Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 juni 2021, 11:51   #61
Travis Bickle
Minister-President

Travis Bickle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Ik ga ervan uit dat een arts die een week arbeidsongeschiktheid vaststelt, de juiste persoon is om daarover te oordelen.
Wat Ousama of Philip daarover te zeggen hebben is weinig relevant.
De vraag is, of die ongeschiktheid het gevolg is van de aanvaring met Dewinter (omdat hij dat zegt) of van een voorval eerder op de dag. Nogmaals, het zou me sterk lijken dat een doorwinterde politicus als Dewinter zich zomaar (zo makkelijk) uit zijn tent zou laten lokken én daarenboven ook nog eens iemand dermate zou 'toetakelen' dat deze arbeidsongeschikt is. En al zeker (zie mijn vorige bericht ook) met in het achterhoofd wetende hoe gretig pers en media daar hun tijd zouden willen insteken.

— Jeremy Clarkson

Laatst gewijzigd door Travis Bickle : 9 juni 2021 om 11:51.
Travis Bickle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2021, 11:56   #62
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis Bickle Bekijk bericht
De vraag is, of die ongeschiktheid het gevolg is van de aanvaring met Dewinter (omdat hij dat zegt) of van een voorval eerder op de dag. Nogmaals, het zou me sterk lijken dat een doorwinterde politicus als Dewinter zich zomaar (zo makkelijk) uit zijn tent zou laten lokken én daarenboven ook nog eens iemand dermate zou 'toetakelen' dat deze arbeidsongeschikt is. En al zeker (zie mijn vorige bericht ook) met in het achterhoofd wetende hoe gretig pers en media daar hun tijd zouden willen insteken.
Idd, ook het feit dat een 29-jarige slaag zou krijgen van een 60-jarige doet velen het voorhoofd fronsen. Hier klopt iets niet.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2021, 12:01   #63
Travis Bickle
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Idd, ook het feit dat een 29-jarige slaag zou krijgen van een 60-jarige doet velen het voorhoofd fronsen. Hier klopt iets niet.
Daar hou ik minder rekening mee. Onderschat ook niet het verschil tussen de generatie late twintigers vandaag. Ik hoop hier niemand voor het hoofd te stoten, maar er mag worden gezegd dat er een verschil is tussen deze generaties op enkele vlakken. Misschien een discussie waard binnen een ander topic, maar als je een 29jarige tegenover een 60tiger zet en me vraagt op wie ik mijn geld zet, dan ga dit zeker niet blind op de 29jarige inzetten. Niet zomaar ...

— Jeremy Clarkson
Oud 9 juni 2021, 12:04   #64
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Heel wsl wel : zou een verbastering van zijn christelijke voornaam zijn.
https://www.standaard.be/cnt/dexa20072001_001
(helaas betaalmuur)
Wat is er eigenlijk onwaarschijnlijk aan mijn vermoeden?
Gewoon niet verwachten dat er ernstige reacties komen, als er weer eentje het draadje kaapt om over de islam te beginnen zagen.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2021, 12:07   #65
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Ge kunt ook eerst slaan, en u daarna direct laten vallen, en dan naar een arts lopen die het niet zo nauw neemt met die verklaringen.
Best die camerabeelden eens bekijken, dat zorgt er ook voor dat er geen 20 getuigen opduiken die nooit aanwezig waren...
Oud 9 juni 2021, 12:15   #66
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bovendien weet Dewinter ook wel, dat als hij zelfs maar neus aan neus zou staan, dit (met veel plezier) door de heren en dames van de pers wordt opgeblazen tot iets waar menig boksers (hongerig naar publiciteit voor hun kamp) jaloers op zouden zijn.

Ik geloof er dan ook niet al te veel van.
Maar denk je niet dat zo een "incident" op electoraal vlak enorm voordelig zou zijn ?

Ik bedoel, een mens van hier, van een zekere leeftijd, die een Oussama ineen slaat, zou je niet verwachten dat die direct enorm veel stemmen krijgt ?

Laatst gewijzigd door patrickve : 9 juni 2021 om 12:15.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2021, 12:17   #67
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Dat is het probleem, polarisering.
Daarmee kom je weg als je je beperkt tot 1 doelgroep, maar als het altijd aan een ander ligt en zelfs blanke misdaad wordt via een vooroordeel uitgewerkt op andere kleuren/culturen; dan is het probleem misschien de Vlaming?
“Iedereen moet zoals ons denken of we steken ze in het vergeetputteke.”
En of je nu christen, Jood of moslim bent; die seculiere westerlingen voelen zich superieur aan alles en iedereen. White supremacy is nog een kwaal uit darwinisme. #banRacism
Wat voor een kromme redenering is dat nu weer...

Feit een moslim mag liegen tegen infidels.
Feit politieker liegen heel dikwijls (ik maak hier geen onderscheid in politieke kleur)

Wat heeft dat met al die andere bla bla te maken ?

Maar kom laat ons nu eens serieus zijn een of andere pipo van 29 jaar gaat een politieker uitschelden die zich op zijn fietske verplaatst. Hij achtervolgd die mens en het schelden gaat verder... En dan wordt die brave jonge man half dood geslagen door die 60 jarige politieker.... kom kom nu kunt ge mij veel wijsmaken, maar dit wordt bij mij gecatologiseerd als zerver.

Nu stel, uw 29 jarige (moslim, jood, blanke, hells angel of lesbische transexuele dwerg) gaat mij wat uitschelden terwijl ik met mijn fietske rij en en gaat mij te voet achtervolgen, ... en blijft de vrolijkaard uithangen, ...

Ja dat is waar, ik pleit bij voorbaat schuldig, ... ik ga hem liggen hebben, en een week arbeidsongeschiktheid (of nog veel langer) zit er dan wel in ja,

Kan zijn dat ik hem overhoop rijd, hem ergens een put intrap of hem met zijn bakkes tegen een muur stamp, dat gaat al afhangen van de infrastructuur die voorhanden is.

Maar ik ben nog geen 60 , ben geen politieker (en moet dus geen rekening houden met de media) en ben ook niet vies van de middelen gebruiken die mij op mijn pad bevinden. ik ben een slecht slachtoffer met een al even slecht karakter laat het ons daarop houden.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2021, 12:18   #68
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Maar denk je niet dat zo een "incident" op electoraal vlak enorm voordelig zou zijn ?

Ik bedoel, een mens van hier, van een zekere leeftijd, die een Oussama ineen slaat, zou je niet verwachten dat die direct enorm veel stemmen krijgt ?
De Winter moet daar echt niet een of andere loser voor ineen kloppen denk ik.
Oud 9 juni 2021, 12:19   #69
Travis Bickle
Minister-President

Standaard

Citaat:

Hier gaan we weer ...

— Jeremy Clarkson
Oud 9 juni 2021, 12:20   #70
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Maar het helpt misschien toch

- recruut: Ik wil officier worden !
- recruteerder: zijt gij zot ?
- recruut: moet dat ?
- recruteerder: strikt genomen niet, maar het helpt wel veel
Oud 9 juni 2021, 12:20   #71
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hier gaan we weer ...
Oud 9 juni 2021, 12:22   #72
Travis Bickle
Minister-President

Standaard

Citaat:
Als dat al zo zou zijn, dat Dewinter tot geweld is overgegaan, dan heeft hij een strafbaar feit gepleegd, wordt hij vervolgd én zeker veroordeeld. Dat betekent dat hij zich dus niet meer verkiesbaar kan opstellen. Wat Patrickve hier dus zegt is compleet van de pot gerukt en wederom een misplaatste poging om op zijn bijzondere manier zichzelf te etaleren als een 'bijzondere denker'.

— Jeremy Clarkson
Oud 9 juni 2021, 12:24   #73
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

We zijn al 70 berichten ver en er is nog altijd geen kinkel van de buiten komen neerschrijven wat hij in de Carnotstraat en de Turnhoutsebaan heeft vastgesteld.

Op dat vlak gaat het forum erop vooruit.
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2021, 12:25   #74
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als dat al zo zou zijn, dat Dewinter tot geweld is overgegaan, dan heeft hij een strafbaar feit gepleegd, wordt hij vervolgd én zeker veroordeeld. Dat betekent dat hij zich dus niet meer verkiesbaar kan opstellen. Wat Patrickve hier dus zegt is compleet van de pot gerukt en wederom een misplaatste poging om op zijn bijzondere manier zichzelf te etaleren als een 'bijzondere denker'.
Natuurlijk is dit zowat het stoemste wat F DW zou kunnen doen, en hij weet dat zelf maar al te goed.

Die mens zou voor het minste feit direct uit zijn burgerrechten gezet worden, die weet maar al te goed hoe selectief de belgische krombanken werken.
Oud 9 juni 2021, 12:30   #75
Travis Bickle
Minister-President

Standaard

Citaat:
Natuurlijk is dit zowat het stoemste wat F DW zou kunnen doen, en hij weet dat zelf maar al te goed.

Die mens zou voor het minste feit direct uit zijn burgerrechten gezet worden, die weet maar al te goed hoe selectief de belgische krombanken werken.
Inderdaad. Dewinter is niet de lokaal afgevaardigde uit één of ander dorp, waar de cafetaria van tante Gertrude het lokale culinaire hoogtepunt is.

— Jeremy Clarkson
Oud 9 juni 2021, 12:31   #76
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar het helpt misschien toch

- recruut: Ik wil officier worden !
- recruteerder: zijt gij zot ?
- recruut: moet dat ?
- recruteerder: strikt genomen niet, maar het helpt wel veel
Catch-22 , als ge het nog niet gelezen mocht hebben, het is een aanrader.
Oud 9 juni 2021, 12:32   #77
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Inderdaad. Dewinter is niet de lokaal afgevaardigde uit één of ander dorp, waar de cafetaria van tante Gertrude het lokale culinaire hoogtepunt is.
Pas op als tante Gertrude wreed goed kan koken, onderschat haar niet...
Oud 9 juni 2021, 12:37   #78
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als dat al zo zou zijn, dat Dewinter tot geweld is overgegaan, dan heeft hij een strafbaar feit gepleegd, wordt hij vervolgd én zeker veroordeeld. Dat betekent dat hij zich dus niet meer verkiesbaar kan opstellen.
Dat zijn zo van die redeneringen die ervan uit gaan dat er regels zouden zijn die ook gevolgd worden he, dat is toch al een tijdje niet meer geldig. En waarom zou je niet meer verkiesbaar zijn als je iemand ineen zou geslagen hebben ?

Citaat:
Wat Patrickve hier dus zegt is compleet van de pot gerukt en wederom een misplaatste poging om op zijn bijzondere manier zichzelf te etaleren als een 'bijzondere denker'.
Dat is mijn rol hier dan ook he. Daar is niks misplaatst aan. Ik zou denken dat het een electoraal voordeel geeft, en zelfs als het Filip zelf niet helpt, zou het wel goed kunnen afstralen op zijn politieke familie. Hij "offert zich dan op" he
Oud 9 juni 2021, 12:39   #79
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

lamenielachen's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

https://www.hln.be/consument/dossier...enis~a9e092c0/

Och Gottekes, dat is niets in vergelijking met wat de tsjeven ons aangedaan hebben.
Niet alleen met Arco hebben ze ons geld gestolen maar nadien terug met Fortis.
Arco en Dexia hadden Failliet moeten gaan niet Fortis.
Fortis was nog levensvatbaar met wat hulp dat zie je vandaag aan de resultaten.

https://www.knack.be/nieuws/belgie/v...al-115622.html

Maar de tsjeven wilden "hun" winkel redden en de Belgen verloren nog eens miljarden terwijl de 2 die Fortis verlapten voor een paar cent aan de Fransen beiden een top job kregen als bedankje.

Van Rompuy werd EU president, hij loopt er nog scheef van en Leterme gaat van de ene in de andere nutteloze vetbetaalde job naar zijn pensioen toe.

En vandaag zitten ze terug in een zelf in mekaar gefoefelde regering om te zeggen dat het VB niet deugd ...... je moet maar durven.
Oud 9 juni 2021, 12:40   #80
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Het beeld van Santiago duikt nu op, de 'matamoros' die in zijn eentje de Moren trotseerde.

Philip gaat nog beroemd worden ! En nog meer stemmen halen.

Jan Verheyen kan er wellicht nog een film over maken.

Laatst gewijzigd door Pandareus : 9 juni 2021 om 12:46.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be