![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Natuurlijk speelt vaccinatie een rol, maar ik denk dat men vooral naar de vaccinatie graad van BEJAARDEN moet kijken. Die is echter niet gemakkelijk te vinden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 29 december 2021 om 19:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Minister-President
|
![]() Hij mist geen enkel punt.
"They sell their debt, their privately made paper&ink, push the countries, the world into debt and what they want back are real, tangeble assets, and they won't stop till they own the whole thing. They don't want the debt paid off, just the interest, they want to keep this balanced till they have what they want, all of it." Central Banks |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"U mist het punt. Als hij niet was gaan skiën, dan leefde hij nog". Toch sterven de meeste mensen die gaan skien niet. De meeste mensen (gevaccineerd of niet) van 53 jaar die covid opdoen, gaan daar niet aan dood. Deze had pech. Zijn kans om te sterven aan covid zou 10 keer kleiner geweest zijn had hij zich gevaccineerd, ja, maar zelfs dan kon hij nog eraan gestorven zijn, pechvogel als hij blijkbaar was. Laatst gewijzigd door patrickve : 29 december 2021 om 19:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hier slaat u toch de bal wel flink mis. Is de griepprik er dan om de verspreiding van griep tegen te gaan? Neen, natuurlijk niet. Wel om mensen die gevaccineerd zijn, te beschermen tegen problematische ontwikkelingen na besmetting. Wat u als "in tweede aanleg" plaatst, is het hoofddoel van een vaccin.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Maar dan zijn er de werkelijke vaccins. Sommigen werken inderdaad zoals je daar zegt: die tegen kinderziektes en zo. Maar dan zijn er ziektes waar dat niet lukt, en het is niet eigenaardig dat dat tevens de ziektes zijn die we ook veel keren kunnen opdoen als volwassene. Die hebben trukken gevonden om zich niet door de eerste de beste immuniteit laten tegen te houden he. Het was dus redelijk denkbaar dat een vaccin tegen "verkoudheden" niet zou werken om U niet meer met verkoudheden laten te besmetten, niewaar. Dat gezegd, het echte probleem van corona was niet niet je er een verkoudheid van opdeed ; het echte probleem was dat bij een PIEPKLEINE goep van mensen, die ziekte heel nijdig was en mensen ging doden. Meestal bejaarden, maar niet alleen bejaarden. Hier en daar ook een jongere mens. En daar moeten we toegeven dat die vaccins wel degelijk de kans verminderen om zwaar ziek te worden. Niet spectaculair verminderen, en spijtig genoeg, bij bejaarden vooral niet spectaculair. Maar toch. Het doet iets. Kortom, deze vaccins zijn "preventieve behandelingen" tegen zwaar ziek worden van corona, en dat werkt, ook al is het niet uitzonderlijk. Dat is mijlen ver van het ideale vaccin zoals het verkocht werd, maar het doet toch iets, en het kan mensen helpen die anders veel kans hadden om zwaar ziek te worden. Het is gewoon heel spijtig dat onze kloefkappers nu al een jaar denken dat dit ideale vaccins zijn, die ziekte tegenhouden, terwijl ze het niet willen gebruiken zoals het wel werkt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Hoe meer men op deze nagel klopt...Hoe meer deze regering zich vast klampt aan de macht. Deze regering gaat zeker door tot 2024. Tegen dan is corona niet meer dan een gewone valling. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 29 december 2021 om 21:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat bedoelt u met de populaire, maar niet-wetenschappelijke verwoording "de griep niet krijgen"? Dat door vaccinatie je geen besmetting oploopt? Is dat wetenschappelijk aangetoond?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Wat is “besmet zijn?” Wat is “ziek zijn?” Vanaf hoeveel overgedragen virusdeeltjes heb je iemand anders “besmet?” Door deze vragen eerlijk te beantwoorden, kan ik u misschien doen inzien dat uw uitleg van hierboven geen ene steek houdt.
![]() |
![]() |
#74 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoe kan iemand nu uitmaken dat een vaccin hem minder of niet ziek maakt?
Aan wat zie je dat?
![]() |
#75 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat laatste is waarschijnlijk maar heel beperkt waar, omdat griep zo ongelofelijk snel gaat. Net voor de eerste corona gekte heb ik waarschijnlijk griep gehad (tenzij het corona was). Ik was gevaccineerd. Mijn oudste zoon was ook gevaccineerd, en mijn collega ook, van wie ik het waarschijnlijk betrapt heb. We hebben het allemaal aan elkaar doorgespeeld, en aan anderen ook. Het verschijnsel was "typisch": zware griep en koorts in bed, maar slechts gedurende 3 dagen, in plaats van de klassieke week of zo. Griep heeft een incubatie periode van 1 dag. Als je vandaag besmet bent, ga je het morgen vrolijk doorgeven, en dan pas "ziek" worden. Dat "ziek zijn" gaat met een vaccin minder lang duren. Dat is dan ook de voornaamste reden om dat vaccin te nemen: de luxe om minder lang in uw bed te liggen. Dat is ook de voornaamste reden om een corona vaccin te nemen he. Dat je minder lang mottig bent.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De geschatte efficienties daarvan gaan inderdaad over niet symptomatisch ziek worden, en die zijn niet heel hoog voor het griep vaccin. Rond de 40-50% of zo.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je 1000 mensen neemt, en daar willekeurig 500 een vaccin van geeft, en dus 500 niet, en nadien zijn er in de tweede groep 50 die zwaar ziek zijn, en in de eerste, 5 die zwaar ziek zijn, dan geeft het vaccin dus een bescherming met een factor 10 tegen de kans om zwaar ziek te zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#79 |
Secretaris-Generaal VN