![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die stapels Korans van bij de Slechte gaan nu toch nog van pas komen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Minister-President
|
![]() T'zijn hier precies stront affaires aan de gang,
![]() ik ga beetje helpen............... |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hetzelfde probleem in een enge donkere kruipkelder. Die buis zat vol onderbroeken die doorgesast waren. En een berg kaka natuurlijk. Jongens toch dat doe ik geen tweede keer.
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een overloop dus. Die kan niet overlopen. Officiel mag dat niet zo volledig. Maar ja.
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alle mest dat in een septische put terecht komt begint zich te ontbinden .... Een groot deel blijft door de gisting bovenaan vastgekoekt ,een ander deel zinkt naar de bodem en hoopt zich daar op .... En daar zie je dus de werking van een septische put ,het hoogste gemonteerde scheidingswand in de eerste sectie houdt het bovendeel van de mest tegen ,de onderste scheidingswand bevindt zich op het einde van de tweede sectie en houdt het bezinksel tegen zodat het het merendeel van het water zich tussen deze twee delen terecht komt in de derde sectie ,naast die onderste wand in de tweede sectie dus en zo wordt afgeleid naar de riolering.... Het té lang niet ruimen van een septische put leidt uiteindelijk dat deze twee scheidingswanden hun functie verloren gaan ,en die hele septische put uiteindelijk een gewone beerput dreigt te worden die een grote kans maakt op verstropping.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Al eens gezien wat daar zoal zwemt in die vijvers... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Afvoeren laten reinigen kan op de duur betekenen dat ze de hof mogen openleggen, buizen moeten openbreken, frietvet uitscheppen, tampons, veel vochtige doekjes die in elkander plakken en ook kalk afzettingen zo hard als steen van het water.
En als het wat tegenzit soms zelf uw vloer in huis openkappen om er in te geraken. Dat zijn dure rekeningen hoor. En bepaalde ontstoppers kappen graag alles open. De herstelling bovenop is extra werk en kan in de duizenden lopen.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 10 mei 2022 om 23:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tot dat ze de voorganger van De Croo in het oog kreeg... Tenslotte had zij hemzelf doorgespoeld... ![]() Laatst gewijzigd door Svennies : 10 mei 2022 om 23:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Allee ,technisch gezien mag het hier niet..... Wij zouden een afvalwatersysteem moeten hebben om ons afvalwater te zuiveren vooralleer het in die beek terecht komt , zeg maar een vijver mét een rietveld .... Die beek waarin het terecht komt is een getijde beek die in verbinding staat met de Dijle..... En het is niet het smalste als je beek letterlijk neemt ,het getij gaat hier op zijn minst twee meter op en af ,en het beekje is zo'n 15 meter breed.... ![]() Laatst gewijzigd door Svennies : 10 mei 2022 om 23:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het kan inderdaad serieus in de papieren lopen wat dat betreft..... Op tijd laten ruimen ,daar bespaar je al héél wat miserie mee als onwetende... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Productie toiletpapier: 384 bomen
Papier waarvoor bomen gekapt moeten worden. Dat zorgt voor ontbossing, wat weer gevolgen heeft voor de opname van CO2 en daarmee een versterking van het broeikaseffect teweegbrengt. Om iemand gedurende zijn hele leven van toiletpapier te voorzien zijn zo'n 384 bomen nodig.5 nov. 2019 In bemmeke haar geval minstens x 10 of 3840 bomen aan hare punami gesneuveld.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 10 mei 2022 om 23:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een duur pruim he ....
En zonder dat ze enig bezoek gehad heeft.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als ge die moet likken ,langzaam aan hé , goud is er goedkoop tegenover...
![]() Laatst gewijzigd door Svennies : 10 mei 2022 om 23:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat houdt niet meer in dan de buis die je plaatst voor de overloop op dezelfde hoogte te brengen die in een septische put van toepassing is.... Het niveau tussen twee en drie namelijk.... Dezelfde werking ,en vooral een pak goedkoper... Laatst gewijzigd door Svennies : 10 mei 2022 om 23:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dit omdat het waterzuiveringsstation alleen goed kan werken als de aanvoer dik genoeg is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |