Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 december 2021, 14:46   #61
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Dit. In gans het zottekes spel is er nooit een "maatregel" afgeschoten door de RvS, maar nu er een POLITIEK probleem ontstaan was, en het eigenlijk in de regering haar voordeel was dat het afgeschoten werd, doet de RvS "haar werk".

Je gaat me toch niet zeggen dat deze maatregel "onzinniger" was, dan het verbod om op een bank te zitten in het park he.
Ik heb niet bijgehouden welke maatregelen zijn betwist en welke niet. De sluiting van de scholen een week voor de kerstvakantie is bvb niet betwist en dus kan de Raad van State of de burgerlijke rechtbank zich er ook niet over uitspreken.

Maatregelen tav de horeca zijn meermaals betwist, maar vooral bij de eerste en tweede lockdown.

De sluiting van de erediensten is al met succes betwist.

Maar ik denk niet dat de collusie tussen gerecht en politiek hier de verklarende factor is. Dat is eerder het feit dat er amper iets is om die beslissing te verantwoorden, omdat het advies deze maatregel niet bevatte.

Het is natuurlijk toffer om logecomplotten te zien.
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2021, 14:48   #62
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina Bekijk bericht
Inderdaad, eindelijk wat tegengewicht van de rechterlijke macht. Het heeft veel te lang geduurd maar beter laat dan nooit.
Mss toch even een domper zetten op uw optimisme terzake; mij lijkt het eerder dat de RVS politiek reageert, zij zetten de regering uit de wind.
We hebben nu
rang 1 gerechtsvirologen
rang 2 tv virologen
...
rang ? forumvirologen
Oud 29 december 2021, 15:08   #63
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Dit. In gans het zottekes spel is er nooit een "maatregel" afgeschoten door de RvS, maar nu er een POLITIEK probleem ontstaan was, en het eigenlijk in de regering haar voordeel was dat het afgeschoten werd, doet de RvS "haar werk".

Je gaat me toch niet zeggen dat deze maatregel "onzinniger" was, dan het verbod om op een bank te zitten in het park he.
Idd , de RVS doet haar werk.
En dat soort dingen zal niet anders zijn in landen als NL, Frankrijk etc...
Oud 29 december 2021, 23:21   #64
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Idd , de RVS doet haar werk.
En dat soort dingen zal niet anders zijn in landen als NL, Frankrijk etc...
Toch wel vreemd dat de RvS het disproportionele van de sluiting van de horeca (en het gemis aan wetenschappelijk bewijs) niet zag, maar wel bij de sluiting van de cultuursector...
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2021, 09:37   #65
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Toch wel vreemd dat de RvS het disproportionele van de sluiting van de horeca (en het gemis aan wetenschappelijk bewijs) niet zag, maar wel bij de sluiting van de cultuursector...
U loopt te hard van stapel.
Wanneer ik schrijf 'de RVS doet haar werk', bedoel ik daarmee in de gegeven context van berichtjes over en weer dat zij zich , zoals de politie ten dienste stelt vd de politieke macht.
In dit geval , heeft ze gewoon de regering , de 'overheid' uit de wind gezet.
Ik bedoelde dus datgene wat u eigenlijk bekritiseerde.
Oud 2 januari 2022, 14:03   #66
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

ach YT ,de schatkamer.

Op het Nederlandse programma "De Balie" kon recent een panelgesprek gevolgd worden tussen een arts(IC verantwoordelijke),en een voormalig staatssecretaris van Gezondheid en een paar jongere mensen....

Het ganse panel sprak de thesis (geuit door een andere arts,een zekere mr Gommers in een andere video waarover dit panel dan verder ging)al niet meer tegen dat ,gezien een "epidemie" meerdere jaren duurt en speciaal de vaccinatiecampagne geen einde gebracht heeft het zo langzamerhand mag gedaan zijn met "solidair" iedereen te gaan lastigvallen....

Want dat is "politiek".....niet "medisch"

Bruutweg gezegd: (door die Mr Gommers): Dat virusje stelt maatschappelijk, ten gronde, gewoon niks voor!Het is ons allemaal die er te veel spel en sport aan maken....

Enkele meer concrete "feitjes"

jonger dan 30,BMI minder dan 25: uw kans op een IC verblijf is minimaal

ouder dan 60,man,te dik: uw kans op IC verblijf is vrij groot

En dan een voorstel dat verdere "maatregelen" eerder naar "profiel" moeten zijn dan naar "solidariteit".....Want speciaal de jongeren worden echt wel gepest....

Trouwens,de rest van de medische wereld werkt al lang op "profiel" toch....Is het voor een donororgaan,bloedafgifte,behandelingen,.....dieten ....

Nu nog de politiek (die zich in Nederland net als in belgie ongelofelijk belachelijk aan het maken i) mee laten draaien....Voortschrijdend inzicht (ze hadden de tekst van Patrick VE VERLEDEN JAAR al kunnen consulteren,die was in het Nederlands op een Nederlandstalig forum te bezichtigen,maar kom) toepassen....

ze gaan dit nodig hebben:

Laatst gewijzigd door kelt : 2 januari 2022 om 14:08.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2022, 21:50   #67
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Voortschrijdend inzicht?
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be