Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord

Discussietools
Oud 24 augustus 2022, 03:24   #61
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Dugin is expliciet tegen nationalisme, tegen chauvinisme, tegen eurocentrisme, tegen universalisme, tegen racisme en tegen xenofobie:
“The dividing line between the European 4PT and the third way [Fascism,
Nationalism, etc.]: the refusal of any kind of nationalism, chauvinism,
Eurocentirsm, universalism, racism, or xenophobic attitude.”

BRON
Oud 24 augustus 2022, 04:33   #62
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Er zijn er die zeggen dat Putin eerder een duif dan een havik is. Putin wegwensen zou mss iemand nog veel erger aan de macht brengen. Mss dat Dugin wel véél meer havik is dan Putin. Mss is Putin wel een WEF'er in disguise.
Niks doen tot de Westerse regimes in je logtink zitten, daar moet je een vredesduif met een palmtakje voor zijn.
Niettemin, hij wachtte niet tot zijn wc deur
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2022, 04:36   #63
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Stalin was een niet al te intelligent kieken dus. (Stalin/Trotsky moord: iemand?)
Trotsky is niet te vergelijken met Dugin.

Trotsky was zeer politiek actief.

Onder meer als opperbevelhebber van het Rode Leger.

Persoonlijk vind ik dat niet zo relevant.

Voor mij zijn de voorbije 100+ jaar aan Russische geschiedenis en al het lijden dat ermee gepaard gegaan is in grote mate het gevolg van de "Great Game".

Laatst gewijzigd door Nr.10 : 24 augustus 2022 om 04:59.
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2022, 10:19   #64
R. Kipling
Gouverneur

Standaard

In onderstaande video wordt de dood van Daria Dugina en de mogelijke gevolgen hiervan in de eerste vijf minuten besproken door kolonel Macgregor en hij doet dat vanuit een objectief militair standpunt. Het is een interessant stukje om te volgen voor degene die geïnteresseerd zijn.

https://www.youtube.com/watch?v=5gSeR5eaueA

Thucydides (c. 460 – c. 400 BC) ”
R. Kipling is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2022, 11:15   #65
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door R. Kipling Bekijk bericht
In onderstaande video wordt de dood van Daria Dugina en de mogelijke gevolgen hiervan in de eerste vijf minuten besproken door kolonel Macgregor en hij doet dat vanuit een objectief militair standpunt. Het is een interessant stukje om te volgen voor degene die geïnteresseerd zijn.

https://www.youtube.com/watch?v=5gSeR5eaueA
Idd, zeer interessant, een aanrader ;
kritiek op de vooral door de usa gevoerde politiek , soort van onvoorwaardelijke steun, door mensen die NIET anti-westers gezind zijn;

op het laatste , 2 interessante opm over Poetin
1. hij is zeer , zeer populair in RU
2. hij zelf oefent heel veel 'restreint' op een veel meer radicale omgeving
Oud 24 augustus 2022, 11:31   #66
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat kan allemaal wel zijn maar

1. De media berichtten over een verbrand lijk:

https://www.outono.net/elentir/2022/...-daria-dugina/
https://twitter.com/muktanshu/status...rc=twsrc%5Etfw
https://www.mirror.co.uk/news/world-...utins-27803256
https://newindian.in/daughter-of-put...-in-car-blast/

2. Zelf als die uit de auto werd geslingerd door de kracht van de ontploffing, dan zou dat lichaam amper herkenbaar geweest zijn. De kracht en hitte, die vrijkomt bij ontploffing van TNT, kan niet worden weerstaan door een lichaam, laat staan dat je vlak na zo'n ontploffing ook nog eens door de voorruit vliegt.
Dat zaakje stinkt en is één groot mysterie. Er is natuurlijk geen autopsie gebeurd en als ze al gebeurd is gaan er geen resultaten van bekend gemaakt worden. Dit is Rusland.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2022, 13:22   #67
Voltian
Minister-President

Voltian's schermafbeelding

Standaard

Die aanslag is toch echt een mysterie.

De zotste theorieën doen de ronde. Nu suggereert er ook al volk dat het niet Dugina is die vermoord is, maar iemand anders.

Echt geeeeen idee wat ervan te maken. De these die FSB naar voor schuift lijkt alleszins weinig geloofwaardig, maar wat is het dan wel?...
Oud 24 augustus 2022, 14:44   #68
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
maar wat is het dan wel?...
een sigaretje zoals op de krim? die zin naar velruidt explosief
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2022, 16:22   #69
Voltian
Minister-President

Voltian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Homelander Bekijk bericht
Een variant op de Babchenko valstrik?

https://www.bbc.com/news/world-europe-44307611

Er rammelt echt geweldig veel met die aanslag.
Te veel wellicht.
what the...
Oud 24 augustus 2022, 16:54   #70
Den Ardennees

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

De zotste theorieën doen de ronde. Nu suggereert er ook al volk dat het niet Dugina is die vermoord is, maar iemand anders.

Echt geeeeen idee wat ervan te maken. De these die FSB naar voor schuift lijkt alleszins weinig geloofwaardig, maar wat is het dan wel?...
Idem, er zijn bijzonder veel mogelijke verklaringen, en de waarheid zullen we misschien nooit kennen.

Misschien zit het regime er wel zelf achter: martelaren zijn altijd interessant, en hoe die vader sprak dat zij "is gestorven voor onze Russische waarden en ons vaderland" lijkt toch wel bijzonder sterk op het gebruiken van haar dood voor de politieke doeleinden.
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2022, 19:17   #71
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
Idem, er zijn bijzonder veel mogelijke verklaringen, en de waarheid zullen we misschien nooit kennen.

Misschien zit het regime er wel zelf achter: martelaren zijn altijd interessant, en hoe die vader sprak dat zij "is gestorven voor onze Russische waarden en ons vaderland" lijkt toch wel bijzonder sterk op het gebruiken van haar dood voor de politieke doeleinden.
Misschien moord of zelfmoord die achteraf in een tintje van aanslag is verwerkt. Raar ook dat Dugin een verhaal doet dat zijn dochter die avond dingen had gezegd dat ze een patriot was en ander melodramatisch nationalistisch gelul.
In ieder geval iemand die zulke explosieven onder zijn kont geeft met een auto die veranderd in een vuurzee en ligt precies intact in haar doodskist. Faut le faire.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2022, 19:38   #72
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Terwijl het heel simpel is: er was een aanslag - dochter Dugin is dood.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2022, 19:39   #73
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Dit is het enige met "concrete" gegevens dat ik zag totnogtoe:
https://www.telesurenglish.net/news/...0822-0005.html
Citaat:
"The crime was prepared and executed by the Ukrainian special services," the FSB said, specifying that the attack was carried out by Natalia Vovk, a 43-year-old Ukrainian citizen.

On July 23, Vovk and her 12-year-old daughter arrived in Russia and rented an apartment in the same building where Dugina lived. After committing the crime, the perpetrator of the attack left for Estonia through the Pskov region.

According to the Russian security services, Vovk arrived in the country in a car with the license plate of the self-proclaimed Donetsk People's Republic, she moved around Moscow with a Kazakh license plate and left Russia, using a Ukrainian license plate.

"On the day of the murder Vovk and Sofia were at the 'Tradition' literary-musical festival to which Dugina attended as guest of honour," the FSB said.

On August 20, Dugina was driving along a highway outside Moscow from a festival where she had been with her father. A bomb in the lower part of her vehicle exploded killing her almost immediately.

The bomb in the car was detonated remotely. Russian investigators discovered that the suspects were following Dugina's car from the parking lot of the Zakharovo estate to the site of the attack. Immediately after the explosion, they turned off the impersonal phones that were used to monitor their's victim
Dat is toch een reeks concrete element, zogezegd feiten, en moeten indien waar ook te bewijzen zijn.
- een lid van de Oekrainse "geheime dienst".
- huurde een appartement in hetzelfde gebouw als Dagina.
- ze reed rond met auto('s) met 3 nummerplaten van 3 landen, niet gespecifieerd zelfde auto of verschillende.
- ze ging naar dat festival waar Dagina "eregast" was, en waar Dagina vandaan reed met de bomexplosie op de baan.

Er wordt gezegd dat ze Rusland verliet met Oekrainse nummerplaat, op weg naar Estonia. Dat moet dus heel kort na de bomexplosie geweest zijn.
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2022, 19:39   #74
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Ineens nu het over Rusland gaat, worden mensen die neerkijken op wappies (terecht) zelf wappies.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2022, 19:56   #75
R. Kipling
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Dit is het enige met "concrete" gegevens dat ik zag totnogtoe:
https://www.telesurenglish.net/news/...0822-0005.html

Dat is toch een reeks concrete element, zogezegd feiten, en moeten indien waar ook te bewijzen zijn.
- een lid van de Oekrainse "geheime dienst".
- huurde een appartement in hetzelfde gebouw als Dagina.
- ze reed rond met auto('s) met 3 nummerplaten van 3 landen, niet gespecifieerd zelfde auto of verschillende.

- ze ging naar dat festival waar Dagina "eregast" was, en waar Dagina vandaan reed met de bomexplosie op de baan.

Er wordt gezegd dat ze Rusland verliet met Oekrainse nummerplaat, op weg naar Estonia. Dat moet dus heel kort na de bomexplosie geweest zijn.
Die zaken hebben ze op beeld, zoals uit onderstaande video blijkt. Van de andere twee streepjes zijn (nog) geen beelden.

https://twitter.com/BFNTVnew/status/1562428898503426050

Waar ik niet aan uitgeraak is het feit dat op die begrafenisplechtigheid Daria er nogal ongeschonden uitziet, voor iemand die opgeblazen en verbrand is (of het nu om TNT of een drone-aanval gaat). Dat gedeelte klopt niet.

Laatst gewijzigd door R. Kipling : 24 augustus 2022 om 19:57.
Oud 24 augustus 2022, 22:32   #76
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Waar ik niet aan uitgeraak is het feit dat op die begrafenisplechtigheid Daria er nogal ongeschonden uitziet, voor iemand die opgeblazen en verbrand is (of het nu om TNT of een drone-aanval gaat). Dat gedeelte klopt niet.
In welke zin zou dat niet kloppen?

Naam: IMG_20220824_232720.jpg
Bekeken: 238
Grootte: 28,5 KB

" Restorative art in mortuary science"

Laatst gewijzigd door Bach : 24 augustus 2022 om 22:35.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2022, 22:54   #77
R. Kipling
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
In welke zin zou dat niet kloppen?

Bijlage 116669

" Restorative art in mortuary science"
Daar had ik ook aan zitten denken maar zelf dan lijkt het onwaarschijnlijk. Normaal gezien voor het maken van een wassen gezicht het heb je meer dan enkele dagen nodig. En zoals eerder al vermeld: de media maakte gewag van een verbrand lijk: dat stinkt dus uren in de wind hé. In dat geval kom je er ook niet met het lijk te wassen, het te kleden en wat make-up aan te brengen en de handen (als die er nog zijn) een manicure te geven. Je moet eens kijken hoe die krijgsgevangenen in Olenivka eruitzagen. Ik zeg nu niet dat het zo erg geweest zal zijn, maar je begrijpt waarschijnlijk wat ik bedoel. Om een verbrand lijk dat naar verluid zo erg is toegetakeld door een ontploffing, te transformeren naar die persoon die daar in die koffer ligt moet men toch bijna kunnen toveren?

Laatst gewijzigd door R. Kipling : 24 augustus 2022 om 22:55.
Oud 24 augustus 2022, 23:33   #78
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daar had ik ook aan zitten denken maar zelf dan lijkt het onwaarschijnlijk. Normaal gezien voor het maken van een wassen gezicht het heb je meer dan enkele dagen nodig. En zoals eerder al vermeld: de media maakte gewag van een verbrand lijk: dat stinkt dus uren in de wind hé. In dat geval kom je er ook niet met het lijk te wassen, het te kleden en wat make-up aan te brengen en de handen (als die er nog zijn) een manicure te geven. Je moet eens kijken hoe die krijgsgevangenen in Olenivka eruitzagen. Ik zeg nu niet dat het zo erg geweest zal zijn, maar je begrijpt waarschijnlijk wat ik bedoel. Om een verbrand lijk dat naar verluid zo erg is toegetakeld door een ontploffing, te transformeren naar die persoon die daar in die koffer ligt moet men toch bijna kunnen toveren?
Ik denk het niet.

Maar wat insinueert u dan?

Laatst gewijzigd door Bach : 24 augustus 2022 om 23:34.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2022, 23:51   #79
R. Kipling
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Ik denk het niet.

Maar wat insinueert u dan?
Op dit moment niets: ik probeer alleen een verklaring te vinden voor zaken die ik niet snap: ik vind het zeer vreemd dat die daar zo onaangeroerd in die kist ligt. Ofwel klopt daar iets niet, ofwel onderschat ik die Restorative art in mortuary science enorm en zie ik spoken, daar waar er geen zijn.

Laatst gewijzigd door R. Kipling : 24 augustus 2022 om 23:51.
Oud 25 augustus 2022, 03:20   #80
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Op dit moment niets: ik probeer alleen een verklaring te vinden voor zaken die ik niet snap: ik vind het zeer vreemd dat die daar zo onaangeroerd in die kist ligt. Ofwel klopt daar iets niet, ofwel onderschat ik die Restorative art in mortuary science enorm en zie ik spoken, daar waar er geen zijn.
Deze wetenschap in de praktijk:
Funeral Services Administration Life Mask Project
video
Als de restanten van Daria niet meer konden dienen voor hetgeen er in deze video gebeurt kan ook aan 3D print technologie gedacht worden.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be