![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
"Of wij dat geloofden toen? Neen, zo goed als niemand. We deden alsof omdat dat van ons verwacht werd." Pastoor is nu nog een scheldterm voor authoritaire zagevent wiens authoriteit niemand om gevraagd heeft en dan denk ik meteen aan iemand als FVDB. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tja pastoor ,dat is voor mij een beladen term ,ikzelf ben er gelukkig aan ontsnapt , jeugdvrienden van mij hadden dat geluk niet als je begrijpt wat ik hier zeggen wil ....
Die mens zelf is al lang dood ,maar zijn toenmalige slachtoffers moeten ermee leren leven... Maar ik weet zeker dat die zich nu in zijn graf omdraait voor het feit dat zijn gemeente momenteel wordt overspoeld door welstellende inwijkelingen uit die grote stad wiens inwoners hij destijds als duivels verketterde.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vind verEngelsing nog veel erger dan het vermeende oprukken van het frans dat v oor Belgen een inheemse taal is.
Even naar Nederland kijken volstaat. Het Engels is daar aanwezig van Maastricht tot Sneek. Nederlanders zijn zich zelfs niet bewust dat ze het doen.... En neen Witte Kaproen: Nederland grenst niet rechtstreeks aan een land waar engels gesproken wordt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Weyland : 8 augustus 2022 om 05:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Toch is er een kentering gaande. Zoals ik al eerder zei is Nederland aan het verrechtsen, en keert het meer en meer naar binnen. Men grijpt terug op wat eigen is.... en taal is hier misschien wel het het meest duidelijke voorbeeld van. Zelfs de jeugd luisterd naar Nederlandstalige muziek tegenwoordig. Maan, S10, Snelle, enz. Nederlandstalige hiphop in het bijzonder....
Laatst gewijzigd door DeZeeuw : 8 augustus 2022 om 06:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Ieder bericht over toenemende aantallen (Franstalige) Brusselaars die zich in Vlaanderen vestigen, en zodoende de verfransing doen laten toenemen, is, zo met de verkiezingen van 2024 in het vooruitzicht, koren op de molen van de separatisten. De media zouden dit dan ook zo veel en zo nadrukkelijk als mogelijk in de publiciteit moeten brengen....
Laatst gewijzigd door DeZeeuw : 8 augustus 2022 om 07:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het resulaat kunnen we elke dag horen . ![]() Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 8 augustus 2022 om 08:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De kans dat twee personen die geen Chinees als moedertaal spreken met elkaar zullen communiceren in het Chinees, is zeer klein. Als ik met iemand aan de andere kant van de wereld spreek, zal dat in het Engels zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik had het over twee niet-Chinezen die met elkaar moeten communiceren. Zij zullen niet snel het Chinees gebruiken, maar Engels. Als twee niet-Chinezen (of mensen die alleszins het Chinees niet als moedertaal hebben) op regelmatige basis het Chinees zouden gebruiken om met elkaar te communiceren, pas dan is het Chinees een echte internationale taal. Als een Fin met een Zuid-Koreaan moet praten, zal dat echter niet gebeuren in het Chinees maar in het Engels (hoewel geen van beiden Engels als moedertaal hebben). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Engels is de meest verspreide taal. Als men waar dan ook ter wereld een andere dan zijn moedertaal spreekt of begrijpt is dat in 9 van de 10 gevallen Engels. Chinees wordt enkel en alleen gesproken in China door Chinezen. En dan nog want ik dacht dat daar ook nog eens Mandarijns wordt gesproken. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 8 augustus 2022 om 11:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Naast het Mandarijn (het standaard Chinees), heeft men ook andere talen zoals het Kantonees. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Chinees en Engels als de officiële talen van Hong Kong
Een optie (het Engels als eerste taal) om dat in wat er nog overschiet van wat wij vroeger 'ons' land noemden door te voeren? Zou dat bepaalde problemen kunnen oplossen? Kinderen en jongeren zingen de Engelse liedjes al allemaal mee dus...
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 8 augustus 2022 om 11:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Engels, wordt echt niet zoveel gesproken als men hier denkt. In een groot bedrijf dat voor de export werkt zijn er hoogstens 2-3 mensen die Engels spreken. Idem veel restaurants of winkels waar weinig toeristen komen. Of gewoon op straat iets vragen daar vang je meestal bot. Laatst gewijzigd door Gipsy : 8 augustus 2022 om 11:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() We leven in België en het is dus meer dan normaal dat men op school de tweede landstaal leert. De fout ligt hier in het Waals onderwijs.
|
![]() |
![]() |