Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 december 2004, 22:57   #61
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Natuurlijk niet. Daar zit het ook al durven bepaalden dat niet uitspreken: Turkije hoort gewoon niet thuis in Europa omdat het geen christelijk land is of een land met christelijke wortels. Zo eenvoudig is dat nu eenmaal.
Sinds wanneer heeft het christendom Europese wortels? Komt die godsdienst ook niet uit dezelfde regio in arabische wereld waar ook de islam vandaan komt?

Citaat:
Even opmerken dat u aan anachronistische geschiedschrijving doet: niet "Turkije" heeft een christelijke geschiedenis (daar Turkije onder Byzantijns bestuur niet bestond), maar wel heeft Klein-Azië een Grieks-christelijke geschiedenis. Dit Klein-Azië werd overweldigd door de Turk, geïslamiseerd, verturkst en zo verdween dat christelijk Klein-Azië. En tenslotte gaf Kemal Attatürk door in de jaren twintig ALLE Grieken uit Klein-Azië te verdrijven en er duizenden de dood in te jagen. Hetzelfde gebeurde met de christelijke Armeniërs.
Je vergeet ook Trabzon christelijk was en N-O Turkije eeuwenlang tot het Christelijke Georgië behoorde. Grote regio's waren helemaal niet isklamitisch tot ze inderdaad (met geweld) werden ingelijfd in de islam. Zoiets zoals de paterkes Z-Amerika en Afrika (ook met veel met geweld) hebben gekerstend.

Laatst gewijzigd door thePiano : 16 december 2004 om 22:58.
thePiano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2004, 23:00   #62
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Sinds wanneer heeft het christendom Europese wortels? Komt die godsdienst ook niet uit dezelfde regio in arabische wereld waar ook de islam vandaan komt?
Bij mijn weten moet u dringend een bril kopen: nergens schrijf ik immers dat het christendom Europese wortels heeft. Wel werd Europa christelijk en vormde het christendom alsook haar Grieks-Romeins alsook Germaans erfgoed een bijzonder prachtige beschaving.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2004, 23:05   #63
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uiteraard behoort Turkije tot Europa en grote delen van het land kennen in tegenstelling tot wat velen denken, een rijke oude christelijke geschiedenis (het oude Byzantijnse rijk, de cultuur van Trebizonde/Trabzon, Lazistan in N-O Turkije enz.). Moest Turkije op dit ogenblik nog volkomen crhistelijk zijn, had ik geen tegengeluiden gehoord.

Ik ben het volkomen eens met Verhofstadt die stelt wanneer je Turkije incapselt inn de EU Turkije inderdaad snel een volwaardige democratische staat zal zijn met respect voor mensenrechten en vrouwen in het algemeen.
Tja, volgens sommigen behoren de naaste buurlanden van Turkije ook tot Europa (Irak, Syrië...). Uiteindelijk zal heel de wereld tot Europa behoren, maar dat wist u waarschijnlijk al...

Uw verklaring dat U het eens bent met Verhofstadt is m.i. het duidelijkste bewijs dat hij er volledig naast zit !
En wat gaat er volgens U gebeuren als Turkije, na de inkapseling, geen respect heeft voor mensenrechten en vrouwen? Welke maatregelen gaat VHS dan voorstellen (want tegen die tijd zal hij waarschijnlijk met de steun van de Turken een hoge Europese piet zijn...). Maatregelen tegen Turkije?!... Het sterkste Europees leger met 'gemotiveerde' soldaten die in heel de EU aanwezig zijn... ([size=1]natuurlijk gaan ze voor ons leger onder leiding van Flahaut wel moeten oppassen) [/size]
Ik begrijp dat die toetreding voor de commies en cies een ongelooflijke kans betekent om heel ons politiek bestel onderuit te halen...

Tja, wie durft beweren dat Turkije met 5% van zijn grondgebied in Europa en met overwegend Moslims niet tot Europa behoort!
Die dat niet willen inzien dat zijn duidelijk verzuurden en alleszins geen voluntaristen.
Het is ook aangstaanjagend dat de commies in dit specifiek geval heel veel begrip heeft voor de 'politieke' Islam (was het uw opperhoofd, Karl Marx, niet die beweeerde dat godsdienst opium voor het volk was?). Tja, op dat gebied vinden de commies en de VLD zich perfect!

Verhofstadt is groot en Merckx ook...

Laatst gewijzigd door Chipie : 16 december 2004 om 23:12.
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2004, 23:13   #64
thePiano

Standaard

Citaat:
Bij mijn weten moet u dringend een bril kopen: nergens schrijf ik immers dat het christendom Europese wortels heeft. Wel werd Europa christelijk en vormde het christendom alsook haar Grieks-Romeins alsook Germaans erfgoed een bijzonder prachtige beschaving.
Jeps, veeg al die oorlogen en wereldoorlogen om soortgelijke waarden als de jouwe maar gelijk onder de mat. De ziekte van Alzheimer slaat weer toe.

Leuk dat je toegeeft dat Europa al erg vroeg religieus en spiritueel werd ge-arabiseerd. Nochtans zitten er in jouw extremistisch clubje genoeg andersdenkenden die nog het paganisme aanhangen. Ik denk bv aan Asatru en het 'winkeltje' in Borgerhout van VB-senator Wim Verreycken.
Oud 16 december 2004, 23:20   #65
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Leuk dat je toegeeft dat Europa al erg vroeg religieus en spiritueel werd ge-arabiseerd. Nochtans zitten er in jouw extremistisch clubje genoeg andersdenkenden die nog het paganisme aanhangen. Ik denk bv aan Asatru en het 'winkeltje' in Borgerhout van VB-senator Wim Verreycken.
Leuk? Toegeven?

Blijkbaar leest u toch dingen die mensen helemaal niet schrijven... Misschien last van stemmen in je hoofd?

In ieder geval heb ik nergens geschreven dat "Europa vroeg religieus en spiritueel werd gearabiseerd".

Alweer een schitterende volbloed leugen van uw hand.

Voor de rest ben ik geen lid van een vereniging die men kan omschrijven als "mijn extremistisch clubje". Ik weet dus hoegenaamd niet waar u het over heeft.
Oud 16 december 2004, 23:28   #66
ilfalco
Minister-President

Standaard

haha thepiano jij bent lid van een extremistisch clubje, wij vertolken op vele vlakken de mening van de meerderheid van de vlamingen .
ilfalco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2004, 23:28   #67
thePiano

Standaard

Citaat:
Leuk? Toegeven?

Blijkbaar leest u toch dingen die mensen helemaal niet schrijven... Misschien last van stemmen in je hoofd?

In ieder geval heb ik nergens geschreven dat "Europa vroeg religieus en spiritueel werd gearabiseerd".

Alweer een schitterende volbloed leugen van uw hand.

Voor de rest ben ik geen lid van een vereniging die men kan omschrijven als "mijn extremistisch clubje". Ik weet dus hoegenaamd niet waar u het over heeft.
Je kan eens een blik werpen op de website van Koenraad Logghe - Werkgroep Traditie vzw, http://www.traditie.be/, misschien dat je geheugen weer terugkeert. Hopelijk herinnert U zich de naam nog van Wim Verreycken, vader van Rob-Kloppie?
Oud 16 december 2004, 23:28   #68
big bad wolf
Parlementslid

big bad wolf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GC
Piano, waarom mag er hier geen link naar je uitstekende site staan? www.thepiano.tk is een enorme bron van informatie!
heb es een bezoek gebracht aan die site: is idd heel interessant, uitgebreid, en met verzorgde layout, proficiat daarvoor!

nadeel (voor de neutrale of rechtse bezoeker dan toch) is de enorme anti-rechtse toon van je onderwerpen:

vb1: in je artikel over het Madagaskarplan lijk je zelfs daartegen te zijn, hoewel de realiteit toch pakken gruwelijker bleek te zijn

vb2: in het artikel over de getuigen van jehovah kom ik op het eerste zicht niet meteen tegen dat een behoorlijk aantal van hen de kans kregen om te ontsnappen aan het lot van de concentratiekampen door simpelweg een verklaring te ondertekenen dat ze hun geloof wilden afzweren

vb3: Ernst Röhm wordt nu eerder afgeschilderd als held of als martelaar omdat ie door Hitler werd vermoord, zou je hetzelfde geschreven mocht Röhm in leven gebleven zijn, en mss mee de holocaust hebben georganiseerd, of is iedereen wie door nazi's vermoord werd een slachtoffer, en iedereen wie nazi's vermoordde een held?

vb4: de helden in je artikels: aanval op gestapokwartier, 2 aanslagen op Hitler, studentenopstand, ontsnappingsverhaal en een nog wat verhalen over geredde joden. blijkbaar kunnen eervolle vermeldingen van mensen die hun leven gegeven hebben vóór het Derde Rijk er niet van af

vb5: de nieuwe Hitlertjes = Vlaams Blokkers: op zijn minst flauw

vb6: waar zitten de verhalen over Amerikaanse verkrachtingen tijdens de heroveringstocht doorheen Europa, waar staat iets over de slachtpartijen die het Rode Leger heeft aangericht in Duitsland, waar kan ik iets lezen over het geallieerde 'friendly fire' waarbij tienduizenden mensen omkwamen omdat ze toevallig dichtbij een potentieel doelwit woonden, en waar staan de feiten over de fosforaanval van de Amerikanen in Dresden, of het sadistische gebruik van atoombommen op Japan?

tot slot: blijkbaar moet je nog een artikel maken over de Nürnberger processen: benieuwd of je het erover zult hebben hoe oneervol de Duitse generaals werden behandeld: o.m. door het aftrekken van hun insignes, wat erop neerkomt dat een vreemde militaire macht zich het recht toeëigende om Duitse militairen te degraderen. en benieuwd of je geneigd zult zijn hoe de beul van Joachim von Ribbentrop aan zijn lichaam ging hangen om de Außenminister zijn nek te breken
Oud 16 december 2004, 23:30   #69
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je kan eens een blik werpen op de website van Koenraad Logghe - Werkgroep Traditie vzw, http://www.traditie.be/, misschien dat je geheugen weer terugkeert. Hopelijk herinnert U zich de naam nog van Wim Verreycken, vader van Rob-Kloppie?
Aha, bedoelt u met dat "extremistisch clubje" de "werkgroep Traditie" van dhr. Koenraad Logghe? Ik moet u wel teleurstellen: ik ben geen lid van die werkgroep, nooit geweest en heb ook geen belangstelling ervoor.
Oud 16 december 2004, 23:39   #70
N.J.S.V. Antwerpen
Burgemeester

N.J.S.V. Antwerpen's schermafbeelding

Standaard

Ik vind dit weer ongelooflijk hypocriet en absurd.
IK kom net van die betoging en daar was geen 1 fascist aanwezig en de skins kon ik op 1 hand tellen. Het gene waar ik mij aan stoorde was die extreem linkse rode journalisten, die als bezeten op zoek gingen naar mensen me weinig haar. Ze staken bijna de camera in hun neus als ze er 1 vonden. Alles was maar goed om het Vlaamse Belang en het comité NTT te demoniseren.

En trouwens, en dat is wel het meest belacheijke aan heel de zaak, heeft die Verhofstadt mss een glazenbol of zo?! De betoging was nog niet begonnen en hij wist al dat het vol loopt (let op de tijd v/h ww) van neonazi's en skinheads. Straf! Zen voorspellingen zijn al zo goed als zijn beleid.

Europa europees! wij willen varkensvlees !

N.J.S.V. Antwerpen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2004, 23:44   #71
Sam
Provinciaal Gedeputeerde

Sam's schermafbeelding

Standaard

>> wij willen varkensvlees !

Sam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2004, 23:51   #72
Tömmchen
Partijlid

Tömmchen's schermafbeelding

Standaard

was je er ook sam?
Oud 16 december 2004, 23:54   #73
Dorian
Parlementslid

Dorian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door N.J.S.V. Antwerpen
Europa europees! wij willen varkensvlees !
Boeiend. Op internationaal vlak worden jullie steeds belachelijker met dat soort slogans ... 8)
Dorian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2004, 23:55   #74
Tömmchen
Partijlid

Standaard

seg ik vraag me trouwens af waar al die linkse zitten, die altijd hun mond vol hebben over bush en het machtsmisbruik van de VSA. De toetreding van Turkije tot de EU is daar een mooi voorbeeld van! wanner houden jullie eens een actie? Turkije is als een wolf in schaapsvacht. Het is over duidelijk dat, eens zij in de EU zitten, de stem van de VSA zullen vertolken!
Oud 16 december 2004, 23:56   #75
Tömmchen
Partijlid

Standaard

allé voor uit ik vond het wel grappig, maar liever een belachelijke ludieke slogan dan deel uitmaken van een belachelijke partij/organisatie met belachelijk weinig leden
Oud 16 december 2004, 23:58   #76
Dorian
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tömmchen
allé voor uit ik vond het wel grappig, maar liever een belachelijke ludieke slogan dan deel uitmaken van een belachelijke partij/organisatie met belachelijk weinig leden
Fascisten zijn ook varkens ... Daarom was de slogan misschien ludiek en subtiel ?
Oud 17 december 2004, 00:03   #77
Tömmchen
Partijlid

Standaard

gewoon te zielig om te antwoorden...

kruip in u bed en dan komt er mogen mss wel iets zinnig uit...
Oud 17 december 2004, 00:05   #78
Dorian
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tömmchen
gewoon te zielig om te antwoorden...

kruip in u bed en dan komt er mogen mss wel iets zinnig uit...
Ja en misschien morgen maakt u een beetje minder fouten in het Nederlands.
Oud 17 december 2004, 04:40   #79
mulder7
Schepen

mulder7's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben het volkomen eens met Verhofstadt die stelt wanneer je Turkije incapselt inn de EU Turkije inderdaad snel een volwaardige democratische staat zal zijn met respect voor mensenrechten en vrouwen in het algemeen.
Sterk argument, de rest van de wereld heeft dus ook recht op lidmaatschap van de EU.
Professor en historicus Luc De Vos: (...) België en 's lands belangen zijn al langer een utopie. Niemand ijvert ervoor. Het land bestaat nog bij gratie van de monarchie en de nationale voetbalploeg. Restanten uit een verleden, zonder slagkracht in de moderne politiek (...), HLN, 23/9/2004, p.12.
mulder7 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be