Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 november 2021, 08:25   #61
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Mogen die fascisten zulke pijnlijke dood sterven dat de volgende generatie fascisten minstens 1000j niets meer durft doen. Geen enkel westers politicus is onschuldig, geen enkele.

Laatst gewijzigd door CUFI : 23 november 2021 om 08:26.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2021, 09:09   #62
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
De onwilligen zouden ook op een leukere manier aangepakt kunnen worden: indien ze zich op de voorziene vaccinatiedatum niet aanbieden wordt voor elke dag die er bijkomt een bedrag van bvb. € 500 boete aangerekend.
Ik zou hetzelfde doen voor een gepensioneerde die besmet is. Dat zijn mensen die op roekeloze wijze onze maatschappij in gevaar brengen.

Laatst gewijzigd door patrickve : 23 november 2021 om 09:10.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2021, 11:08   #63
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
De weigeraars spelen wel met ons leven en onze vrijheid.
Nee. De gepensioneerden en de totalitairen he.

Het zijn niet de niet gevaccineerden die voor de hoofdmoot van de problemen zorgen.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2021, 11:51   #64
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Regelrechte schande dat men een bepaalde groep mensen zo geld afhandig wil maken.

Maar wij sturen maar geld(en) naar landen waar wij totaal géén boodschap aan hebben?

Waar zit die logica?

Zou men niet beter beginnen aan de grenzen binnen de EU beter te gaan bewaken of klinkt dat teveel als "eigen volk eerst" wat dan weer niet gesmaakt zal worden door zij die dat niet graag horen/lezen.

Laatst gewijzigd door Universalia : 23 november 2021 om 11:55.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2021, 11:58   #65
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Oostenrijk nog eens.

Wist u dat na de Lockdown er circa 15 miljoen toeristen zullen komen?
Oud 23 november 2021, 12:07   #66
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Oostenrijk nog eens.

Wist u dat na de Lockdown er circa 15 miljoen toeristen zullen komen?
Hopelijk komen ze niet allemaal naar zee.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2021, 12:13   #67
discuz
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Ik kies voor 4 weken gevangenis.
In landen, waaronder de VS - en (gelukkig nog) in wat mindere mate in België - is Debtor's Prison nog steeds een feit.

De meeste mensen die hier reageren hebben geen fucking clue hoe pervers het systeem 'for profit' in elkaar zit.

Deze draad op Twitter is een aanrader en zou een serieuze eye opener moeten zijn voor iedereen die tegen het sociaal model is waarvoor onze ouders en grootouders hier gestreden hebben.

https://twitter.com/ericisaac/status...25065636171788

Om deze reden alleen al zou Amerika de paria van de ontwikkelde landen moeten zijn en geboycot moeten worden tot ze tot hun zinnen komen daar. Maar neen, we schuiven godverdomme aan om een gore hypocriet als Al Gore in de Lotto arena een speech te horen geven.

Laatst gewijzigd door discuz : 23 november 2021 om 12:14.
discuz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2021, 12:24   #68
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Yup, want slachtoffers van zelfmoordpogingen worden ook niet geholpen.

Even in perspectief plaatsen, jaarlijks zijn er 100.000 zelfmoordpogingen en 14.000 daarvan worden in een ziekenhuis behandeld. Dat zijn er 45 per dag oftewel meer dan dat er momenteel ongevaccineerden opgenomen worden maar dan heel het jaar door.

Die hele corona shit is een politieke heksenjacht, iedereen die hieraan meedoet zou moeten beschaamd zijn.

Edit:, sorry, dit zijn nederlandse cijfers. Voor België zal het iets van 70.000 zijn.
En die kandidaat zelfmoordenaars liggen allemaal op IC?

Voor het gemak vergeet je dat een kandidaat zelfmoordenaar problemen heeft (ziekte of ...).
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2021, 12:26   #69
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik kan er niet meer met lachen, gewoon de vijs dichtdraaien op alle gebied voor niet-gevaccineerden. Geen Horeca, geen winkels buiten voeding, geen evenementen van eender welke aard, niet meer buiten na 20u. Ontslag mogelijk maken zonder vergoeding in de bedrijven zoals men in de klinieken gaat toepassen.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2021, 12:28   #70
Rapture
Staatssecretaris

Rapture's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik kan er niet meer met lachen, gewoon de vijs dichtdraaien op alle gebied voor niet-gevaccineerden. Geen Horeca, geen winkels buiten voeding, geen evenementen van eender welke aard, niet meer buiten na 20u. Ontslag mogelijk maken zonder vergoeding in de bedrijven zoals men in de klinieken gaat toepassen.
Want in oostenrijk heeft dat zo goed geholpen dat ze die lockdown voor niet-gevaccineerde al na 4 dagen moesten verruimen naar de hele bevolking.
Oud 23 november 2021, 12:32   #71
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In België is het in meerdere aspecten al zo. De Qr-code wordt in de horeca bijna zo goed als uitsluitend door gevaccineerden gebruikt. Ongevaccineerden blijven weg, omdat de kostprijs van het voortdurend testen nu eenmaal te snel oploopt.

U maakt me wel nieuwsgierig naar de wettelijke gronden die een ontslag zouden moeten rechtvaardigen. Sancties moeten immers steeds proportioneel zijn en, hier, in relatie tot de situatie. Dit gaat om een arbeidssituatie. Wat is hier het belang van vaccinatie, voor die persoon, in die situatie, in concreto?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2021, 12:37   #72
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rapture Bekijk bericht
Want in oostenrijk heeft dat zo goed geholpen dat ze die lockdown voor niet-gevaccineerde al na 4 dagen moesten verruimen naar de hele bevolking.
Oostenrijk heeft een vaccinatie percentage van amper 65%. Eén van de laagste van Europa. Daar betalen ze nu cash voor.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2021, 12:38   #73
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oostenrijk heeft een vaccinatie percentage van amper 65%. Eén van de laagste van Europa. Daar betalen ze nu cash voor.
Al eens een blik geworpen op de Oost-Europese landen?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2021, 12:44   #74
discuz
Minister

Standaard

Citaat:
Maar waarom is dat percentage daar eigenlijk zo laag? In Oost-Europese landen kan je zeggen dat er een wantrouwen is tegenover de overheid, maar is dat ook zo in Oostenrijk?
discuz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2021, 12:45   #75
Rapture
Staatssecretaris

Rapture's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zoals Japan, Zweden,...

Of net zoals landen met een hoge vaccinatiegraad zoals België, Nederland, Duitsland nu uit de problemen zijn.
Oud 23 november 2021, 12:59   #76
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door discuz Bekijk bericht
Maar waarom is dat percentage daar eigenlijk zo laag? In Oost-Europese landen kan je zeggen dat er een wantrouwen is tegenover de overheid, maar is dat ook zo in Oostenrijk?
Niet noodzakelijk. Het zou perfect aan de vaccinatiecampagne kunnen liggen. Ik denk dat het afwachten is wat het resultaat is van hun tijdelijke lockdown en vaccinatieplicht. In hoeverre zal er worden geprotesteerd ?
Maar inderdaad, waar het vertrouwen in de overheid laag is, is de vaccinatiegraad laag. Misschien niet noodzakelijk andersom.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2021, 13:04   #77
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Indië een vaccinatie percentage van 30 %. Daar worden ze nu voor beloond.

En heb jij die Oostenrijkse cijfers al eigenlijk eens bekeken ?

Het lijkt me daar niet spectaculair slechter te gaan als hier of hier niet beter als daar ondanks onze mega grote vaccinatie graad.

https://www.worldometers.info/corona...untry/austria/

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 23 november 2021 om 13:08.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2021, 13:58   #78
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Laat u eens afzuigen eerder dan u op te blazen in media.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be