Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 oktober 2022, 17:14   #61
nabat54
Minister-President

nabat54's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Het gaat zelfs niet over particratie. Zelfs mocht de parlementaire democratie werken, ttz, mochten volksvertegenwoordigers onafhankelijk "in eer en geweten" telkens ja of nee stemmen, DAN NOG is dat niet goed.

Want een echte democratie laat de MEERDERHEID VAN HET VOLK de wetten goedkeuren, niet EEN BENDE CLOWNS DIE IN HUN PLAATS GAAT STEMMEN over die wetten.

Omdat je, eens je je clown verkozen hebt, niks meer te zeggen hebt over wat die clown nu gaat goedkeuren of niet. Dat die clowns nu bovendien aan kartelvorming doen (particratie) maakt het er erger op, maar zelfs individueel was het niet goed genoeg.

Stel dat jij vindt dat het belangrijkste dat er dient te gebeuren is, dat lantaarnpalen rood geverfd worden. Nu is er een clown die campagne voert over "lantaarnpalen rood verven en vangrails groen verven". Je wil absoluut niet dat vangrails groen geverfd worden, maar wel dat lantaarnpalen rood worden geverfd. En aangezien je TOCH moet kiezen, ga je voor die clown.

En nu gaat die clown nadien in machtsdiscussies, en het enige dat hij van zijn programma overhoudt om "een meerderheid" te steunen, is van vangrails groen te verven. "uw" clown gaat dus ijveren voor exact datgene dat je niet wilde.

Hij stemt TEGEN het wetsvoorstel om lantaarnpalen rood te verven (waarvoor je die gast verkozen had) en hij stemt VOOR het wetsvoorstel om vangrails groen te verven (wat je absoluut niet wilde).

Toch is hij DOOR U "democratisch verkozen".

Mocht het volk democratisch wetgever zijn, dan zou het volk stemmen over of we lantaarnpalen rood verven, of niet. Jij stemt daar "ja". Als er een meerderheid in 't volk is die ja zegt, heb je je zin. Zoniet, moet je beseffen dat je bij een minderheid bent, en dat de meerderheid dat niet wil. Als je een democraat bent, is dat OK voor U.
Het punt is dat de vraag "vangrails groen verven" totaal los staat hiervan, en daar kan jij "nee" stemmen. Ook daar zal je je bij de meerderheid van het volk moeten neerleggen.

Maar er zijn geen koehandels meer dat je voor een clown moet stemmen die dan, in het beste geval, een "packet deal" verkoopt (zijn programma) waar vele dingen in zitten die je NIET wil, en dat die nadien gaat sjacheren over dat packet om daarmee een pluchen zeteltje te bekomen in "de meerderheid" van clowns zoals ze dat onderling overeengekomen zijn. En dat misschien niet veel meer te maken heeft met wat JIJ wilde.

Concreet. Laat ons stellen dat het cordon niet bestaat en zo, en ik stem VB omdat ik moslims buiten wil. En nu mag het VB eens meedoen, en ze mogen 1 dingske bekomen in het regeerakkoord. Blijkt dat tante nonneke de onderhandelingen doet, en het enige dat ze "bekomen" is om het abortus termijn korter te maken. Dat is NIET waarom ik voor die clowns heb gestemd !
Dat wilde ik niet. Maar aangezien geen andere partij iets wil doen tegen moslims, moest ik wel voor die clowns stemmen he. En het enige dat ze realiseren, is iets dat ik niet wilde.

Als we aan alleman alles moeten gaan vragen dan zijn we lang bezig.
Wat begrijp je niet in het concept.

Democratie : we stemmen een "clown" in het parlement... om het met uw woorden te formuleren.

Rusland, Cuba Noord Korea hebben ook clowns ....maar niet verkozen.
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh
The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA
"Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale"
SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011
Tiocfaidh ár lá
nabat54 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2022, 18:16   #62
epicurist_dirk
Minister

epicurist_dirk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
https://www.sudinfo.be/id503941/arti...m=tw_sp_online Is dit er over ? Of is dit er over ?
Terug om de ogen te openen dat democratie kan !!!!

In Zwitserland werd er zelfs een referendum georganiseerd zodat de bevolking kon bepalen wat de verloning van "almachtige Zwitserse" Bank bazen de CEO moest zijn en zou bepalen.
Waardoor er nadien geen bagger meer gespuwd werd op verloning.

Dus steeds weer zeveren over lonen enz..... is alleen mogelijk door de particratie mistoestand hier >>> dat met voorbedachte rade zo behouden blijft om het gesjoemel.
Terwijl positieve verwezenlijkingen verborgen gehouden worden of zelfs afgeknakt door anders denkenden en hun stoottroepen dit zelfs met stakingen enz in de verf zetten door mensen die wat te verliezen hebben >> privé << of >> zakelijk<< onder repressie te plaatsen.

Terwijl extreem links leugenachtig “gecamoufleerd Groen” en en alle linksen overigens >>> omdat er geen soft links bestaat, ze streven steeds naar almacht over de bevolking <<< zich behelpen en scharen achter door te verwijzen naar de leugens de Russische trollen. Leugens die al decennia lang over de wereld uitgespuwd word.
Zelfstanden, bedrijven = de rijke
Zelfstandige boeren zijn milieu vervuilers enz.
infrastructuur uitbreiding is altijd slecht voor de omwonenden.....
Iedere politieke tegen kandidaat is verdacht.....

7 stappen strategie.

- Zoek naar conflicten in een samenleving
- Verzin een enorme leugen
- Breng wat waarheid in die leugen (beste propaganda werkt zo)
- Verberg je inbreng
- Gebruik / zoek een “nuttige idioot”
- Ontken, ontken steeds alles
- Dit “spel” speelt op de lange termijn, heb geduld.

De beweringen die onze leefwereld wil aan het wankelen brengen, over ons uit rollen om massa angst te creëren om zo aan de macht te komen !!!!
https://www.youtube.com/watch?v=S-4iwYkAivA&t=619s
bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.

Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 3 oktober 2022 om 18:45.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2022, 18:34   #63
epicurist_dirk
Minister

epicurist_dirk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nabat54 Bekijk bericht
Als we aan alleman alles moeten gaan vragen dan zijn we lang bezig.
Klopt al sinds begin 1900 zijn de Zwitserse burgers bezig zich via referendums over alles te bemoeien met als resultaat dat er geen bagger kleeft aan de Zwitserse politiek. Dat ze zelfs economische het zeer goed doen. Ze nu geen energie tekorten hebben en zodoende nu nog steeds maar een inflatie van 2% hebben.

Maar ja als men hier maar 1 keer moet gaan kiezen en we dat gemakzuchtig dit zo laten en de politieke spelers hun spel laat spelen en er gesupportert word voor of tegen en partij of een politieke speler zoals voor een voelbalploeg met alle bagger er bij >>> kan je niet anders verwachten dat de politiek voor eigen belang of dat van de partij en de particratie werkt en niet ten goede van de burger)
bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.

Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 3 oktober 2022 om 18:38.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2022, 20:10   #64
nabat54
Minister-President

nabat54's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door epicurist_dirk Bekijk bericht
Klopt al sinds begin 1900 zijn de Zwitserse burgers bezig zich via referendums over alles te bemoeien met als resultaat dat er geen bagger kleeft aan de Zwitserse politiek. Dat ze zelfs economische het zeer goed doen. Ze nu geen energie tekorten hebben en zodoende nu nog steeds maar een inflatie van 2% hebben.

Maar ja als men hier maar 1 keer moet gaan kiezen en we dat gemakzuchtig dit zo laten en de politieke spelers hun spel laat spelen en er gesupportert word voor of tegen en partij of een politieke speler zoals voor een voelbalploeg met alle bagger er bij >>> kan je niet anders verwachten dat de politiek voor eigen belang of dat van de partij en de particratie werkt en niet ten goede van de burger)
Ja in Belgie hebben ze ervaring met volksraadplegingen... hoe was dat al weer met Leopold 3
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh
The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA
"Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale"
SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011
Tiocfaidh ár lá
nabat54 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2022, 20:15   #65
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nabat54 Bekijk bericht
Ja in Belgie hebben ze ervaring met volksraadplegingen... hoe was dat al weer met Leopold 3
Daar hebben we in België idd minder ervaring mee. Wel met hoe je opstandelingen die 'hongerstakingen' als drukmiddel uitproberen moet aanpakken. ==> negeer ze straal. Als iemand zin heeft om te verhongeren, laat die dan zijn pleziertje.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2022, 20:23   #66
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Daar hebben we in België idd minder ervaring mee. Wel met hoe je opstandelingen die 'hongerstakingen' als drukmiddel uitproberen moet aanpakken. ==> negeer ze straal. Als iemand zin heeft om te verhongeren, laat die dan zijn pleziertje.
De goede oude tijd toen de gendarmerie te paard chargeerden met getrokken sabel is helaas verleden tijd. Nu heeft het crapuul de macht genomen en ik heb het niet over de "immigranten" maar de linksen, de groenen en de sossen die even grote stinkende scheten laten in de zetels van nutteloze parlementen of whatever hoe ze het ook noemen.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be