![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Edit: uiteraard is deelschuld ook mogelijk. Laatst gewijzigd door Micele : 18 augustus 2022 om 22:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En er moet ook grond zijn natuurlijk, maar in van die betwistbare situaties, kan het 0 of 1 zijn he, dat weet je niet op voorhand, dan mag je nog denken dat ge in uw recht zijt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is buiten mijn dashcam gerekend!
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ge staat in de file voor het rood licht. Het wordt groen. Iedereen schuift op aan 10 km/u. Het wordt oranje en ge stopt plotselng. De gast achter u denkt dat ge gaat doorrijden en patat zit erop. Er is ook zo’n oprit van de ring in Leuven (zonder lichten) elke week zit er daar eentje in de ander ‘zijn gat’ omdat hij denkt dat de voorganger verder gaat rijden…
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
waarom stopte gij vroeg die, ... gij hebt die straat hier niet gezien zeker, ... ja, ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een fietser die wil oversteken aan een zebrapad dient af te stappen en een elegante kniebuiging te maken voor de eerwaarde hooggeachte automobiel die veiligheidshalve een ietsje vertraagde. De automobilist(e) dient vervolgens van de smartphone op te kijken en de fietser een minzame afwezige glimlach toe te werpen alvorens op de gaspedaal te duwen en die fietser stinkend kankerverwekkend afval in het gezicht te blazen. (19.25.3°)
![]()
Ga maar na. De regering De Wever is een voortzetting van de regering Di Rupo. Er wordt op dezelfde plaatsen bespaard en gesmost. We zijn gestrikt. In de meltingpot gaat alles kapot. Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze herhalen wel degelijk dat de fietser daar geen voorrang heeft. Maar niet wat snelheidsduivels daar graag in horen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bovendien zijn er nog genoeg precedenten, meestal wordt het dan 50/50 deelschuld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De gehaaste fietser?
Laatst gewijzigd door Micele : 19 augustus 2022 om 08:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ooit al eens gehoord van Speedeleks? Vele bestuurders daarvan gaan er van uit dat de 45km/u de minimunsnelheid is.
Of van wieleramateurs. U kent ze wel vanuit krantenberichten, zoals geschopt kindje of platgereden blafrat.
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar wat de relevantie is dat fietsers nooit voorrang hebben aan een fietsoversteekplaats ontgaat me. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar de normale gang van zaken in ons verkeersreglement is dat een voetganger wel voorrang heeft op een zebrapad, maar een fietser niet. Mijn verkeerstechnisch-amateuristisch brein denkt dat dit nodig is omdat fietsers die met een snelheid van meer dan 10 per uur zich aanbieden op een zebrapad om de baan te dwarsen, eigenlijk nooit fatsoenlijk opgemerkt kunnen worden door de automobilist.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die meer dan 10 kmu per uur is het niet, want "voetgangers" lopen wel eens sneller. ![]() Laatst gewijzigd door Micele : 19 augustus 2022 om 11:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarop ik wieleramateurs en Speedelec'ers als voorbeelden aanhaalde van meestal gehaaste fietsers, op uw vraag Dat die gehaaste fietsers wel of niet stoppen aan een voorziene oversteekplaats, staat daar even buiten.
![]() |
![]() |
#76 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Wat is de relevantie dat ik met mijn snelle wagen nooit meer dan 120 mag rijden op nachtelijke lege autostrades…ook niet als ik electrisch rij ?
![]() |
![]() |
#77 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wel aan @ De schoofzak wie die snelheidsduivels wel kunnen zijn. Citaat:
Ik weet dat bestuurders op de rijbaan hun snelheid moeten matigen als ze een fietsoversteekplaats naderen. Dat is de bedoeling van die borden A25 of F50 die de bestuurders op de rijbaan verwittigen dat ze zo een oversteekplaats naderen. Laatst gewijzigd door Micele : 19 augustus 2022 om 17:34. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb me als voetganger nog nooit zo onveilig gevoeld dan sinds die racende fietsers het staartbeeld bepalen. Van mij mogen ze er gerust nog wat omverrijden. Ik heb heimwee naar de tijd er een straat was voor al wat reed en een voetpad voor alles wat stapte. Kunnen ze die niet verplichten van op straat te rijden gezien ze harder rijden dan de auto's. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 19 augustus 2022 om 22:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als u geen publiek antwoord wil, stuur de vraag dan in de vorm van PM aan de persoon waar u het antwoord wel van wil. Maar stel ze niet op een openbaar en vrij toegankelijk forum. Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#80 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 20 augustus 2022 om 10:48. |