Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 december 2021, 08:52   #61
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Israel geeft nu al de 4e booster, in 1 jaar. Toch wel mottig voor een vaccin die zogezegd beter is dan natuurlijke immuniteit.
No sweat. Laat ze maar komen de boosters.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2021, 09:22   #62
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Zie: er zijn mensen die trainen en zweten voor een overwinning van een leven, en er zijn mensen die - een beetje als junkies - boosters pakken voor pyrrhusoverwinningen van 3 maanden.
.
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2021, 09:30   #63
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Feit is dat de corona-vaccins slecht een heel beperkte werking hebben in vergelijking met andere vaccins.
Je bent niet beschermd tegen ziek worden, niet tegen verder verspreiden. En na een paar maand is uw vaccin uitgewerkt.

Tot daar de vergelijking met andere vaccins die u eventueel zelfs levenslang bescherming bieden.

En baajdeweej, ik ken al redelijk wat volk die ferm ziek geworden is na twee keer gevaccineerd te zijn en ook die van hun vaccinatie ferm ziek zijn geworden, of erger.
Inderdaad. Met werkende vaccins zou ik ook wel kunnen overtuigd worden van een vaccinatie plicht. Maar voor vaccins die niet werken als vaccins, lijkt het toch wel totaal idioot. Aangezien we niet eens weten of ze niet nefast zijn, en we al minstens 1 nefast effect ervan hebben vastgesteld (namelijk het verhogen van de golven) lijkt het enkel maar aan het brein van waanzinnigen ontsproten om dat spul aan iedereen willen op de solferen.

Mocht nu blijken dat die vaccins toch lange termijn werking hebben, bijvoorbeeld tegen ziekenhuis opname (maar dan moet men ophouden met boosten he) dan zou ik dat wel kunnen gekoppeld zien aan triage condities, maar da's al.

Laatst gewijzigd door patrickve : 23 december 2021 om 09:32.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2021, 09:41   #64
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Ik ben tegen elke (vaccinatie) dwang.
Gewoon al het gegeven dat ze gewelddadig (dat is wat dwang is) zijn, zie ik als een afknapper, als een reden om te weigeren.
Want dat zie ik als tegenstrijdig, als een vaccin werkelijk fantastisch werkt aan een schappelijke prijs, dan heb je geen dwang nodig om het verkocht te krijgen: de klanten schuiven wel vrijwillig aan.
Die vaccinatie en andere dwingelandij rijmt even slecht als een sjieke luxueus ingerichte design winkel met weggeefprijsjes-reklame.
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2021, 09:59   #65
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als we nu eens collectief zouden eisen: verplichte vaccinatie.

Tenslotte zijn de antivaxxers een kleine minderheid die het voor de rest verkloten.
Het belang van de collectieve meerderheid primeert hier.
Als het belang van de collectieve meerderheid primeert,
waarom sluit men dan mensen die geen of amper hinder hebben van een besmetting op?
waarom sluit men dan scholen, terwijl kinderen en jongeren zelfs niet eens merken dat ze besmet zijn?
waarom sluit men dan de filmzalen en verbied men evenementen, voor veel besmette is corona niet meer dan een griepke?
waarom maakt men zich dan zo druk over die 0.24% van de bevolking die aan corona is dood gaat de afgelopen 2 jaar?

Duidelijk omdat bij corona niet het belang van de meerderheid primeert, maar het individueel belang.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2021, 10:24   #66
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Be my guest maar laat ons dan met rust.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2021, 21:08   #67
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Be my guest maar laat ons dan met rust.
Jamais!
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2021, 21:22   #68
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Inderdaad. Met werkende vaccins zou ik ook wel kunnen overtuigd worden van een vaccinatie plicht. Maar voor vaccins die niet werken als vaccins, lijkt het toch wel totaal idioot. Aangezien we niet eens weten of ze niet nefast zijn, en we al minstens 1 nefast effect ervan hebben vastgesteld (namelijk het verhogen van de golven) lijkt het enkel maar aan het brein van waanzinnigen ontsproten om dat spul aan iedereen willen op de solferen.

Mocht nu blijken dat die vaccins toch lange termijn werking hebben, bijvoorbeeld tegen ziekenhuis opname (maar dan moet men ophouden met boosten he) dan zou ik dat wel kunnen gekoppeld zien aan triage condities, maar da's al.
Maar voor alle zekerheid laat ge u toch vaccineren. Ge zijt niet altijd konsekwent met uw stellingen.

Laatst gewijzigd door Gipsy : 23 december 2021 om 21:26.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2021, 21:33   #69
Yolanda
Schepen

Standaard

Citaat:
Israel geeft nu al de 4e booster, in 1 jaar. Toch wel mottig voor een vaccin die zogezegd beter is dan natuurlijke immuniteit.
Die hebben daar nog niet van het ideale vaccinatieschema van 3 prikken van Pierre Van Damme gehoord zeker ?
Yolanda is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2021, 01:35   #70
Dade
Parlementsvoorzitter

Dade's schermafbeelding

Standaard

Zalig zijn zij die vervolgd worden om de gerechtigheid, want van hen is het Koninkrijk der hemelen.
Dade is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2021, 07:36   #71
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Maar voor alle zekerheid laat ge u toch vaccineren. Ge zijt niet altijd konsekwent met uw stellingen.
Mij laten vaccineren heeft niks te maken met anderen willen dwingen van te vaccineren. Voor mij hadden die eerste twee spuiten medisch waarschijnlijk zin. Ik twijfelde zelfs aan de tweede. De derde is voor mij waarschijnlijk zinloos en misschien licht nefast op termijn, maar had wel een ANDER voordeel: dat ik waarschijnlijk niet besmettelijk zou zijn tijdens deze periode van familiebezoeken en zo. Daardoor zijn we ons niet gaan testen, en hebben we dus het "risico" genomen om toch maar besmet rond te gaan, en zo onze plannen niet laten af te hangen van testen en zo. Omdat we bij een aantal bejaarde mensen langs gaan.

De echte reden is natuurlijk dat het vanaf 15 januari hier verplicht is voor alle volwassenen. En dat het hier zodanig slecht georganiseerd is, dat wie er niet snel bij was, nu geen afspraak meer kan vinden op tijd op een spuitje te krijgen.

Voor mensen van mijn leeftijd is er trouwens, zoals ik al gezegd heb, veel minder twijfel. Wij moeten in elk geval niet lang meer leven. Alles wat lange termijn nadelen zijn, speelt niet echt. Het is voor jongere mensen dat het lastiger is.

Laatst gewijzigd door patrickve : 24 december 2021 om 07:38.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be