Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 mei 2023, 07:30   #61
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bach's schermafbeelding

Standaard

Wat is nu een vrouw eigenlijk? Bestaat het nog wel? Waarom was zo simpel tot nu toe?

Zeg niet vrouw maar "eipersoon". Een man is dan een "zaadpersoon". Maar dat is nog niet woke genoeg blijkbaar.

Citaat:
Male? Female? If your kid is in Vermont, don’t expect them to learn about such weird and racist concepts. Nope, it’s ‘person who produces sperm’ and ‘person who produces eggs.’ Even all-new terms for men and women, such as ‘assigned male at birth’ are to be phased out, in order to be even more gender inclusive than when they were being gender inclusive.

‘Dear 5th grade families,’ the letter began. ‘In an effort to align our curriculum with our equity policy, we will be using gender inclusive language… we strive to use ‘person-first’ language as best practice.’ The letter then detailed the guidelines, which involve reducing men and women to gamete factories.

This didn’t go down too well with either parents or woke activists, the parents pointing out that the teachers are supposed to be teaching actual biology, and the activists pointing out that you can’t say that only women produce eggs and only men produce sperm, because that’s transphobic. And everyone pointed out that ‘person-first’ language doesn’t literally mean it has to start with the word ‘person.’
(RT)
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2023, 08:05   #62
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Wat is nu een vrouw eigenlijk? Bestaat het nog wel? Waarom was zo simpel tot nu toe?

Zeg niet vrouw maar "eipersoon". Een man is dan een "zaadpersoon". Maar dat is nog niet woke genoeg blijkbaar.

Citaat:
Male? Female? If your kid is in Vermont, don’t expect them to learn about such weird and racist concepts. Nope, it’s ‘person who produces sperm’ and ‘person who produces eggs.’ Even all-new terms for men and women, such as ‘assigned male at birth’ are to be phased out, in order to be even more gender inclusive than when they were being gender inclusive.

‘Dear 5th grade families,’ the letter began. ‘In an effort to align our curriculum with our equity policy, we will be using gender inclusive language… we strive to use ‘person-first’ language as best practice.’ The letter then detailed the guidelines, which involve reducing men and women to gamete factories.

This didn’t go down too well with either parents or woke activists, the parents pointing out that the teachers are supposed to be teaching actual biology, and the activists pointing out that you can’t say that only women produce eggs and only men produce sperm, because that’s transphobic. And everyone pointed out that ‘person-first’ language doesn’t literally mean it has to start with the word ‘person.’
(RT)
Oud 3 mei 2023, 08:40   #63
Lof der Zotheid

Lof der Zotheid's schermafbeelding

Standaard

Wat een circus allemaal.
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2023, 09:31   #64
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lof der Zotheid Bekijk bericht
Wat een circus allemaal.
Ja ge vraagt u af waar ze die clowns vandaan blijven halen.

Laatst gewijzigd door Herr Flick : 3 mei 2023 om 09:31.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2023, 10:08   #65
Lof der Zotheid

Lof der Zotheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Ja ge vraagt u af waar ze die clowns vandaan blijven halen.
Clowns? Clowninnen? Clowns*innen? Ach, ik weet het allemaal niet meer. En als die types nog plezant waren, zou 't nog meevallen, maar zo is het gewoon om er de brui aan te geven. Wat natuurlijk gewenst is. Een moedeloos volk is gemakkelijker te manipuleren en te beheersen.

Deprimerend, allemaal...
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2023, 12:29   #66
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Vrouwen met prostaatkanker?

Naam: IMG_20230517_132737.jpg
Bekeken: 118
Grootte: 189,1 KB

Nog nooit gebeurd in de geschiedenis van de mensheid tot nu dan. Zogezegd.
Oud 17 mei 2023, 14:03   #67
morte-vivante

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Conclusion. A female prostate was found in every second woman in this study and can be discriminated from other urethral caverns and immature paraurethral ducts. Possible neoplasms of this source tissue expressing the prostate-specific markers may therefore be denominated as female prostate tumors.
https://www.webofscience.com/wos/wos...00295874900016
Oud 18 mei 2023, 15:46   #68
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Tja.. wat maakt iemand tot een vrouw?
Wanneer je jezelf daar toe rekent, behoor je daartoe. Je ziet vrouw zijn als een belangrijk stuk van je identiteit en denkt dit terug te vinden in je gedrag, denken en handelen.
Betekent dit dan dat je gelijk bent aan wie vanaf geboorte op basis van geslachtskenmerken tot de gender van vrouw gerekend wordt?
mogelijk niet. Omdat je beschikt over andere eigenschappen zoals grotere spierkracht.
Of omdat je een penis hebt. Dan rekenen anderen je mogelijk niet volledig tot het vrouw zijn. En ook dat is hun goed recht.

Dus wanneer je jezelf identificieert als vrouw kan de omgeving op basis van een aantal criteria toch er iets anders over denken. Prima toch? Zolang jij maar zelf je identiteit mag bepalen en vrij mag beleven is er voldoende sociale ruimte voor je identiteit als vrouw.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2023, 15:50   #69
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Wanneer je jezelf daar toe rekent, behoor je daartoe. Je ziet vrouw zijn als een belangrijk stuk van je identiteit en denkt dit terug te vinden in je gedrag, denken en handelen.
Betekent dit dan dat je gelijk bent aan wie vanaf geboorte op basis van geslachtskenmerken tot de gender van vrouw gerekend wordt?
mogelijk niet. Omdat je beschikt over andere eigenschappen zoals grotere spierkracht.
Of omdat je een penis hebt. Dan rekenen anderen je mogelijk niet volledig tot het vrouw zijn. En ook dat is hun goed recht.

Dus wanneer je jezelf identificieert als vrouw kan de omgeving op basis van een aantal criteria toch er iets anders over denken. Prima toch? Zolang jij maar zelf je identiteit mag bepalen en vrij mag beleven is er voldoende sociale ruimte voor je identiteit als vrouw.
Toch liefst een echte, met alles drop en draan.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2023, 16:48   #70
DewareJakob

DewareJakob's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Het is niet dat wij homoseksualiteit en transgenders niet aanvaarden. Het is dat we niet aanvaarden dat men dit over KINDEREN projecteert en deze in genderdysforie conditioneert. Degenen die dat doen zijn heteroseksuelen die denken de juiste mening te projecteren om kutliberalen na te apen.
Dom houden is de boodschap?
We proberen ze gewoon verder te overtuigen dat Sinterklaas en Zwarte Piet echt bestaan (en dan heb ik het nog niet over God)...

Laatst gewijzigd door DewareJakob : 18 mei 2023 om 16:49.
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2023, 17:02   #71
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is niet dat wij homoseksualiteit en transgenders niet aanvaarden. Het is dat we niet aanvaarden dat men dit over KINDEREN projecteert en deze in genderdysforie conditioneert. Degenen die dat doen zijn heteroseksuelen die denken de juiste mening te projecteren om kutliberalen na te apen.
Heb je kinderen ?
Oud 18 mei 2023, 17:18   #72
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht

Ik zou denken dat primordiaal het hormonaal stelsel bepaalt hoe een bevruchte eicel zich gaat ontwikkelen. Overwegend oestrogeen ===> vrouw, overwegend testosteron ===> man.
Oud 18 mei 2023, 17:26   #73
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Heb je kinderen ?
Hebt gij een kort termijn geheugen?
Oud 18 mei 2023, 17:27   #74
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Dom houden is de boodschap?
We proberen ze gewoon verder te overtuigen dat Sinterklaas en Zwarte Piet echt bestaan (en dan heb ik het nog niet over God)...
Neen hou het bij de leerstof en laat ze op hun eigen tijd bekend worden met hun eigen seksualiteit. Daar is geen staat, overheid of school bij nodig.
In onze diverse samenleving zijn er ook nog mensen die aan de natuurlijke orde vasthouden en hun kinderen meegeven dat homoseksualiteit een zonde is bv.
Oud 18 mei 2023, 17:39   #75
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen hou het bij de leerstof en laat ze op hun eigen tijd bekend worden met hun eigen seksualiteit. Daar is geen staat, overheid of school bij nodig.
In onze diverse samenleving zijn er ook nog mensen die aan de natuurlijke orde vasthouden en hun kinderen meegeven dat homoseksualiteit een zonde is bv.
Zondes zijn gerelateerd aan een godsdienst.
Oud 18 mei 2023, 20:20   #76
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zondes zijn gerelateerd aan een godsdienst.
En er heerst godsdienstvrijheid naast het lgbqt agenda.
Net zoals de ene zijn godsdienst niet mag opdringen, moet lgbqt opflikkeren waar dat ongewenst is.
Oud 18 mei 2023, 20:33   #77
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En er heerst godsdienstvrijheid naast het lgbqt agenda.
Net zoals de ene zijn godsdienst niet mag opdringen, moet lgbqt opflikkeren waar dat ongewenst is.
De lgbqt gemeenschap dringt niets op. Ze vraagt enkel om verdraagzaamheid.
Oud 18 mei 2023, 20:40   #78
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat heeft dan zeer averechts uitgedraaid.
Oud 18 mei 2023, 20:51   #79
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar als zij niet te kijk lopen met hun seksuele geplogenheden, dan is er geen onverdraagzaamheid he (in het algemeen, ik spreek niet over makakken). Er is toch niemand die die mensen gaat bespioneren om trachten ze erop te betrappen dat ze wel eens trans zouden kunnen zijn, dan wel homo of lesbo of zo ?

Het is toch dat ze ermee in de kijker willen lopen, nee ? Nu is het altijd zo dat als je met iets dat totaal prive zou moeten blijven, per se in de kijker wil lopen, je geconfronteerd kan worden met mensen die niet speciaal bewondering hebben voor uw dinges he.

Stel dat ik verdraagzaamheid wil bekomen voor mensen die graag een komkommer in hun kont steken. Dat is toch belachelijk om daar verdraagzaamheid voor te vragen ? Normaal gezien moet geen kat dat weten als ik bij mij thuis een komkommer in mijn kont steek he. Ik heb geen nood dat men op TV mensen toont die komkommers in hun gat steken, en ik heb geen nood dat men in kleuterklassen gaat uitleggen dat het perfect normaal is dat er mensen zijn die komkommers in hun kont rammen he.

Het enige dat ik te wensen heb, is dat ik thuis in alle rust een komkommer erin kan schuiven he. En als ik dat voor mezelf hou, dan heb ik daar geen 'verdraagzaamheid' voor nodig want dat IS PRIVE.

Natuurlijk, ik wil niet dat er een heksenjacht komt, en dat iedereen die een komkommer koopt in de supermarkt, door een soort van kuisheidsmilitie gevolgd wordt, dat ze bij mij binnenvallen om trachten uit te vissen of ik niet soms iets doe met een komkommer en zo voort. Men moet mijn privacy respecteren. Maar ik moet anderen niet lastig vallen met mijn rare gewoonte he.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2023, 10:06   #80
morte-vivante

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Maar als zij niet te kijk lopen met hun seksuele geplogenheden, dan is er geen onverdraagzaamheid he (in het algemeen, ik spreek niet over makakken). Er is toch niemand die die mensen gaat bespioneren om trachten ze erop te betrappen dat ze wel eens trans zouden kunnen zijn, dan wel homo of lesbo of zo ?

Het is toch dat ze ermee in de kijker willen lopen, nee ? Nu is het altijd zo dat als je met iets dat totaal prive zou moeten blijven, per se in de kijker wil lopen, je geconfronteerd kan worden met mensen die niet speciaal bewondering hebben voor uw dinges he.

Stel dat ik verdraagzaamheid wil bekomen voor mensen die graag een komkommer in hun kont steken. Dat is toch belachelijk om daar verdraagzaamheid voor te vragen ? Normaal gezien moet geen kat dat weten als ik bij mij thuis een komkommer in mijn kont steek he. Ik heb geen nood dat men op TV mensen toont die komkommers in hun gat steken, en ik heb geen nood dat men in kleuterklassen gaat uitleggen dat het perfect normaal is dat er mensen zijn die komkommers in hun kont rammen he.

Het enige dat ik te wensen heb, is dat ik thuis in alle rust een komkommer erin kan schuiven he. En als ik dat voor mezelf hou, dan heb ik daar geen 'verdraagzaamheid' voor nodig want dat IS PRIVE.

Natuurlijk, ik wil niet dat er een heksenjacht komt, en dat iedereen die een komkommer koopt in de supermarkt, door een soort van kuisheidsmilitie gevolgd wordt, dat ze bij mij binnenvallen om trachten uit te vissen of ik niet soms iets doe met een komkommer en zo voort. Men moet mijn privacy respecteren. Maar ik moet anderen niet lastig vallen met mijn rare gewoonte he.
Kortom, homo’s moeten maar in de kast blijven, zoals vroeger
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be