![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Want daar gaat het tenslotte over, uitvoeren wat iemand je vraagt om te doen en dat uitvoeren. Al de rest is hobby.
Creating more with less is a hallmark of a good engineer. Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 21 oktober 2022 om 11:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
|
![]() Correct.
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Natuurlijk werkt dat niet meer als het concept van economische groei gedaan is. Maar als je 30 jaar of langer kan beleggen, dan is er geen enkel probleem met lange-termijn breed beursbeleggen. Dat vraagt zelfs geen moeite. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Op uw gat gaan zitten en zeggen dat er dan maar mensen moeten zijn die MOETEN BEDENKEN wat ze met U zouden kunnen doen, zodat ze U zouden betalen, DAT is wel raar, want waarom moet gij van die mensen eisen dat zij WEL vindingrijk zijn, en gijzelf niet ? Kortom, ten eerste is er helemaal geen a priori reden dat men uw "werkkracht" zou willen kopen. Je moet die aantrekkelijk genoeg maken, uw competenties juist aanscherpen, en trachten ervoor te zorgen dat uw potentiele arbeid die je kan verkopen, voldoende waard is voor iemand, he. Zoniet is uw werk niks waard en is het, zoals je zegt, "een hobby". Maar daarnaast zal de specificiteit van wat je nu wel en niet kan aanbieden als werkkracht een verschil in waarde hebben voor zij die die willen kopen. En DAAR komt het verschil in "loon" vandaan he. Natuurlijk is het helemaal scheef getrokken omdat de staat meer dan de helft van het economisch bestel dicteert, en is het spel tussen waarde aanbieden, en waarde kopen daardoor enorm scheefgetrokken. Maar het principe is daar wel. Maar naast "uw werkkracht verkopen" kan je ook nog zelf proberen initiatief te nemen. Dat kan heel goed gaan, of veel minder goed. En daar kan je dus potentieel rijk mee worden, omdat het initiatief dat je genomen hebt, enorm veel gewaardeerd wordt door mensen die ervoor willen betalen. Dat heet "zaken doen". Maar dat kan evengoed dik tegenvallen, als geen kat geld wil geven voor waar jij nu veel moeite ingestoken hebt. DAT is de reden waarom de inkomens van mensen heel verschillend zijn. Omdat ze dingen doen die door anderen heel verschillend geapprecieerd worden. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Maar met uw hobby kun t u ook geld verdienen.
Denk maar aan een 3D printer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je iets doet met winstoogmerk, dan is het werken - ook al doet ge dat graag. En als ge iets doet om U te amuseren, dan is het entertainment. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Ge kunt ook werken om u te entertainen.
Als ik bijv. bloembakken maak van oude paletten dan is dat iets wat ik graag doe. En daarna verkoop ik die bloembakken. Geld verdienen met iets wat ge graag doet. Laatst gewijzigd door Patrick M : 28 oktober 2022 om 15:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Overigens deel ik uw analyse wat betreft beleggen.
Laatst gewijzigd door Adam Smith : 1 november 2022 om 22:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dit is zwartwerk m'n beste. U bent dus nu aan het werken na meer dan 40 jaar rusten aan het spoor. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als een werknemer en een werkgever een contract aangaan, zou men volledig vrij moeten kiezen hoeveel men de werknemer vergoedt (indien boven minimum). Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 2 november 2022 om 09:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom hebben we zoveel ambtenaren? Waarom zitten er nog steeds mensen achter de kassa? ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Ik vraag een kleine bijdrage voor de energie die ik verbruik. En ik ben mij aan het amuseren na 42 jaar gewerkt te hebben bij de NMBS. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Mijn bij verdienen met bloembakken maken is een flexijob.
Dus geen belastingen op wat ik bij verdien. U gunt echt iemand anders niks. Laatst gewijzigd door Patrick M : 2 november 2022 om 13:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Reservespeler zegt toch altijd dat ambtenaren teveel verdienen.
Maar is mijn pensioen dan ook te hoog volgens reservespeler? 75% van het laatste loon krijgen de ambtenaren als pensioen. Pensioen kan toch nooit te hoog zijn? Pensioen naargelang wat werk ge gedaan hebt(zwaar of niet), aantal jaren dat ge gewerkt hebt en naargelang dat ge afgedragen hebt, dat is eerlijk. Dus mijn 75% vind ik eerlijk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#78 |
Provinciaal Statenlid
|