![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als de frieten maar gesmaakt hebben. Maar iets anders, de reden waarom dat op lange termijn goed is, is omdat de EU nu niet meer aan de Russische gas tiet kan hangen. Ze moeten dus zorgen voor autonome energie voorziening. Ze hebben zichzelf vast gereden doordat dat niet met fosiele brandstoffen kan. Dus moeten ze wel naar kernenergie overgaan, dat properder en efficienter is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Pa Trick doet zijn uiterste best om aan te zetten tot nadenken. Maar ho maar: neen. En dan maar stampvoeten... tot in 't fritkot toe! ![]()
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis, je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg". Laatst gewijzigd door Jay-P. : 30 september 2022 om 06:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kortom, er was NIKS DAT DEUGDE aan die gas import uit Rusland. Het was waanzinnig: we financierden onze vijanden, om met fossiel te verbergen dat we door een nog gekker politiek idee onze eigen energie infrastructuur vakkundig naar de knoppen aan het helpen waren. En nu merkten we dat die zotte verslaving ons nog chanteerbaar en twijfelachtig maakte om onze vijand de volle laag te geven. Dat die idiote infrastructuur die voor niks positiefs zorgde, ophoudt met te bestaan, is enkel maar enorm toe te juichen, voor vele redenen: 1) we financieren een vijandige maffioos niet meer 2) de mensen zien nu eindelijk in hoe waanzinnig de "groene politiek van hernieuwbaar" wel niet is 3) we houden op met fossiel meer en meer verslaafd te zijn 4) we zullen niet meer chanteerbaar zijn door een vijandige maffioos DAT zijn allemaal enorm positieve dingen voor Europa. Dat we NU natuurlijk een zekere pijn hebben, komt EXACT door al het nefaste dat die pijp meegebracht heeft he. Maar de horizon klaart uit, de waanzin ligt bloot en zal weg-ebben nu. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#65 | |
|
![]() Citaat:
Energiek onafhankelijkheid fine. Maar deze shocktherapie doet net het omgekeerde. Europa erkent haar sterktes en zwaktes hierbij niet maar laat zich leiden door een overzeese natie naar een koloniale status. Voor de VS is Europa niet anders dan een soort Zuid Amerika. Indien Europa haar pers niet terug in eigen handen krijgt zal het blijven de belangen van een ander verdedigen. Europa heeft niets aan een ijzeren gordijn. Ook militair faalt uw logica grandioos. We zitten in een MAD tijdperk. Dat heeft een impact op de ambities die anderen zouden kunnen hebben ten opzichte van Europa. Beter toegeven zich vergist te hebben in plaats van intenties en mogelijkheden verkeerd voor te stellen om vergissingen goed te praten. Laatst gewijzigd door Bach : 30 september 2022 om 07:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
|
![]() Citaat:
Citaat. Uit zijn forum.politics.be bijbel kwam ik dit tegen vandaag: https://forum.politics.be/showpost.p...59&postcount=8 "Het wordt toch echt tijd dat het gebruik van geweld in ere hersteld wordt vind ik. Onze maatschappij kreunt en gaat ten onder bij gebrek aan moorden." Laatst gewijzigd door Bach : 30 september 2022 om 07:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jij lijkt te vergeten dat Rusland met hun zot communisme aanvankelijk, en met hun waanzinnig romantische nostalgie naar die tijd, een bijzonder gevaarlijke buur is waar wij nooit alleen tegenop konden. Citaat:
Jij vergeet dat de echte infrastructuur van Belgisch-Frans-Amerikaanse origine was, en dat die door de Duitse lapzwanzen vakkundig propagandistisch naar de vaantjes is geholpen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Trouwens, ik heb NIET gezegd dat het de Russen zijn. Ik zeg dat de Russen OOK motieven kunnen hebben. Het is waar dat de Amerikanen, als ze ECHT veel om Europa geven op termijn, de grootste motieven hebben, maar ik geloof niet in zulke sterke vriendschap. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
|
![]() Patrick? Gij weer?
![]() |
#70 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vandaar dat dat enkel maar kan lukken met een serieuze mot tegen uw bakkes. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | ||||||
|
![]() Citaat:
Dichter bij de waarheid is dat Europa nog steeds bezet gebied is na bevrijd te zijn geweest van het nazi gedrocht door de Sovjets en de vrij laat ingesprongen VS Amerikanen. Beiden gingen daarna over toe een bezetting, de buit als het ware verdelend, waarbij de Sovjets minder efficiënt waren hun veroverde gebieden onder controle te houden en ze een voor een verloren aan de andere kant sinds 89. Voornamelijk het psychologische aspect van een bezetting beheerst de veroveraar van West Europa veel beter. Na verschillende generaties afhankelijkheid van een overzeese macht wordt die bezetter nog steeds als een altruïstische weldoener gezien door een aanzienlijk deel van de Europese bevolking. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Bach : 30 september 2022 om 08:38. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Uw rethoriek van bezet gebied is totaal belachelijk in vergelijking met de Oostblok landen die ECHT bezet waren. Citaat:
Zijn getrouwde vrouwen volgens U ook allemaal verkrachte vrouwen die het niet beseffen ? Dat wij "afhankelijk" zijn van voor een deel Amerikaanse consumptiewijze is eerder omdat iedereen dat zodanig plezant vindt dat hij er meer van wil he. Ik denk dat uw concept is dat als anderen voorkeuren en banden hebben die U niet aanstaan, je dat automatisch klasseert als slaven en bezetten. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Met andere woorden, het gevaar van de Russen is niet het feit dat ze uiteindelijk maar een Janettenleger lijken te hebben, maar wel dat ze zo roekeloos zijn, en zodanig veel goesting hebben, om ons aan te vallen he. ZELFS al was het een bijzonder aangename verrassing van vast te stellen wat voor een slecht leger ze hebben, ze zijn toch maar binnengevallen. En niet vergeten dat Rusland niettemin toch een kernmacht is, en gezien hun dwaze roekeloosheid en hun oorlogszucht, dat gevaarlijke kwiebussen BLIJVEN. We dachten van niet, we dachten enerzijds dat de Russen militair veel sterker waren, maar anderzijds dat ze minder waanzinnig roekeloos en oorlogszuchtig waren. Het is vooral dat laatste dat hen voorgoed gevaarlijk maakt tot ze helemaal uitgeroeid of onderdrukt zijn. Van de Amerikanen hebben we TOTAAL NIET zoiets te vrezen. In tegendeel. Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
De Groene Lulkoek valt nu op zijn smoel, en nu kan iedereen het zien he. Ik ben ook voorstander van hernieuwbaar, maar hernieuwbaar dat werkt. Hernieuwbaar dat gebruikt wordt om energie dragers mee te maken. En dat hebben we nog niet in de eerste helft van deze eeuw. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
|
![]() U gaat er blijkbaar van uit dat als het de VS geweest is die de aanslag pleegde dat dat uit 'vriendschap' zou gebeurd zijn. Dat staat toch enorm haaks op de wolf filosofie die u propageert. Ze deden dat uit eigenbelang. Meer niet. Europa is een wingewest. Of deze aanslag op onze energie infrastructuur op den duur positief zou zijn voor Europa en de pijn slechts 'kort' zal zijn zullen we zien. Ik betwijfel het aangezien het hier gaat om een verlies aan onafhankelijkheid door verlies aan opties.
Laatst gewijzigd door Bach : 30 september 2022 om 08:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Nu niet direct omdat ze onze vrienden zijn maar omdat Rusland de vijand is, wij hebben nu geen goedkoop gas meer, nu niet, niet in de toekomst en we kunnen er niet meer over onderhandelen. Nu kopen we hetzelfde Russische gas aan 3x de prijs via China, op welke manier zijn we er nu beter van geworden? . Laatst gewijzigd door Hoofdstraat : 30 september 2022 om 09:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | ||
|
![]() Citaat:
Bezetting is niet enkel militair. Het is zelfs in eerste instantie economisch. Qua media. Kultuur. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
|
![]() Het wordt tijd dat de mensen zich beginnen realiseren dat dit niet een kortstondige pijnlijke periode is, maar dat dit het Nieuwe Normaal is. We kunnen ons beter schrap zetten voor wat allemaal nog moet komen.
Brussel, het schoothondje van de demente Joe Biden en zijn poetsvrouw, Ursula von der Leyen, willen dat we begrijpen dat we moeten afzien voor het goede doel. En dat doel is? Met name Rusland economisch en militair te vernietigen om Oekraïne binnen de NAVO te loodsen en tegelijk de peperdure grondstoffen in Donetsk en Loegansk te confisceren om aldus de Green Deal erdoor te jagen. Ja, zo simpel is het. En wij maar denken dat we dat allemaal doen (én bloeden) voor Oekraïne. He he ![]()
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is." (Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008) Laatst gewijzigd door thePiano : 30 september 2022 om 09:13. |
![]() |
![]() |