ik dat we dit mss niet moeten propageren.
Er zijn geen 100.000 ongevaccineerde jongeren tussen 12 en 18 jaar oud. Het gaat dus effectief over 1 persoon die 1 dag op de IC heeft gelegen om tot dat resultaat te komen. Onderaan staat het ook in het artikel, de aantallen zijn zo klein dat individuen een grote invloed kunnen hebben op de cijfers.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2021, 19:05   #78
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ACV Plus? Zegt me niets maar het zal wel een vakbond zijn. Lijkt me niet meer dan logisch dat die dat ter sprake zullen brengen.
Kent u de grootste vakbond van het land niet? Hoe geïnformeerd bent u dan?

https://www.hetacv.be/acv-puls
Oud 21 november 2021, 19:17   #79
Walvader
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Dat is omdat in die groep de 50+ zitten. Ik ben daar ook in en zoals ik al gezegd heb: ik vond mijn kans voor lelijke corona vorig jaar te laag om echt mijn leven voor aan te passen (hoewel ik door het totalitaire regime daartoe gedwongen was), maar te hoog om totaal verwaarloosbaar te vinden. Een vaccin liet mij toe dat risico naar "verwaarloosbaar" te brengen.

Wat wil dat zeggen ? Het wil zeggen dat het te laag was om "offers" voor te brengen, maar als ik dat kan verlagen zonder "offers" te brengen, dan doe ik dat. Een vaccin was geen offer, mijn kinderen niet mogen bezoeken, was er ver over.

Maar een 18-jarige, voor die is dat al totaal verwaarloosbaar. Dat nog eens veel verwaarloosbaarder maken, heeft voor die persoon geen enkele zin. Die gaat sneller dood van onder een bus te lopen, dan van corona te sterven.

Om dat nog 10 keer kleiner te maken, dient tot niks. Dat is als een veiligheidsgordel aandoen op uw sofa, je weet nooit, bij een aardbeving.
Ik stoor me aan de leeftijdsindeling. Allee een groep van "18 tot 64". Das echt manipulatie.
Walvader is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2021, 19:19   #80
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Walvader Bekijk bericht
Ik stoor me aan de leeftijdsindeling. Allee een groep van "18 tot 64". Das echt manipulatie.
Dat hoeft zelfs niet. De cijfers zijn zo al sprekend genoeg.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be