Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 januari 2022, 22:55   #61
LadyM
Burger

LadyM's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
De regisseur van de Voice nu ook onder vuur. Lees en huiver!

Een Brabantse Voicedeelneemer wijst in het Brabants Dagblad op de onderbelichte rol van de regisseur van de Voice. Ze beschrijft hem als een seksist die je kon maken en breken ,,Je denkt, als je begint, dat het over je zangtalent gaat, maar al snel wordt het duidelijk dat ze je net zo lang proberen te vormen tot je in het perfecte plaatje past. Je bent een object dat maandenlang gekneed wordt tot hét moment bij de rode stoelen. En als je ergens wat van zegt, lig je er zo uit.”

,,De regisseur vroeg of ik mijn topje wat lager kon trekken.” Ze herinnert zich nog goed hoe ongemakkelijk ze zich toen voelde. En toen ze tegengas probeerde te geven door te zeggen dat het juist om haar zangtalent ging, moesten de regisseur en cameramannen hard lachen. ,,Ik schaamde me enorm, maar hij zei: ‘Jij hebt bepaalde talenten, die moeten we goed in beeld brengen.’”

Ze wilde het eigenlijk niet, maar toch trok ze toen haar shirt een stukje omlaag. ,,Ja, achteraf voel ik me schuldig dat ik dat gedaan heb. Stom is dat eigenlijk, hè? En het erge is dat ik weet dat veel van de vrouwelijke kandidaten dit ook meegemaakt hebben.”
Huiver? Hoe is dit nog shockerend?
Op dit vlak begrijp ik die vrouwen niet. Tegenwoordig moet je als zangeres, getalenteerd of niet, ook wat laten zien. Er is geen enkele die als "non" kan worden verkocht. En als je dat erg vindt moet je maar niet in de showbizz gaan.

Laatst gewijzigd door LadyM : 25 januari 2022 om 22:55.
LadyM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2022, 14:27   #62
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

BOOS uitzending op bijna 10 miljoen views

https://www.youtube.com/watch?v=1idPrF17UP0
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2022, 17:22   #63
Eurosceptic
Minister

Standaard

Citaat:
Over Ali B: “Plots zei hij: ‘Ik heb zin om je te neuken.’”

Maar hopelijk kan ik met deze aangifte iets bereiken voor andere meiden, die twijfelden om aangifte te doen omdat ze dachten dat het niet erg genoeg was. Ik hoop dat het ook iets gaat betekenen voor dat soort meisjes, die zich nooit gehoord hebben gevoeld. Ik ben wel wat bang voor de reactie van Ali. Dat hij naar buiten komt en het gaat ontkennen. Vandaag heb ik bevestiging gekregen dat wat er is gebeurd niet m’n eigen schuld is.”
Ik weet nog toen Ali B voor het eerst op tv verscheen. Of toch een van de eerste keren. Het nummer "kutmarokkanen" was een hit in Nederland. Ali B schreef dat nummer en vooral Marokkanen vonden het leuk.

Het refrein was "Ze willen ons zwart maken, als ze over ons praten. We hebben ze niks gedaan en alsnog willen ze ons haten"

Raymzter: Kutmarokkanen

Geert Wilders werd veroordeeld om wille van de vraag "willen jullie meer of minder Marokkanen?" wat voor mij heel duidelijk maakt dat er geen sprake is van vrije meningsuiting.

Wat ik zo schrijnend vind is dat een Marokkaan Ali B in zijn refrein letterlijk polariseert en zeggen dat we Marokkanen willen haten (eigenlijk om wille van hun afkomst) terwijl ze niks gedaan zouden hebben.

Marokkanen zijn oververtegenwoordigd in criminaliteit en werkloosheid. Procentueel gezien zijn ze een duidelijk voorbeeld van gefaalde integratie. Ze exploiteren massaal het sociaal zekerheidsstelsel en palmen alle sociale woningen in.

Maar Ali B gaat wel het slachtoffer spelen met een leugenachtig en polariserend refrein. Professioneel slachtofferschap, en dat nu ook nog blijkt dat Ali B zich schuldig maakt aan zedenfeiten. Wat een verschrikkelijke hypocriet.

We hebben ze niks gedaan en alsnog willen ze ons haten. For real? Think again

Laatst gewijzigd door Eurosceptic : 26 januari 2022 om 17:24.
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2022, 18:05   #64
Eurosceptic
Minister

Standaard

Bottom line:

In Nederland mogen Marokkaanse rappers (Ali B) er op los polariseren en haat zaaien met hun refreinen die discriminatie insinueren. Dat heet dan "vrijheid van meningsuiting". Maar als een politicus aan de mensen vraagt of ze meer of minder Marokkanen willen op basis van statistisch waarneembare feiten, dan is dat "aanzetten tot haat".

Aanzetten tot haat is een juridische goocheltruc van advocaten en beleidsmakers om de vrijheid van meningsuiting de kop in te drukken, en Europa ongestoord te kunnen overspoelen met Islamitisch uitschot dat nooit of te nimmer zal integreren
Oud 26 januari 2022, 18:07   #65
CLAESSENS Joris
Minister-President

CLAESSENS Joris's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LadyM Bekijk bericht
Nagel op de kop.
Mentale zwakte is waar die vrouwen aan lijden.
Maar dwnz dat het gedrag van Ali B in een nationaal programma als The Voice oké is; want dat is het absoluut niet. Een veroordeling voor zedenfeiten en bye bye showbizz carrière?
2
Wel opmerken dat Ali niet goedgepraat wordt.
Evenmin als de 5 die staan aan te schuiven om met plezier de prijs te betalen die gevraagd werd van de zwakke.
In die sekseconomie zijn zowel de leveranciers als de kopers even schuldig.
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2022, 18:44   #66
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
2
Evenmin als de 5 die staan aan te schuiven om met plezier de prijs te betalen die gevraagd werd van de zwakke.
Met dat verschil dat hier geen sprake is van een sekseconomie, maar van machtsmisbruik.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2022, 22:32   #67
Eurosceptic
Minister

Standaard

Citaat:
2
Dat gesprek met Ali B doet trouwens heel erg denken aan R Kelly die recent ook veroordeeld werd.

R Kelly rotzooide met de toen 15 jarige Aliyah en hielp haar in ruil daarvoor met haar carrière. Nu komt in de aanklacht tegen Ali B naar buiten dat hij kandidates bij The Voice verder wilde laten komen in ruil voor seksuele gunsten.

Marco deed lekker mee. Beiden weten dat kandidates zich niet verzetten omdat ze zich niet durven verzetten tegen gekende mediafiguren.

Een paradijs voor pedo's, maar dat is een globaal fenomeen.
Achter de schermen van de reguliere media gebeurt ook heel veel van dit soort smeerlapperij. Die kwestie rond Bart De Pauw was maar een tipje van de ijsberg. Die hele wereld werkt zo.

Remember Ignace Crombé bij Miss Belgian Beauty. Zowat elke vrouw die het wil maken op tv moet volgens mij naar bed gaan met regisseurs en producers

Laatst gewijzigd door Eurosceptic : 26 januari 2022 om 22:33.
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2022, 23:14   #68
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Ik weet nog toen Ali B voor het eerst op tv verscheen. Of toch een van de eerste keren. Het nummer "kutmarokkanen" was een hit in Nederland. Ali B schreef dat nummer en vooral Marokkanen vonden het leuk.....
Het nummer kwam uit 2003 en Ali B was niet degene die het schreef

https://nl.wikipedia.org/wiki/Raymzter

De eerste video release van Ali b was rond 1999:

ALI B - 'WAAR GAAT DIT HEEN?' FT. KARIMA
https://www.youtube.com/watch?v=TKAl5QHUt70
Oud 26 januari 2022, 23:19   #69
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

In Nederland mogen Marokkaanse rappers (Ali B) er op los polariseren en haat zaaien met hun refreinen die discriminatie insinueren. Dat heet dan "vrijheid van meningsuiting". ...
Pardon?

NL justitie maakt al jaren jacht op rappers die volgens de NL justitie "grensoverschrijdend" werk uitbrengen.

Dat resulteert in boetes, youtube-verwijderingen tot gevangenisstraffen.

En dat terwijl Amerikaanse gangstarappers hun content gewoon kunnen blijven droppen.

Ik vind daar wat van ja.

Kijk maar eens hoeveel kunstwerkjes uit deze draad werden verwijderd:

https://forum.politics.be/showthread.php?t=127465
Oud 26 januari 2022, 23:21   #70
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat gesprek met Ali B doet trouwens heel erg denken aan R Kelly die recent ook veroordeeld werd.

....
Je bent in de war met Marco B.
Oud 26 januari 2022, 23:23   #71
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Met dat verschil dat hier geen sprake is van een sekseconomie, maar van machtsmisbruik.
CLAESSENS Joris zit dichter bij de waarheid.

Als je door pijpen of neuken een paar rondes verder kunt komen in zo'n show ligt "de macht" eerder bij de vrouw dan de man zo lijkt me.
Oud 26 januari 2022, 23:39   #72
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Jimmy Savile, iemand ?:

https://www.rtlboulevard.nl/entertai...lijkt-pedofiel

Is nooit veroordeeld geweest.
Oud 26 januari 2022, 23:51   #73
CLAESSENS Joris
Minister-President

CLAESSENS Joris's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Dat is maar hoe je het bekijkt. Als de klant de prijs wil betalen, zelfs als hij die te hoog vindt is de prijs ok. Punt uit.
Anders gezien, jouw vizie, is elke prijs machtsmisbruik...
Niemand kan zonder brood, water, warmte...
Hygieneproducten verhogen meetbaar je (over) levenskansen...
Luxeproducten verhogen je algemeen welzijn, wat ook een meetbaar effect heeft.
In jouw visie is de invloed van de markt, alles wat buiten naakte kosten van productie en vervoer gaat zoals winsten, Taxen, belastingen of misbruik of je bent hypocriet.

Ik weet dat het niet om een brood gaat. Maar het gaat ook niet om vrouwen, het gaat om het product Sex... Het oudste product.
Het zijn zeer zeker niet alleen vrouwen die in die sector betalen daarmee. Het zijn wel vrouwen die daarmee meer en gemakkelijker kunnen kopen. Dat is, jammer of niet, overal zo.
Elk twaalfjarig meisje kent de prijzen. Is een lach om de gratie van een jongen te krijgen geen prijs misschien? Is een bewust compliment dat een jongen doet smelten geen prijs misschien?
Wanneer je de norm zo hoog legt dat die meisjes hoeren zijn (product, prijs) dan heb je gelijk. Wanneer het gaat om volwassenen tegen veertienjarigen heb je gelijk.
In landen waar je als meisje als 16 jarige (de facto zelfs als veertienjarige onder voorwaarden) kan trouwen of zelfs als nog jongere importbruid gelegaliseerd kan worden kan je gewoon niet stellen dat de dames (en jongens) van boven de 14 niet perfect weten voor wat ze wat betalen. Nee het zijn geen volwassenen. Het zijn ook geen baby's. In België mag je 18 jarige buur je 14 jarige dochter neuken. Er is niemand die dat beter weet dan de 14 jarige dochter... Die zit meer daarmee bezig dan jij je kan inbeelden.
Nee, ik vindt dat NIET ok. Ik vindt dat ouders op die leeftijd nog een veto moeten hebben, ik denk dat de meeste ouders dat ook vinden. Nog even en veertienjarige kinderen gaan mee over die 'rechten' mogen beslissen. Je zal vele veertienjarigen hören juichen, en bijna geen enkele ouder.

Nee, ik ben NIET afgedwaald. Wanneer het om de (on)schuld van de dader/koper gaat moet het ook over de (on)schuld van slachtoffer/verkoper gaan. Anders is er geen eerlijk proces.
Wanneer letterlijk iedereen boven de 14 weet wat de prijzen zijn en betaald...
Maakt zelfs de overduidelijke schuld van de daders geen verschil in het aandeel van de slachtoffers. Die staan volkomen los van elkaar.
Wat betreft de dames ouder dan 16... sorry, geen schuld, maar ook geen enkele onschuld.
In criminele termen : bendelid, mededader.
Wie heiliger wil zijn dan de paus kan dat NIET zijn met terugwerkende kracht.
Op misbruik zou meer controle moeten zijn en zelfs hogere straffen, volkomen akkoord.
Maar dat maakt de deelneemsters niet onschuldig.
Ik denk zelfs dat verschillende op dit moment horizontaal promoverende dames helemaal NIET gediend zijn met de hervonden onschuld van de reeds 'gepasseerden'...
Hoe goor u en ik dat ook mogen vinden...
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2022, 07:19   #74
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Jimmy Savile, iemand ?:

https://www.rtlboulevard.nl/entertai...lijkt-pedofiel

Is nooit veroordeeld geweest.
Ja die leed dan ook aan acute staat van ontbinding, toen alles begon uit te komen...

(al was al in de jaren 70 bekend dat het een vuil pitoeke was. )
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2022, 10:22   #75
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is maar hoe je het bekijkt. Als de klant de prijs wil betalen, zelfs als hij die te hoog vindt is de prijs ok. Punt uit.
Ik weet dat het niet om een brood gaat. Maar het gaat ook niet om vrouwen, het gaat om het product Sex... Het oudste product.
Het zijn zeer zeker niet alleen vrouwen die in die sector betalen daarmee. Het zijn wel vrouwen die daarmee meer en gemakkelijker kunnen kopen. Dat is, jammer of niet, overal zo. ...
Hier zijn we het eens.

Kutkracht oftewijl pussy power is eeen niet te onderschatten fenomeen.

In de Voice-afffaire zien we helaas alleen de sex-weigeraars en spijtoptanten aan bod komen.
Ik zou de verhalen weleens willen horen van de vrouwen bij wie het (sexuele relaties als transactie) wel is gelukt.
Dat gaan heel veel verhalen zijn.

En niet alleen bij De Voice Holland...

Citaat:
.... In België mag je 18 jarige buur je 14 jarige dochter neuken. Er is niemand die dat beter weet dan de 14 jarige dochter... Die zit meer daarmee bezig dan jij je kan inbeelden.
......
Voor de goede orde:

In De Voice-affaire is alleen Borsato in de weer geweest, naar 't schijnt, met minderjarigen.

Die anderen probeerden gewoon zoveel mogelijk jonge vrouwen (>18) binnen te doen.
Oud 27 januari 2022, 10:30   #76
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hier zijn we het eens.

Kutkracht oftewijl pussy power is eeen niet te onderschatten fenomeen.

In de Voice-afffaire zien we helaas alleen de sex-weigeraars en spijtoptanten aan bod komen.
Ik zou de verhalen weleens willen horen van de vrouwen bij wie het (sexuele relaties als transactie) wel is gelukt.
Dat gaan heel veel verhalen zijn.

En niet alleen bij De Voice Holland...

Voor de goede orde:

In De Voice-affaire is alleen Borsato in de weer geweest, naar 't schijnt, met minderjarigen.

Die anderen probeerden gewoon zoveel mogelijk jonge vrouwen (>18) binnen te doen.

Als je er als jurylid dan een stuk of 6 "geknipt" hebt is er wel inflatie van de "pussypower" en krijg je dus "Me Too"
Oud 27 januari 2022, 21:14   #77
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het kanaal "Roddelparaat" ,met de beruchte Jan Roos,gaat hard los tegen Ali B. Hij zou een "boeler" (flikker) zijn.

Scoren direct 500.000 views de eerste dag.

We smullen verder

https://www.youtube.com/watch?v=erH9AnGMWPI
Oud 27 januari 2022, 21:31   #78
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
CLAESSENS Joris zit dichter bij de waarheid.

Als je door pijpen of neuken een paar rondes verder kunt komen in zo'n show ligt "de macht" eerder bij de vrouw dan de man zo lijkt me.
Waarom zijn er die klachten er dan ?
jogo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2022, 23:35   #79
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jogo Bekijk bericht
Waarom zijn er die klachten er dan ?
Vrouwen die niet een "transactie" konden/wilden realiseren bijvoorbeeld.

Buiten dat zijn de echte sexklachten tot nog toe van dames buiten De Voice situering.

Tijdens de Voice waren er veel klachten over gedrag wat vroeger "flirten" zou worden genoemd.

Sexuele toespelingen, grapjes, dikpiks....
Oud 27 januari 2022, 23:43   #80
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Er kan er maar 1 winnen, ... maar is dat nu diegene die het best zingt, of het best pijpt ?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be