Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 december 2022, 12:21   #61
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Neen, ik doe niet aan vriendschappen. Broeder-, zusterschap en familie is iets anders.
Zelfs met de liefde moet je voorzichtig zijn, allemaal voorwaardes aan verbonden en ge verliest uzelf er in. Brrrr
Jezus had zich dat toch anders voorgesteld? Of. Niet?

Ik noem jullie geen slaven meer, want een slaaf weet niet wat zijn meester doet; vrienden noem ik jullie, omdat ik alles wat ik van de Vader heb gehoord, aan jullie bekendgemaakt heb.
Johannes 15:15.

De vrienden van Jezus zijn dus niet uw vrienden. Tja.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2022, 12:21   #62
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

harriechristus's schermafbeelding

Standaard

Niet alleen de mensen, maar ook alle leven en dingen zijn onsterfelijk.
Eenmaal verschenen blijven ze voor altijd in de hemelen der microkosmos bestaan.
Oud 17 december 2022, 12:37   #63
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Jezus had zich dat toch anders voorgesteld? Of. Niet?

Ik noem jullie geen slaven meer, want een slaaf weet niet wat zijn meester doet; vrienden noem ik jullie, omdat ik alles wat ik van de Vader heb gehoord, aan jullie bekendgemaakt heb.
Johannes 15:15.

De vrienden van Jezus zijn dus niet uw vrienden. Tja.
Er staat toch dat broederschap, zusterschap en familie iets anders is?
Hoe mensen vandaag zich als vrienden voordoen zijn geen vrienden zoals Jezus. Verre van...
Lees ook eens Johannes 15:13. 2 zinnen erboven,
Oud 17 december 2022, 12:40   #64
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Niet alleen de mensen, maar ook alle leven en dingen zijn onsterfelijk.
Eenmaal verschenen blijven ze voor altijd in de hemelen der microkosmos bestaan.
Ik zou het wel goed vinden moest alles permanent eindigen. Permanent onbewust. Helaas is het niet zo, denk/geloof ik.
Oud 17 december 2022, 12:43   #65
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De medische wereld is er druk mee bezig, maar vermijdt de term drie-eenheid. Dat begrijp ik wel.
De medische wereld heeft de sleutel tot het mysterie van het bestaan in handen? En het gaat om een 'drie eenheid' die niet als dusdanig benoemd kan worden?

Sta me wat scepsis toe.

Laatst gewijzigd door Bach : 17 december 2022 om 12:44.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2022, 15:05   #66
Piero

Piero's schermafbeelding

Standaard bezie de mens, Vlees, ....., .. ... .... !

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
De medische wereld heeft de sleutel tot het mysterie van het bestaan in handen? En het gaat om een 'drie eenheid' die niet als dusdanig benoemd kan worden?

Sta me wat scepsis toe.
Uiteraard. Gezonde scepsis past bij dit onderwerp.
Oud 18 december 2022, 11:13   #67
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik zou het wel goed vinden moest alles permanent eindigen. Permanent onbewust. Helaas is het niet zo, denk/geloof ik.
Alles is een permanent beginnen en eindigen en weer herhalen.
Oud 31 december 2022, 13:27   #68
Piero

Piero's schermafbeelding

Standaard To be or not to be, that is the question

Citaat:
To be or not to be, is een kwestie van bewustzijn, Klopt dat?

Een dier dat diep slaapt is zich van niets bewust, maar het leeft wel en kan door verschillende oorzaken gewekt worden. We slapen een derde deel van on leven.

Volgt daaruit dat iemand die door een herseninfarct o.i.d. niet meer wakker wordt, of niet meer gewekt kan worden, en hersendood wordt verklaard, voor altijd onbewust is, of niet meer bestaat?

Wat rest is een stoffelijk lichaam, dat sterft "als de arts de beademingsapparatuur uitschakelt. De arts is niet instaat om de "slapende ziel" of "bewusteloze ziel" te amputeren en in een ander gezond lichaam te plaatsen. Het is niet mogelijk om het bestaan van een "bewusteloze ziel" aan te tonen.

Een christen wil graag geloven dat zijn bewustzijn na de dood ergens anders bestaat. Maar niet, dat het bewustzijn als persoon kan bestaan zonder gebonden te zijn aan een materie en aan aan tijd en plaats. De christen gelooft dat de "ziel" het stoffelijke lichaam verlaat en bekleed wordt met een geestelijk lichaam - in een geestelijke wereld, waarin men geen man is of vrouw en waarin men zich niet voortplant. Waarop is dat geloof gebaseerd?

Is die overgang van stof naar geest een natuurlijk proces dat vanzelf plaats vindt, of is er een brigade van geestelijke artsen in de geestenwereld die juist op tijd de ziel uit het lichaam neemt en deze bekleedt met een geestelijke lichaam? En vervolgens aan die ziel een plaats en functie toewijst in die geestelijke wereld? Of is men daar vrij om rond te zweven en niets te doen? Waartoe dient dat? Wie het weet mag het zeggen.

Laatst gewijzigd door Piero : 31 december 2022 om 13:32.
Oud 31 december 2022, 22:16   #69
Pol Dolf
Minister-President

Pol Dolf's schermafbeelding

Standaard

bruine vest 2008
zwarte vest 2010
blauw kostuum 2500
10 miljoen Gele Das
20 miljoen Gele Das
30 miljoen GEle Das RAM
40 miljoen Gele Das Zeus
50 Ramsses
Oud 1 januari 2023, 11:09   #70
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De mens is in wezen GOD zelf: eeuwig en oneindig.
Zijn sterven is slechts schijn.
Oud 1 januari 2023, 23:04   #71
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
To be or not to be, is een kwestie van bewustzijn, Klopt dat?

Een dier dat diep slaapt is zich van niets bewust, maar het leeft wel en kan door verschillende oorzaken gewekt worden. We slapen een derde deel van on leven.

Volgt daaruit dat iemand die door een herseninfarct o.i.d. niet meer wakker wordt, of niet meer gewekt kan worden, en hersendood wordt verklaard, voor altijd onbewust is, of niet meer bestaat?

Wat rest is een stoffelijk lichaam, dat sterft "als de arts de beademingsapparatuur uitschakelt. De arts is niet instaat om de "slapende ziel" of "bewusteloze ziel" te amputeren en in een ander gezond lichaam te plaatsen. Het is niet mogelijk om het bestaan van een "bewusteloze ziel" aan te tonen.

Een christen wil graag geloven dat zijn bewustzijn na de dood ergens anders bestaat. Maar niet, dat het bewustzijn als persoon kan bestaan zonder gebonden te zijn aan een materie en aan aan tijd en plaats. De christen gelooft dat de "ziel" het stoffelijke lichaam verlaat en bekleed wordt met een geestelijk lichaam - in een geestelijke wereld, waarin men geen man is of vrouw en waarin men zich niet voortplant. Waarop is dat geloof gebaseerd?

Is die overgang van stof naar geest een natuurlijk proces dat vanzelf plaats vindt, of is er een brigade van geestelijke artsen in de geestenwereld die juist op tijd de ziel uit het lichaam neemt en deze bekleedt met een geestelijke lichaam? En vervolgens aan die ziel een plaats en functie toewijst in die geestelijke wereld? Of is men daar vrij om rond te zweven en niets te doen? Waartoe dient dat? Wie het weet mag het zeggen.
Er is ellentriek gaande om uw lichaam bewustzijn te geven.
Morfogenetisch is er teveel gaande en schrapen we daarvan niet eens het topje van de ijsberg af. Er is in het onzichtbare veel meer gaande dan in het zichtbare. Het zijn onzichtbare krachten die het leven levendig maken.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be