![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Minister
|
![]() Citaat:
En er zijn tal van bewijzen die de theorie ondersteunen.. Er is nog steeds geen bewijs dat de theorie van de creationisten ondersteunt.. behalve dan wat vage teksten in een heilig boekje. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kan het niet zijn dat die verhalen iets bevatten om over te leveren aan de volgende generaties? De profetieën vervullen zich zonder willekeur maar opvolgend. De vierde ruiter is nabij.
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Genetische drift = creationist. Wetten van Mendel = creationist. Racisme = Darwin.
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ik heb geen bewijs nodig, in de vorige eeuwen werd er allemaal transparanter met onderzoek omgegaan tot evil lucionisten hun vervalste werken opdrongen en zelfs racisme via onderwijs meegaven. Dat hebben ze ook vakkundig uit de geschiedenis gegomd om geen gezichtsverlies te lijden als ze op creationisten bashen met hun sociaal darwinisme. Search the scriptures (oude gazetten enzo)
Hallelujah anyway Laatst gewijzigd door CUFI : 27 juli 2022 om 22:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Minister
|
![]() Dus zat er niets in de kist.
En dus is er geen bewijs. Maar dan komt de clou: Uiteraard niet.. per definitie heeft een gelovige geen bewijs van doen.. Citaat:
In de vorige eeuwen werd er transparanter omgegaan met onderzoek.. echt.. waar haalt gij dat soort ideeën? Mensen werden in vorige eeuwen vervolgd, verketterd en zelfs vermoord wanneer ze bijvoorbeeld de kerkelijke leer tegenspraken.. Er werd nog nooit zoveel onderzoek gedaan als in deze huidige tijden en onderzoek werd nog nooit zo massaal gedeeld en was nooit eerder zo toegankelijk.. Maar ik voel 't al aankomen: ook daar zal wel een agenda achter zitten van evil lucy. Laatst gewijzigd door jad°relen°ir : 27 juli 2022 om 22:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er staat geschreven: But the body had been buried so many thousands of years that ithad long since turned to dust. Evil Lucy, ![]() ![]() ![]() ![]() Additional finger and toe:
Hallelujah anyway Laatst gewijzigd door CUFI : 27 juli 2022 om 23:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Mogelijke restanten van een lichaam dat vergaan is doorheen de tijd. Maar dus ook: geen bewijs dat het een reuzenlichaam betreft eh.. Kijk eens wat voor graftempels er in verschillende tijden werden gebouwd voor koningen en priesters.. hoe overdreven groot die waren voor hun lichaam.. enkel maar omdat ze daarmee wilde laten zien hoe machtig of rijk ze toen waren. Dat lijkt mij een logischere verklaring voor een reusachtige sarcofaag. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#70 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Volgens mij hebben ze echt de geschiedenis aangepast.
We worden constant belogen en iets wijsgemaakt om ons ergens naartoe te dirigeren. Waarom is dat nu zo ongeloofwaardig dat ooggetuigen uit het verleden reuzen hebben gezien? Die mutaties van dwergen en reuzen nemen nog steeds plaats. Dus dat als nonsens wegzetten is te kort door te bocht imo.
Hallelujah anyway Laatst gewijzigd door CUFI : 27 juli 2022 om 23:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb een nieuwe en veel betere Bijbel geschreven. Maar volgens de oude Bijbel hebben Adam en Eva behalve Kain en Abel (die door Kain werd vermoord) nog veel meer kinderen gekregen. Genenis 5:4 En Adams dagen, nadat hij Seth gewonnen had, zijn geweest achthonderd jaren; en hij gewon zonen en dochteren. Of Abel een homo was, dat weet ik niet, maar Kain waarschijnlijk niet, want ook deze kreeg een groot nageslacht, maar wie zijn vrouw is geweest dat vertelt de Bijbel niet. Genesis 4:17 En Kaïn bekende zijn huisvrouw, en zij werd bevrucht en baarde Henoch;
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is niet zomaar vanzelf ontstaan.
![]() |
![]() |
#74 |
Minister-President
|
![]() de evolutie der aarde is 8.000.000.000 jaar en in de 100.000.000 jaar daarna is de mens ontstaan
![]() |
#75 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De eerste mensapen dateren van 10.000.000 geleden.
En de ouderdom der aarde is 4.000.000.000 jaar. De mensheid is dus pas 3.990.000.000 daarna ontstaan.
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat oud boekje waarin alle mono-theïstische godsdiensten argumenten vonden voor godsdienstoorlogen, heksenverbrandingen, slavernij, rassensuprematie, eetverboden al dan niet op vrijdagen of overdag tijdens een maand, den ene heeft een verbod tot trouwen aan zijn kloten, den andere mag er met vier trouwen, ...
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zou mijn nieuwe Bijbel eens proberen, die de evolutie en de werking van het lichaam zeer goed verklaren kan.
![]() |
#78 |
Minister
|
![]() Ja man, da’s gene scoutskak eh..
Blijkbaar was er een reus met zes vingers aan elke hand in een gevecht verwikkeld met een gewone mens.. en de reus heeft verloren omdat die zesde vinger het ‘m moeilijker maakte om wapens te hanteren…… Straf!! Waarom die reus geen aangepast werktuig zou hebben dat perfect in zijn hand paste, roept geen vragen op natuurlijk.. Er is zelfs sprake van een skelet van een reus van wel 69 voet groot!! Dat is ruim 21 meter…!!! Stel u dat eens voor.. lol. Ik las ook dat een aantal schrijvers van die artikels later toegaven dat ze hun ‘gigantische vondsten’ verzonnen hadden om wat aandacht te krijgen en in de belangstelling te komen.. In andere artikels vermeldde grote beenderen bleken niet van mensen te zijn.. of de vondst van een reuzenskelet bleek uiteindelijk dat van een gewone mens te zijn.. Dat soort artikels bleek in die tijd schering en inslag, maar zijn nu bewijs dat reuzen hebben bestaan..? Er was een onderzoeker in 1862, die het zo beu was om telkens nep-artikels te lezen in kranten, dat hij zelf zo een artikel schreef waarbij de reus uitzonderlijk goed bewaard was gebleven, versteend en in een houding waarbij zijn duim rustte tegen zijn neus met zijn andere vingers gespreid. Ik maak er even een tekeningetje bij. En ’t hoeft natuurlijk niet te verbazen, maar zijn artikel werd geloofd en aangenomen als voor waar. Ik denk dat die schrijver nog steeds aan ’t lachen is. Wist je trouwens dat National Geographic meegeholpen heeft om eenogige reuzeskeletten op te graven..? En dat dit -uiteraard- nepnieuws bleek..? Dat er in Australië een onbestaande onderzoeker van een onbestaande universiteit gigantische mensachtigen heeft ontdekt..? Wist je dat het Smithsonian Museum aangeklaagd werd omdat ze de reuzen verborgen hielden.. maar hier niets uit voortkwam omdat de hele aanklacht verzonnen werd door een website die vaker dingen verzint..? Dat heel veel mensen geloof hechten aan foto’s van archeologen met reuzenskeletten, die het resultaat waren van een photoshop-wedstrijd..? Wist je dat mijn nichtje van vier het heel erg aannemelijk vond dat eenhoorns regenboogjes kakken..? Ge hebt zelf al geschreven dat het bijzonder makkelijk is mensen wat wijs te maken. Dat was vroeger zo en dat is nu nog steeds zo. Wanneer het geloof goed geworteld is in de geest, is het voor de meeste mensen niet makkelijk toe te geven dat hun iets wijsgemaakt werd door anderen.. het is nog moeilijker te erkennen wanneer ze zichzelf wat wijsmaakten. Maar goed, ik ga het hierbij laten.. het scheppingsverhaal is voor gelovigen heilig en telkens dat verhaal op een of andere manier onweerlegbaar wetenschappelijk ontkracht wordt, komt er een nieuwe uitleg tevoorschijn die het scheppingsverhaal nieuw leven in moet blazen. Verhalen over groothoofdige aliens, demonen, annunaki, gevallen engelen, goddelijke krachten & mirakels, reptielmensen in de holte van onze aarde, reuzen, dwergen, mythische wezens die werkelijk geleefd hebben, microwezens, intelligent design van een hogere orde, …. Alles is goed om het scheppingsverhaal te promoten en de meest evidente theorie niet te willen accepteren….. De scheppers van het scheppingsverhaal zouden immers heel wat macht verliezen en geen reden meer hebben tot bestaan.. en alles in 't leven vecht om te overleven, nietwaar..? Zo ook met de creationisten. In ieder geval: van oeroude wezens tot zelfs van de eerste levensvormen werden/worden massa’s restanten gevonden.. zowel afdrukken in steen als overgebleven beenderen en artefacten.. van een aantal botjes tot ganse skeletten.. maar van al die verzonnen dingen, blijven enkel verhaaltjes en door mensen gemaakte afbeeldingen over.. Alsof onze nakomelingen over 7534 jaar zouden geloven dat Smurfen echt hebben bestaan….. Bedenk maar dat elke grootste mens kampte met gezondheidsproblemen, omdat ons lichaam niet gemaakt is om zo groot te zijn.. Onze beenderstructuur kan het gewicht niet dragen.. ons bloed blijft niet warm genoeg in zo een groot lichaam, of ’t zou bij wijze van spreke moeten koken bij het verlaten van het hart.. etcetera.. Het is gewoon fake Cufi.. er is geen enkel verifieerbaar en deugdelijk bewijs dat reuzen hebben bestaan.. het is een geloof. Maar het strafst vanal: moesten ze alsnog hebben bestaan, zou dat niets veranderen aan onze menselijke herkomst en/of evolutie. Het zou gewoon een extra levensvorm zijn die onze planeet heeft gekend, voortgekomen uit een eencellig wezentje op de bodem van de oceaan dat zijn herkomst dan weer vindt in wat sterrenstof.. Volgens mijn nichtje haar Heilig Eenhoornboekje is dat ook mijn naam: snoezig sterrenstof. En nu ga ik buiten spelen in 't zonnetje.. vitamine D opsnuiven.. van reuzenbelang! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ufo’s zijn ook fake en vaccins zijn veilig en effectief.
![]() |
![]() |
#80 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik weet wel.. we mogen de waarheid niet kennen eh.. we worden allemaal beheerst door een groot complot dat moet verhullen dat de bijbel gelijk heeft.. “Zeven dagen schepping = een week bestaat uit zeven dagen” ![]() Hoe vager het verhaal, hoe groter de kans dat er altijd wel een uitleg/interpretatie verzonnen kan worden die juist lijkt. En de juiste interpretatie kom je pas te weten als een en ander zich heeft voorgedaan… geweldig instrument om mee te voorspellen. Gelijk die 2012 voorspelling dat de wereld ten einde kwam.. jaja.. aan alles komt uiteindelijk een einde.. dus ooit zullen de gelovers wel gelijk krijgen.. ze hadden gewoon de geschriften niet van den eerste keer juist gelezen.. |
|
![]() |
![]() |