![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Is er een akkoord (bindend) met Engie? Is er een personeelsplan voor de gezondheidszorg? Dedju, gisteren bijna geen nieuws gezien en na 9u00 niet meer op het forum geweest, ik heb veel, heel veel gemist. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik dacht al dat ik gisteren iets gemist had. Misschien er ook bijschrijven dat, als VIVALDI geschakeld had toen de N-VA dat riep, VIVALDIE helemaal niet met de billen bloot op de knieën moest gaan voor ENGI Het GROENE dogma, en alleen het GROENE dogma heeft ons in deze situatie gebracht. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
TVDS in HLN 11-10-2020 Minister Tinne Van Der Straeten (Groen): “Kernenergie zal overbodig zijn tegen 2025" Kersvers federaal minister van Energie Tinne Van Der Straeten (Groen) vertelt in een interview met De Zondag over haar ambities deze legislatuur en de beoogde kernuitstap tegen 2025. “Als kernenergie verdwijnt, komt er veel ruimte voor nieuwe energie”, klinkt het. “Mijn bilan mag niet zijn: zeven kerncentrales dicht. Mijn bilan moet zijn: duurzame en betaalbare energie voor iedereen”. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Engie akkoord : Ja ! (ik heb ook het papiertje gelezen van Engie - wil prijs opdrijven en bevolking klaar maken om te betalen - maar er stond wel in dat ze ondertekend hebben - dus ja er is een akkoord) Persooneelsplan gezondheidszorg ; euh ? is dat geen gewestelijke materie ? Of is het toch Vivaldi die moet zorgen dat de zogenaamde overwerkten nog meer koffie kunnen drinken en filmpjes maken met 5 om te tonen hoe overwerkt dat ze zijn ?) Vivaldi doet wat ze zeggen. En voor mijn part mogen ze gerust verder doen na 2024. Als ik de rotzooi zie wat de regering van het gewest waar ik woon ervan maakt, dan wordt ik elke keer met de neus op de feiten geduwd dat Vivaldi eigenlijk zeer goed bezig is en die verlenging verdient.
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Blijkbaar heb ik ergens iets gemist. Het Akkoord met Engie zou uit twee delen bestaan, enerzijds de centrales langer openhouden, en anderzijds de overwinsten afromen om zo de energiefactuur lichter te maken. Blijkbaar heb ik ergens iets gemist. Van het personeelsplan van FVDB heb ik nog niets gelezen. Ik haalde dit niet aan in deze discussie, dat was één van uw kompanen. Het plan zou er dus zijn. Blijkbaar heb ik ergens iets gemist. Van koffiedrinken en filmkes maken weet ik niets. Blijkbaar heb ik ergens iets gemist. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
U danst om de hete brij heen. De onwetenheid van het grootste deel van de bevolking heeft mij lang verbaasd. Doch hoe ouder ik word, hoe meer ik besef dat dit nooit zal beteren. Rechts mag hoop blijven koesteren.
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vind het goed dat er NU al 1/3 niet-politiekers minister zijn in de fed. regering. ![]() Laatst gewijzigd door Boduo : 24 juli 2022 om 08:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
|
![]() Citaat:
Technocratisch bestuur lijkt mij per definitie beter dan door politikers georganiseerd zogenaamd bestuur (wat idd alleen hun eigen financiele en politieke belangen dient) Ik heb die conclusie al meer dan 20 jaar gemaakt En daar dan ook naar gehandelt en niet meer gaan stemmen
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans) Geef nooit een boomerang aan idioten Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 24 juli 2022 om 08:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De vooruitgang is er ook enorm sedert 50 jaar. Over 6 tot 10 jaar is dit het machtigste land ter wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En het bewezen kiesgedrag van de partijleden op een regeringscongres toont aan dat de overgrote meerderheid dat ook zo wil. Ik weet dat er veel weerstand tegen die vergelijking is, maar N-VA is gewoon de moderne versie van CVP, enkel met een veel betere public relations. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Beter opletten hee, reservespeler. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Dat is toch zeker als grap bedoeld? ![]() Citaat:
![]() Een oscar voor liegen, misleiding en oplichting en een lantaarnpaal, ja dat verdienen ze als je zou weten wat goed is voor jou én voor ons. ![]()
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven: de zon, de maan en de waarheid. Laatst gewijzigd door Oma : 24 juli 2022 om 10:59. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
|
![]() Citaat:
Ten tweede : "Ga terug naar uw kookpotten" heeft een CD&V'er wel degelijk geroepen in het parlement, dus zelfs voor kommaneukers voldoet het aan de omschrijving (schreeuwen).
![]() |
![]() |
#76 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Jakko : 24 juli 2022 om 12:24. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Europees Commissaris
|
![]() Misschien de kiesdrempel verlagen dan komen er nog enkele partijen beschikbaar om 51% mee te halen. Moet een haalbare kaart zijn. Who cares of onze regenring nu uit 7 of uit 12 partijen samengeklutst. is ??
Best een haalbare kaart vermits de stemmen voor VB (die blijkbaar stijgen) in feite in het voordeel van de hutsepot is. |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Maak kennis met de nieuwe partij voor proteststemmers (die zelf al kampt met intern protest) Laatst gewijzigd door Jakko : 24 juli 2022 om 16:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
|
![]() Citaat:
Ik heb naast de premier geen enkele positieve reactie in de media gehoord. Niet van politicologen, niet van economen, niet van pensioendeskundigen, niet van meerderheidspartijen, niet van krantencommentatoren en niet van oppositiepartijen. Het valt dan des te meer op dat ik op fora van Vivaldi verdedigers wél lees dat het zo'n goed akkoord is. En als je sarcastisch wilt zijn moet je er niet het woordenboek bijhalen. Dan komt het niet meer over alsof het was "om grappig over te komen".
Deze kaste van beroepspolitici die de politiek mismeestert en dan een potje gaat jammeren over antipolitiek, die kaste mandaatmaniakken, die moet weg. (Jonathan Holslag) Laatst gewijzigd door De gemuilkorfde : 24 juli 2022 om 16:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Juist wel. Je hebt blijkbaar nog steeds niet begrepen wat uitvaren betekent (van zowel politiekers, als economen, pensioendeskundigen, partijen in de meerderheid) naar DeCroo. Misschien een enkele zwaluw? M.a.w. zwaar van de pot gerukt. Het blijkt dus om geen enkele positieve reactie te gaan? Is al heel wat anders dan uitvaren. "Nog voor verbetering vatbaar, het werk is nog niet af, er zitten een aantal goede punten in" is de algemene teneur. Afbreken of met de grond gelijk maken zoals de rechtse oppositie dat enkel kan, is het volgens mij toch ook niet. Het werk is nog niet af”: ook gemengde reacties bij regeringspartijen op pensioenakkoord De oppositiepraat werd in dit artikel niet weergegeven. Misschien dat je je van artikel vergist hebt? |
|
![]() |
![]() |