Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Bekijk resultaten enquête: Welke is van toepassing op U ?
Ik ben geprikt, en zonder dwang zou ik ook geprikt zijn. 16 41,03%
Ik ben geprikt, maar zonder dwang zou ik dat niet geweest zijn. 7 17,95%
Ik ben niet geprikt, ondanks de dwang. 16 41,03%
Ik ben niet geprikt, maar zonder dwang zou ik mij laten vaccineren hebben. 0 0%
Aantal stemmers: 39. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 13 oktober 2022, 13:11   #61
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Ja, en ondertussen toch als president worden verkozen.
Het moet zijn dat de Fransen hem graag zien hee.
Je weet evengoed als ik dat Macron verkozen is, omdat de Fransen uiteindelijk Marine Le Pen wilden vermijden, of Luc Mélanchon.

Maar men heeft hem zijn meerderheid ontnomen in het parlement ondertussen he. Hij doet het nu met een minderheidsregering die van gedoogsteun moet leven.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2022, 13:18   #62
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Tot er bengelen aan lantaarnpalen.

En als dat U niet aanstaat, staat het U vrij dit formum-onderwerp niet te lezen.
Blijf kalm Gunther. Elk z'n mening hee. Niet iedereen vindt lantarenpalen leuk, vooral als ze niet worden gebruikt voor dingen waarvoor ze oorspronkelijk zijn bestemd: de straat verlichten.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2022, 13:27   #63
gunter5148
Perm. Vertegenwoordiger VN

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Blijf kalm Gunther. Elk z'n mening hee. Niet iedereen vindt lantarenpalen leuk, vooral als ze niet worden gebruikt voor dingen waarvoor ze oorspronkelijk zijn bestemd: de straat verlichten.
Ik ben en blijf kalm, Rudy, daarom dat ik de beste man/vrouw/hermafrodiet zelf de keuze geef dit forum te lezen of niet, maar als hij/zij/het het frequenteert moet 'em zelf ni zagen.
Oud 13 oktober 2022, 13:27   #64
gunter5148

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Je weet evengoed als ik dat Macron verkozen is, omdat de Fransen uiteindelijk Marine Le Pen wilden vermijden, of Luc Mélanchon.

Maar men heeft hem zijn meerderheid ontnomen in het parlement ondertussen he. Hij doet het nu met een minderheidsregering die van gedoogsteun moet leven.
hoe is't met de naft daar?
Oud 13 oktober 2022, 13:35   #65
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
hoe is't met de naft daar?

Dit zijn typische Franse toestandjes he. Stakingen. Maar 't is allang geleden dat ik het nog meegemaakt heb, zeker al 10 jaar of zo, dat ze nog eens 't land platlegden.

Nu moet ik zeggen dat ik deze keer met de stakers akkoord ga. Zij willen een "loonsverhoging" gelijk aan de inflatie. Hier is immers geen indexatie. Een loonsverhoging gelijk aan inflatie is niks anders dan een loonsbehoud he. Bij Total zal dat er wel afkunnen zekers, nu de patron zijn eigen loon verdubbeld heeft.

Dat gezegd, voor de rest gaat het hier anders niet slecht met de naft. Ik tank E95-10 aan 1.56 Euro hier. Als er is.

Laatst gewijzigd door patrickve : 13 oktober 2022 om 13:35.
Oud 13 oktober 2022, 13:41   #66
gunter5148

Standaard

Citaat:

Dit zijn typische Franse toestandjes he. Stakingen. Maar 't is allang geleden dat ik het nog meegemaakt heb, zeker al 10 jaar of zo, dat ze nog eens 't land platlegden.

Nu moet ik zeggen dat ik deze keer met de stakers akkoord ga. Zij willen een "loonsverhoging" gelijk aan de inflatie. Hier is immers geen indexatie. Een loonsverhoging gelijk aan inflatie is niks anders dan een loonsbehoud he. Bij Total zal dat er wel afkunnen zekers, nu de patron zijn eigen loon verdubbeld heeft.

Dat gezegd, voor de rest gaat het hier anders niet slecht met de naft. Ik tank E95-10 aan 1.56 Euro hier. Als er is.
bij ons in't dorp 1,77, maar ik rijd met nen dikken diesel, gisteren a 2,17 voor 135eur volgedaan.

Laatst gewijzigd door gunter5148 : 13 oktober 2022 om 13:41.
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2022, 13:58   #67
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Watte !
Das ong. nen halven euro minder dan hier , schandalig !!
Oud 13 oktober 2022, 14:29   #68
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het verschil is natuurlijk dat die eersten vooral veel wappie lulkoek hebben verkocht MET DWANG, en die andere soms juiste dingen zegden, en soms lulkoek vertelden ZONDER MEER. Die tweeden hebben gewoon maar hun mening over dingen gezegd, de eersten hebben op totalitaire manier de maatschappij op basis van hun lulkoek naar de vaantjes geholpen.

Meer nog, die tweeden hadden in de grond gelijk om te wijzen op de gigantische totalitaire idiocie waarmee die eersten aan de gang zijn gegaan. Dat ze daarnaast ook verkeerde dingen hebben gezegd, is toch stukken minder erg dan de maatschappij haar fundamenten onderuit halen op basis van onwetenschappelijke lulkoek die wel als zodanig verkocht werd, en nadien in wettelijke dwangmiddelen werd gegoten zou ik denken.

En nee, ik wil geen virologen ophangen. Ik wil kwakzalvers die op TV lulkoek kwamen vertellen, ophangen. Er zijn ook echte virologen.

Frankrijk heeft ongetwijfeld voldoende lantaarnpalen om de twee doelgroepen simultaan op te hangen hee patrick.

Zo is iedereen tevreden : géén tv kwakzalvers meer en ook géén Wappies.

Aan de linkerkant van de straat bungelen dan bv de TV kwakzalvers, en rechts de wappies.

Arbeidsvreugde & efficiëntie gaan hand in hand.
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2022, 14:33   #69
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Frankrijk heeft ongetwijfeld voldoende lantaarnpalen om de twee doelgroepen simultaan op te hangen hee patrick.

Zo is iedereen tevreden : géén tv kwakzalvers meer en ook géén Wappies.

Aan de linkerkant van de straat bungelen dan bv de TV kwakzalvers, en rechts de wappies.
Dat zijn dezelfde he. De personen waarvan jij denkt dat het wappies zijn, zijn onschuldige burgers die aanvoelden dat er een totalitair regime op basis van kwakzalverij was geinstalleerd.
Oud 13 oktober 2022, 14:36   #70
Oma
Europees Commissaris

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Watte !
De bende van pinokkio belazert ons nu ook in autosector.
Citaat:
Vivaldisten doen werkelijk alles om hun gelijk te halen, zelfs keihard liegen.
We leven in gekke tijden, waarin concrete cijfers er minder en minder toe doen.
Om bijvoorbeeld vegetarisme te promoten, wordt het ‘verbruik’ van een koe geschat. Natuurlijk is die schattig sterk overdreven.
Er wordt immers ‘geschat’ dat zo’n koebeest dagelijks een rivier leegdrinkt en een voetbalveld kaalvreet, alvorens het op je bord belandt.

Zelfs op Sciensano wordt er, wanneer reële cijfers niet meer aantonen wat ze moeten aantonen, overgegaan op schattingen.
En die ‘schatting’, die is nu blijkbaar ook binnengedrongen in de autosector, zodat de regering toch kan bewijzen wat ze wil bewijzen, ook al is het niet de realiteit.
........
Ieder kwartaal worden die prijzen aangepast, maar die voor het laatste kwartaal voor dit jaar zijn toch wel met gigantisch veel spek geschoten:

Kost brandstofverbruik per honderd kilometer:
?CNG: 12,8 euro?
Benzine95: 12,1 euro?
Diesel: 10,9 euro?
Waterstof: 9 euro?
LPG: 5,7 euro?
Elektriciteit: 5,8 euro

......
De brandstofprijzen zijn de laatste tijd fel gestegen, maar die van elektriciteit nog feller.
Hoe kan een EV dan (net als pakweg een jaar geleden) de helft goedkoper rijden dan een auto op dinosap?
........
Berekening aan de hand van realistische cijfers:
Benzine95: 9,90 euro per honderd kilometer?
Diesel: 9,13 euro per honderd kilometer?
Elektriciteit (aan nachttarief): 8,25 euro per honderd kilometer?
Elektriciteit (aan publieke laadpaal): 14,52 euro per honderd kilometer

https://pnws.be/bende-van-pinokkio-b...in-autosector/
Om elektrisch rijden - dat de pinokkio's zelf kunstmatig peperduur maakten door koppeling aan de hoge gasprijs - nog te blijven promoten liegen de vivaldi pinokkio's tegen de sterren op, ze denken met schattingen voor de prijzen ons wijs te kunnen maken dat onze elektriciteit/energiefacturen niet onbetaalbaar peperduur geworden zijn.
Oud 13 oktober 2022, 14:55   #71
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat zijn dezelfde he. De personen waarvan jij denkt dat het wappies zijn, zijn onschuldige burgers die aanvoelden dat er een totalitair regime op basis van kwakzalverij was geinstalleerd.
Kerels zoals Wappie Engel of de veearts zijn gevaarlijk gestoorden, met een Messiascomplex.
Hun bullshit zorgde ervoor dat er zelfs bejaarden zich weigerden te laten vaccineren omdat ze de zelfbenoemde Messias zijn quatsch geloofden, met alle gevolgen van dien.

'A la lanterne !

Laatst gewijzigd door Pandareus : 13 oktober 2022 om 14:56.
Oud 13 oktober 2022, 15:14   #72
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kerels zoals Wappie Engel of de veearts zijn gevaarlijk gestoorden, met een Messiascomplex.
Want jij denkt dat die TV virologen daar niet 100 keer meer aan leden ? Denk jij dat zo een zeveraar als De Croo die pertinent stond te liegen over besmettelijkheid van gevaccineerden in het parlement, en daarop zijn kwakzalver pasjes regeltjes verschoonde, niet 100 keer meer een messias complex hadden dan die Engel die in de grond gelijk had, dat overheden waanzinnig waren geworden ?

Citaat:
Hun bullshit zorgde ervoor dat er zelfs bejaarden zich weigerden te laten vaccineren omdat ze de zelfbenoemde Messias zijn quatsch geloofden, met alle gevolgen van dien.
Daar waren geen problemen mee. Het echte probleem is dat de TV kwakzalvers vele mensen waaronder jij wijsmaakten dat burgerrechten minder waard waren dan hun kwakzalverij. Wat zij de grote massa waaronder jij hebben wijsgemaakt, en hierbij geweld en dwang hebben gebruikt, was 100 keer erger dan dat die ongevaarlijke bejaarden zich niet lieten vaccineren en daardoor misschien een beetje sneller deden wat bejaarden verondersteld zijn te doen he: dood gaan.

Mensen hebben collectief 1000 keer meer schade aangebracht door naar die kwakzalvers op TV te luisteren, en door mee te gaan met de waanzin van het opblazen van de maatschappij hiervoor, dan zo een Engel die uiteindelijk niemand dwong, en geen enkel waardevol slachtoffer op zijn geweten heeft.

Laatst gewijzigd door patrickve : 13 oktober 2022 om 15:17.
Oud 13 oktober 2022, 15:46   #73
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Watte !
?

Bij mij in de buurt is het € 1.7 voor 95...

Waar betaal je momenteel €2 voor 95?

Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 13 oktober 2022 om 15:47.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2022, 15:52   #74
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
?

Bij mij in de buurt is het € 1.7 voor 95...

Waar betaal je momenteel €2 voor 95?
Je hebt wsl gelijk, het is voor 95 dat je dat betaalt ;
mijn laatste tankbeurt was voor 98 en was toch behoorlijk hoger dan 1.7 ze-ne.
ik schat tn 1.9 en 2.0..
Oud 13 oktober 2022, 15:55   #75
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Want jij denkt dat die TV virologen daar niet 100 keer meer aan leden ? Denk jij dat zo een zeveraar als De Croo die pertinent stond te liegen over besmettelijkheid van gevaccineerden in het parlement, en daarop zijn kwakzalver pasjes regeltjes verschoonde, niet 100 keer meer een messias complex hadden dan die Engel die in de grond gelijk had, dat overheden waanzinnig waren geworden ?
Politici hebben geen medisch-wetenschappelijke kennis, die beslissen op basis van adviezen van experten die daarover een consensus bereiken.
Zoals bewezen, worden daar ook fouten gemaakt.
Men had beter vanaf dat de vaccins beschikbaar waren de moed gehad om te beslissen : algemene vaccinatieplicht.

Door half wel en half niet te beslissen, is de twijfel beginnen woekeren, en is het fenomeen van de Wappie-goeroes ontstaan. De Engels en de Vanden Bossches...

Citaat:
Daar waren geen problemen mee. Het echte probleem is dat de TV kwakzalvers vele mensen waaronder jij wijsmaakten dat burgerrechten minder waard waren dan hun kwakzalverij. Wat zij de grote massa waaronder jij hebben wijsgemaakt, en hierbij geweld en dwang hebben gebruikt, was 100 keer erger dan dat die ongevaarlijke bejaarden zich niet lieten vaccineren en daardoor misschien een beetje sneller deden wat bejaarden verondersteld zijn te doen he: dood gaan.

Mensen hebben collectief 1000 keer meer schade aangebracht door naar die kwakzalvers op TV te luisteren, en door mee te gaan met de waanzin van het opblazen van de maatschappij hiervoor, dan zo een Engel die uiteindelijk niemand dwong, en geen enkel waardevol slachtoffer op zijn geweten heeft.
Moraal van het verhaal en les voor een volgende pandemie : ofwel beslist de politiek om maatregelen in te voeren, algemeen en verplicht. (het hybride gedoe met CST na recente genezing bv was amateurisme van de bovenste plank). Ofwel beslist ze... om niet te beslissen en dan laat men de volgende pandemie maar zijn gang gaan.
Oud 13 oktober 2022, 16:01   #76
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je hebt wsl gelijk, het is voor 95 dat je dat betaalt ;
mijn laatste tankbeurt was voor 98 en was toch behoorlijk hoger dan 1.7 ze-ne.
ik schat tn 1.9 en 2.0..
De prijs waarmee je vergeleek was een prijs voor 95. In België zit die nu tussen de 1.65 en 1.8 ofzo.

98 is inderdaad wat meer.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2022, 16:17   #77
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Politici hebben geen medisch-wetenschappelijke kennis, die beslissen op basis van adviezen van experten die daarover een consensus bereiken.
Zoals bewezen, worden daar ook fouten gemaakt.
Men had beter vanaf dat de vaccins beschikbaar waren de moed gehad om te beslissen : algemene vaccinatieplicht.
Zoals gebleken achteraf zou dat een bijzonder domme beslissing geweest zijn.

Het vaccin had enkel maar nut bij een kleine groep voor een korte tijd, en dat nut was helemaal niet het nut waar het vaccin voor toegelaten, en gefabriceerd was, maar was een gelukkige nevenwerking.

Het vaccin heeft totaal gefaald om te doen waar het voor ontworpen en goedgekeurd was na enkele maanden.

Ik denk dat de ECHTE les is dat er fundamentele vrijheden zijn die juist heel belangrijk zijn in noodsituaties, en dat men, zeker in noodsituaties, NOOIT een bende idioten (zowel de politici als dwaze onwetenschappelijke "experten") dwingelandij mag laten uitoefenen en die fundamentele rechten fnuiken. Die waren er juist om grote stommiteiten van dwangneuroze en Messias gecomplexeerden, dan wel totaal corrupten en blaaskaken, in te dijken.

Het FUNDAMENTELE medische principe is "first, do not harm". Wat al die medische lullen hebben veroorzaakt, is veel en veel meer harm dan wat hun remedies konden bijdragen. DAT is de pure definitie van kwakzalverij.

Algemene vaccinatie plicht met DIE vaccins tegen DEZE ziekte was pure kwakzalverij, die totaal in ging tegen het basis principe van de geneeskunde, dat men pas een MEDISCHE HANDELING STELT als de kosten-baten analyse daarvan VOLDOENDE VOORDELIG is.

Het voorstellen van vaccinatie aan mensen boven de 50 die nog geen corona gehad hadden, was een medische behandeling met een LICHTE positieve kosten-baten analyse. Licht, want uiteindelijk was het risico niet groot, er was dus niet veel baat te winnen.

Het vaccineren van mensen onder de 50, van mensen die reeds natuurlijke immuniteit hadden, was medisch gezien ONVERANTWOORD. Hen DWINGEN is nog een veel groter schandaal.

Wat men WEL diende te overwegen is om op een zeker ogenblik in ziekenhuizen voorrang te geven aan gevaccineerden, maar dat is al.

Citaat:
Door half wel en half niet te beslissen, is de twijfel beginnen woekeren, en is het fenomeen van de Wappie-goeroes ontstaan. De Engels en de Vanden Bossches...
De twijfel was terecht natuurlijk. De vaccins werkten niet waarvoor ze ontworpen en goedgekeurd waren. Ze hadden veel meer nadelen dan openlijk toegegeven aanvankelijk. De kosten-baten analyse was pas lichtjes significant voor een klein deel van de bevolking.
Men heeft trouwens ook chance gehad met die vaccins, ze hadden ergere effecten kunnen veroorzaken ook.

De situatie was totaal niet van dien aard dat er zelfs maar enige maatregel DIENDE genomen te worden, gezien er helemaal geen echte bedreiging was voor de gezondheid van de grote meerderheid van de bevolking. Laat staan een dwang tot medische behandeling die geen significante positieve kosten-baten analyse had.

Citaat:
Moraal van het verhaal en les voor een volgende pandemie : ofwel beslist de politiek om maatregelen in te voeren, algemeen en verplicht.
Nee. Moraal van het verhaal: de politiek moet enkel maar zorgen dat de zorg zo efficient mogelijk zijn diensten aanbiedt, en moet voor de rest van de essentiele burgerrechten afblijven. Deze kwakzalvers en hun handlangers hebben 100 keer meer schade veroorzaakt met hun gedoe dan de pandemie ooit had kunnen doen.

Laatst gewijzigd door patrickve : 13 oktober 2022 om 16:18.
Oud 13 oktober 2022, 17:47   #78
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Trouwens, volgens dezelfde redenering is er zelfs geen dwang om mensen niet te vermoorden. Je bent helemaal vrij om mensen te vermoorden. Het enige verschil is dat je nadien een kleine behuizing krijgt, en uw verplaatsingen heel wat beperkt worden, maar dwang is dat niet.

Das nog iets voor u
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2022, 17:53   #79
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Ik heb dan ook geen enkel probleem met mensen die voor zichzelf kozen om toch het vaccin te laten zetten. Ik ben immers geen anti-vaxxer (hoewel volgens sommigen hier op dit forum vraagtekens zetten bij de manier waarop de overheid u dwong uzelf te laten vaccineren, u al een anti-vaxxer maakt).

Dat mijn ouders en zeker mijn grootouders dat deden, is volkomen te begrijpen.
Ik vond COVID een interessante test om de totalitaire reflexen van mensen te testen. Links en rechts, op en buiten het forum sproten ze op.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2022, 18:27   #80
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Ik vond COVID een interessante test om de totalitaire reflexen van mensen te testen. Links en rechts, op en buiten het forum sproten ze op.
Die reflexen waren nogal voorspelbaar. Niets nieuws onder de zon. De meeste mensen zijn nog steeds kuddedieren. Meelopers.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be