Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord

Discussietools
Oud 21 september 2022, 19:39   #61
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Dat is je reinste BS. Geen enkel concreet bewijs.
Dat is het soort antwoorden dat men ook zou gezegd hebben als men zou gesteld hebben "Hitler wil gans Europa veroveren". Maar nee gij, hij wil wat gebieden innemen waar ook Duits gesproken wordt.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2022, 19:41   #62
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
De meest gezochte zoektermen op het Russische www zouden momenteel zijn "hoe ontkom ik aan een oproeping?" en "hoe verlaat ik makkelijk Rusland?". Indien dit klopt, zou ik graag de exacte aantallen kennen. Indien het gaat om 500 hits lijkt me dat nog okee, indien het er 5000 of meer zijn, ziet het er mijns inziens, niet zo goed uit wat betreft de gevechtsbereidheid van Ivan modaal.
De motivatie van de Russische troepen is nu al nihil. Dus hoe gemotiveerd gaan de reservisten zijn als ze kanonnenvlees mogen spelen.

Ook benieuwd hoe het daar zit met de protesten ondertussen.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2022, 19:42   #63
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

En zo is de Russische minister van defensie,Mr Sjojgoe,die schijnbaar voor enkele weken van de radar verdwenen was,weer boven gekomen...

Op hem rust nu de taak de "mobilisatie" te organiseren (gezien dat uiteraard via de kanalen van defensie moet gebeuren)..

De "beperkte mobilisatie" is,maar moet dat nog verteld worden,zo opgesteld dat ongeveer iedereen die een pietje heeft kan opgeroepen worden...

Maar gelukkig,zoals de goede minister van defensie zelf wist op te merken, is er een "poole" van 25 miljoen mensen in de Federatie die in aanmerking komen waarvan slechts ongeveer 1 komma ietskes % opgeroepen zullen worden...

Tevens,laat het duidelijk zijn,gaan die mensen dienen voor de verdediging van de grenzen want,laat het duidelijk zijn (voor hem hé) er wordt ondertussen tegen de NATO gevochten...

In een trek door wordt verteld dat de Russische verliezen 5900 en iets doden zijn....

.....tegen de NATO? ....en met een komende mobilisatie van 300k man....euhm....wat klopt er niet?

EN verder,zelfs de achterlijkste Rus,popelend om te gaan helpen de grenzen verdedigen,begrijpt wel dat die "grenzen" diep,honderden kilometers in sommige gevallen,in Oekraine liggen...
Gezien de geduchte en nauwkeurige operaties ,door hem grondig en diep voorbereid ,van de "professionals" in Oekraine mag men het ergste vrezen...ik bedoel Rusland...

Laatst gewijzigd door kelt : 21 september 2022 om 19:48.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2022, 19:50   #64
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
EN verder,zelfs de achterlijkste Rus,popelend om te gaan helpen de grenzen verdedigen,begrijpt wel dat die "grenzen" diep,honderden kilometers in sommige gevallen,in Oekraine liggen...
Gezien de geduchte en nauwkeurige operaties ,door hem grondig en diep voorbereid ,van de "professionals" in Oekraine mag men het ergste vrezen...ik bedoel Rusland...
Het gaat hier natuurlijk over de grenzen van Groot Rusland, dat destijds het Warschau pact omhelsde he. Dus die grens loopt doorheen Duitsland.
Oud 21 september 2022, 19:50   #65
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Yup, gedeeltelijke mobilisatie.

Het heeft de ticketprijzen voor vluchten uit Rusland serieus doen toenemen:
https://twitter.com/NovelSci/status/...di-eOfddCpemEA

Blijkbaar wil niet iedereen gaan vechten...

Ben benieuwd wat er gaat gebeuren als zo'n paar divisie van opgeroepen soldaten die tegen hun zin aan het front zitten, onder druk komen. Ik zou niet opkijken van massale overgave door zo'n groepen.

Is er niet al enige traditie in het Russische leger van massale overgave door gedemoraliseerde troepen? (Kiev '41?)

Die lopen uiteindelijk bij terugkomst uit gevangenschap na de oorlog nog tegen een kogel op hé..

De order tot het veroordelen en standrechtelijk executeren van Russische soldaten die zich te snel en te gemakkelijk over geven aan de vijand is nog maar enkele dagen geleden gegeven .....
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2022, 19:53   #66
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En zo is de Russische minister van defensie,Mr Shogyu,die schijnbaar voor enkele weken van de radar verdwenen was,weer boven gekomen...

Op hem rust nu de taak de "mobilisatie" te organiseren (gezien dat uiteraard via de kanalen van defensie moet gebeuren)..

De "beperkte mobilisatie" is,maar moet dat nog verteld worden,zo opgesteld dat ongeveer iedereen die een pietje heeft kan opgeroepen worden...

Maar gelukkig,zoals de goede minister van defensie zelf wist op te merken, is er een "poole" van 25 miljoen mensen in de Federatie die in aanmerking komen waarvan slechts ongeveer 1 komma ietskes % opgeroepen zullen worden...

Tevens,laat het duidelijk zijn,gaan die mensen dienen voor de verdediging van de grenzen want,laat het duidelijk zijn (voor hem hé) er wordt ondertussen tegen de NATO gevochten...

In een trek door wordt verteld dat de Russische verliezen 5900 en iets doden zijn....

.....tegen de NATO? ....en met een komende mobilisatie van 300k man....euhm....wat klopt er niet?

Blijkbaar denkt Poetin dat de bevollking nog altijd zoals in de goeie ouwe sovjet tijd met wat propaganda achter de kiezen in de 'juiste' richting kan gestuurd worden.

Hij denkt misschien dat de tienduizenden families die al nutteloos een soldaat-familielid verloren zijn in deze nutteloze invasie stil gaan blijven, zoals schapen in de weide. En dat die 'blij' gaan zijn & blijven met het aalmoes dat ze kregen om hun stilzwijgen af te kopen betreffende hun dode zoon.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2022, 19:58   #67
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Ik neem dat serieuzer. Als dat conflict een globale recessie in gang zet, schaadt dat de Chinese economie, en nog geen beetje.
Natuurlijk, er zijn hier nog achterlijke naïevelingen die fantaseren dat China Rusland gaat helpen. Eigen zak eerst en Rusland is voor hen niet meer interessanter dan Italie of Spanje. Goedkoop gas is welgekomen voor de Chinezen, maar ze gaan hun economie niet op spel zetten voor die Russische knoeiers.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2022, 20:00   #68
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Blijkbaar denkt Poetin dat de bevollking nog altijd zoals in de goeie ouwe sovjet tijd met wat propaganda achter de kiezen in de 'juiste' richting kan gestuurd worden.
Misschien heeft hij gelijk he. Met Russen weet ge nooit.
Oud 21 september 2022, 20:09   #69
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Dat is van niet kunnen he, niet van niet willen. Het is wat ons geruststelt, dank zij de Oekrainers.
Woont u niet uit voorzorg op Madeira of was het op de Azoren? Uw landgoed in de groene agglomeratie van Grenoble stond toch onlangs te koop? U bent een vooruitziend mens.
Oud 21 september 2022, 20:36   #70
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Rellen in Rusland omwille van mobilisatie. Ik denk dat het ofwel massale repressie of het einde van Poetin wordt.

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 21 september 2022 om 20:58.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2022, 20:52   #71
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En zo is de Russische minister van defensie,Mr Sjojgoe,die schijnbaar voor enkele weken van de radar verdwenen was,weer boven gekomen...

Volgens sommige bronnen zouden er vooral mannen in de grensregio's worden gemobiliseerd: dus opnieuw worden de jongens en mannen uit Moskou en Petersburg ontzien. Alles om toch maar te vermijden dat de oorlog binnenkomt in de huiskamers van de hoofdstad en andere belangrijke steden. Poetin loopt op eieren, en lijkt dat zelf wel te beseffen.
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2022, 20:58   #72
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo Bekijk bericht
Idem dito in het buitenland en dus hier bij ons.

Op wat wachten de poetin-lovers hier op dit forum om zich vrijwillig voor de dienst te melden!
Of zijn het een stelletje lafbekken die enkel in het "veilige" westen via hun keybord wat kunnen trollen?
Ik hoop dat het langs die kant in de komende weken hier zeer stil zal worden als ze allemaal naar het front vertrokken zijn. Of maak ik me illusies?
De illusie die u hebt is dat wie:
- tegen sancties is
- tegen wapenleveringen aan Ukraine
- niet meegaat in het zwart wit verhaal van goeden en slechten
- begrip kan opbrengen voor de Russische beweegredenen

een "Putin lover" is die bereid is om daar zelf te gaan vechten.

Ik zie zo iemand eerder als iemand met gezond verstand.

Hopelijk gaat er algemeen wat meer gezond verstand komen. Het westen heeft nu eigenlijk niet veel mogelijkheden meer over. Ofwel escaleren we nog verderen dan is wo3 wel heel dichtbij ofwel vertellen we Zelensky dringend aan de onderhandelingstafel te gaan zitten. Dan hebben ze misschien nog electriciteit in Ukraine deze winter.

Want dat is wat ik nu ook wel verwacht/vrees, ie dat de maanden waarin civiele infrastructuur door Rusland ongemoeid werd gelaten binnenkort ten einde zijn.
Oud 21 september 2022, 21:19   #73
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Op dit moment in minstens 38 grote steden in Rusland protesten tegen de mobilisatie. Al meer dan 1300 arrestaties.

http://www.spiegel.de/ausland/ukrain...e-d156f42df676
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2022, 21:23   #74
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
De illusie die u hebt is dat wie:
- tegen sancties is
- tegen wapenleveringen aan Ukraine
- niet meegaat in het zwart wit verhaal van goeden en slechten
- begrip kan opbrengen voor de Russische beweegredenen

een "Putin lover" is die bereid is om daar zelf te gaan vechten.

Ik zie zo iemand eerder als iemand met gezond verstand.

Hopelijk gaat er algemeen wat meer gezond verstand komen. Het westen heeft nu eigenlijk niet veel mogelijkheden meer over. Ofwel escaleren we nog verderen dan is wo3 wel heel dichtbij ofwel vertellen we Zelensky dringend aan de onderhandelingstafel te gaan zitten. Dan hebben ze misschien nog electriciteit in Ukraine deze winter.

Want dat is wat ik nu ook wel verwacht/vrees, ie dat de maanden waarin civiele infrastructuur door Rusland ongemoeid werd gelaten binnenkort ten einde zijn.
We zitten hier te beven van de schrik ja. Die Russische smeerlappen moeten elke dag gekloot worden met wapen aanvoer in Oekraïne en maatregelen die hen uiteindelijk naar de verdoemenis gaan helpen. Die volks opstanden beginnen precies belangrijker te worden. Aan dat tempo gaat de KGB kolonel zijn levenslange termijn niet uitdoen.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2022, 21:57   #75
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Het gaat hier natuurlijk over de grenzen van Groot Rusland, dat destijds het Warschau pact omhelsde he. Dus die grens loopt doorheen Duitsland.
Ik ken daar toevallig wat volk, aan de verkeerde kant van die Ost grens.

Toen de deur daar open was, ontmoet ik daar iemand, haar ma was destijds nog net voor het zetten van het gordijn buiten geglipt. Die durfde dus niet naar haar neef in het Oosten, uit schrik dat de russen haar zouden pakken.

Ge moet weten dat op dat moment die Russen daar nog rondreden, in hun Ahum, ... state of the art materiaal.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2022, 21:59   #76
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Natuurlijk, er zijn hier nog achterlijke naïevelingen die fantaseren dat China Rusland gaat helpen. Eigen zak eerst en Rusland is voor hen niet meer interessanter dan Italie of Spanje. Goedkoop gas is welgekomen voor de Chinezen, maar ze gaan hun economie niet op spel zetten voor die Russische knoeiers.
Zeker niet als ze dat verzwakt militair apparaat snel en vakkundig de nek kunnen omwringen.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2022, 05:42   #77
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fcal Bekijk bericht
Woont u niet uit voorzorg op Madeira of was het op de Azoren? Uw landgoed in de groene agglomeratie van Grenoble stond toch onlangs te koop? U bent een vooruitziend mens.
Er is altijd een hemelsbreed verschil tussen mijn verklaringen en mijn daden he
Oud 22 september 2022, 07:25   #78
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Aan dat tempo gaat de KGB kolonel zijn levenslange termijn niet uitdoen.
Miljaar, da's wel een doordenkertje, niet Gipsy?
Oud 22 september 2022, 07:40   #79
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Miljaar, da's wel een doordenkertje, niet Gipsy?
ik zou eerder formuleren: aan dat tempo gaat de levenslange carriere van de kolonel eindigen met zijn leven
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2022, 08:08   #80
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Hoe zit dat met die Noordkoreanen die zouden komen meedoen?
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be