![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Sport Van voetbal tot worstelen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het zou beter zijn om het basketsysteem te gebruiken: klok stilzetten.
![]() |
![]() |
#66 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Die eerste is geen hater. Haar favoriete collega is praktiserend gereformeerd. Ze houdt alleen veel van België en is zelf ook katholiek. Bij die laatste moest ik protestanten verdedigen. ("De Spanjaarden hebben jullie gered, dat je dat beseft." "Met dit kutvolk valt geen land te bezeilen, bezint eer ge begint voor ge naar Holland verhuist; ik heb dat ook gedaan en heb er veel spijt van.") Beetje rare kerel wel... Ik vind echter dat ondanks dat gedoe (dat relatief minimaal is) dat het iets is om trots op te zijn. Een staat met katholieken en calvinisten die toch relatief vreedzaam in een gemeenschappelijk staatsverband leven. Pas na de jaren '60 kwam de ontzuiling die uiteraard ook generaties nodig heeft, en nu is er dankzij het internet toenemende integratie van orthodox gereformeerden bij de rest van Nederland wat een relatief recente evolutie is. In zeker opzicht is zien we nu een terugkeer naar de tijden van vóór de verzuiling waar er wel contact is tussen andersdenkenden, maar veel softer dan in de periode van de Republiek. In Noord-Ierland is dat wel anders en wordt die onzin pas nu wat rechtgetrokken, maar de wonden zijn nog niet geheeld. Zelf geloof ik wel in een hereniging. Het mag Nederland of België heten of beide namen hebben voor mij. En niets aan onze levensstijl zou in de praktijk horen te veranderen tenzij we er zelf voor kiezen en vice versa. De Duitsers bewijzen dat het mogelijk is. Laatst gewijzigd door Weyland : 10 december 2022 om 16:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 10 december 2022 om 16:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Mijn omgeving wil niet liever dat ik meer verhollands, want dat is gemakkelijker voor hen, maar tolereren/aanvaarden dat ik uit België kom. Toch zal ik altijd een Vlaming of Belg blijven van mentaliteit. Hooguit zal ik invloeden overnemen. Mocht ik ooit kinderen hebben in Holland, dan zouden die wellicht wel volledige Hollanders zijn. Laatst gewijzigd door Weyland : 10 december 2022 om 16:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ça constitue une verité sur ma personne. Wat zeker waar is is dat ik dankzij Nederland België beter begrijp. "Verhuis dan naar Holland" heb ik vaak genoeg gehoord, maar ik heb er pas laat wat mee gedaan.
Laatst gewijzigd door Weyland : 10 december 2022 om 16:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Eerste indruk is vaak blijvend in Nederland en mensen vormen vrij snel een mening. Mensen sturen die mening wel bij mettertijd. Dat heeft zij ook over zichzelf gezegd, trouwens, maar ik weet dit wel intussen over Nederland. Een zeer eerlijke vrouw die goed weet wat er speelt al bij al. Ze heeft bovendien ook in Breda gewerkt met de reden om de cultuur beter te leren kennen en is ook vrij vertrouwd met België. Sterker, ze had eigenlijk gehoopt dat ik een wat fierdere Belg was die tegelijk van Nederland houdt. Niet dat ik er zo hard aan til, maar een gemiste kans om uit te leren voor een nieuwkomer in Nederland/de Randstad en heb op die avond ook veel geleerd. Gemiste kans, want ik herken wederom mezelf in dit alles. Dat lepel-gedoe en die "Ik voel me niet zo welkom in N-B." was om mij te sparen, waarbij die willekeurige Brabo's de kop van Jut werden. Ik doe dat dus ook als ik boos ben, me op anderen afreageren die er beter tegen kunnen. Ach ja. Vrouwen genoeg. Ze is ook gereformeerd (duidelijk aan hoe ze zich kleedt en hoe ze zich gedraagt) en dat is erg hoog gegrepen voor een Belg. Ze doet vrijwilligerswerk bij regelmaat en vond het jammer dat ik niet meer in Middelharnis werk (betere invloed op mij voor haar). Laatst gewijzigd door Weyland : 10 december 2022 om 17:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Europees Commissaris
|
![]() Misschien toch niet, voor een aantal is dit de +/- en -/+ optie, de +/+ optie bestaat niet, -/- gold voor de generaliteitslanden...
|
![]() |
![]() |