Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 december 2021, 21:40   #61
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Vaneigens, 't is daarom dat ik hem het voorstel doe. Lafbek dat'em is.

mano a mano, een tegen een, naakt, en zonder wapens. Zoals dat vroeger gedaan werd.

Mochten méér politiekers die moed hebben, waren er al lang geen politiekers meer
Let maar op met zo naakt te vechten, zeker met een politieker.

Oud 23 december 2021, 22:11   #62
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Je lost er niets mee op hee... OK, de staat vangt dan wat boetes, big deal... Maar de Wappie blijft gewoon verder functioneren in een maatschappij waarbinnen hij eigenlijk een parasiet is.

De parasiet moet weg, als je een oplossing wil. Ofwel moet hij zich door ontmoediging en desnoods dwang (liefst met zo weinig mogelijk brutaliteit...) alsnog laten vaccineren waarna hij niet langer een parasiet is maar terug een burger

Ofwel moet de parasiet bestreden worden.

Wat ik wel vreemd vind:

als het gaat over de kerncentrales in België (en wellicht dus ook kernenergie in het algemeen), lijkt u een zekere kritische zin én redelijkheid aan de dag te kunnen leggen.

Van zodra het gaat over de 'corona-vaccinatie', lijkt elke redelijkheid bij u in één klap verdampt.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2021, 22:35   #63
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ze willen de antivaxxers bestrijden en krijgen nog hun eigen microben niet dood.

Gooi er nog wat lockdowns bovenop tot wij weg zijn.
En vaccineer jullie tegen antivaxxers.

Softies.

Laatst gewijzigd door Mambo : 23 december 2021 om 22:36.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2021, 22:36   #64
Walvader
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Wat ik wel vreemd vind:

als het gaat over de kerncentrales in België (en wellicht dus ook kernenergie in het algemeen), lijkt u een zekere kritische zin én redelijkheid aan de dag te kunnen leggen.

Van zodra het gaat over de 'corona-vaccinatie', lijkt elke redelijkheid bij u in één klap verdampt.
En zo wordt de holocaust inzichtelijk.
Walvader is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2021, 22:39   #65
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik heb geen abonnement op het Gezang van Limburg.
Dus kan ik niet controleren of Beke inderdaad pleit voor hoge boetes, zoals jij hier suggereert.
Hier de rest van het artikel:

Citaat:
Hoge boetes

Volgens Beke staat Europa verplichte vaccinatie niet in de weg. “In april heeft het Europees Hof van de Rechten van de Mens een arrest geveld over een casus in Tsjechië. Dat arrest zegt dat het recht op eerbied voor de fysieke integriteit van een persoon kan worden beperkt als je een legitiem proportioneel doel nastreeft. De pandemiebestrijding is dit zonder meer”, aldus Beke. Ook de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) stelde begin deze maand dat verplichte vaccinatie kan “als alle andere opties zijn uitgeput”.

Wettelijk mogen er dan geen obstakels meer zijn, hoe moet de politiek de verplichting op het terrein afdwingen? “Je kan werken met boetes of het ontzeggen van bepaalde vrijheden. Als je de vrijheid wil om met de auto te rijden, moet je ook een rijbewijs hebben. Evengoed kan je geweigerd worden om een bepaalde job - zoals in de zorg - uit te oefenen.”

In Oostenrijk riskeren vaccinweigeraars binnenkort boetes tot 7.200 euro. In Griekenland wil men weigeraars maandelijks 100 euro van hun loon afhouden.

Federale wet

In ons land vond federaal minister van Volksgezondheid Frank Vandenbroucke (Vooruit) een vaccinatieplicht voor de hele bevolking eerst niet aan de orde. Sinds midden november is hij plots wel voorstander.

Voorlopig is het wachten op het rapport dat coronacommissaris Pedro Facon hierover aan het maken is. Dat zou volgende maand klaar moeten zijn. “Het debat hierover kan nu al binnen de federale regering worden gestart. Vaccinatieplicht is immers een federale materie waarvoor een federale wet nodig zal zijn”, besluit Beke.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2021, 22:49   #66
morte-vivante
Perm. Vertegenwoordiger VN

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
De niet gevaccineerden worden gebruikt als zondebok voor ondermaats presterende vaccins en de haat tegen deze groep zal er voorzorgen dat er een vaccinatie verplichting komt als een soort van straf uit wraakgevoelens. Heeft niets met volksgezondheid te maken. Wel met een totalitaire reflex waarvan niemand beter wordt.
En politieke incompetentie. Zolang de niet-gevaccineerde met de vinger gewezen wordt, komt de spotlight niet op de politiek die al 20 jaar lang bespaart op de zorg, de bottleneck van de huidige epidemie en waarvoor al dat grmaatregel nodig is
Oud 23 december 2021, 23:20   #67
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
En politieke incompetentie. Zolang de niet-gevaccineerde met de vinger gewezen wordt, komt de spotlight niet op de politiek die al 20 jaar lang bespaart op de zorg, de bottleneck van de huidige epidemie en waarvoor al dat grmaatregel nodig is
Raar dat er op geen enkele wijze gesproken wordt om de capaciteit te verhogen als aanpak. Al is het maar tijdelijk. De prioriteit blijft liggen op vaccins, terwijl men weet dat die niet goed werken tegen dit soort van virus. Zelfs financieel zou een capaciteit strategie misschien te prefereren zijn.

Voor big Pharma niet de ideale keuze welliswaar.

Laatst gewijzigd door Bach : 23 december 2021 om 23:35.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2021, 23:31   #68
Der Wanderer
Europees Commissaris

Der Wanderer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Vrijheid is de vrijheid van de sterke om de zwakke uit te schakelen. Daarom dat vrijheid het hoogste goed is, en elke bescherming van de zwakke tegen de sterke een schandaal. Het belet de eliminatie van zwakken.
De bescherming van de zwakke is tegelijk die van de sterke gezien de 'epidemische' aard van de mimetische rivaliteit die zich enkel tijdelijk tegen zichzelf kan immuniseren door (afgeleiden van) het zondebokmechanisme dat even goed, en soms zelfs uitgerekend de 'sterken' kan treffen.
Oud 23 december 2021, 23:32   #69
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

En wat als iemand sterft na vaccinatie ? Of ernstige vaccinatieschade op doet?
Na een verplichting dan...
Oud 23 december 2021, 23:38   #70
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Enkel hopen dat je verzekerd bent...vrees ik. Ik weet. Het is niet rechtvaardig.
Oud 23 december 2021, 23:44   #71
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Enkel hopen dat je verzekerd bent...vrees ik. Ik weet. Het is niet rechtvaardig.
Als die iets verplichten, ik ben voor vaccinatie gezond verklaard maar er is een risicon dat kort daarna ernstige complicaties of de dood optreden: moet daar wel iets tegenover staan.
Wie zoiets verplicht verdient het licht van de lantaarnpaal nog niet. Wie zoiets als leidende macht nog maar oppert, heeft geen andere bevoegdheid dan van duistere overmachten.
Moge zij een verzet treffen dat als voorbeeld voor eeuwen mag dienen.
Oud 23 december 2021, 23:45   #72
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat ik wel vreemd vind:

Hitler bouwde autostrades.
Oud 24 december 2021, 00:12   #73
alpina
Europees Commissaris

alpina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat ik wel vreemd vind:

Haha, ik dacht daarstraks nog net hetzelfde te schrijven.

Ik denk dat Panda er hier een beetje mee aan het lachen is. Enfin, ik kan het alleen maar hopen.

Laatst gewijzigd door alpina : 24 december 2021 om 00:12.
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2021, 00:12   #74
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als die iets verplichten, ik ben voor vaccinatie gezond verklaard maar er is een risicon dat kort daarna ernstige complicaties of de dood optreden: moet daar wel iets tegenover staan.
Wie zoiets verplicht verdient het licht van de lantaarnpaal nog niet. Wie zoiets als leidende macht nog maar oppert, heeft geen andere bevoegdheid dan van duistere overmachten.
Er is een reële kans dat degenen die dit dirigeren (en dat zijn niet de experten of politici die hier op de VRT hun gezicht tonen) niet onze gezondheid voor ogen hebben.
Oud 24 december 2021, 00:36   #75
dewanand
Minister-President

dewanand's schermafbeelding

Standaard 2200: blanken zijn uitgeroeid op onze apen planeet

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneaky Bekijk bericht
Ik denk zowat alle regeringen van alle landen die maatregelen nemen en hun bevolking willen vaccineren. Het is een groot nazistisch complot van alle politiekers in alle landen

ze zijn gek geworden

verplichte vaccinatie van risico groepen is mogelijk maar niet iedereen botweg gaan plat spuiten

\
en als men dan de boosterprikken jaarlijks verplicht na vaccinatie eind datum, dan is het nazisme want dit is medisch gezien totale waanzin.

gestoord ok

veel suicidale en oude eenzame mensen zien nu corona als legale euthanasie ok

http://www.dewanand.com
dewanand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2021, 02:23   #76
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina Bekijk bericht
Haha, ik dacht daarstraks nog net hetzelfde te schrijven.

Ik denk dat Panda er hier een beetje mee aan het lachen is. Enfin, ik kan het alleen maar hopen.
Denk het niet. Sadistisch genot dat je ook merkt als het om Palestijnen of Vlaams belangers gaat.
Oud 24 december 2021, 07:24   #77
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat ik wel vreemd vind:

Dat gebeurt bij hem wel meer.
Ik begrijp het ook niet.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2021, 07:25   #78
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Raar dat er op geen enkele wijze gesproken wordt om de capaciteit te verhogen als aanpak. Al is het maar tijdelijk. De prioriteit blijft liggen op vaccins, terwijl men weet dat die niet goed werken tegen dit soort van virus. Zelfs financieel zou een capaciteit strategie misschien te prefereren zijn.

Voor big Pharma niet de ideale keuze welliswaar.
Dat is hetgeen Peter De Rover in het parlement zei.
Oud 24 december 2021, 07:26   #79
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Dan heeft die gewoon pech.
Niet aan de orde dus.
Oud 24 december 2021, 07:28   #80
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik raad u aan, om voor uw vaccinatie, samen met een deurwaarder een dokter te bezoeken.
Laat deze dokter vaststellen dat u volkomen gezond bent.

Enkel zo kun je iets winnen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be