Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 januari 2022, 15:48   #61
alpina
Europees Commissaris

alpina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Niet noodzakelijk. Hoe dwaas een maatregel ook moge zijn, je kan je nog steeds de vraag stellen waarom een uitzondering moet worden gemaakt voor één persoon.
Het gaat niet over 1 persoon,het gaat hier over een volledige groep die zonder enige rationele argumentatie opzij wordt geschoven. Die ene persoon is slechts een zichtbaar voorbeeld voor een veel grotere groep. In het geval van het skiën gaat het om jongeren die zelfs geen booster kunnen krijgen. Die wordt het wettelijk onmogelijk gemaakt om nog bepaalde dingen te doen en die kunnen daar zelf niks aan veranderen.

Dit is Kafka he!
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2022, 15:59   #62
Rapture
Staatssecretaris

Rapture's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
In Zwitserland is men meer dan welkom. Nog steeds 3G.
Slim gezien. Net zoals de Belgische handelszaken ook optimaal geprofiteerd hebben van het streng beleid van de Hollanders.
Oud 25 januari 2022, 16:08   #63
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rapture Bekijk bericht
Slim gezien. Net zoals de Belgische handelszaken ook optimaal geprofiteerd hebben van het streng beleid van de Hollanders.
Je kan de Belgische handelszaken moeilijk iets verwijten. De Zwitsers ook niet.
De ene zijn dood is de andere zijn brood. Je kan hoogstens stellen dat ze goed hebben geboerd door de absurditeit aan maatregelen in andere landen.
Als er niemand sterft gaan de begrafenisondernemers failliet.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2022, 16:18   #64
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina Bekijk bericht
Het gaat niet over 1 persoon,het gaat hier over een volledige groep die zonder enige rationele argumentatie opzij wordt geschoven. Die ene persoon is slechts een zichtbaar voorbeeld voor een veel grotere groep. In het geval van het skiën gaat het om jongeren die zelfs geen booster kunnen krijgen. Die wordt het wettelijk onmogelijk gemaakt om nog bepaalde dingen te doen en die kunnen daar zelf niks aan veranderen.

Dit is Kafka he!
Hoe absurd maatregelen in een land ook mogen zijn, stel je eens in de plaats van Australië.
Neen, er wordt geen uitzondering gemaakt, ook al wordt hij als symbool vereerd.
Een uitzondering zou totale afgang zijn. Dan krijg je pas Kafka.
Oud 25 januari 2022, 16:24   #65
gunter5148
Perm. Vertegenwoordiger VN

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoe absurd maatregelen in een land ook mogen zijn, stel je eens in de plaats van Australië.
Dus, liever alle joden uitmoorden, om maar niet te hoeven toegeven, dat je verkeerd bent met het uitmoorden van joden?
Bedoel je dat, Rudy?
Oud 25 januari 2022, 16:34   #66
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Dus, liever alle joden uitmoorden, om maar niet te hoeven toegeven, dat je verkeerd bent met het uitmoorden van joden?
Bedoel je dat, Rudy?
Neen Gunther. Als je alleen rijdt op een drievaksbaan waar je maar 50 mag en je wordt geflitst aan 120 dan kan je misschien janken, maar betalen zal je.
Aan den lijve ondervonden destijds in Frankrijk.
Van niet gevaccineerd zijn ga je niet noodzakelijk dood. Destijds was jood zijn een doodvonnis, en die hadden er niet voor gekozen om jood te zijn.
Oud 25 januari 2022, 16:36   #67
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina Bekijk bericht
1 van de meest dwaze reacties hier. Op die manier kunt ge alles goedpraten en over niks meer discussiëren. Dan kunt ge het forum hier beter op slot doen.

"Het moet want het is verplicht"
Nee het geeft me faciliteiten en ik ben overtuigd dat de vaccins groter onheil voorkomen hebben en een positieve globale balans gebracht hebben.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2022, 16:43   #68
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Nee het geeft me faciliteiten en ik ben overtuigd dat de vaccins groter onheil voorkomen hebben en een positieve globale balans gebracht hebben.
Gij praat dus alsof die vaccins hun werk hebben gedaan ? Waarom staan er dan nog een hele serie in de pijplijn ?
Volgens mij mag je na 2 jaar in feite nog minder dan voor het eerste geval van corona was gemeld en toen er van vaccins amper sprake was.
Zelfs naar school gaan kan nu nog amper ! Als dat geen faciliteit is
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2022, 16:51   #69
gunter5148
Perm. Vertegenwoordiger VN

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen Gunther. Als je alleen rijdt op een drievaksbaan waar je maar 50 mag en je wordt geflitst aan 120 dan kan je misschien janken, maar betalen zal je.
Van niet gevaccineerd zijn ga je niet noodzakelijk dood. Destijds was jood zijn een doodvonnis, en die hadden er niet voor gekozen om jood te zijn.
oh jawel, Rudy,

Niet ALLE joden zijn uitgemoord, en ze stierven ook niet allemaal tegelijk. De wetgeving daaromtrent werd met kleine stapjes ingevoerd, en leidde uiteindelijk tot de holocaust.
Men heeft nu de "snelheid" op de brusselse ring tot pakweg 15km/u verlaagd voor niet-gevaccineerden, en tot 40km/u voor gevaccineerden.
Jij haalt zelf het voorbeeld aan, dat in australië géén uitzonderingen kunnen gemaakt worden, ook als is de snelheid daar verlaagd tot een compleet absurde 2km/u voor niet-gevaccineerden.
De vergelijking gaat dus wel degelijk op.
De duitsers hielden zelfs niet op bij 0,00km/u voor de joden, maar beslisten dat ze uitgemoord moesten worden. En de duitsers zouden echt wel een nieuwe vijand gecreëerd hebben mochten er geen joden meer geweest zijn.

Dat is fascisme, Rudy. Totalitarisme door regulering.
Oud 25 januari 2022, 18:01   #70
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tijdens de vooroorlogse periode was Jood-zijn nog geen doodsvonnis. Wel hield het allerlei beperkingen in: je werd beperkt in je economische, sociale, culturele, financiële... activiteiten. Plotseling was je als Jood op bepaalde plaatsen niet meer gewenst en werden mensen aangestuurd om je te mijden en te isoleren.

Bepaalde gelijkenissen zijn opvallend.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2022, 18:02   #71
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er worden wel uitzonderingen gemaakt, wat erop wijst dat het uiteindelijk niet om sanitaire maatregelen gaat. Leden van het CD mogen Australië vrijelijk binnen, ook al zijn ze niet gevaccineerd.

Hoe verklaart u dat dan?
Oud 25 januari 2022, 18:04   #72
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ongetwijfeld, maar... - en dat is wat mensen als quercus niet willen - je kan wel de discussie aangaan of die snelheidsbeperking daar wel zinvol is.
Oud 25 januari 2022, 18:05   #73
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Juist die faciliteiten horen helemaal niet verbonden te worden met een administratief document als het CST. Dat is gewoon de kar voor het paard spannen, want het gaat gewoon om het recht om zich vrijelijk te bewegen in een samenleving. Dat recht hoort helemaal niet verbonden te worden aan bepaalde voorafgaandelijke handelingen, en al zeker niet medische handelingen.
Oud 25 januari 2022, 18:28   #74
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ongetwijfeld, maar... - en dat is wat mensen als quercus niet willen - je kan wel de discussie aangaan of die snelheidsbeperking daar wel zinvol is.
Daar heb je een punt. Soms hebben beperkingen geen zin. Ik begrijp bijvoorbeeld niet waarom je 24/24 maar 70 mag rijden op het stuk tussen de Antwerpse ring en Gent. Soit.

Nogmaals, als het om DE maatregelen gaat, die mogen voor mij verdwijnen.
Dat mondmasker begint op mijn zenuwen te werken, idem dat CST dat ik om de week moet uitprinten wegens versleten.
Met de vaccinatie heb ik geen probleem zolang niemand in z'n vrijheid wordt beperkt. Het is ondertussen overduidelijk dat vaccinatie wel een meerwaarde heeft, maar voorlopig niet voor iedereen. Vrijheidsbeperking op basis van vaccinatie vind ik crapuleus.

Terzijde. Ik heb niet zo graag dat er over andere forumleden wordt gepraat.

Laatst gewijzigd door Rudy : 25 januari 2022 om 18:34.
Oud 25 januari 2022, 18:43   #75
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Akkoord. Stel je dan wel eens de vraag waarom jij als gevaccineerde met zo'n CST moet rondcrossen op straffe van.
De niet gevaccineerde die geen belang heeft bij vaccinatie is in z'n vrijheid beperkt, en dat kan niet. En dat wringt.

En dan de ultieme vraag. Momenteel wordt er gefocust op die derde prik. Hoe ziet de toekomst er uit en de hoeveelste prik zal cruciaal blijven voor iedereen ?
Ik zal mijn prik wel op tijd en stond gaan halen. Maar die kleine godmiljaar, die heeft toch geen boodschap aan het huidig vaccin ?
Oud 25 januari 2022, 18:45   #76
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voor bejaarden wel waarschijnlijk. Voor jongeren zal het eerder een nadeel geweest zijn. En de eindrekening zullen we pas binnen enkele jaren kennen.

Dat is het probleem als men "geneeskunde" gaat doen voor ganse bevolkingen met dwangmaatregelen. "iedereen zijn radiotherapie".

Laatst gewijzigd door patrickve : 25 januari 2022 om 18:46.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2022, 18:47   #77
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er worden wel uitzonderingen gemaakt, wat erop wijst dat het uiteindelijk niet om sanitaire maatregelen gaat. Leden van het CD mogen Australië vrijelijk binnen, ook al zijn ze niet gevaccineerd.

Hoe verklaart u dat dan?
Ah zo. Het CD hoeft niet gevaccineerd te zijn ? Goed om weten.
Oud 25 januari 2022, 18:48   #78
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En de lockdowns om tijd proberen te rekken tot aan de vaccins?

Dat was het argument, besmettingen uitstellen tot aan de vaccins.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2022, 18:49   #79
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Hoe verklaart u dat dan?
Het CD?
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2022, 18:54   #80
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Gij praat dus alsof die vaccins hun werk hebben gedaan ? Waarom staan er dan nog een hele serie in de pijplijn ?
Volgens mij mag je na 2 jaar in feite nog minder dan voor het eerste geval van corona was gemeld en toen er van vaccins amper sprake was.
Zelfs naar school gaan kan nu nog amper ! Als dat geen faciliteit is
Dat is toch wat kort van geheugen. Hoeveel weken of maanden zijn niet essentiële winkels, restaurants, café's, sauna's, fitnessclubs etc gesloten geweest? Vliegtuigen aan de grond etc.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be