Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 april 2003, 12:00   #61
Darwin
Banneling

Darwin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doomy
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin
Aangezien ik de islam nog erger vind dan het nazisme, zou ik de islam minstens even erg willen aanpakken als de geallieerden in WOII met de nazis gedaan hebben. Voor mij zijn moslims even erg als de nazis uit Hitlers Duitsland. Moskees zijn voor mij partijlokalen waar de gevaarlijkste ideologie ter wereld wordt onderwezen.

Ik zou heel consequent zijn en op staande voet de islam verbieden en alle imams en islamleraars laten arresteren. Het openlijk beleven van de islam zou strafbaar zijn en het verspreiden ervan zou een zeer zwaar misdrijf zijn.

Enkel de gebouwen uit de islamcultuur met een uitzonderlijk hoge artistieke waarde (genre Taj Mahal ed) zouden mogen overeind blijven. De mindere bouwsels zouden allemaal moeten verdwijnen. In Saudi-Arabië zouden bijna alle islamitische gebouwen best met de grond gelijk gemaakt worden.

Om van ellende in het Midden Oosten verlost te raken zou de Moskee in Jeruzalem ook ontmanteld worden en elders heropgericht als museum van de godsdienstwaanzin.
Dan zul je meer dan een miljard mensen (zowat 1/6de van de wereldbevolking) moeten vervolgen, opsluiten, of uitroeien. Jouw "oplossingen" zijn al minstens even erg of zelfs nog erger dan deze van de nazis en moslimfundamentalisten. Jouw remedie is erger dan de kwaal. Kom in ieder geval niet meer beweren dat het je om de bevrijding van deze mensen te doen is als ze zelfs in hun eigen land geen vrijheid van geloof meer zullen hebben. Dat argument komt bij jou totaal ongeloofwaardig over.

Tussen haakjes: waarom moeten kristendom, jodendom en andere godsdiensten dan niet worden verboden? Waarom moeten kerken, synagogen en andere gebedshuizen dan niet met de grond worden gelijk gemaakt? Waarom zouden enkel moslims geen godsdienstvrijheid mogen genieten? Er zijn toch ook misdaden in naam van het kristendom, jodendom of andere godsdiensten begaan? Als het je echt om antigodsdienstige gevoelens te doen zou zijn, dan moet je alle godsdiensten even hard aanpakken.

Citaat:
Helaas heb ik niet de macht om dit te verwezenlijken, maar ik denk dat er wel heel veel mensen, ook in de arabische wereld, dit als een droom zouden zien.
Welke droom? Dat die mensen allemaal omwille van hun geloof zullen vervolgd worden? Ze zullen waarschijnlijk erg blij zijn met die nieuwe "vrijheid" in een Westerse kolonie.

Citaat:
... Imagine there's no country, nothing to kill or die for, and no religion too ...
Daar ben jij in ieder geval nog heel ver van af.
Enkel de islam doorstaat de vergelijking met het nazisme.

Of het er nu 1200 of 1.200.000 maakt niet uit. Een gevaarlijke sekte is een gevaarlijke sekte.

Bovendien is de islam uitdrukkelijk een politieke ideologie.

Waarom zouden we die dan anders aanpakken dan de nazi's als we gemakkelijk kunnen aantonen dat de islam nog erger is dan het nazisme?
Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2003, 12:04   #62
Paulus de Boskabouter
Europees Commissaris

Paulus de Boskabouter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Of het er nu 1200 of 1.200.000 maakt niet uit. Een gevaarlijke sekte is een gevaarlijke sekte.

Waarom zouden we die dan anders aanpakken dan de nazi's als we gemakkelijk kunnen aantonen dat de islam nog erger is dan het nazisme?
Waarom worden er overal nazi's bijgesleurd??
Nostalgie?
Of weten jullie niet beter?
Paulus de Boskabouter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2003, 12:09   #63
Darwin
Banneling

Darwin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus de Boskabouter
Citaat:

Waarom worden er overal nazi's bijgesleurd??
Nostalgie?
Of weten jullie niet beter?
Nostalgie?

Helaas niet. Het is de afschuwelijke realiteit van vandaag.
Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be