![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En als vrijheden beperkt worden onder zekere condities, moet er een duidelijk verband bestaan tussen de condities, en de vrijheden in kwestie. Zoals een rijbewijs nodig hebben om auto te rijden, maar niet om bier te drinken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar uw wordt wel een beetje gestuurd niet, in een richting die onze roverheid wil. Ik versta hun motief wel. (hoge vacininatiegraad) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er is geen individueel probleem, want het is de overheid zelf nota bene die altijd heeft gesteld dat vaccinatie een vrijwillig gegeven is. Als de overheid spoort met haar eigen uitspraken, moet ze ook die vrijheid garanderen en, zoals trouwens De Croo woordelijk heeft beloofd, "niemand discrimineren omwille van zijn vaccinatiestatus". Het probleem zit weldegelijk bij de overheid die zichzelf in een spagaat heeft gewrongen, waarbij men zichzelf verwikkeld heeft in een voortdurende interne tegenspraak. Al zovele malen. Je ziet het nu ook weer met de quarantaineregels in het onderwijs, waar er een onderscheid wordt gemaakt tussen ongevaccineerde en gevaccineerde kinderen. Dit terwijl niemand minder dan Vandenbroucke in december nog heel uitdrukkelijk stelde dat het onderscheid nooit bij kinderen zou gemaakt worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor het overige moet ik er trouwens aan toevoegen dat ik persoonlijk volledig in vrede ben door en met mijn keuzes (en die van alle leden van ons gezin). Op het persoonlijk vlak neem ik er de consequenties gerust bij, wat evenwel niet betekent dat ik akkoord ga met de politiek van de overheid. Er vallen immers op zovele vlakken heel wat kanttekeningen te maken. Dit is een intellectuele oefening waar mensen als u voor terugschrikken. Daarom ook durven jullie het niet aan om inhoudelijk in te gaan op die tekst van Gerrit Veldman. De rationaliteit is er niet. Uw reactie hierboven is daarvan eens te meer een treffende illustratie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Jan van den Berghe : 27 januari 2022 om 14:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dit zou dan ook betekenen dat parlementaire oppositie niet politiek is maar slechts persoonlijk. Er zijn genoeg partijen die om allerlei redenen niet instemmen met het beleid van de meerderheid (in het algemeen, los van de coronaperikelen) en niet akkoord gaan met de consequenties die de beleidskeuzes van de meerderheid met zich meebrengen. Alles wat maatschappelijk vragen oproept, is trouwens essentieel maatschappelijk, ook al betreft het een minderheid die het probleem aankaart.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U moest eens weten hoeveel mensen al zijn verongelukt met te vallen. En gezien de overheid de waarheid in pacht heeft gaan we dus allemaal zonder morren op handen en voeten lopen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Toch wel.
Ik kon weigeren...maar daar waren consequenties aan verbonden. Ik hab dat geëvalueerd.... En neen ik ben niet gaan neuten dat ik een andere keuze wou maar de gevolgen van mijn keuze niet wou dragen. Ik heb gekozen om te kunnen eten. Als anderen andere keuzes maken, ze doen maar. Maar dat ze aub stoppen hun psychologische problemen van niet te kunnen leven met hun keuze op anderen af te schuiven en van hun persoonlijk probleem een politiek probleem te maken.
![]() |
#73 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Goed. Dan zal je er binnenkort geen problemen mee hebben om besneden te worden. Je moet immers eten, en je zal dezelfde vrije keuze hebben.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Stel het is oorlog en er gaan soldaten dood. Jij zou de discussie beperken tot de vraag of het erg is dat er soldaten doodgaan terwijl die toch gekozen hebben om soldaat te worden. (Oorzaak-gevolg op individueel niveau) Maar de eigenlijke discussie zou moeten gaan over de vraag waarom er oorlog gevoerd wordt. Laatst gewijzigd door alpina : 27 januari 2022 om 15:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik kon weigeren om mezelf te bekeren, maar daar waren consequenties aan verbonden. Ik heb gekozen om te kunnen worden behandeld in het ziekenhuis (en me dus te bekeren tot de islam). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De Rode Willem inderdaad iemand te zijn die er geen principes op nahoudt. Als het omwille van de centen moet, bekeert hij zich desnoods tot de islam. Dat anderen consequent zijn en er wel ethische principes op nahouden, lijkt hem mateloos te irriteren. Hij gaat dan over tot het framen van die personen: mensen met psychologische problemen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Europees Commissaris
|
![]() Gezien het probleem dat overbevolking is, krijg je binnenkort de vrije keuze tussen eten of snijden - en dan niet alleen de voorhuid.
|
![]() |
![]() |