![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zou jij ze niet eens vogelen? Of lukt dat niet meer op uw leeftijd?
![]()
Hope is nothing more than a postponed disappointment Laatst gewijzigd door Skobelev : 25 augustus 2022 om 08:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De Coronamaatregel zijn voorbij héé patrick.
![]()
![]() |
#63 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | ||
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Lof der Zotheid : 25 augustus 2022 om 13:55. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dan is het inderdaad een "schokkende" ervaring voor zij die meegaan in dat afgodenverhaaltje, om plots te zien dat het pseudo-goddelijk wezen dat die absurde positie ingenomen heeft, een normale mens is, zoals Jan en Mieke. Het idee van een "Leider" van de "natie" is een zodanig absurd concept als je erover nadenkt, een Leider van miljoenen bekwame volwassen mensen die een godsfiguur nodig hebben om naar te luisteren, dat als dan blijkt dat die enkel-maar-door-een-goddelijke-figuur-waardige job gedaan wordt door een normale mens, de illusie moeite heeft om blijven te duren, en dat dus "zeer" doet aan zij die niet van in het begin het absurde gezien hadden van een "Leider van de Natie" te willen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het ziet er een hete uit die knappe moves doet met haar lichaam. Dat doet er niets aan af dat ze misschien wel bekwaam is, daarvoor volg ik de Finse politiek niet goed genoeg. Als je veel druk hebt dan heb je een uitlaatklep nodig zoniet ga je onderuit.
Much ado about nothing. |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dingen die we beslissen om samen te doen, kunnen wel een manager nodig hebben, maar niet om de "mensen" te bevelen, maar om het ding dat er afgesproken werd, in de praktijk te organiseren. Vandaar dat er een verschil is tussen de baas van een kruidenierswinkel (de manager daar), die natuurlijk ook de zot mag uithangen op een feest, want die heeft geen "sacrale" functie. Die heeft gewoon een handelsovereenkomst met zijn werknemers om zijn kruidenierszaak doen te draaien. En anderzijds een "eerste minister" of "president" of zo, die zogezegd 'de Natie' moet leiden, met alle fake serieuze en sacrale vandien, omdat het in werkelijkheid ondenkbaar is dat een gewone mens zo een goddelijke functie bekleedt. Niemand beschouwt manager zijn (ttz, de gast die de zaken praktisch organiseert) als sacraal op een manier dat dat geen normale mens kan zijn die zich ook zat zuipt en feest viert. Vandaar dat een feestende en dansende manager geen probleem is. Maar wie aan een groep volwassen mensen "hun leven gaat organiseren, en hen gaat vertellen wat wel en niet mag" heeft een goddelijke functie. Dat kan niet door een feestvierende normale mens gedaan worden he, dan zeg je toch "hoepel op, ik ben even mens en even volwassen als jij". Die politici zien zich (of meer nog, de groepies van het staatswezen onder het volk zien politici) als sacrale wezens die een "hogere functie" bekleden die boven de "normale burger" staan. Koningen, presidenten, ministers en zo zouden "belangrijke, serieuze" mensen zijn die natuurlijk niet "gewoon volk' kunnen zijn. Als we dan merken dat ze gewone mensen zijn, krijgen die een kramp. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Denk vooral dat dat pijn doet bij mensen die minder sociaal bekwaam zijn. Het gezellig hebben is degeneraat, gewoon omdat ik een loser ben zeg maar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mijn idee is juist dat het niet in vergelijking is met zichzelf, en "loser", maar dat het juist in vergelijking is met zichzelf "en hetzelfde" is. Die sacrale Leider heeft een sociaal leven NET ALS IK. Die sacrale Leider maakt plezier NET ALS IK. Het is een mens NET ALS IK. Dat gaat toch niet voor zo een sacrale en verheven goddelijke functie, he.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Lof der Zotheid : 25 augustus 2022 om 19:30. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
|
![]() Zoals al een paar keer eerder gezegd: mij persoonlijk stoort dat niet. U zou kunnen stellen, dat het voor mij een non-issue is. Van het Finse volk zou het zelfs sympathiepunten kunnen opleveren, omdat ze “één van ons is”. Om met patrickve te spreken, heeft ze juist bewezen dat ze zichzelf niet als sacrale leider ziet, wat velen als authentiek en verfrissend kunnen opvatten. Als ze in haar functie bekwaam is, speelt dat alles enkel in haar voordeel.
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar is het dan zelfs denkbaar dat die "een van ons" de pretentie heeft om ons allemaal te "Leiden" ? Waarom zou elk van ons een "Leider" willen als we zelf even goed zijn om uit te vissen wat we moeten doen ? Je aanvaardt toch enkel het Leiderschap als je jezelf als een totale minderwaardige aardworm ziet in vergelijking met de majesteit van die Leider ? Zoniet trek je je plan als een volwassene, en heeft die andere volwassene U toch de les niet te spellen ?
Laatst gewijzigd door patrickve : 25 augustus 2022 om 19:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Staatsleiders managen op hun best, het overheidspersoneel, da's al. Niet de "mensen van de natie". De mensen van de natie zijn de aandeelhouders, die toezicht houden op die "manager", en die niet zijn "onderdanen" zijn. Zulke managers kunnen geen wetgevende functies hebben (ik weet wel dat de minister strikt genomen geen wetgevende functie heeft, maar we hebben gezien dat ministers zogezegd uitvoeringsbesluiten nemen die wetgevend overkomen). Enkel de natie kan wetgevend zijn, en de manager moet dat gewoon uitvoeren, meer niet. Zwitserland komt daar wat dichter bij. Laatst gewijzigd door patrickve : 26 augustus 2022 om 04:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Uiteindelijk zal de kiezer haar kunnen beoordelen.
Als de kiezer een saaie trut verkiest, dan zal ze het geweten hebben. Voor de rest: honden blaffen, de karavaan trekt verder.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#79 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mijn grootste teleurstelling is dat ze zich niet toont zoals Boris Johnson (premier van het VK).
Ja,verontschuldigingen kunnen en moeten.Tonen dat je aanvaardt dat het misschien geen goed idee is dat een Premier zulke uitspattingskes nog doet en zeker niet in een ambtswoning.....foutje...zal niet meer gebeuren. Maar voor de rest geen traantjes en getrunt....(et alors? zoals Mitterand toen zijn scheve schaats naar boven gebracht werd indertijd ![]() En als er politieke consequenties zijn,wel,bring it on hé.....het is geen doodgaan tenslotte.... De grootste revelatie is eigenlijk dat ook de Finse Premier geen omkadering heeft die haar verhindert domme dingen (want dat is het uiteindelijk) te doen..... Laatst gewijzigd door kelt : 27 augustus 2022 om 07:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
|
![]() Citaat:
Voor de rest: het privé leven van politici is hun privé leven, daar heb ik geen zaken mee, maar dat is het probleem, om dat als privé op te eisen moet je het dan ook op een privé plaats doen, en niet in de ambtswoning. Knappe vrouw overigens, vergelijk maar eens met onze machtshebbers, en dat 2 vrouwen tongzoenen, so what?
![]() |