![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
Bekijk resultaten enquête: Hoe viert U onze nationale feestdag 2022 ? | |||
1. Ik bezat me met Belgische Carapils. |
![]() ![]() ![]() |
2 | 7,14% |
2. Ik bezat me met duurdere alcohol, Vlaamse Leeuw of ga eens goed eten. |
![]() ![]() ![]() |
5 | 17,86% |
3. Ik hak - in gedachten - handen af van Congolezen. |
![]() ![]() ![]() |
2 | 7,14% |
4. Ik vier Koning Filip. |
![]() ![]() ![]() |
4 | 14,29% |
5. Ik vier Koning Albert II. |
![]() ![]() ![]() |
2 | 7,14% |
6. Ik herdenk vooral Boudewijn. |
![]() ![]() ![]() |
3 | 10,71% |
7. Ik hang mijn Vlaamse Leeuw drapeau uit. |
![]() ![]() ![]() |
5 | 17,86% |
8. Ik hang mijn tricolore uit. |
![]() ![]() ![]() |
3 | 10,71% |
9. Ik hang een andere vlag uit en hou één minuut stilte, zoals bij grote rampen. |
![]() ![]() ![]() |
3 | 10,71% |
10. Ik ga in afzondering in een Hollands frituur. |
![]() ![]() ![]() |
2 | 7,14% |
11. Ik trek naar Brussel voor de parade. |
![]() ![]() ![]() |
2 | 7,14% |
12. Niet anders dan een andere zomerse donderdag. |
![]() ![]() ![]() |
12 | 42,86% |
13. Ik geef een drink en Frankrijk voor mijn Franse vrienden. |
![]() ![]() ![]() |
2 | 7,14% |
14. Ik verbrand de tricolore, pis erop, of dweil er mijn keuken mee op. |
![]() ![]() ![]() |
2 | 7,14% |
15. Een dag van vasten ter meerder eer en glorie van Onze Lieve Heer. |
![]() ![]() ![]() |
2 | 7,14% |
16. Ik wens een Drache Nationale, ik hoop dat regent 21/7. |
![]() ![]() ![]() |
2 | 7,14% |
17. Ik ga werken, werk thuis of in mijn hof. |
![]() ![]() ![]() |
7 | 25,00% |
18. Ik ga bij buren, familie, kennissen of Waals rampgebied werken. |
![]() ![]() ![]() |
1 | 3,57% |
19. Ik verbrand mijn Belgische identiteitskaart. |
![]() ![]() ![]() |
2 | 7,14% |
20. Prins Laurent for president. |
![]() ![]() ![]() |
8 | 28,57% |
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 28. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Met de Vlaamse feestdag wel genoeg Vlaamse vlaggen te zien in mijn straat. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() 27 april al gevierd
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Behalve het aanduiden van mijn favoriet edelman ,tevens lijstduwer,post ik ook mijn laatste bericht voor het zomerreces..
Bij deze ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#66 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Verklaar u nader want wiki getuigt met bronnen van het tegenovergestelde ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En Fabiola was dan weer héél erg goed bevriend met Franco, die andere copain de route, en beschermengel van Léon. En zo is de cirkel rond.
![]() |
#69 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wil je echt dat hij voor de elvendertigste keer niet verder geraakt dan een screenschot te plaatsen van de cover van een boek van Anne Morelli dat zijn stelling niet eens bewijst ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb al een paar jaar op de teller dat ik de politiek en het nieuws volg, en pakweg sedert de jaren 1970 is er maar één lijn geweest voor het leger, en die lijn was "minder, minder, minder".
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Standaard , 2014: “De besparingen die de regering-Michel Defensie oplegt - 1,5 miljard euro voor de hele legislatuur, waarvan meer dan 200 miljoen vanaf volgend jaar - zijn heel wat zwaarder dat uit het regeerakkoord blijkt. Zo is woensdag op het kabinet van de nieuwe minister Steven Vandeput (N-VA) erkend in een reactie op informatie in de pers. Het Belang van Limburg schrijft woensdag op basis van cijfers van Vandeput dat het budget van Defensie zakt van 2,527 miljard in 2014 naar 2,2 miljard euro in 2019. De minister had overigens donderdag tijdens het plenaire kamerdebat over de regeerverklaring gezegd dat zijn departement over de hele legislatuur anderhalf miljard euro zal moeten besparen. Hij had het over een belangrijke bijdrage tot de begrotingsinspanningen. “ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Europees Commissaris
|
![]() Ja, maar die zou ik dan toch eerder reserveren voor de feestdag van de Franse Gemeenschap (27 september) er herdenking van de overwinning (in 1830) van de Belgische revolutionairen op de regeringstroepen in het Warandepark.
Indien men consequent geweest was, zou men dat toch hebben uitgekozen ? Want wat herdenk men nu ? Wel, de datum waarop in 1831 de eerste koning der Belgen, Leopold van Saksen-Coburg-Gotha, de grondwettelijke eed aflegde als koning. De eedaflegging was het sluitstuk van de intrede van Leopold I in België. Dus 100 % een feestdag voor de royalisten en een kaakslag voor de republikeinen, die volgens Els Witte een harde en betekenisvolle kern vormden tijdens de revolutiedagen. Maar dat was een dag zonder enige geopolitiek betekenis; in dat opzicht heeft men als feestdag een zeer sullige dag uitgekozen. Vanuit nationalistisch standpunt had men ook bijvb. 11 juli kunnen uitkiezen; hadden de onderhandelingen in 1305 niet verlopen zoals ze verliepen, had België er totaal anders uitgezien en zelfs misschien niet eens bestaan. Ten minste zou de provincie West-Vlaanderen er niet toe behoord hebben en het grootste stuk van Oost-Vlaanderen (Kroonvlaanderen) ook niet.
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 21 juli 2022 om 17:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door reservespeler : 21 juli 2022 om 17:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hier ook, maar dan wat eerder. ![]() Laatst gewijzigd door Het Oosten : 21 juli 2022 om 17:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Euh, welke Europese regering van welk bezet land deed dat NIET !?
Opinies BELGIAN JOURNAL: ONGECENSUREERD, NON-CONFORMISTISCH, BELGISCH Hoe grappig Vlaams-nationalisten kunnen zijn: een mooi voorbeeld ![]() Omtrent de nederlaag van "Hallebarde" "Shadowke" geeft eens commentaar bij een bericht uit het dagblad Le Soir... ![]() FONNE, of het verlies van een laatste greintje geloofwaardigheid... BREEK DE CENSUUR Een Vlaamse held :bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag: |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#78 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Let wel, voor sommige Vlaams-nationalisten toen lag Vichy in Berlijn.
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 21 juli 2022 om 18:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |