![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#61 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
|
|
|
|
#62 |
|
Europees Commissaris
|
Daar kan nog iets anders mee gemoeid zijn: ik denk dat transgenderisme soms ook gekoppeld is aan andere persoonlijke problematieken die men wil 'oplossen' door een nieuwe persona aan te nemen. Zo lijkt het me ook niet toevallig dat er meer man=>vrouw-transgenders zijn dan omgekeerd, hetgeen immers verband kan houden met het feit dat vrouwen meer 'aanbeden' worden (ego-boost) of met frequente vader-zoonproblemen die maken dat men vooral niet 'zoals de vader' wil zijn of met jongens die zich in jongensgroepen niet aanvaard voelen etc. Maar dat zijn andere overwegingen.
De waarheid voorop Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 26 juni 2022 om 16:05. |
|
|
|
|
|
#63 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#64 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Uit interesse: wat vind jij van genderdysforie en het activisme dat daarin meekomt? ben je hoe je je identificeert, of slaat men dan toch wat door? |
|
|
|
|
|
|
#65 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Er is geen strikte noodzaak dat die naam met een harige man met een piemel overeenkomt he. Traditioneel was dat zo omdat men meestal niet "veranderde", maar dat is het dan ook. Trouwens, een transseksueel is geen vrouw, het is een omgebouwde man met uiterlijke aspecten van een vrouw. Maar het is geen echte vrouw he. Het gros van de biologie blijft een man, enkel wat uiterlijkheden worden veranderd. Het genetische materiaal in de meeste cellen is nog steeds het originele. Transseksuele ombouwing is echt veel dichter bij "uw haar kleuren" dan je zou denken. Dat mensen dingen doen met hun uiterlijk is hun goede recht, natuurlijk en een lange traditie. (ik moet zeggen dat het mij ontgaat waarom men dat doet, maar ma foi, ik stel vast dat vele mensen geven om hun uiterlijk). Maar transseksuele ombouwing is grotendeels een aspect van het uiterlijke. Bijvoorbeeld, genetische ziektes die zich enkel bij mannen uiten gaat men niet ontlopen door transseksueel te zijn he. Kortom, een transseksueel die zijn leven begon als Patrick, kan evengoed Patrick blijven heten, want zijn/haar/het lichaam is even dicht bij dat van een eventuele Patrick, dan een ingebeelde "Mieke" die er nooit geweest is he. Zijn externe aspecten lijken natuurlijk goed op die van een vrouw, en daar was het die persoon om te doen, en als dat die persoon gelukkiger maakt, waarom niet. Citaat:
Is het ook zo dat als een vrouw met zwart haar Yamina heet, en ze gaat nu blonde haren maken, dat we ze nu Freya moeten noemen ? Want een Yamina met blond haar, dat gaat niet he. Laatst gewijzigd door patrickve : 26 juni 2022 om 17:23. |
||
|
|
|
|
|
#66 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Hier in mijn omgeving ken ik er één. Ik weet dat het een transgender is door mensen die haar (hem) al lang kennen. Ik heb die bezig gezien tijdens een zangoptreden. Hetzelfde zou je kunnen stellen voor travestieten. Mannen die zich als vrouw uitdossen. Hier lopen er nogal wat rond. Ze gebruiken ook een andere naam en voelen zich daarbij goed. |
|
|
|
|
|
|
#67 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
#68 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#69 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Hier lees ik toch iets anders: https://igvm-iefh.belgium.be/nl/acti...gender/cijfers En bij travestieten is het nog duidelijker.
|
|
|
|
#70 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
|
|
|
|
#71 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
|
|
|
|
#72 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Maar de laatste jaren is dat echt wel 50/50. Travestie is echt wel wat anders. Hoe zou een vrouwelijke travestie er dan moeten uitzien, de meeste vrouwen dragen ondertussen wel broeken enzo Laatst gewijzigd door HOUZEE ! : 26 juni 2022 om 17:58. |
|
|
|
|
|
|
#73 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar als je jaren je kind Jan genoemd hebt, dan is aan die naam gans een hoop herinneringen en belevenissen geassocieerd. Bij Mieke zijn er geen herinneringen he. Het is enkel als je zegt "ah, ja, Mieke, vroeger was dat Jan" dat dat terugkomt he. Maar nee, we zijn nooit met Mieke in de zee gaan spelen. Dat was met Jan. En nee, we zijn nooit in de bergen gaan wandelen met Mieke. Dat was met Jan. Laatst gewijzigd door patrickve : 26 juni 2022 om 18:08. |
|
|
|
|
|
|
#74 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Wat transgenders betreft: ook als de verhouding gelijk zou zijn, sluit dat een mogelijk (!) samengaan met een andere problematiek niet uit natuurlijk, maar dan in omgekeerde richting. Ik zou denken dat de globale drift in onze maatschappij er wel een is waarin het stilaan 'interessanter' is om vrouw te zijn, maar dat terzijde.
De waarheid voorop Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 26 juni 2022 om 18:11. |
|
|
|
|
|
|
#75 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
|
|
|
|
#76 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#77 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik stel me recht en dada. Idem op tv, zap en weg.
|
|
|
|
#78 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Momenteel terug in Oostende.
De Van Iseghemlaan in Oostende was in de jaren 70 gekend voor de cabarets. Ondertussen zijn die verdwenen. De cafés draaien er nog op volle toeren, daar komt van alles bijeen: hetero's, homo's, lesbiennes, travestieten, vrouwen die zot zijn van homo's ... |
|
|
|
|
|
#79 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|