Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 oktober 2022, 11:17   #61
Het Verzet
Europees Commissaris

Het Verzet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Vroeger durfde ik veel meer, dat is waar.
Not my cup of tea anymore. Die zware cannabissoorten laat ik ook links liggen. De perfecte match voor mij had minder thc dan 10%, relatief hoog cbd wel.
Ja, zo van die soorten dat ge niks meer kunt is ook niks voor mij.
Liever nog actief bezig zijn.

Citaat:
Cannabis is imo het enigste medicijn dat veilig is en ook op de lange termijn. Maar als ge dat smoort is het natuurlijk niet gezond meer. Alles wat rookt geeft teer af.
Liefst edibles, maar anders is het dampen.
Het roken vind ik degoutant.
Oud 25 oktober 2022, 11:29   #62
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht

Het afscheid viel zwaar. Maar het is wat het is.
Ik heb nog veel om voor te leven, maar de fun is er af en ik vrees dat ik een knoop zal moeten doorhakken.

Iets waaraan je gehecht bent loslaten is hemeltergend.
Ik heb nooit geleerd los te laten.
Oud 25 oktober 2022, 13:01   #63
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht

In mijn jeugdjaren en ook wel later heb ik met regelmaat cannabis gebruikt. Ik spreek dan vooral van de 70'er jaren en wat jaren 80. Ik heb daar fijne herinneringen aan. Op concerten heel intens de muziek beleven en onder vrienden heerlijk lachen met de grootste onzin en dit alles in een heelrelaxt sfeertje.

Toen ik enige tijd geleden af en toe nog wat rookte bij een oude vriend vond ik het effect helemaal niet meer lijken op hetgeen ik vroeger ervaarde. Terwijl ik vroeger vooral een relaxerend effect ervaarde en niet zelden heel goed en diep sliep na het blowen kon ik nu de slaap nauwelijks vatten.

Ik ben als oude hippie de mening toegedaan dat men blowt om te chillen en niet om op de boemel te gaan. Misschien is die tijd voorbij ?

In die mate dat het me eigenlijk nog weinig boeit. Nu weet ik dat mijn vriend zijn spul haalt uit de coffeeshops. Misschien is eigen kweek beter weet niet of is de kwaliteit niet meer wat ze is geweest.

Na wat rondvraag leken er meer van mijn kenissen dit zo te ervaren.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 25 oktober 2022 om 13:04.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2022, 13:12   #64
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ik ben als oude hippie de mening toegedaan dat men blowt om te chillen en niet om op de boemel te gaan. Misschien is die tijd voorbij ?

In die mate dat het me eigenlijk nog weinig boeit. Nu weet ik dat mijn vriend zijn spul haalt uit de coffeeshops. Misschien is eigen kweek beter weet niet of is de kwaliteit niet meer wat ze is geweest.

Ik weet niet wat er met “de markt” gebeurde, maar 15 euro de gram is geschift.
En wat krijgt ge dan? Toppen nog niet zo dik als uw duim. Kweekt ge zelf hebt ge scheuten met toppen zo dik als uw arm. EN die kwaliteit is echt alles wat het was. Mister Nice Seeds heeft die genen bewaard, daar werkt wereldsbeste breeder nu. Neville werkte er ook voor zijn dood.

Ik ben van mening dat alles wat onder de zon groeit gratis moet zijn. En dat wij in een wereld moeten leven waar een plant die 3m uit uw tuin steekt de normaalste zaak ter wereld is.
Oud 25 oktober 2022, 13:12   #65
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In mijn jeugdjaren en ook wel later heb ik met regelmaat cannabis gebruikt. Ik spreek dan vooral van de 70'er jaren en wat jaren 80. Ik heb daar fijne herinneringen aan. Op concerten heel intens de muziek beleven en onder vrienden heerlijk lachen met de grootste onzin en dit alles in een heelrelaxt sfeertje.

Toen ik enige tijd geleden af en toe nog wat rookte bij een oude vriend vond ik het effect helemaal niet meer lijken op hetgeen ik vroeger ervaarde. Terwijl ik vroeger vooral een relaxerend effect ervaarde en niet zelden heel goed en diep sliep na het blowen kon ik nu de slaap nauwelijks vatten.

Heeft dat niet eerder te maken met uw eigen geestelijke staat. Waardoor de roes een ander effect heeft en ook kan ontaarden in een bad trip ?

De kwaliteit / zuiverheid etc zullen natuurlijk ook een rol spelen. De wiet van toen is ook niet meer de wiet van nu he.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2022, 13:22   #66
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Heeft dat niet eerder te maken met uw eigen geestelijke staat. Waardoor de roes een ander effect heeft en ook kan ontaarden in een bad trip ?

De kwaliteit / zuiverheid etc zullen natuurlijk ook een rol spelen. De wiet van toen is ook niet meer de wiet van nu he.
Ja ik heb dat ook al gedacht. De sfeer van toen is uiteraard niet meer. Andere tijdsgeest ook.
In die tijd leefden we een pak meer zorgeloos. Men staat als jonge mens heel anders in het leven dan als senior.
Als oude(re) knar is het nieuwe er ook een beetje af zeker.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 25 oktober 2022 om 13:24.
Oud 25 oktober 2022, 14:44   #67
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja ik heb dat ook al gedacht. De sfeer van toen is uiteraard niet meer. Andere tijdsgeest ook.
In die tijd leefden we een pak meer zorgeloos. Men staat als jonge mens heel anders in het leven dan als senior.
Als oude(re) knar is het nieuwe er ook een beetje af zeker.
Allee ik ben geen expert en heb dat spul ook nooit gebruikt, ik ben meer voor het hardere spul (alcool )

Maar van het gene ik me herinner er over gelezen / gezien te hebben speelt de psyche van de gebruiker een grote rol, bij het al dan niet hebben van een bad trip of minder goede ervaring.

Maar ook karakter zal een rol spelen, zo hebt ge ook ambetant, plezante en agressieve zatterikken.

Maar daar kan ik u ook niks van vertellen want ik stop altijd in het stadium voor zat worden. Dat zou ook betekenen dat ik enorme hoeveelheden booz naar binnen moet gaan kappen en dan wordt het toch wel kostelijk.
Oud 25 oktober 2022, 14:50   #68
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Allee ik ben geen expert en heb dat spul ook nooit gebruikt, ik ben meer voor het hardere spul (alcool )

Maar van het gene ik me herinner er over gelezen / gezien te hebben speelt de psyche van de gebruiker een grote rol, bij het al dan niet hebben van een bad trip of minder goede ervaring.

Maar ook karakter zal een rol spelen, zo hebt ge ook ambetant, plezante en agressieve zatterikken.

Maar daar kan ik u ook niks van vertellen want ik stop altijd in het stadium voor zat worden. Dat zou ook betekenen dat ik enorme hoeveelheden booz naar binnen moet gaan kappen en dan wordt het toch wel kostelijk.
Ja dat klopt. Een glas drinken met leuke vrienden om je heen is een pak anders en vooral plezanter dan ergens met een paar onbekende zeveraars naast U.
De sfeer of eerder het gezelschap doet veel of eigenlijk alles.
Oud 25 oktober 2022, 15:19   #69
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ook met de soort.
Ge hebt indica, sativa, hybrides. Zelfs ruderalis.
Ge hebt voor ieder moment van de dag of voor ieder probleem wel iets waarmee ge een potteke kunt vullen.

Spijtig dat het nooit mogelijk was in uit te breiden zonder alles te kunnen verliezen, mijn webshop zou omzet draaien.
Oud 25 oktober 2022, 22:56   #70
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Waarom zou je Netflix willen kijken?
Om geen reclame te moeten kijken.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2022, 23:15   #71
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Om geen reclame te moeten kijken.
Dat zal niet lang meer duren...

Netflix krijgt nog dit jaar reclame – en blokkeert delen van accounts

p.s.

Gisteren een aflevering van NCIS LA afgezet omdat het doorspekt zat met reclame.

Ik zapte naar een andere zender waar ik nog bijna een halve uitzending van 'Wheeler Dealers' gezien heb en toen ik terugzapte naar NCIS LA was de reclame nog niet gedaan. (wel op zijn laatste)

Laatst gewijzigd door Universalia : 25 oktober 2022 om 23:15.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2022, 08:23   #72
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik krijg brandend maagzuur en prikkelbare darm en geest van het huidige aanbod.
2 programma's kijken is echt geen abo waardig.

Vaarwel tv zenders. Ik zal jullie hopelijk snel vergeten en genezen van uw brainwashing en stigmatisatie op massa schaal.
Gadverdamme.......

Sinds jij deze draad hebt gestart ligt hier het heel Trottoir vol TV toestellen.

Laatst gewijzigd door Henri1 : 26 oktober 2022 om 08:24.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2022, 08:29   #73
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Dat zal niet lang meer duren...

Netflix krijgt nog dit jaar reclame – en blokkeert delen van accounts

p.s.

Gisteren een aflevering van NCIS LA afgezet omdat het doorspekt zat met reclame.

Ik zapte naar een andere zender waar ik nog bijna een halve uitzending van 'Wheeler Dealers' gezien heb en toen ik terugzapte naar NCIS LA was de reclame nog niet gedaan. (wel op zijn laatste)
Die reclame is enkel voor een nieuw goedkoop abonnement en hoe ze die gebruikers gaan controlleren is maar de vraag.
Oud 26 oktober 2022, 08:59   #74
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Die reclame is enkel voor een nieuw goedkoop abonnement en hoe ze die gebruikers gaan controlleren is maar de vraag.
Als ze het invoeren voor mijn bestaand abonnement kunnen ze direct hun lidgeld in hun reet steken. Dan zoek ik wel een andere streaming provider.
Oud 26 oktober 2022, 09:04   #75
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Al de extra diensten die om een abonnement vragen tekenen hun eigen doodvonnis want de meeste mensen zijn dat beu daar hij/zij in deze duistere tijden al genoeg te betalen hebben.

Men kan als men wil alles nogal vrij gemakkelijk controleren.

Oh! klinkt bovenstaande nu als: "BigBro is watching u?"

Het doet mij zo een beetje denken aan de serie (te vroeg gestopt) Person of interest

Als ik op het net surf en ik kom ergens iets tegen dat om een abonnement vraagt gaat dat er zo terug af daar ik mij daar niet met bezig hou om op alle mogelijke diensten in te schrijven.

Meestal laat men het uitschijnen dat het is om het u gemakkelijker te maken.

Jaja, zalig zijn zij die dat geloven.

Om *kassa*kassa* gaat het.

Laatst gewijzigd door Universalia : 26 oktober 2022 om 09:09.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2022, 09:08   #76
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Al de extra diensten die om een abonnement vragen tekenen hun eigen doodvonnis want de meeste mensen zijn dat beu daar hij/zij in deze duistere tijden al genoeg te betalen hebben.

Het doet mij zo een beetje denken aan de serie (te vroeg gestopt) Person of interest

De enige mogelijkheid die ze hebben is om uw abonnement aan een ‘toestel’ of ip adres te koppelen. Maar dan is het eigenlijk geen streaming meer.
Oud 26 oktober 2022, 09:16   #77
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Als ik op het net surf en ik kom ergens iets tegen dat om een abonnement vraagt gaat dat er zo terug af daar ik mij daar niet met bezig hou om op alle mogelijke diensten in te schrijven.

Meestal laat men het uitschijnen dat het is om het u gemakkelijker te maken.

Jaja, zalig zijn zij die dat geloven.

Om *kassa*kassa* gaat het.
Kassa is 1 deel. Ze willen een compleet overzicht én controle.
En wij zouden er nog voor betalen om naar te luisteren?
Goed gelachen.
Oud 26 oktober 2022, 09:18   #78
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Gadverdamme.......

Sinds jij deze draad hebt gestart ligt hier het heel Trottoir vol TV toestellen.
En terecht!
Eigenlijk zouden we van die wifi en zendmasten ook af moeten.
Oud 26 oktober 2022, 10:33   #79
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De enige mogelijkheid die ze hebben is om uw abonnement aan een ‘toestel’ of ip adres te koppelen. Maar dan is het eigenlijk geen streaming meer.
Ge moet eigenlijk wel nen dwaze kloot zijn om uw account en password met gelijk welke "kennis" of "familie" te delen he.

mijn ex schone zuster kwam dat ook eens vragen, ze wacht nog op een antwoord. Ik betaal dat voor mijn eigen en niemand anders moet met mijnen account netflixen of primen of wat dan ook.
Oud 26 oktober 2022, 10:36   #80
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En terecht!
Eigenlijk zouden we van die wifi en zendmasten ook af moeten.
U bent bekend met het Post Pigeon Protocol ? RFC 2549 voor de kenners.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be