Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 augustus 2022, 17:34   #61
jad°relen°ir
Minister

jad°relen°ir's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
En de frank begint maar niet te vallen dat er een enorme vraag is naar drugs he...
En dat het drugsgebruik bij heel veel mensen geen enkel probleem vormt om te functioneren in de samenleving. Net zoals bij alcoholgebruikers.
jad°relen°ir is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2022, 17:55   #62
jad°relen°ir
Minister

jad°relen°ir's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Hij is de baas van de Antwerpse politie. En het is goed dat hij ze eruit kegelt als ze tegen de lamp lopen.
Maar er is toch iets aan de hand. Een openbare dienst waar drugsgebruik schering en inlag is dat is toch niet normaal.
Je gaat toch niet zeggen dat zoiets gebruikelijk is in de andere politiecorpsen.
't Zou niet mogen nee.. politie die drugs gebruikt.. dat is zoals sossen die geld van de armen pikken of priesters die heiligschennis plegen door kindertjes te misbruiken.. allemaal niet fraai natuurlijk. Met de ene hand boetes uitschrijven aan mensen die drugs gebruiken en met de andere hand 't poeder in eigen neus kwakken.. tja.. die zijn inderdaad gigantisch chanteerbaar.. niet voor niets dat zoveel dealers hun gang kunnen blijven gaan eh..

Allemaal een logisch gevolg van het illegaal houden van drugs zodat de drugsmaffia als enige kan verkopen. Uiteraard dat die jaar na jaar sterker en groter worden en dus meer invloed uitoefenen.

En of drugsgebruik bij een openbare dienst normaal is of niet, is een wat vreemde vraag. Drugsgebruik is normaal. 't Is een van de oudste gebruiken die de mens kent. Ik ga er trouwens vanuit dat in alle sectoren (ja, ook in de openbare) gebruikers zitten. En Antwerpen is zowat de drugsbron van 't land, dus ik kan me voorstellen dat 't daar makkelijker is om er aan te raken en je daar ook meer gebruikers terugvindt. Anderzijds.. zelfs in mijn omgeving (een uithoekje op de parking) ken ik voldoende mensen via 't werk (collega's en klanten) die gebruiken en -al heb ik zelf (en wens ik ook) geen ervaring met dat soort drugs- moet ik maar met mijn vingers knippen om in contact te worden gebracht met een dealer. Dat is werkelijk poepsimpel tegenwoordig.
jad°relen°ir is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2022, 18:05   #63
wagner.666
Minister-President

wagner.666's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
het VB kan beter de minister van binnenlandse zaken leveren, aangezien georganiseerde criminaliteit een full federale materie is. Die cvp-troela kan beter opkrassen wegens onbekwaam.
Pak er maar de eerste minister bij + justitie, in plaats van de slappe vodden van nu.
wagner.666 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2022, 18:10   #64
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wagner.666 Bekijk bericht
Pak er maar de eerste minister bij + justitie, in plaats van de slappe vodden van nu.

De zure zeik van 30 jaar frustratie dat men het Blok uitspuwt en compartimenteert in een cordon sanitaire doet pijn hee ? Geniet ervan, het gaat zo blijven, ad perpetuum.
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2022, 18:13   #65
wagner.666
Minister-President

Standaard

dubbeltje

Laatst gewijzigd door wagner.666 : 26 augustus 2022 om 18:15.
Oud 26 augustus 2022, 18:15   #66
wagner.666
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht

De zure zeik van 30 jaar frustratie dat men het Blok uitspuwt en compartimenteert in een cordon sanitaire doet pijn hee ? Geniet ervan, het gaat zo blijven, ad perpetuum.
beertje zeikt op uw eigen zwart/witte pels, en dan nog zeik die niet allen zuur is maar ook zwaar milieu belastend.
ps hoe zit het met onze sjoemelpoedel de preferee van uw kutpartij
Oud 26 augustus 2022, 18:22   #67
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Het is inderdaad een gegeven, het cordon heeft ons hier gebracht.

In 24 moet BDW bewijzen dat hij confederalisme voor mekaar krijgt, al de rest is sowieso een grote nederlaag voor BDW die weer zijn ontmoeting met de geschiedenis mist.

Het grappige is, krijgt hij dat toch voor mekaar, dan zal het Belgisch confederalisme zijn, zonder autonomie, zonder fiscale autonomie of zelfs maar de schijn ervan. Ten gevolge daarvan breekt de N-VA in twee.

Of, zoals Magnette het al zei, confederalisme? Niks van. BDW opzijgezet, hard op zijn smikkel, hoe dan ook, het erfzonde conflict komt boven en de N-VA breekt in twee.
Oud 26 augustus 2022, 18:59   #68
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Het is inderdaad een gegeven, het cordon heeft ons hier gebracht.

In 24 moet BDW bewijzen dat hij confederalisme voor mekaar krijgt, al de rest is sowieso een grote nederlaag voor BDW die weer zijn ontmoeting met de geschiedenis mist.
Ik vrees ervoor dat je het nog altijd niet begrijpt hoor Xeno...

Confederalisme is gewoon de slogan om tijdens de verkiezingscampagne maximaal stemmen te ronselen. Maar dat heeft geen kloten van de Schoof te maken met de realiteit die op dag N+1 ontstaat : de coalitie onderhandelingen.

Dan gaan die dogmatische slogans de kast in, en gaat het terug om de knikkers : regeringsdeelname. BDW wil niet wéér zichzelf op zijn bakkes manoeuvreren en gaat nu heel waarschijnlijk in 2024 terugkoppelen naar zijn succesvolle strategie van tijdens de onderhandelingen voor Michel I. Namelijk : géén communautaire lulkoek, maar zien dat de partaai erbaai is.

Dat er een paar ouwe kniesoren daarna hééél triestig gaan zijn speelt geen rol, de partij kan vijf jaar lang haar eigen pionnen overal benoemen. Daar gaat het trouwens om. N-VA is nu al de rijkste partij van België, maar komt er bekakt vanaf inzake postjes in de administraties voor het 'eigen volk' hun zoontjes en dochters aangezien ze zich naast de federale coalitie manoeuvreerden.

Citaat:
Het grappige is, krijgt hij dat toch voor mekaar, dan zal het Belgisch confederalisme zijn, zonder autonomie, zonder fiscale autonomie of zelfs maar de schijn ervan. Ten gevolge daarvan breekt de N-VA in twee.

Of, zoals Magnette het al zei, confederalisme? Niks van. BDW opzijgezet, hard op zijn smikkel, hoe dan ook, het erfzonde conflict komt boven en de N-VA breekt in twee.
Dat vind ik echt het plezantste aan jouw veronderstellingen : dat de partij daardoor zou 'breken'.

Terwijl hun eigen lidkaarthouders datzelfde scenario vorige keer met 2.497 versus 3 goedkeurden.

Als BDW erin slaagt om zijn partij federaal terug mee aan de dis te krijgen in '24, is zijn broodje gebakken en blijft hij voorzitter tot hij zo oud is dat ze hem in een bokaal formol moeten bewaren. Zoals de laatste pakweg tien jaar van Karel Dillen in het parlement het geval was.

Laatst gewijzigd door Pandareus : 26 augustus 2022 om 19:06.
Oud 26 augustus 2022, 19:40   #69
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik vrees ervoor dat je het nog altijd niet begrijpt hoor Xeno...

Confederalisme is gewoon de slogan om tijdens de verkiezingscampagne maximaal stemmen te ronselen. Maar dat heeft geen kloten van de Schoof te maken met de realiteit die op dag N+1 ontstaat : de coalitie onderhandelingen.

Dan gaan die dogmatische slogans de kast in, en gaat het terug om de knikkers : regeringsdeelname. BDW wil niet wéér zichzelf op zijn bakkes manoeuvreren en gaat nu heel waarschijnlijk in 2024 terugkoppelen naar zijn succesvolle strategie van tijdens de onderhandelingen voor Michel I. Namelijk : géén communautaire lulkoek, maar zien dat de partaai erbaai is.

Dat er een paar ouwe kniesoren daarna hééél triestig gaan zijn speelt geen rol, de partij kan vijf jaar lang haar eigen pionnen overal benoemen. Daar gaat het trouwens om. N-VA is nu al de rijkste partij van België, maar komt er bekakt vanaf inzake postjes in de administraties voor het 'eigen volk' hun zoontjes en dochters aangezien ze zich naast de federale coalitie manoeuvreerden.

Dat vind ik echt het plezantste aan jouw veronderstellingen : dat de partij daardoor zou 'breken'.

Terwijl hun eigen lidkaarthouders datzelfde scenario vorige keer met 2.497 versus 3 goedkeurden.

Als BDW erin slaagt om zijn partij federaal terug mee aan de dis te krijgen in '24, is zijn broodje gebakken en blijft hij voorzitter tot hij zo oud is dat ze hem in een bokaal formol moeten bewaren. Zoals de laatste pakweg tien jaar van Karel Dillen in het parlement het geval was.
Dat graptje heeft de N-VA 10 % van hun stemmen gekost de kiezing erop, zelfs na operatie "beperk de schade."

Wil men dat opnieuw meemaken, voor mij niet gelaten.
Oud 26 augustus 2022, 20:41   #70
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat graptje heeft de N-VA 10 % van hun stemmen gekost de kiezing erop, zelfs na operatie "beperk de schade."

Wil men dat opnieuw meemaken, voor mij niet gelaten.
Operatie "beperk de schade" oftewel "de vlucht van Marrakesh" was de meest existentiële stupiditeit die de GL zijn partij al liet maken. Weglopen uit de eigen regering... Zelf de sleutel wegsmijten van de job-factory en de benoemingstreinen...

De GL gaat geen rust kennen vooraleer hij zijn stommiteit heeft kunnen rechtzetten. In '24 gaat hij desnoods in zijn bloot gat over de markt van Brussel dansen in een roze tutu als hem dat zijn partij terug in de federale regering kan helpen brengen. En het zullen anderen die dan tegen hem zullen zeggen : "op de knietjes gaan, en slikken".

Laatst gewijzigd door Pandareus : 26 augustus 2022 om 20:44.
Oud 26 augustus 2022, 23:31   #71
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Operatie "beperk de schade" oftewel "de vlucht van Marrakesh" was de meest existentiële stupiditeit die de GL zijn partij al liet maken. Weglopen uit de eigen regering... Zelf de sleutel wegsmijten van de job-factory en de benoemingstreinen...

De GL gaat geen rust kennen vooraleer hij zijn stommiteit heeft kunnen rechtzetten. In '24 gaat hij desnoods in zijn bloot gat over de markt van Brussel dansen in een roze tutu als hem dat zijn partij terug in de federale regering kan helpen brengen. En het zullen anderen die dan tegen hem zullen zeggen : "op de knietjes gaan, en slikken".
Dat programma krijgt hij verkocht aan de bestuursraad- of wat ook de correcte benaming is?

Aan de dronken massa im sportpalast oké, maar die raad nog eens overtuigen om nog eens opnieuw klassiek Belgische avonturen? De soort van avonturen die voor een Vlaamse partij, doorheen de Belgische geschiedenis, altijd al faliekant aflopen zijn? Denk ik niet, maar, je weet nooit.

We gaan zien.
Oud 27 augustus 2022, 07:22   #72
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jad°relen°ir Bekijk bericht
't Zou niet mogen nee.. politie die drugs gebruikt.. dat is zoals sossen die geld van de armen pikken of priesters die heiligschennis plegen door kindertjes te misbruiken.. allemaal niet fraai natuurlijk. Met de ene hand boetes uitschrijven aan mensen die drugs gebruiken en met de andere hand 't poeder in eigen neus kwakken.. tja.. die zijn inderdaad gigantisch chanteerbaar.. niet voor niets dat zoveel dealers hun gang kunnen blijven gaan eh..

Allemaal een logisch gevolg van het illegaal houden van drugs zodat de drugsmaffia als enige kan verkopen. Uiteraard dat die jaar na jaar sterker en groter worden en dus meer invloed uitoefenen.

En of drugsgebruik bij een openbare dienst normaal is of niet, is een wat vreemde vraag. Drugsgebruik is normaal. 't Is een van de oudste gebruiken die de mens kent. Ik ga er trouwens vanuit dat in alle sectoren (ja, ook in de openbare) gebruikers zitten. En Antwerpen is zowat de drugsbron van 't land, dus ik kan me voorstellen dat 't daar makkelijker is om er aan te raken en je daar ook meer gebruikers terugvindt. Anderzijds.. zelfs in mijn omgeving (een uithoekje op de parking) ken ik voldoende mensen via 't werk (collega's en klanten) die gebruiken en -al heb ik zelf (en wens ik ook) geen ervaring met dat soort drugs- moet ik maar met mijn vingers knippen om in contact te worden gebracht met een dealer. Dat is werkelijk poepsimpel tegenwoordig.
Allemaal een gevolg van het gedoogbeleid.

Al die drugslosers gaan er voor zorgen dat over enkele tijd de publieke gezondheidszorg volledig onbetaalbaar zal zijn.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2022, 07:24   #73
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jad°relen°ir Bekijk bericht
En dat het drugsgebruik bij heel veel mensen geen enkel probleem vormt om te functioneren in de samenleving. Net zoals bij alcoholgebruikers.
Toch is de maatschappelijke prijs onbetaalbaar.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 27 augustus 2022, 07:26   #74
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat programma krijgt hij verkocht aan de bestuursraad- of wat ook de correcte benaming is?

Aan de dronken massa im sportpalast oké, maar die raad nog eens overtuigen om nog eens opnieuw klassiek Belgische avonturen? De soort van avonturen die voor een Vlaamse partij, doorheen de Belgische geschiedenis, altijd al faliekant aflopen zijn? Denk ik niet, maar, je weet nooit.

We gaan zien.
Je kent de geschiedenis hee ?
Resultaten uit het verleden vormen géén garantie voor toekomstige resultaten, maar zijn wel een betrouwbare indicator voor wat ze zeer waarschijnlijk terug zullen zijn.

De vorige stemming voor regeringsdeelname zonder communautair gedoe was 2497 pro en 3 contra.

Wie denkt dat het type congresganger nu 'plots' anders of meer kritisch t.g.o. de Grote Leider gaat stemmen droomt. Congresgangers zijn de ultieme dwepers onder de leden. Die verdoen hun zaterdag om helemaal naar Antwerpen te rijden om daar te gaan cheeren voor hun idool Bart, en zijn fier dat ze zijn voorstel kunnen mee goedkeuren.
Oud 27 augustus 2022, 07:27   #75
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ik zou toch niet verder euforeren dan telkens tot de volgende verkiezingen.

Het zou wel eens kunnen blijken dat de oude machtspartijen de verkeerde keuze gemaakt hebben.
Die was mogelijks:
- nu zeer goed luisteren en doen wat de nva zegt, of
- of ... de volgende keer moeten luisteren naar wat het vb zegt.

Oud 27 augustus 2022, 07:36   #76
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht

Al die drugslosers gaan er voor zorgen dat over enkele tijd de publieke gezondheidszorg volledig onbetaalbaar zal zijn.
Dat doen alcoholverslaafden al veel langer en veel meer.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2022, 07:42   #77
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Helemaal niet. Drugsgebruikers van hard drugs sterven tenminste redelijk vroeg. Wat onze gezondheidszorg onbetaalbaar maakt is het goeiekoop blijven verzorgen van gepensioneerden, meer niet. We hebben dat gezien met de corona zottigheid. Haal de gepensioneerden uit het verzorgingssysteem, en dat kost bijna niks meer, en bovendien riskeren we geen overbelasting meer in corona tijden.

Trouwens, zelfs vandaag de dag is een groot deel van de belasting van het gezondheidssysteem (als we geimporteerde miserie opzij zetten) te wijten aan alcohol en tabak, wettelijk toegelaten drugs die door een flink deel van de bevolking worden geconsumeerd. Het is dus niet dat we dat als een "probleem" ervaren.

En het is dus ook niet zo dat de "war on drugs" maakt dat er veel minder drugs gebruikt worden: het maakt enkel dat die drugs duur zijn en dat er veel criminaliteit mee gemoeid is, da's al.

Kortom, je kan kiezen: het volk gebruikt drugs, met alle voor en nadelen vandien, en je doet niks, of het volk gebruikt drugs, met alle voor en nadelen vandien, en bovendien heb je heel wat lucratieve criminaliteit, als je een war on drugs voert. Maar aan het eerste verandert dat niks. Het enige wat je "extra" hebt met een war on drugs, is de lucratieve criminaliteit erbij, meer niet.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2022, 07:43   #78
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Dat doen alcoholverslaafden al veel langer en veel meer.
De alcoholgerelateerde groep problemen vermindert al decennialang.Vandaar dat,zelfs bij stijgende bevolking,de mensen langer leven..Nog tot in de jaren zestig vorige eeuw waren alcohol en tabak ongetwijfeld een harde vorm van bevolkingsaftopping boven de 50 jaar...(dat werd toen allemaal zo niet nauwkeurig bijgehouden ongetwijfeld,mensen gingen dood aan nog wel meer dingen,zelfs aan werken!)

Het drugsgebruik op jonge leeftijd kan/zal zich ongetwijfeld gaan wreken op latere leeftijd.Dat gaan we nog merken als het inderdaad al zo ingeburgerd is als ook ikzelf al vermoed.

Laatst gewijzigd door kelt : 27 augustus 2022 om 07:45.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2022, 07:45   #79
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is toch wel zalig dat jij en ik het perfect eens zijn over welke de enige bestaansreden van overheden nu eigenlijk is

Het is merkwaardig dat zovele mensen dat lijken te weten, en (behalve natuurlijk zelf als politicus) dat willen aanvaarden als "overheid".

Laatst gewijzigd door patrickve : 27 augustus 2022 om 07:47.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2022, 07:52   #80
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Het waren nochtans zatlappen en rokers die aan de ventilator gingen.
Ik zag bejaarden die een gezonde levensstijl handhaven gewoon genezen, zonder vaccin of ventilator.

Akkoord dat uw levensstijl moet bepalen of je al dan niet aan de ventilator mag. Hopelijk u ook!?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be