Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 mei 2022, 20:40   #61
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Dat is net de bedoeling: een gedragverandering bij de bevolking door gewoonte (en vooral: VRIJWILLIG) zoals bij de chineeskes....maar dat is mislukt door hun eigen jojo geknoei, ene keer wel, de volgende week niet..

Het nutteloze mondmasker in het straatbeeld moet algemeen, sociaal aanvaardbaar worden zodat het zonder morren meteen weer verplicht kan ingevoerd worden als de politiek er goesting in heeft.

Enkel criminelen en overvallers/terroristen gebruiken maskers om hun gezicht te verstoppen en er is zelfs een tijd geweest dat carnavalmaskers not done waren maar nu mag iedereen onherkenbaar rondlopen met nutteloze mondvodden die hun ademhaling hindert.
Op het OV is het mondmasker ook niet langer verplicht maar dat wordt verzwegen om mensen in het onzekere te kunnen houden zodat ze niks weten en dan toch maar "voor het zekere" die mondvod op het OV vrijwillig blijven gebruiken...(tot het een gewoonte is geworden)

Tegelijk is het aantal mensen dat vrijwillig mondmaskers blijft gebruiken een graadmeter voor de politiek om de publieke opinie over de mondmaskerplicht te peilen, hoe meer er zijn, hoe minder verzet er zal zijn bij de volgende verplichting, en dat moeten ze hebben natuurlijk.
Dus wie onnodig die mondvod blijft gebruiken wordt mede-schuldig aan de volgende verplichting, waarschijnlijk in het najaar.
De zin waarin ik het niet snap, is dat doorheen zo een masker ademen, toch klooierij is? Bij maar iets warm weer, is het een natte vod, en niet uit te houden. En voor wat? Moest iemand je zeggen ik geef je een nieuwe velo als je een dag bij 30 graden ermee rond loopt, kun je nog een soort van opofferingsgezind motief hebben, baat groter dan las.
Maar er is niks. Je wint er niks mee. Welintegendeel, het lijkt me eerder dat als je voortdurend elke besmetting met elke hoeveelheid virus wilt ontlopen, dat je je immuunsysteem op dezelfde manier verzwakt als heel proper en allergisch (overreageren) op de zotste zaken.
Resultaat dat je, ALS je dan na zo lange tijd, even niet oplet, je direct Grand Prix hebt.
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2022, 20:55   #62
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Ik draag soms ook nog een mondvod. Ik heb daarvoor mijn redenen.
Ik zou dat nooit hebben gedragen.
Wat ik doe is rekening houden met potentiele aanwezigheid van VEEL virus.
Dus als er een "griep is in het land" achtige situatie is, dan mijd ik mensen wat meer, zonder daarin te overdrijven, waarmee ik bedoel, ik ga niet in de kelder schuilen, ik beperk gewoon contacten in aantal en tijd.
Die klooierij met een mondvod, vind ik een ronduit beschamend voor een regime. Stel eens dat ik een sukkel ben die erg geklooid kan zijn door virus, en dat ik mijn buren en andere contacten ga afdreigen / dwingen om maskers te dragen, hun kinderen niet naar school te sturen, niet op vakantie gaan, feestjes verbieden, en heel de geziene rampetamp klooierijen.
Ik zou toch wel een grote lap op mijn smoel verdienen, van al die mensen?
Ik heb dat hier ooit als een soort van analogie onderwerp geplaceerd.
Stel dat ik een oude zak ben en... of zoiets, was de trant.
Kijk, daar gaat het me over.
Wat zijn die redenen om een mondvod te (blijven) dragen?
Ik heb eens in een strip van Asterix en Obelix een figuur gezien die bang was dat de hemel op zijn hoofd ging vallen, en daarom de hele tijd rondliep al houdende een schild boven zijn hoofd. De tekenaar hanteerde die figuur als voorbeeld van genezingskracht van druiden. Hij ging het gebouwtje binnen van de druide, en kwam buiten al gooiende zijn schild weg, hij was "genezen".
Die gedachte van hemel op hoofd vallen, werd dus aanzien als een kwaal, een ziekte.
Ik vind dat goed te vergelijken met de virus situatie en mondmasker. Waar begin en waar stop je?
Oud 14 mei 2022, 09:23   #63
Oma
Europees Commissaris

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
De zin waarin ik het niet snap, is dat doorheen zo een masker ademen, toch klooierij is? Bij maar iets warm weer, is het een natte vod, en niet uit te houden. En voor wat? Moest iemand je zeggen ik geef je een nieuwe velo als je een dag bij 30 graden ermee rond loopt, kun je nog een soort van opofferingsgezind motief hebben, baat groter dan las.
Maar er is niks. Je wint er niks mee. Welintegendeel, het lijkt me eerder dat als je voortdurend elke besmetting met elke hoeveelheid virus wilt ontlopen, dat je je immuunsysteem op dezelfde manier verzwakt als heel proper en allergisch (overreageren) op de zotste zaken.
Resultaat dat je, ALS je dan na zo lange tijd, even niet oplet, je direct Grand Prix hebt.
Je onderschat de impact van de angst waarin mensen twee jaar gehouden werden en dat is een (het nieuw, hé?) "normaal" gevoel geworden.
Velen die nu nog steeds die mondvod dragen, lijden daardoor nu ook aan een milde of ergere vorm van smetvrees/mysofobie en dat is een geestelijke aandoening dat behandeld zou moeten worden.
En angstige mensen zijn niet vatbaar voor rede dus ondergaan ze liever de hinder en de ongemakken van zweten door een natte vod waardoor hun afweersysteem verzwakt dan nog banger te moeten zijn.
Nogmaals: niet voor rede vatbaar want als ze dan de Grand Prix oplopen, dan leggen ze dat uit dat een ander geen mondmasker droeg waardoor zij prijs hebben.
Oud 14 mei 2022, 11:12   #64
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je onderschat de impact van de angst waarin mensen twee jaar gehouden werden en dat is een (het nieuw, hé?) "normaal" gevoel geworden.
Velen die nu nog steeds die mondvod dragen, lijden daardoor nu ook aan een milde of ergere vorm van smetvrees/mysofobie en dat is een geestelijke aandoening dat behandeld zou moeten worden.
En angstige mensen zijn niet vatbaar voor rede dus ondergaan ze liever de hinder en de ongemakken van zweten door een natte vod waardoor hun afweersysteem verzwakt dan nog banger te moeten zijn.
Nogmaals: niet voor rede vatbaar want als ze dan de Grand Prix oplopen, dan leggen ze dat uit dat een ander geen mondmasker droeg waardoor zij prijs hebben.
Iedereen heeft het recht zichzelf te beschermen.
Daartegen is geen behandeling nodig.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2022, 11:40   #65
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Ik snap dat gelijkstellen van hebben van angst en niet kunnen nadenken niet.
Toch niet op een langer tijdbestek dan het verrassingsmoment.
Ja, je kunt in een situatie terecht komen, plots en gevaarlijk, en direct reageren noodzakelijk. De tijd niet krijgen om na te denken. Instinctief moeten reageren, als je sommigen, tot iedereen plots ziet weglopen, onduidelijk waarom, maar je NEEMT AAN dat ze goede reden hebben en je doet hetzelfde, zoals in de klassieker kudde ravijn in.

Maar dat kan niet lang duren, want geleidelijk krijg je meer informatie over wat er gebeurt. Ik ben ook bang van sars2, vroeger meer dan nu, maar nooit in de mate dat ik er mijn leven deed voor veranderde, laat staan omgooide.
Waarom niet?
Omdat ik geen stapels lijken langs straat zag.
Omdat ik nooit op het werk toekwam om te horen dat de zoveelste collega overleden was aan corona.
Omdat niemand die ik ken eraan overleed. 1 iemand ernstig ziek erdoor, beademing en revalidatie, maar persoon hebbende risicoprofiel (nogal zwaarlijvig, ongezond leven) en niet gevaccineerd zogezegd (geen eerste hand informatie) wegens afgeraden om bepaalde allergieen.
Ik heb 3 keer symptomen gehad die leken op corona. In 2020 oktober denk ik, 7 dagen verstopte neus, licht hoesten, na 4 dagen zwaarder hoesten, daarna beteren en over.
In 2021 begin augustus, zelfde, maar rapper zwaarder hoesten, en het was alsof elke dag het virus dieper in het ademhalingsstelsel ging. Ook ongewoon moe gevoel.
In de maanden erna af en toe wekenlang die ongewone moeheid. Maar die kan ook andere reden hebben gehad: ik heb iets aan mijn voeding gewijzigd en sinds zijn die perioden verdwenen. Waarschijnlijk te mager geworden door te weinig eten en te actief.
En ook door te weinig slapen.
Ik heb me zorgen gemaakt, bang geweest, tot fatalisme toe, maar dat hinderde me niet van te kunnen denken he. Zelfs niet van te kunnen gaan werken.
Dat er dus na 2 jaar nog steeds mensen bereid zijn doorheen lagen stof te ademen bij 20 graden en meer, natte kin, kan ik me niet voorstellen.
Om dat te kunnen, moet je jezelf in andermans perspectief kunnen plaatsen. Denken in hun plaats. Hun redenen kunnen begrijpen. Dat lukt me hier dus niet, en uitleg als idiotie, 2 jaar blinde paniek, vind ik ongeloofwaardig. Mensen zijn niet ZO dom. Neem nu de jongeren onder die nog steeds monddoek dragers. Die gaan naar school. Volgen les. Concentreren zich. Dat past niet in paniekmode he. De piste van mode zou nog ergens kunnen, maar niet die blauw witte wegwerp. Welintegendeel. Het doet je ogen als een sukkel, terwijl de motivatie voor modetrend volging eerder op 1 of ander of alle vlakken positief overkomen is.
Een mondvod dragen nu, doet je eruit zien als een bleekscheet op een gebruind strand.
Mensen bruinen zich aan lampen om net dat te VOORKOMEN. Dit, is het omgekeerde, en vrijwillig. Nee, dat snap ik niet.
Om daar een uitleg voor te verzinnen, moet ik al de piste bewandelen van een slaaf die trots zou zijn op het brandmerk van zijn eigenaar.
Oud 14 mei 2022, 11:53   #66
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Iedereen heeft het recht zichzelf te beschermen.
Maar dat "beschermen" staat hier net onder vraag.
Kijk naar antibiotica.
De snelle algemene oplossing tegen veel.
Maar dat doet bacterien evolueren naar resistentie.
En doet immuunsystemen evolueren naar kleuterklas niveau.
Waarna ze dan (fout) reageren op deeltjes waar ze met enige basistraining niet (juist) gingen op gereageerd hebben. Allergien. Gluten, pollen, enz.
Stel eens een baby.
Geboren, en voorzien van een mondneusfilter, een beetje als een kuisheidsgordel, met een slot erop.
Die baby wordt kind.
Dat kind wordt jongere.
Die jongere wordt volwassene.
Die volwassene wordt oudere.
Die oudere wordt bejaarde.
Mij lijkt het, dat de gezondheid van die persoon, gedurende dat leven, steeds afhankelijker wordt van dat mondneusfilter, tot op het punt dat het kleinste falen van de filtering, voor eender welke voorheen onbekende stof, reeds volstaat voor ziekte tot dood.

Je kunt ook stellen dat iedereen het recht heeft op zelfmoord of euthanasie.
Maar dat is hier toch zeker het motief niet he?
Oud 14 mei 2022, 12:45   #67
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Je hebt enkel de media-wetenschap en farma-wetenschap gehoord, we weten al lang hoe betrouwbaar die zijn.
...
Niewaar !

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2022, 21:04   #68
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Vandaag in Gent.
Langs Coupure een jogster met blauwwit mondvod, vanvoor donkerblauw van het zweet. Ongelooflijk.
Een bushalte met 4 wachtende mensen en bus aankomende - was ik gepasseerd aan halte ervoor - alle 4 met mondmasker al aan.
Een rommelmarkt aan Muide, Meulesteedse steenweg of hoe noemt het daar, drommen mensen, wel 1000 toen ik er laat op de dag was. Een dozijn met dat blauwwitte wegwerpvod aan. Alweer totaal geen lijn in te zien, bvb een koppel van leeftijd, en twee meisjes / tieners, die zich zelfs leken te amuseren met dat vod aan.
Gewoon raar.
Ook opgemerkt: er liggen nog steeds nogal wat mondmaskers op straat. Vooral de wegwerp, maar ook die zwarte minimalistische. In stad kuisen ze nochtans intensief.
Rijmt niet met aantal dat ze draagt. Misschien pogen er meer ze te dragen, om het dan op te geven en ze te dumpen? Of vervangen ze ze rapper, zou ook kunnen, door warmere weer? Feit is dat er veel op straat liggen. Zoveel dat het wel lijkt alsof ze nog steeds gedwongen worden.
Oud 15 mei 2022, 08:19   #69
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vandaag in Gent.
Langs Coupure een jogster met blauwwit mondvod, vanvoor donkerblauw van het zweet. Ongelooflijk.
Een bushalte met 4 wachtende mensen en bus aankomende - was ik gepasseerd aan halte ervoor - alle 4 met mondmasker al aan.
Een rommelmarkt aan Muide, Meulesteedse steenweg of hoe noemt het daar, drommen mensen, wel 1000 toen ik er laat op de dag was. Een dozijn met dat blauwwitte wegwerpvod aan. Alweer totaal geen lijn in te zien, bvb een koppel van leeftijd, en twee meisjes / tieners, die zich zelfs leken te amuseren met dat vod aan.
Gewoon raar.
Ook opgemerkt: er liggen nog steeds nogal wat mondmaskers op straat. Vooral de wegwerp, maar ook die zwarte minimalistische. In stad kuisen ze nochtans intensief.
Rijmt niet met aantal dat ze draagt. Misschien pogen er meer ze te dragen, om het dan op te geven en ze te dumpen? Of vervangen ze ze rapper, zou ook kunnen, door warmere weer? Feit is dat er veel op straat liggen. Zoveel dat het wel lijkt alsof ze nog steeds gedwongen worden.
Erg heel erg allemaal.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2022, 08:32   #70
edwinp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Erg heel erg allemaal.
ik zou verhuizen, naar rusland bevoorbeeld

wat een geleuter over die maskers, ik draag die al 2 jaar (verplicht) op het werk, vind ik dat nuttig ? nee maar ik ben geen rebellerende gefrustreerde puber meer en heb helemaal geen probleem met de VRIJHEID van het te dragen naar goeddunken
edwinp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2022, 08:49   #71
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Ik zet het nog steeds op, niet alleen om het Covid maar om de gewone griep zoveel mogelijk zien weg te houden meegebracht door veel wind, stof ....

Wat ook best leuk is, is dat als je het nog steeds draagt er veel mensen zijn die u bekijken zo van: "Wat heeft die???"

Je wacht rustig af tot er eens eentje bij is die er zelfs wat op aan te merken heeft en dan reageer je beleefd: "Make my day!!! "

Valt er met zekerheid te zeggen dat het Covid virus 'verslagen' is, ik dacht het niet.

Laatst gewijzigd door Universalia : 15 mei 2022 om 08:50.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2022, 09:12   #72
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Erg heel erg allemaal.
Al die klooierij samen, heeft winkels productie bedrijven handel scholen enz gestopt/gesloten.
Het is de oorzaak geweest van prijsstijgingen orde kwart meer, zelfs van basisproducten als eten.
Het heeft alle bezitters van euro's, die niet bijgepast werden door overheid, vroeger niet en nu niet, evenveel verarmd.
Die gedwongen gezichtsvodden zijn symbool numero 1 geweest van die terreur.

Stel eens voor dat Al Quada gewapende lieden naar winkels en bedrijven en scholen had gestuurd. Om die tot sluiten te dwingen en geld en eigendom te roven als soldij.
Dat, is precies wat overheid hier deed.

Laatst gewijzigd door Erw : 15 mei 2022 om 09:13.
Oud 15 mei 2022, 09:18   #73
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Ik zet het nog steeds op, niet alleen om het Covid maar om de gewone griep zoveel mogelijk zien weg te houden meegebracht door veel wind, stof ....

Wat ook best leuk is, is dat als je het nog steeds draagt er veel mensen zijn die u bekijken zo van: "Wat heeft die???"

Je wacht rustig af tot er eens eentje bij is die er zelfs wat op aan te merken heeft en dan reageer je beleefd: "Make my day!!! "

Valt er met zekerheid te zeggen dat het Covid virus 'verslagen' is, ik dacht het niet.
Een virus is eenmaal verspreid niet uit te roeien.
Je zou alle leven waar het virus te compatibel mee is, moeten uitroeien.
Wat is dan de zin geweest, de baat?
Niks.
Welintegendeel.
Je schoot met een kogel van een miljard euro een gat in een briefke van 5 euro. De verhouding is waarschijnlijk zelfs nog ordes slechter.
Oud 15 mei 2022, 09:26   #74
edwinp
Banneling

Standaard

Citaat:
Al die klooierij samen, heeft winkels productie bedrijven handel scholen enz gestopt/gesloten.
Het is de oorzaak geweest van prijsstijgingen orde kwart meer, zelfs van basisproducten als eten.
Het heeft alle bezitters van euro's, die niet bijgepast werden door overheid, vroeger niet en nu niet, evenveel verarmd.
Die gedwongen gezichtsvodden zijn symbool numero 1 geweest van die terreur.

Stel eens voor dat Al Quada gewapende lieden naar winkels en bedrijven en scholen had gestuurd. Om die tot sluiten te dwingen en geld en eigendom te roven als soldij.
Dat, is precies wat overheid hier deed.
nee DIT gaan we niet doen
van de pot gerukte waanzinnige vergelijking, zoek professionele hulp...
Oud 15 mei 2022, 09:34   #75
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwinp Bekijk bericht
nee DIT gaan we niet doen
van de pot gerukte waanzinnige vergelijking, zoek professionele hulp...
Maar dat is toch allemaal wat overheid deed?
Dat is toch ook wat een maffiaclan doet?
Leden van de bende sturen naar winkels en bedrijven, om die te saboteren, om dan andere leden te sturen om bescherming aan te bieden, dik betaald?
EN, wat Al Quada doet.
Hoe denk jij dat Al Quada zich financiert?
Door te gaan kuisen in bedrijven?

Mijn opsomming was zelfs nog erg beperkt.
Mensen verbieden van elkaar te ontmoeten.
Mensen rantsoeneren in hun contacten.
Mensen buiten in de regen in wachtrijen doen aanschuiven voor winkels.
Polizei die over de hagen gaat kijken om te zien of er niet teveel samen zitten aan de tuintafel.

Dat alles, noem jij NIET "VAN DE POT GERUKT"

LOL!
Oud 15 mei 2022, 10:59   #76
edwinp
Banneling

Standaard

*ZUCHT*

hoeveel miljarden steun hebben de mensen en de bedrijven ontvangen tijdens de lockdown ? de maffia komt geld halen die brengen er geen
Oud 15 mei 2022, 12:15   #77
Oma
Europees Commissaris

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
*ZUCHT*

hoeveel miljarden steun hebben de mensen en de bedrijven ontvangen tijdens de lockdown ? de maffia komt geld halen die brengen er geen
De gehaaide (r)overheid is veel erger dan de maffia; ze deelt eerst een aalmoeske uit zodat ze zich koest zouden houden - het is tenslotte leuk om geld te krijgen om niet te mogen werken, vooral voor de hardwerkende zelfstandigen - om tijdens het spel de regeltjes te veranderen en de aalmoes dan veelvuldig te komen recupereren als fraude met boetes.
Bovendien wordt het inkomensverlies van twee jaar niet gedekt door een paar maanden steun want de pot van sinterklaas was al heel snel leeg en......toen gingen en zullen er nog velen overkop gaan..

*ZUCHT*
Oud 15 mei 2022, 13:08   #78
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
*ZUCHT*

Andermans geld en bijgemaakt geld is gemakkelijk om mee te steunen he?
Ik pak mijnen printer.
Ik druk 50 briefkes van 50 euro.
Ik ga langs alle cafés en overal tournee generale.
Vala, ik ben de populaire gast.
Tegenover die 2500 euro staat echter geen productie.
En dan gaan jouw steunverstrekkers steunen tegen stijgende prijzen.
Hun gat dat niet weet wat door hun mond ging.
Je selectieknoppeke gaat rap versleten zijn.
Oud 15 mei 2022, 13:11   #79
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De gehaaide (r)overheid is veel erger dan de maffia; ze deelt eerst een aalmoeske uit zodat ze zich koest zouden houden - het is tenslotte leuk om geld te krijgen om niet te mogen werken, vooral voor de hardwerkende zelfstandigen - om tijdens het spel de regeltjes te veranderen en de aalmoes dan veelvuldig te komen recupereren als fraude met boetes.
Bovendien wordt het inkomensverlies van twee jaar niet gedekt door een paar maanden steun want de pot van sinterklaas was al heel snel leeg en......toen gingen en zullen er nog velen overkop gaan..

*ZUCHT*
Overheid is een duivel met het gezicht van een engel.
"Gedrocht" noemen ze zoiets.
Haar gesponsorde aanhang zoomt in op het gezicht.
De rest van het gedrocht, daar sluiten ze zedig hun oogskes voor.

Overheid hanteert dezelfde praktijken als maffia, met als extraatjes aan andermans spaargeld kunnen zitten en monopolie op geld bijmaken.
Als ze dus tijdelijk niet genoeg andermans spaargeld kunnen bemachtigen, maken ze geld bij, en kunnen daarna het eerste een tweede derde enz keer proberen.
Als dat lastig blijft, dan gaan ze op zoek naar iets om een Groot Probleem van te maken, in 2020 was dat het sars2 virus, nu RU-Ukraine regimes conflict.

Laatst gewijzigd door Erw : 15 mei 2022 om 13:24.
Oud 15 mei 2022, 18:15   #80
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Sommige mensen dragen nog een mondmasker in omstandigheden dat het nu toch al een heel tijdje niet meer verplicht is.

ok,

maar moet ge over die sukkelaars u nu zo druk maken???? Een draad opstarten?

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be