![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik noem jullie geen slaven meer, want een slaaf weet niet wat zijn meester doet; vrienden noem ik jullie, omdat ik alles wat ik van de Vader heb gehoord, aan jullie bekendgemaakt heb. Johannes 15:15. De vrienden van Jezus zijn dus niet uw vrienden. Tja. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niet alleen de mensen, maar ook alle leven en dingen zijn onsterfelijk.
Eenmaal verschenen blijven ze voor altijd in de hemelen der microkosmos bestaan.
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe mensen vandaag zich als vrienden voordoen zijn geen vrienden zoals Jezus. Verre van... Lees ook eens Johannes 15:13. 2 zinnen erboven, ![]()
![]() |
![]() |
#64 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zou het wel goed vinden moest alles permanent eindigen. Permanent onbewust. Helaas is het niet zo, denk/geloof ik.
![]() |
#65 | |
|
![]() Citaat:
Sta me wat scepsis toe. Laatst gewijzigd door Bach : 17 december 2022 om 12:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Alles is een permanent beginnen en eindigen en weer herhalen.
![]() |
#68 | |
|
![]() Citaat:
Een dier dat diep slaapt is zich van niets bewust, maar het leeft wel en kan door verschillende oorzaken gewekt worden. We slapen een derde deel van on leven. Volgt daaruit dat iemand die door een herseninfarct o.i.d. niet meer wakker wordt, of niet meer gewekt kan worden, en hersendood wordt verklaard, voor altijd onbewust is, of niet meer bestaat? Wat rest is een stoffelijk lichaam, dat sterft "als de arts de beademingsapparatuur uitschakelt. De arts is niet instaat om de "slapende ziel" of "bewusteloze ziel" te amputeren en in een ander gezond lichaam te plaatsen. Het is niet mogelijk om het bestaan van een "bewusteloze ziel" aan te tonen. Een christen wil graag geloven dat zijn bewustzijn na de dood ergens anders bestaat. Maar niet, dat het bewustzijn als persoon kan bestaan zonder gebonden te zijn aan een materie en aan aan tijd en plaats. De christen gelooft dat de "ziel" het stoffelijke lichaam verlaat en bekleed wordt met een geestelijk lichaam - in een geestelijke wereld, waarin men geen man is of vrouw en waarin men zich niet voortplant. Waarop is dat geloof gebaseerd? Is die overgang van stof naar geest een natuurlijk proces dat vanzelf plaats vindt, of is er een brigade van geestelijke artsen in de geestenwereld die juist op tijd de ziel uit het lichaam neemt en deze bekleedt met een geestelijke lichaam? En vervolgens aan die ziel een plaats en functie toewijst in die geestelijke wereld? Of is men daar vrij om rond te zweven en niets te doen? Waartoe dient dat? Wie het weet mag het zeggen. Laatst gewijzigd door Piero : 31 december 2022 om 13:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Minister-President
|
![]() bruine vest 2008
zwarte vest 2010 blauw kostuum 2500 10 miljoen Gele Das 20 miljoen Gele Das 30 miljoen GEle Das RAM 40 miljoen Gele Das Zeus 50 Ramsses
![]() |
#70 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De mens is in wezen GOD zelf: eeuwig en oneindig.
Zijn sterven is slechts schijn.
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Morfogenetisch is er teveel gaande en schrapen we daarvan niet eens het topje van de ijsberg af. Er is in het onzichtbare veel meer gaande dan in het zichtbare. Het zijn onzichtbare krachten die het leven levendig maken.
![]() |