Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 december 2021, 14:24   #61
morte-vivante
Perm. Vertegenwoordiger VN

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
De bullshit moet idd stoppen : ofwel vaccineren, ofwel volkomen uit het publieke leven gesloten worden.
groot gelijk! al die niet-geboosterden vormen een groot gevaar voor de brave, dociele, geboosterde populatie! we willen toch niet dat een geboosterde in het ziekenhuis terecht komt omdat een niet-geboosterde die besmet heeft! dat privilege is enkel weggelegd tussen geboosterden!
Oud 19 december 2021, 14:28   #62
HOUZEE !
Minister-President

Standaard

Voor mensen die niet gevaccineerd zijn, volstaan twee prikken ook wel tegen omicron.

HOUZEE ! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2021, 14:29   #63
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
Voor mensen die niet gevaccineerd zijn, volstaan twee prikken ook wel tegen omicron.

Maar ja, eigenlijk is het logisch. Deze "vaccins" zijn gewoon heel tijdelijke behandelingen. Of je er nu in het verleden gehad hebt of niet verandert (hopelijk) niet veel. Het is enkel uw laatste spuitje dat telt, van een maand geleden ten hoogste.

Zo een beetje als "mensen die vroeger geen aspirine namen tegen hoofdpijn, dat is niet erg: als je nu een aspirientje neemt, gaat ze wel weg". Of dat nu je derde of je eerste is maakt niks uit.

Dit zijn (hopelijk) wegwerpvaccins.

Laatst gewijzigd door patrickve : 19 december 2021 om 14:32.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2021, 14:33   #64
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het OMT adviseerde de harde lockdown op grond van een model uit Groot-Brittannië, maar dat model blijkt op foute aannames te zijn gemaakt en wordt door de Britse auteurs niet langer ondersteund, schrijft Teun Grooters, CEO van Arega Pharma, in een bericht op social media.
Oud 19 december 2021, 15:04   #65
Glennos1
Provinciaal Statenlid

Standaard

Een lockdown voor een snotneus variant? Als we de Zuid-Afrikaanse cijfers zien is deze variant een zegen, doden en ziekenhuisopnames stijgen niet, enkel de besmettingen.

Dan bij ons: de cijfers dalen, de besmettingen dalen en de ziekenhuizen geraken leger, pre corona was het soms alle hens aan dek in de ziekenhuizen als het een zwaar griepjaar was...

Een lockdown nu invoeren is onverantwoord.
En de opperviroloog kan beter zijn mond houden, het vaccin hield deltabesmettingen al niet tegen en meneer zat daar indoor met 300 man zonder masker te vieren terwijl toen de besmettingen pijlsnel de lucht ingingen. Meneer zat ook in de efteling in juni zonder mondmasker terwijl dankzij meneer in België een mondmasker WEL verplicht was in de pretparken.
Glennos1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2021, 15:12   #66
discuz
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Het OMT adviseerde de harde lockdown op grond van een model uit Groot-Brittannië, maar dat model blijkt op foute aannames te zijn gemaakt en wordt door de Britse auteurs niet langer ondersteund, schrijft Teun Grooters, CEO van Arega Pharma, in een bericht op social media.
Citaat:
* Géén lockdown.
* Versterk de communicatie over de basismaatregelen,
* zet luchtreinigers in alle openbare ruimtes, scholen, bedrijven, kroegen, etc.,
* richt de vaccinatie/boostercampagne op ouderen en kwetsbaren, vooral moeilijk te bereiken groepen
* spreek ouderen en kwetsbaren aan op hun eigen verantwoordelijkheid om zichzelf te beschermen. Moet je écht met je rollator naar de kroeg?
* laat jongeren sporten en daarmee hun gezondheid optimaal houden
* laat jongeren normaal naar school gaan. We creëren een lost generation die 3 jaar geen normaal onderwijs heeft gekregen.
* wijs een aantal ziekenhuizen aan als Covidcentra en haal uitgetreden verpleegkundigen terug met grote bonussen. Leid verpleegkundigen versneld op en laat ze onder supervisie van ervaren krachten werken.
* accepteer dat het virus nog wel even onder ons blijft, zal blijven muteren en slachtoffers zal maken. Het reduceren van het aantal opnamen en ziekten tot nul is onmogelijk. Denk na over hoe we een leefbare samenleving kunnen houden, met acceptatie van ziekte en dood.
Great Barrington verklaring van iemand die onder meer de cosmeticarekken bij apothekers van producten voorziet. 'Acceptatie van ziekte en dood' LOL

Laatst gewijzigd door discuz : 19 december 2021 om 15:15.
discuz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2021, 15:17   #67
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik begrijp de totale waanzin niet om voluit willen te vaccineren, nu min of meer het totale falen van dat gevaccineer is aangetoond. Je zou nu nog zeggen: als er successen zijn met dat vaccineren, beter dan vooropgesteld, dan gaan we dat nog meer doen. Maar nu het gevaccineer een totale flop is geworden, moet men iedereen dat nutteloze spul laten inspuiten ?

Het vaccin heeft een beetje geholpen om wat bejaarden uit het ziekenhuis te houden, maar eigenlijk kon ons dat niet schelen in de grond. Het heeft totaal gefaald om de epidemie te remmen, laat staan tegen te houden. En nu faalt het nog harder omdat er een mutant op ons afkomt waar het helemaal niks meer tegen doet. Vanwaar dan die drang om dat nutteloze ding bij iedereen willen in te spuiten ?
De besmetingsgolf onder de (niet gevaccineerde) schoolkinderen spreekt dat tegen.
jogo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2021, 15:51   #68
alpina
Europees Commissaris

alpina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jogo Bekijk bericht
De besmetingsgolf onder de (niet gevaccineerde) schoolkinderen spreekt dat tegen.
Er is geen spectaculaire besmettingsolf onder die niet gevaccineerde schoolkinderen. Dit zijn de cijfers van de voorbije maand (sciensano rapport p.5):

alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2021, 15:54   #69
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Reverberation Bekijk bericht
Wat dan?
Dat ze thuis moeten ophokken en buigen voor een totalitaire staat?
Nee, dat ze in massa naar zo'n winkelcentra's gaan.
Corona kan zich alleen maar verheugen in zoveel domheid.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2021, 15:58   #70
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Ik begrijp niet goed waarom je je zorgen maakt over dat besmettingsgevaar. Het is van ondergeschikt belang.
Als de Nederlanders een sortieke willen doen in België dan zijn ze voor mijn part welkom.
Mijn perceptie ondertussen is dat een gevaccineerde totaal niet meer geïnteresseerd is in de vaccinatiestatus van een gesprekspartner. Vaccinatie is er in de eerste plaats voor de gevaccineerde.

Wat niet belet dat ik de drastische beslissing van Nederland nogal verrassend vind.
Ik begrijp, en zo lees ik het, heeft Nederland een probleem met capaciteit op IC. Onze capaciteit blijkt dus groter te zijn. Dat wist ik niet.

Wat mij verontrust is dat dit een impact zou kunnen hebben op het overlegcomité nu woensdag.
Nederland heeft 10 tot 15 jaar terug ferm gesnoeid in de gezondheidszorg.
Sindsdien worden de ziekenhuizen in de grensregio's overstelpt door Nederlanders.

Het kan nooit de bedoeling zijn dat wij, naast het onderwijs, ook moeten instaan voor de Nederlandse gezondheidszorg.
En dan maar klagen dat er te weinig leerkrachten, verzorgenden en verpleegkundigen zijn in Vlaanderen.
Oud 19 december 2021, 15:59   #71
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Tegen.
Wij werken binnen onze structuren, met onze (veel betere) ziekenhuisinfrastructuur en onze (veel beter georganiseerde) gezondheidszorg dan de hollanders. Onze politieke overheid heeft collegiaal een beleid beslist, laat ons dat dan ook zo uitvoeren. Geen reden om ons aan te passen aan de nukken of bijsturingen van een buurland dat het veeel amateuristischer dan België heeft aangepakt.

Ik begrijp wel je reactie, in Neeroeteren zit je letterlijk 'op' de grens. Maar we mogen niet meer terugkeren tot de eerste maanden van de lockdown, toen de flikken grenswegen probeerde te blokkeren door er containers op te zetten. Dat was hysterisch...

Elke gemeente doet hier ook maar haar eigen ding. Bij ons in Ronse is de kerstmarkt doorgegaan, maar enorm beperkt. Op de markt niks toegelaten, enkel in een beperkte zone mochten er standjes met kerst prullaria staan, géén drank of food standjes. De omliggende café's hebben gouden zaken gedaan. Strakke toegangscontrole met stewards, om Wappies zonder CST buiten te houden.

10 kilometer verder bij de boeren in Oudenaarde mocht dan weer alles zoals vorige jaren, dikke fiësta, zuipen en vreten a gogo. Volksfeest alsof corona niet bestaat.
Al een geluk dat ik niet in Neeroeteren woon dan.
Oud 19 december 2021, 16:00   #72
alpina
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Nederland heeft 10 tot 15 jaar terug ferm gesnoeid in de gezondheidszorg.
Sindsdien worden de ziekenhuizen in de grensregio's overstelpt door Nederlanders.

Het kan nooit de bedoeling zijn dat wij, naast het onderwijs, ook moeten instaan voor de Nederlandse gezondheidszorg.
En dan maar klagen dat er te weinig leerkrachten, verzorgenden en verpleegkundigen zijn in Vlaanderen.
Waarom niet? Als dat correct geprijsd is en niet gefinancierd via de overschotten van onze gezondheidszorg is dat toch een mooie inkomstenbron?
Oud 19 december 2021, 16:03   #73
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina Bekijk bericht
Waarom niet? Als dat correct geprijsd is en niet gefinancierd via de overschotten van onze gezondheidszorg is dat toch een mooie inkomstenbron?
Vindt u dat?
De wachtlijsten lopen hier op omdat er veel Nederlanders komen.
Dat ze zelf zorgen voor hun gezondheidszorg.

En de infrastructuur kost ons veel geld, ik weet niet of dit wel allemaal door gefactureerd wordt.
Oud 19 december 2021, 17:16   #74
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Zouden wij best Frankrijk volgen ?
Kunt u lezen? Lezen wat ik wel en wat ik niet schreef?

Of zijt ge alleen maar met mijn kloten aan 't spelen?

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2021, 17:17   #75
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina Bekijk bericht
Fantastisch! Daarmee is de cirisis in Frankrijk bezworen. Driewerf hoera!
Kunt u lezen? Lezen wat ik wel en wat ik niet schreef?

Of zijt ge alleen maar met mijn kloten aan 't spelen?

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 19 december 2021, 17:24   #76
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Buiten de horeca etc is er daar in Frankrijk geen enkele controle op. Maar als men uw app controleert zal hij sowieso OK zijn zelfs zonder booster. Bovendien is controle aan grens onbestaand. Misschien in de luchthavens maar dan nog.
Het is enkele weken geleden dat ik nog naar Frankrijk reed, en ... er was controle.
Eerst een lange file, en dan iedereen op één rijstrook en dan ... zagen mijn heksie perfeksie en ik dat twee flikken bezig waren met controle van één uitgekozen voertuig.

Het kan zijn dat dat de enige controle was in heel Frankrijk, dat weet ik niet.

Maar het gaat hier wel om een invasie van besmette Hollanders te trachten in te dijken.
En dan komt het op statistiek aan: één risico minder op een miljoen is niet veel, maar 't is iets.

Oud 19 december 2021, 17:26   #77
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Best onze grenzen met NL sluiten ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2021, 17:26   #78
alpina
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Het is enkele weken geleden dat ik nog naar Frankrijk reed, en ... er was controle.
Eerst een lange file, en dan iedereen op één rijstrook en dan ... zagen mijn heksie perfeksie en ik dat twee flikken bezig waren met controle van één uitgekozen voertuig.

Het kan zijn dat dat de enige controle was in heel Frankrijk, dat weet ik niet.

Maar het gaat hier wel om een invasie van besmette Hollanders te trachten in te dijken.
En dan komt het op statistiek aan: één risico minder op een miljoen is niet veel, maar 't is iets.
Neen, dat is niks. Bij besmettelijke ziektes doet zoiets helemaal niks. Dat heeft geen enkel belang.
Oud 19 december 2021, 17:26   #79
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Buiten de horeca etc is er daar in Frankrijk geen enkele controle op. Maar als men uw app controleert zal hij sowieso OK zijn zelfs zonder booster. Bovendien is controle aan grens onbestaand. Misschien in de luchthavens maar dan nog.
Op mijn smartphone staan de drie inspuitingen netjes gerangschikt tot de derde op drie.

Oud 19 december 2021, 17:28   #80
De Prof
Minister-President

De Prof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Dik tegen m'n goesting, maar ik vind toch dat wij Nederland best volgen nu ze daar in lockdown gaan.

Ik zie het al voor mij, al onze winkelstraten overspoeld door Nederlanders, Nederlanders die nog effe willen shoppen en genieten voor de eindejaarsfeesten.

Het besmettingsgevaar voor onze inwoners neemt daardoor onrustwekkende proporties aan.

Wat denken jullie?
Dat ge een zondebok zoekt.

Als jij omikron zoveel mogelijk buiten wil houden, zal je de luchthavens moeten sluiten en alle internationale reizen moeten verbieden.

Of denk jij dat die vele Belgen die terug keren van vakantie geen omikron gaan meebrengen?
De Prof is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be