Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 juni 2022, 17:03   #61
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bach's schermafbeelding

Standaard

" Thomas Leysen, Didier Reynders en Tinne Van der Straeten zijn de drie aangekondigde Belgen op de Bilderberg-conferentie."

'Collaborateurs'. Gekaufte politici. Ze hoeven niet veel te weten. Bevelen uitvoeren van hun handlers is voldoende.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2022, 17:07   #62
De Rode Willem

De Rode Willem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Deo Bekijk bericht
Staat toch bekend (door haar zelf) dat ze hoog dossier
kennis heeft!
Toch?
Schaling gas zijn dat geen zeeschelpjes met gas in?
Daarom zag ik haar in Knokke op strand met een emmertje.
Het was aandoenlijk met dat emmertje en dat schepje...
https://player.clevercast.com/?accou...aysinline=true

Geef nooit een boomerang aan idioten
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2022, 17:09   #63
De Rode Willem

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
" Thomas Leysen, Didier Reynders en Tinne Van der Straeten zijn de drie aangekondigde Belgen op de Bilderberg-conferentie."

'Collaborateurs'. Gekaufte politici. Ze hoeven niet veel te weten. Bevelen uitvoeren van hun handlers is voldoende.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Bilderbergconferentie
Citaat:
Deelnemers zijn invloedrijke figuren uit de Westerse wereld,
Wat natuurlijk niets voorstelt tegenover Jambon's Brugse Zot gaan tappen in Londen.

Oud 9 juni 2022, 17:43   #64
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
...

De wereldbevolking is ons probleem niet: onze bevolking neemt niet toe...
Was/is niet één van de verwijten die ondermeer de 'groenen' wordt gemaakt, dat onze bevolking net wél nog toeneemt, maar dan zo goed als uitsluitend ten gevolge van 'immigratie'?

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2022, 17:58   #65
De Rode Willem

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Was/is niet één van de verwijten die ondermeer de 'groenen' wordt gemaakt, dat onze bevolking net wél nog toeneemt, maar dan zo goed als uitsluitend ten gevolge van 'immigratie'?

Dan moet u dat "verwijt" maar eens concretiseren en onderbouwen.
Bij de partij Groen heb ik alleen weet over een standpunt omtrent bevolkingsgroei in de stad Mechelen. Waar het een Kalf0 communicatie was dat die aangroei hand in hand moet gaan met duurzaamheid en leefbaarheid.

Dus geen verwijt, maar eerder een bewustzijn dat in een politiek zou moeten worden meegenomen.

Het lijkt mij eerder rechts die niet omkunnen met de bevolkingfsgroei in België / Vlaanderen die vooral afkomstig is van migratie...en die door de rechtse rakkertjes wordt gezien als een bedreiging op alle gebied
https://www.n-va.be/nieuws/een-ander...op-open-ruimte
Citaat:
Een andere inconvenient truth: immigratie vergroot de druk op open ruimte
Dus ik wacht vol spanning en ongeduld op uw bronmatige onderbouwing van uw bewering dat "de groenen" ons een bevolkingsaangroei verwijten.
Wordt het, zoals gebruikelijk bij rechts een Godotje, of wordt het een aanvulling van feitelijke kennis ?

Oud 9 juni 2022, 18:31   #66
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Tja die Groene jongens van de N-VA toch hé...die alles op alles gingen zetten op de gascentrales.
Want het was de N-VA die de kernuitstap beslist heeft in 2003 ?

Kijk, dit is 100% de groene ideologie he. De N-VA heeft daar niks mee te maken. Dat ze inderdaad de kans gemist hebben om dat helemaal terug te draaien is waar, maar gans de aanzet van dit spel is toch gewoon die idiote kernuitstap he, en die is niet door de N-VA beslist in 2003.

Ik begrijp trouwens niet waarom je de N-VA uitzoekt. ALLE politieke partijen die aan de macht waren nadien hebben die uitstap OOK NIET teruggedraaid. Geen enkele. Dus zijn de twee enige partijen die je hierover geen schuld kan geven, het VB en de PVDA, om de eenvoudige reden dat zij de enigen zijn die nooit in een coalitie gezeten hebben. Maar de hoofdvogel is toch afgeschoten door die die de miskleun heeft GEEIST, niewaar. Dat de anderen het niet gerepareerd hebben is minder erg, dan de ramp te eisen om ideologische redenen niewaar.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2022, 18:48   #67
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dan moet u dat "verwijt" maar eens concretiseren en onderbouwen.
Bij de partij Groen heb ik alleen weet over een standpunt omtrent bevolkingsgroei in de stad Mechelen. Waar het een Kalf0 communicatie was dat die aangroei hand in hand moet gaan met duurzaamheid en leefbaarheid.

Dus geen verwijt, maar eerder een bewustzijn dat in een politiek zou moeten worden meegenomen.

Het lijkt mij eerder rechts die niet omkunnen met de bevolkingfsgroei in België / Vlaanderen die vooral afkomstig is van migratie...en die door de rechtse rakkertjes wordt gezien als een bedreiging op alle gebied
https://www.n-va.be/nieuws/een-ander...op-open-ruimte

Dus ik wacht vol spanning en ongeduld op uw bronmatige onderbouwing van uw bewering dat "de groenen" ons een bevolkingsaangroei verwijten.
Wordt het, zoals gebruikelijk bij rechts een Godotje, of wordt het een aanvulling van feitelijke kennis ?
Ik vrees dat u mijn Nederlands verkeerd begrepen hebt:

ondermeer 'de groenen' (maar ook 'de sossen', de 'tjeven', de 'poco liberalen' en wie nog meer) krijgen wel vaker het verwijt te slikken dat ze met hun 'open-grenzen-beleid' zorgen voor een toename van de bevolking door immigratie.

Iets anders heb ik niet geschreven.

Oud 9 juni 2022, 19:28   #68
De Rode Willem

Standaard

Citaat:
Ik vrees dat u mijn Nederlands verkeerd begrepen hebt:

ondermeer 'de groenen' (maar ook 'de sossen', de 'tjeven', de 'poco liberalen' en wie nog meer) krijgen wel vaker het verwijt te slikken dat ze met hun 'open-grenzen-beleid' zorgen voor een toename van de bevolking door immigratie.

Iets anders heb ik niet geschreven.
Dan heb ik het idd verkeerd begrepen
Mijn excuses hiervoor

Oud 9 juni 2022, 19:33   #69
De Rode Willem

Standaard

Citaat:
Want het was de N-VA die de kernuitstap beslist heeft in 2003 ?

Kijk, dit is 100% de groene ideologie he. De N-VA heeft daar niks mee te maken. Dat ze inderdaad de kans gemist hebben om dat helemaal terug te draaien is waar, maar gans de aanzet van dit spel is toch gewoon die idiote kernuitstap he, en die is niet door de N-VA beslist in 2003.
U strooit uzelf zand in de ogen.
De N-VA heeft niet de eerste beslissing genomen
Ze heeft die beslissing wel bevestigd in de rechtse rampregering Michel
Dat is net hetzelfde.

Wie dat anders ziet wil gewoon de realiteit niet aanvaarden.
U schrijft het trouwens zelf, de rechtse rakkertjes hebben de kans laten voorbijgaan de kernuitstap terug te draaien….ze hebben die dus doodsimpel herbevestigd.

De rest is bla bla om de rechtse zelfbegoocheling in stand te houden

Dat alle machtspartijen deelachtig zijn in het rampzalige energiebeleid heb ik hier al meermaals scherp veroordeeld. Waarom de n-va zwaarder mag aangepakt worden…omdat ze in dit debat alweer maar eens de grootste hypocriete windhanen zijn en via het idiote energiebeleid van mvr Demir de totale chaos alleen maar nog groter maken.

Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 9 juni 2022 om 19:43.
Oud 9 juni 2022, 19:36   #70
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dan heb ik het idd verkeerd begrepen
Mijn excuses hiervoor
Dat is niet nodig.

Ik zal in het vervolg proberen minder onbegrijpelijk te schrijven.

Oud 9 juni 2022, 19:41   #71
De Rode Willem

Standaard

Citaat:
Dat is niet nodig.

Ik zal in het vervolg proberen minder onbegrijpelijk te schrijven.

Oud 9 juni 2022, 19:56   #72
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U strooit uzelf zand in de ogen.
De N-VA heeft niet de eerste beslissing genomen
Ze heeft die beslissing wel bevestigd in de rechtse rampregering Michel
Dat is net hetzelfde.
Natuurlijk niet. ALLE regeringen sinds 2003 hebben die beslissing bevestigd, door ze niet om te keren. Maar nog eens, de fout niet herstellen is minder erg dan de fout EISEN. Waarom heeft Di Rupo bijvoorbeeld die wet niet ongedaan gemaakt ? Waarom heeft Leterme dat niet ongedaan gemaakt ? Het is niet omdat Michel de laatste was in de rij, dat hij de enige is, he.

Ik zou zelfs zeggen, hoe later, hoe moeilijker het was, want ondertussen waren er ALLANG geen centrales meer in aanbouw. Leterme was waarschijnlijk diegene die de stommiteit het gemakkelijkste had kunnen rechttrekken, omdat de sluiting toen nog redelijk ver in de toekomst lag, en er nog mogelijkheden waren om het zonder veel moeite terug op het rechte pad te krijgen. Hoe verder men volhardde in de boosheid, hoe groter de brokken waren, en hoe moeilijker het was om dat nog deftig te doen, he.

Maar ik vind het in de grond heel goed dat het Groene plan zo heel heel hard in het vel gaat snijden. Zo hoort dat als men ideologische onnozelheden toelaat. Anders gaat men het nooit inzien. En gaat men zeggen dat het "misschien toch had kunnen lukken" en zo. Nee, men moet HEEL HEEL HARD op zijn bek gaan hiermee. Het moet heel veel zeer doen.
Oud 9 juni 2022, 20:00   #73
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat alle machtspartijen deelachtig zijn in het rampzalige energiebeleid heb ik hier al meermaals scherp veroordeeld. Waarom de n-va zwaarder mag aangepakt worden…omdat ze in dit debat alweer maar eens de grootste hypocriete windhanen zijn en via het idiote energiebeleid van mvr Demir de totale chaos alleen maar nog groter maken.
Dat is, denk ik, uw persoonlijke afkeer projecteren. De echte waanzinnige brokkenmakers zijn groen. (destijds agalev). Zij hebben dit geeist, en velen zijn met hun lulkoek meegegaan. Ik vind het bijzonder grote Schadenfreude dat zij hun plan tot op het einde hebben uitgewerkt gekregen en daar nu de rampzalige gevolgen van mogen aanschouwen. Dat zij meewarige hulp hebben gekregen van andere politici is enkel maar toe te juichen. Hadden wij wijzere politici gehad, de demonstratie van de absolute ramp die Groen voorstelt had niet kunnen doorgaan. Nu wel, dank zij al die meelopers. En dat is heel positief.
Oud 9 juni 2022, 20:10   #74
De Rode Willem

Standaard

Citaat:
Natuurlijk niet. ALLE regeringen sinds 2003 hebben die beslissing bevestigd, door ze niet om te keren. Maar nog eens, de fout niet herstellen is minder erg dan de fout EISEN. Waarom heeft Di Rupo bijvoorbeeld die wet niet ongedaan gemaakt ? Waarom heeft Leterme dat niet ongedaan gemaakt ? Het is niet omdat Michel de laatste was in de rij, dat hij de enige is, he.
Dat heb ik dan ook zo gesteld en alle regeringspartijen er al scherp op afgerekend dat ze verantwoordelijk zijn voor de afwezigheid van een energiebeleid na 2003.

N-VA in de regering Michel heeft de laatste kans laten voorbijgaan om de kerncentrales open te houden zonder extra kosten.
N-VA bevestigde de kernuitstap en heeft zichzelf daardoor ook op dit terrein als totaal onbetrouwbare windhanenpartij wol hypocrieten gefietst.

[quote=patrickve;9974753Ik zou zelfs zeggen, hoe later, hoe moeilijker het was, want ondertussen waren er ALLANG geen centrales meer in aanbouw. Leterme was waarschijnlijk diegene die de stommiteit het gemakkelijkste had kunnen rechttrekken, omdat de sluiting toen nog redelijk ver in de toekomst lag, en er nog mogelijkheden waren om het zonder veel moeite terug op het rechte pad te krijgen. Hoe verder men volhardde in de boosheid, hoe groter de brokken waren, en hoe moeilijker het was om dat nog deftig te doen, he.[/QUOTE]

De realiteit spreekt u keihard tegen.
De beslissing van de kernuitstap teniet te doen is genomen door Vivaldi waarin Groen als partij aanwezig is. Dat als laatste van de rij regeringen.

Citaat:
Maar ik vind het in de grond heel goed dat het Groene plan zo heel heel hard in het vel gaat snijden. Zo hoort dat als men ideologische onnozelheden toelaat. Anders gaat men het nooit inzien. En gaat men zeggen dat het "misschien toch had kunnen lukken" en zo. Nee, men moet HEEL HEEL HARD op zijn bek gaan hiermee. Het moet heel veel zeer doen.
Het totaal verwaarlozen van het energiebeleid na 2003 gaat in het vel snijden.
Samen met de totale waanzin van Poetin.

Had men de kernuitstap voorbereid, had deze perfect kunnen verlopen.

Oud 9 juni 2022, 20:13   #75
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat heb ik dan ook zo gesteld en alle regeringspartijen er al scherp op afgerekend dat ze verantwoordelijk zijn voor de afwezigheid van een energiebeleid na 2003.

N-VA in de regering Michel heeft de laatste kans laten voorbijgaan om de kerncentrales open te houden zonder extra kosten.
Ja, dat is waar, maar het is niet omdat ge de LAATSTE zijt die iets had kunnen doen en het niet deed, dat de voorlaatste minder schuldig is he.

Ik zou zeggen, mocht Di Rupo het omgekeerd hebben, en Michel zou het terug ingevoerd hebben, DAN had je gelijk. Maar hier hebben we gewoon een ganse rij van meelopers gehad. De laatste is niet speciaal meer schuldig dan al die anderen die het OOK NIET in orde brachten.

Niettemin, het is eigenlijk zalig dat de keer dat Groen er weer bij is sinds hun misdaad, ze geconfronteerd worden met de ramp die ze zelf geeist hebben.

Puur plezier
Oud 9 juni 2022, 20:15   #76
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De realiteit spreekt u keihard tegen.
De beslissing van de kernuitstap teniet te doen is genomen door Vivaldi waarin Groen als partij aanwezig is. Dat als laatste van de rij regeringen.
Welja, omdat het NU echt duidelijk is wat voor een ramp dat was he

Zalig gewoon. Zij mogen nu geconfronteerd worden met de gevolgen van hun root ideologie, gevolgen die ze nu niet meer KUNNEN oplossen, en er dus volledig onder gebukt zullen gaan. Nog een geluk dat er die oorlog is in Oekraine, of ze hadden eronder gemuisd met hunne gas.
Oud 9 juni 2022, 20:16   #77
De Rode Willem

Standaard

Citaat:
Dat is, denk ik, uw persoonlijke afkeer projecteren. De echte waanzinnige brokkenmakers zijn groen. (destijds agalev). Zij hebben dit geeist, en velen zijn met hun lulkoek meegegaan. Ik vind het bijzonder grote Schadenfreude dat zij hun plan tot op het einde hebben uitgewerkt gekregen en daar nu de rampzalige gevolgen van mogen aanschouwen. Dat zij meewarige hulp hebben gekregen van andere politici is enkel maar toe te juichen. Hadden wij wijzere politici gehad, de demonstratie van de absolute ramp die Groen voorstelt had niet kunnen doorgaan. Nu wel, dank zij al die meelopers. En dat is heel positief.
U blijft uzelf maar iets voorliegen.
Waar zou Groen de verantwoordelijkheid kunnen nemen hebben om het energiebeleid te verwaarlozen na 2003 ?

Trouwens de onzin dat de kernuitstap door Groen zou zijn "geëist" wordt door de realiteit totaal tegengesproken.
Vivaldi, met Groen in de regering, heeft de kernuitstap teruggedraaid.
Iets wat de rechtse hypocrieten van de N-VA niet eens durfden toen ze aan de macht waren.

Rechts heeft zichzelf (en via de Wever het ganse Vlaamse volk) voorgelogen dat Groen de kernuitstap eistte. Recht, niet op het minst op dit forum was al aan het orakelen over het vallen van Vivaldi omdat er eindelijk, veel te laat een beslissing moest genomen worden over die kernuitstap.
En kijk, Vivaldi doet gewoon door, heeft een zeer moderne met Nederland vergelijkbare energiemix beslist...en Groen keerde de kernuitstap terug.

De realiteit geheel in tegenstelling tot de rechtse onzin die rondgestrooid wordt.
Zou het kunnen dat de bevolking dat begint in te zien. Groen houdt stand in de peilingen en de N-VA stevent af op een dikke -10 over twee verkiezingen.

Oud 9 juni 2022, 20:17   #78
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Had men de kernuitstap voorbereid, had deze perfect kunnen verlopen.
Natuurlijk niet. Men kon/kan niet zonder kernenergie. Er WAS geen oplossing zonder kernenergie. Gas was uiteraard een smoes, en een extra ramp. Nog een chance dat dat dank zij Putin op tijd duidelijk geworden is.
Oud 9 juni 2022, 20:18   #79
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Natuurlijk niet. Men kon/kan niet zonder kernenergie. Er WAS geen oplossing zonder kernenergie. Gas was uiteraard een smoes, en een extra ramp. Nog een chance dat dat dank zij Putin op tijd duidelijk geworden is.
Op tijd? Op tijd om het duidelijk te maken dat onze politici niet bezig zijn met hun taak. En daar stopt het bij.
Oud 9 juni 2022, 20:20   #80
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U blijft uzelf maar iets voorliegen.
Waar zou Groen de verantwoordelijkheid kunnen nemen hebben om het energiebeleid te verwaarlozen na 2003 ?
Het enige MOGELIJKE zinvolle energie beleid was op basis van kernenergie, en totaal defossiliseren. Je kon/kan nog steeds niet defossiliseren zonder kernenergie. Dat zal misschien binnen 30 jaar kunnen, nu nog niet.

Kortom, er was geen correct energie beleid MOGELIJK in het kader van een kernuitstap. Maar men had wel kunnen doen alsof met gas. Dat was de Grote Groene Smoes, he, zeggen dat je hernieuwbaar gas gaat gebruiken.

Dat er na 2003 geen zinvol energie beleid was, kwam doodeenvoudig omdat het niet mogelijk was met een kernuitstap. En DAT is de essentie van de Groene ideologie niewaar. Wat fantastisch geweest is, is dat de anderen dat laten lopen hebben zodat we nu met onze neus hard op de consequenties van zo een zotte ideologie gedrukt worden, ZONDER ons achter hernieuwbaar Russisch gas kunnen te verstoppen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be