Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 december 2022, 10:26   #61
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Jeezes (sorry) dat meisje moet afgezien hebben en dan komt die idioot die publiek lgbtq zit te verketteren af met: het is een familiekwestie.

https://www.losangelesblade.com/2022...gbtq-ted-cruz/

Weer een bewijs van de hypocrisie van de Maga Republikeinen en het leed dat ze andersdenkenden, zelfs hun eigen kinderen aandoen.
Of denkt u anders?
Transseksualiteit heeft niets te maken met seksuele voorkeuren.

Transseksualiteit = vind ik mezelf een jongen of een meisje
Homoseksualiteit / biseksualiteit / heteroseksualiteit = ben ik verliefd op jongens of op meisjes (of beide)

Er is geen enkele reden om heel het transgender gebeuren op één hoop te gooien met homoseksualiteit of biseksualiteit. Het zijn twee totaal verschillende dingen.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2022, 10:41   #62
Der Wanderer
Europees Commissaris

Der Wanderer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht

Daar waar men het (terecht) schandalig vindt om proberen "homo's te genezen"
Ben jij zeker dat dat niet kan werken? Het zou toch naïef zijn te denken dat bij zulke zaken de maatschappelijke invloed geen rol speelt. Denk jij echt dat ook al in de Middeleeuwen 10 procent gefrustreerd rondliep als "homo"?
Oud 9 december 2022, 10:47   #63
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht

Homoseksualiteit / biseksualiteit / heteroseksualiteit = ben ik verliefd op jongens of op meisjes (of beide)

Er is geen enkele reden om heel het transgender gebeuren op één hoop te gooien met homoseksualiteit of biseksualiteit. Het zijn twee totaal verschillende dingen.
Dat ook nog: de dochter van ruz is bi of lesbisch en er begint een hoop fossielen hier een tirade af te steken over transseksualiteit.

Ik had er niet bij stilgestaan, maar je legt terecht de vuile discussiestrategieën bloot.

Aan het legertje fossielen derhalve de vraag: is homoseksualiteit voor jullie ook zoiets verderfelijks dat maar beter uit de samenleving geband wordt?
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2022, 12:42   #64
morte-vivante
Perm. Vertegenwoordiger VN

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
Ben jij zeker dat dat niet kan werken? Het zou toch naïef zijn te denken dat bij zulke zaken de maatschappelijke invloed geen rol speelt. Denk jij echt dat ook al in de Middeleeuwen 10 procent gefrustreerd rondliep als "homo"?
denkt gij dat van die 10% een groot deel eigenlijk wel hetero is, maar op een morgen wakker werd, 2 kussende mannen zag en dacht "oh, dat ziet er tof uit, vanaf nu ben ik homo"?
Oud 9 december 2022, 12:56   #65
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb het vroeger al gezegd: Cruz en De Santis zijn gevaarlijker dan Trump. In tegenstelling tot Trump geloven zij zelf in dat Evangelistisch Maga gedoe. Voor Trump was dat gewoon een manier om de Tea Party/Maga horde aan zich te binden.
Die mensen willen gewoon gans de US hun religieuze moraal opleggen.

Kijk dit eens: gisteren een GOP congreslid die in het Congres stond te huilen omdat Marriage Equality ging gestemd worden. Let wel die wet heeft geen betrekking op haarzelf of medegelovigen. Ze wil gewoon niet dat Andersdenkenden dezelfde huwelijksrechten krijgen.

https://www.advocate.com/politics/20...riage-equality

Marriage for me but not for thee.

Triestig...

Laatst gewijzigd door Pandareus : 9 december 2022 om 12:57.
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2022, 13:21   #66
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Amen.

Het is het verschil tussen:

"ik neuk graag geiten"

en

"ik ben eigenlijk een geit".

patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2022, 13:30   #67
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
denkt gij dat van die 10% een groot deel eigenlijk wel hetero is, maar op een morgen wakker werd, 2 kussende mannen zag en dacht "oh, dat ziet er tof uit, vanaf nu ben ik homo"?
Dat speelt waarschijnlijk wel een rol ja. Het zal waarschijnlijk een soort van continuum zijn. Het gaat tenslotte om voorkeuren he. Het is misschien zoiets als talent voor piano of zo. Een mengeling tussen "aangeboren" aspecten, en dan een verdere ontwikkeling of niet. En zoals zovele aspecten van de persoonlijkheid.
Er zijn misschien mensen die je zoveel piano lessen kan geven als je wil, het zullen altijd lompe tokkelaars zijn, en anderen die na 2 lessen al halve virtuozen zijn. Er is dus iets "aangeboren" in het kunnen spelen van de piano. En dan is er misschien een aspect van ontwikkeling, of je gestimuleerd wordt of niet om piano te spelen en zo. Misschien zijn er potentiele Mozarts die nooit van hun leven beseft hebben dat ze briljante pianospelers hadden kunnen zijn. En er zijn er misschien die iemand piano zagen spelen en dachten: oh dat ziet er tof uit, morgen word ik pianist, he.

De correlatie tussen identieke twins die geen 100% is qua homosexualiteit toont aan dat er een aspect is dat niet genetisch of prenataal is. Het feit dat er toch een correlatie is die hoger is dan willekeurig, toont aan dat er een "aanleg" is.

Dat heeft trouwens geen belang, ik heb nooit gesnapt waarom het voor homo's zo belangrijk is om willen te beweren dat het aangeboren zou zijn. Ze zijn nu eenmaal homo, waar dat nu vandaan komt heeft geen belang he. Zoals er pianisten zijn, en mensen die geen 3 noten op een piano kunnen tokkelen. Dat moet niet aangeboren zijn, om pianist te zijn he.
Oud 9 december 2022, 13:33   #68
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Uiteraard denk ik dat er ook maatschappelijke invloeden zijn al was het maar omdat er waarnemingen zijn van identieke tweelingen waar de correlatie van homoseksualiteit niet 100% is (rond de 60% dacht ik wat toch veel meer is dan willekeurig).

Het punt is dat er geen enkele reden is om iemand van zijn homoseksualiteit te willen "genezen".
Oud 9 december 2022, 14:36   #69
Der Wanderer
Europees Commissaris

Der Wanderer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uiteraard denk ik dat er ook maatschappelijke invloeden zijn al was het maar omdat er waarnemingen zijn van identieke tweelingen waar de correlatie van homoseksualiteit niet 100% is (rond de 60% dacht ik wat toch veel meer is dan willekeurig).

Het punt is dat er geen enkele reden is om iemand van zijn homoseksualiteit te willen "genezen".
Nochtans is er zoiets als de optimale synergie van het (gecultiveerd) mannelijke en het (gecultiveerd) vrouwelijke, naast (en samen met) het gezin als hoeksteen. Al denk ik wel dat dat niet zozeer individueel aangepakt moet worden, maar meer in de zin van het terugdraaien van de normalisering precies op maatschappelijk vlak (in dat opzicht is het jammer dat het homohuwelijk in de USA nu enkel via een federale wetswijziging ongedaan gemaakt kan worden).
Oud 9 december 2022, 15:18   #70
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vroeger keken we toe op 2 kussende vrouwen in series en films, niemand die zich er aan stoorde. Nu kijken we naar zeer expliciete scenes van mannen met mannen en iedereen walgt.

Weet ge wat ik ook eens voor had? Je zag de achterkant van een vrouw die met haar kont allerlei moves deed, en ineens draaide die zich om en was dat een man. Volgens mij deed twitter dat op mij te pesten. Hemeltjelief!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2022, 16:39   #71
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Het gaat om acceptatie van zulke zaken. Dat hebben transgenders gemeen met homoseksuele. Alhoewel je moet uitkijken dat je niet gaat generaliseren. Want genoeg homo's, die inderdaad van mening zijn dat je het wel moet onderscheiden van elkaar.

Zoveel mensen, zoveel meningen.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2022, 16:40   #72
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik vulde aan. Het was geen reactie, het was een verder zetten van het idee.
Van welk idee?

Je begon ineens over dat geslacht niet aangeboren is ofzo. Dat is wat tieners met paars haar vinden.

Hoe is dat relevant?
Oud 9 december 2022, 16:42   #73
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Dan is dat goed gelukt, die schreeuw voor aandacht, de media is erop gesprongen als uitgedroogde vlooien op een straathond.
Het is meer een: 'help mij' schreeuw om aandacht. Niet: 'ik wil pers!!'..
Oud 9 december 2022, 16:43   #74
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik denk dat het eerder andersom is. Seksuele voorkeur is grotendeels aangeboren, maar de maatschappij kan die gevoelens onderdrukken.
Oud 9 december 2022, 16:46   #75
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee. Uiteraard niet. Maar je moet de sociale context ook niet helemaal negeren. Zo zijn er bijvoorbeeld wel onderzoeken die uitwijzen dat mensen die genderdysforie zou hebben, dat achteraf helemaal niet hadden. Of er overheen groeide. Hun genderdysforie was ze voornamelijk 'wijsgemaakt', terwijl het gewoon wat meisjesachtige-jongens waren, of jongensachtige-meisjes.

Je moet daar wel waakzaam voor zijn.
Oud 9 december 2022, 17:13   #76
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Van welk idee?
Het idee dat als iets "aangeboren" is, het een vorm van "racisme" is om daarop enig onderscheid te maken, terwijl als het niet aangeboren is, het maar een kwestie van goesting en zo is.

Homo-rechten verdedigers willen vaak hameren op het "gegeven" dat homoseksualiteit strikt aangeboren is en "dus" geen keuze, en "dus" zoiets niet mag dienen om onderscheid op te maken.

Ik wees gewoon op de ironie dat transgenders juist NIET WILLEN HOREN dat hun geslacht aangeboren zou zijn, hoewel die zich voor de rest identificeren met de "strijd om rechten" van homo's.

Citaat:
Je begon ineens over dat geslacht niet aangeboren is ofzo. Dat is wat tieners met paars haar vinden.

Hoe is dat relevant?
Exact daarom.
Oud 9 december 2022, 17:15   #77
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het gaat om acceptatie van zulke zaken. Dat hebben transgenders gemeen met homoseksuele. Alhoewel je moet uitkijken dat je niet gaat generaliseren. Want genoeg homo's, die inderdaad van mening zijn dat je het wel moet onderscheiden van elkaar.

Zoveel mensen, zoveel meningen.
Voor mij hebben homoseksualiteit en transgenerisme totaal niks met elkaar te maken. Homoseksualiteit heeft te maken met eigen voorkeuren qua consumptie. Eet je liever vis, of vlees ?

Transgenderisme is een vorm van gestoorde geest, een entiteit die denkt/beweert, tegen alle fysische evidentie in, een andere entiteit te zijn. Een meneer die beweert een kieken te zijn.

Pas op, men dient transgenderisme niet te verwarren met "aan uw lijf brikoleren", zoals uw haar kleuren, tatoos zetten, spijkers door uw neus kloppen en zo. Daar gaat men gewoon dinges aan zijn lichaam veranderen, zonder zich in te beelden dat men nu "iets anders" is geworden of nog gekker, "eindelijk geworden is wat men altijd al was, met het verkeerde lichaam".

Laatst gewijzigd door patrickve : 9 december 2022 om 17:17.
Oud 9 december 2022, 19:35   #78
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voor mij hebben homoseksualiteit en transgenerisme totaal niks met elkaar te maken. Homoseksualiteit heeft te maken met eigen voorkeuren qua consumptie. Eet je liever vis, of vlees ?

Transgenderisme is een vorm van gestoorde geest, een entiteit die denkt/beweert, tegen alle fysische evidentie in, een andere entiteit te zijn. Een meneer die beweert een kieken te zijn.

Pas op, men dient transgenderisme niet te verwarren met "aan uw lijf brikoleren", zoals uw haar kleuren, tatoos zetten, spijkers door uw neus kloppen en zo. Daar gaat men gewoon dinges aan zijn lichaam veranderen, zonder zich in te beelden dat men nu "iets anders" is geworden of nog gekker, "eindelijk geworden is wat men altijd al was, met het verkeerde lichaam".
Het gaat hier over biseksualiteit of lesbisch. Transgender komt hier niet bij te pas, dat (transgender operaties bij minderjarigen) is een andere discussie.

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 9 december 2022 om 19:36.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2022, 19:36   #79
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Het is meer een: 'help mij' schreeuw om aandacht. Niet: 'ik wil pers!!'..
Dan had haar vader maar geen politicus moeten zijn.
Oud 9 december 2022, 19:42   #80
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het gaat hier over biseksualiteit of lesbisch. Transgender komt hier niet bij te pas, dat (transgender operaties bij minderjarigen) is een andere discussie.
Waarom citeerde je dan:
Citaat:
Cruz, on treating transgender children with respect: “We have entered the world of politically correct lunacy.”
Cruz, on discussing transgender issues at the university level: “My name is Ted Cruz and my pronoun is ‘kiss my ass.'”
Cruz reflecting on Texas Gov. Greg Abbott’s executive actions defended Abbott who called on “licensed professionals” and “members of the general public” to report the parents of transgender minors to state authorities if it appears the minors are receiving gender-affirming medical care.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be