Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 9 maart 2022, 14:30   #61
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

atmosphere's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Dat schrijf ik dan ook nietwaar.

Maar de geschiedenis is niet belangrijk voor u. U wil dat niet begrijpen.
Wat wil ik in dit verband niet begrijpen??
Citaat:

Ik geef dat niet aan als een excuus, of een verbloeming voor mijn wensen. Maar als een waarschuwing, het is niet nieuw.
Het heeft met lafheid , of andere onzinnige beschuldigingen in ieder geval niets te maken.
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2022, 14:33   #62
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Het enige dat aan deze vluchtelingenstroom interessant is is dat ze ons eens laat zien wat het verschil is tussen mensen (vooral vrouwen en kinderen) die echt op de vlucht zijn voor gevaar en die andere stromen bestaande uit jonge kerels op zoek naar een 'beter of comfortabeler' leven.
We moeten altijd ontvankelijk blijven voor mensen in gevaar maar zijn niet in staat al de malcontente avonturiers op te nemen uit de meest diverse landen
Zoals ? vluchtelingen uit Syrië ? of Irak ? Afghanistan?
Oud 9 maart 2022, 14:35   #63
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Wat mij bij de meeste 'nieuwsberichten' al wel opviel was dat de Oekraïense vluchtelingen zo snel mogelijk als het kan, veilig is terug huiswaarts willen keren.
Dat is nog maar afwachten ! het kan ook 10 jaar gaan duren .
Citaat:
Hetzelfde kan niet gezegd worden van een bepaalde groep andere 'vluchtelingen' meestal komende uit het Afrikaanse continent want dat 'vluchten' klinkt meer als: "Wij kwamen, wij zagen en wij bleven plakken "

Op huidig ogenblik is het, dacht ik, meer nodig om de Oekraïners wat hulp aan te bieden dan andere zogenaamde vluchtelingen die meestal uit landen komen waar totaal niets aan de hand is.
Maar daar heb ik het in ieder geval niet over .
Oud 9 maart 2022, 14:37   #64
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Uw troetels zijn niet bepaald de meest "mengvriendelijken".
Dat gebeurd volop.
Oud 9 maart 2022, 14:39   #65
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Allemaal venten op de vlucht voor de oorlog ?? Dus hebben die allemaal hun vrouw en kinderen in de steek gelaten ?? "Chique typen" allemaal, zo vrouw en kinderen achterlaten in oorlogsgebied.
Zeer onwetend idee , hen meenemen was juist onverantwoordelijk , zie mijn eerdere link over de ware redenen.
Oud 9 maart 2022, 14:48   #66
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een foto zegt soms meer dan 100 woorden.

Bijlage 115871

Ik beweer niet dat dat allemaal slechte jongens zijn maar het zijn en blijven gelukzoekers. Wie bereidt is te betalen om ergens binnen te geraken weet heel goed dat hetgeen hij doet illegaal is.
Lekker belangrijk als we kijken naar de situatie in Syrië , dat illegaal zijn nemen ze op de koop toe

Kijkend naar de werkelijke situatie waar mensen in moeten leven is vluchten uit Syrië veel logischer dan uit de Oekraine !!!
Oud 9 maart 2022, 14:54   #67
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het gewapende conflict in Syrië heeft tussen maart 2011 en maart 2021 meer dan 350.000 mensenlevens gekost, meldt de VN vrijdag. Onder de slachtoffers bevonden zich meer dan 27.000 kinderen. De meeste doden vielen in Aleppo (51.731), gevolgd door hoofdstad Damascus (47.483) en Idlib (33.271).

Omdat dit alleen de identificeerbare slachtoffers betreft, is het werkelijke aantal doden ongetwijfeld groter, zei de Hoge Commissaris voor de Mensenrechten van de VN Michelle Bachelet in Genève. "Dit cijfer van 350.209 is statistisch verantwoord, gebaseerd op nauwgezet werk", zei Bachelet. "Het is zeker lager dan het werkelijke aantal doden."

Een half miljoen doden is het ongeveer in werkelijkheid, dat betekend een verdomd hoog risico voor bewoners om vermoord te worden , en jullie noemen de vluchtelingen gelukzoekers, rare logica !
Oud 9 maart 2022, 17:30   #68
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Zoals ? vluchtelingen uit Syrië ? of Irak ? Afghanistan?
Ja onder andere maar neem er gerust nog maar een tiental andere landen bij.Gewoon landen waar veel malcontente gelukszoekers wonen.

Wat is het actuele probleem nu dan voor een Afghaanse man ? Deoorlog is daar toch gedaan ? Het is niet opdat je malcontent bent over het taliban regime je je dan automatisch moet kunnen vestigen in Europa. Loopt een Afghaanse man daar alle dagen gevaar als die een gewoon leventje leidt zoals het hoort ?

En Irak ? Is het daar nog steeds zo gevaarlijk dat die mannen niet retour kunnen ? Volgens mij gaat het leven daar momenteel zijn gewone gangetje ?
Het is er zelfs veilig voor corona want je komt het land niet binnen zonder PCR test en of vaccinatie Raar is dat voor een land in volle oorlog niet ?

Laatst gewijzigd op: 19-01-2022 | Nog steeds geldig op: 09-03-2022

Er zijn nieuwe maatregelen voor het reizen van en naar Irak. Naast een (uitgeprinte) negatieve PCR-test, moet u nu ook een (uitgeprint) vaccinatiebewijs kunnen laten zien als u naar Irak reist en ook als u Irak uitreist.

Zouden mannen dan niet beter terugkeren bij vrouw en kinderen ? De meesten hun asiel aanvragen zijn toch geweigerd (wegens onontvankelijk)waarom blijven ze dan ?

Maar nogmaals blijkbaar hebben in die landen alleen jonge sterke mannen schrik.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 9 maart 2022 om 17:45.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2022, 17:52   #69
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Tal van nepvluchtelingen hebben een plaatsje gekregen in 'ons' land.

België zit afgeladen vol nepvluchtelingen, er is géén plaats meer.

Toch bloeden onze harten met wat wij dagelijks te zien krijgen in de media, vele Oekraïense vrouwen + kinderen welke echte vluchtelingen zijn.

Zijn wij dan aangewezen om voor die mensen plaats te maken (de échte vluchtelingen) en al die asielprofiteurs en nepvluchtelingen terug huiswaarts te sturen om tijdelijk plaats te maken voor wie de échte (oorlogs)vluchtelingen op huidig ogenblik zijn?

Laatst gewijzigd door Universalia : 9 maart 2022 om 17:54.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2022, 21:34   #70
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Tal van nepvluchtelingen hebben een plaatsje gekregen in 'ons' land.

België zit afgeladen vol nepvluchtelingen, er is géén plaats meer.

Toch bloeden onze harten met wat wij dagelijks te zien krijgen in de media, vele Oekraïense vrouwen + kinderen welke echte vluchtelingen zijn.

Zijn wij dan aangewezen om voor die mensen plaats te maken (de échte vluchtelingen) en al die asielprofiteurs en nepvluchtelingen terug huiswaarts te sturen om tijdelijk plaats te maken voor wie de échte (oorlogs)vluchtelingen op huidig ogenblik zijn?

Wie al niet in België of Frankrijk wil blijven maar absoluut naar het VK wil doorsteken voor de bekende redenen kan je nog moeilijk mensen noemen die op de vlucht zijn voor gevaar. Het zijn economische vluchtelingen of kortom gelukzoekers. Dan blijft de vraag of we aan die mensen al dan niet iets zijn verplicht ?
Oud 9 maart 2022, 21:38   #71
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Lekker belangrijk als we kijken naar de situatie in Syrië , dat illegaal zijn nemen ze op de koop toe

Kijkend naar de werkelijke situatie waar mensen in moeten leven is vluchten uit Syrië veel logischer dan uit de Oekraine !!!

Als de situatie daar zo schrijnend is is het dan logisch dat het voor 90 % jonge sterke mannen zijn die daar op de vlucht slaan ?
Blijkbaar is het daar zo slecht nog niet want hun vrouwen moeders zussen en kinderen blijven grotendeels daar.
En waarom vluchten die kerels dan niet naar de buurlanden ?

Kijk Syrische vluchtelingen die vertrekken vanuit Libanon naar Europa. Mannen eerst vrouwen en kinderen laatst.

Naam: 3334997 (1).jpg
Bekeken: 73
Grootte: 161,4 KB

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 9 maart 2022 om 21:51.
Oud 9 maart 2022, 21:54   #72
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ze mogen nochtans al terugkeren.

Syrische leider wil vluchtelingen terug

https://lc.nl/buitenland/Syrische-le...-26184440.html

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 9 maart 2022 om 21:54.
Oud 10 maart 2022, 06:53   #73
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Wat wil ik in dit verband niet begrijpen??
U draaide rond de pot als iemand het feit aangeeft dat gelukzoekers voornamelijk gezonde mannen zijn, bitter weinig vrouwen en kinderen, die mee mogen als zaadvergaarbak en/of PR stunt op de gamele bootjes om bloedende harten zoals U een wee gevoel te geven.

Ongeveer tegelijkertijd met mijn posting met de historisch correcte uitspraak dat de VS een instroom kreeg van Europese mannen alleen , en tegelijktijd de Indianenkwestie met kogels aan't oplossen was.

Maar ook dat deze mannen alleen gelukzoekers waren die de ellende thuis wilden achterlaten. En velen lieten later hun achtergelaten gezin ook overkomen.
Net hetzelfde als wat we nu zien. Maar nu met een sausje van oorlogsvluchteling erover gegoten. Het feit dat vrouwen en kinderen veelal achterblijven in veiligere gebieden is een ander verhaal.
En dat de migratie verloop naar een stinkend rijk, gul uitdelend gebied dat al overbevolkt is, is wel een groot verschil met het 19de eeuwse VS.
Daar kwam je toe als gelukzoeker, en had je de keuze tussen kennissen/vrienden/familie lokaal hebben, hard werken, of verhongeren.
Dat een mogelijkheid van dat hard werken het claimen van een lap grond was, de indianen eraf pesten/jagen, al dan niet met hulp van de overheid, en terug boer zijn, of grondstoffen delven, da's een later verhaal.

Als we dan gaan vergelijken met historische situaties, zoals België in WO I en II, daar waren het vooral gezinnen die de kuierlatten namen, richting Frankrijk en Nederland. En die als gezin, indien de middelen beschikbaar waren, doorreisden naar gebieden die meer opties boden dan een plek in een opvangkamp.

En dat is wat u probeert te negeren, te ontkennen, niet te begrijpen, als een peuter die op de grond ligt te brullen met de vingers in de oren. Alles is goed om uw troetels uit de vuurlinie te houden.
Want U geeft me nog niet eens een glimmertje van gelijk omdat ik een zwarte periode in de VS geschiedenis belicht.

Citaat:
Het heeft met lafheid , of andere onzinnige beschuldigingen in ieder geval niets te maken.
Waar haalt u lafheid en dergelijke vandaan uit mijn schrijfsels?

Maar om de vergelijking door te trekken, de mannen die naar de VS trokken, hadden alleen maar kranten, ronselaars en zeldzame brieven/gesproken woord om de conclusie te trekken dat het "ginder" beter kon.

Momenteel zie ik dat de gelukzoekers aan de poorten met moderne smartphones aan de slag zijn. En uit ervaring weet ik dat er een hoop zijn die met dat ding aan hun hoofd zijn vergroeid, constant kwetterend met het thuisfront.

Dus de dobberaars die naar hier komen kunnen het excuus van onwetendheid niet inroepen. De kennis is voorhanden, als ik het zo zie en hoor, is het voornamelijk de kennis om hier te voldoen aan de bureaucratie en de handen te laten vullen.

De Oekraïners die nu vluchten, ook omdat het pad gewoon geopend is, zijn voornamelijk vrouwen en kinderen, terwijl de mannen -meestal- patriotisch thuis blijven. Of zelfs terugkeren vanuit "Het westen" om hun land te verdedigen. 1 van mijn klasgenoten is 10 dagen geleden teruggekeerd. 3 van de vaste chauffeurs die we op de site van mijn werk veel zagen, hetzelfde...
Oud 10 maart 2022, 07:03   #74
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Dat gebeurd volop.
Eigenlijk voor een andere topic.
Maar geef eens antwoorden op de volgende vragen.*
Mogen moslima's dan trouwen met niet moslims?

En iets korter bij huis. Waarom is mijn Albanees Macedonisch buurmeisje getrouwd geweest met een Albanese vluchteling.
Ze heeft die buitengestampt toen ie kapsones kreeg en van haar een "echte moslima" wou maken? Dat kon ze alleen maar omdat haar ouders haar steunen.

Waarom is 1 van de dochters van de andere buurman, nochtans een rustige en gematigde man uit de familie verbannen? Och ja, ze had een niet muzel vriendje... Waarom is de middelste zoon (mijn leeftijd)dan 2 jaar geleden tijdens zijn 2 maand Marokkoheimweetoer, getrouwd met een meisje uit het dorp van zijn vader.
Trouwens ook weer frappant. Op 2 jaar tijd. 1 tje aan de hand/kinderwagen, eentje in de kindermand, en eentje in de buik...

* [Atmosphere mode] Jamaar, je mag niet veralgemenen, en de islam kan niks doen, da's maar een idee, en uw vragen zijn te oud/niet relevant, en ze laten me nadenken.[/Atmosphere]
Oud 10 maart 2022, 16:01   #75
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja onder andere maar neem er gerust nog maar een tiental andere landen bij.Gewoon landen waar veel malcontente gelukszoekers wonen.
Dat is wat u er van maakt
Citaat:
Wat is het actuele probleem nu dan voor een Afghaanse man ?
Ieder die voor het westen heeft gewerkt in Afghanistan loopt groot gevaar ! ook al is de oorlog voorbij.

Citaat:
Deoorlog is daar toch gedaan ? Het is niet opdat je malcontent bent over het taliban regime je je dan automatisch moet kunnen vestigen in Europa.
Dat is ook niet aan de orde.
Citaat:
Loopt een Afghaanse man daar alle dagen gevaar als die een gewoon leventje leidt zoals het hoort ?
Wanneer deze voor het westen werkte wel ja.

En Irak ? Is het daar nog steeds zo gevaarlijk dat die mannen niet retour kunnen ? Volgens mij gaat het leven daar momenteel zijn gewone gangetje ? [/quote] niet echt .
Citaat:
Het is er zelfs veilig voor corona want je komt het land niet binnen zonder PCR test en of vaccinatie Raar is dat voor een land in volle oorlog niet ?
Ik claim geen volle oorlog in Irak. Ik zie niet in wat het corona beleid voor invloed heeft op schendingen executies , enz.

Citaat:
Zouden mannen dan niet beter terugkeren bij vrouw en kinderen ? De meesten hun asiel aanvragen zijn toch geweigerd (wegens onontvankelijk)waarom blijven ze dan ?

Maar nogmaals blijkbaar hebben in die landen alleen jonge sterke mannen schrik.
Cijfers en feiten aub

U weigert de logica te zien van het feit dat er veel jonge mannen uit vooral Syrië kwamen.
Oud 10 maart 2022, 16:08   #76
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Elke vluchteling is altijd een gelukszoeker overigens!
Oud 10 maart 2022, 17:53   #77
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Elke vluchteling is altijd een gelukszoeker overigens!
Syrië Afghanistan Libië Irak Soedan Libanon en nog een pak meer het is altijd voor onze appel.

Er zijn grenzen. Waarom nemen rijke landen als Qatar VAE China SA Canada Korea Japan Australië eens niet wat vluchtelingen op uit Oekraïne of Afrika ???

We moeten nu al bijna 6 maanden wachten om een afspraak te krijgen bij een specialist in het ziekenhuis. Binnenkort zal dat 3 jaar zijn.
Oud 10 maart 2022, 17:55   #78
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

U weigert de logica te zien van het feit dat er veel jonge mannen uit vooral Syrië kwamen.
Welke logica zit er dan achter het feit dat uit een oorlogszone alleen de jonge sterke mannen gaan lopen terwijl vrouwen en kinderen daar blijkbaar wel kunnen blijven ?

Een echt antwoord heeft u daar blijkbaar niet op. Ik betwijfel dat u dat niet zou weten.

Trouwens die sjarels zouden ondertussen al lang retour moeten zijn. Vrouw en kinderen zitten op hun te wachten.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 10 maart 2022 om 18:03.
Oud 10 maart 2022, 17:59   #79
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is ook niet aan de orde. Wanneer deze voor het westen werkte wel ja.

Blijkbaar hebben er daar nogal een massa gewerkt voor het westen ? Allemaal vertalers ?? Wat deden die daar dan al zoal voor het westen ? Maar waren dat dan in feite geen collaborateurs ?

Volgens mij zijn de meesten die daar halsoverkop zijn gaan lopen erkende vluchtelingen die daar toevallig op vakantie waren toen de Taliban de macht overnamen.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 10 maart 2022 om 18:04.
Oud 11 maart 2022, 00:09   #80
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Denk bv eens aan de militairen die door de VS werden opgeleid , maar er zijn nog veel meer voorbeelden.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be