![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een jaar of drie geleden zag men het dan weer zo.
Waarom een Vivaldi-coalitie (met Vlaamse minderheid) niet ondemocratisch is Moeten wij Vivaldi gaan verheerlijken of net niet?
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() We zijn al 14 januari en ik kan eigenlijk niks vinden op de websites van EngieElectrabel..
Wel nog steeds dit... https://tractebel-engie.be/nl/nieuws...ecommissioning Het is nog steeds een kiese-,contractueel niet helemaal uitgewerkte zaak vrees ik.... ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 14 januari 2023 om 08:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
https://nuclear.engie-electrabel.be/...lenging-van-de Stond er al van 9 januari.
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
|
![]()
![]() |
#68 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is de belofte van onze politici dat Engie de 2 reactoren langer mag uitbaten, en daarenbovenop nog een kwak geld beloofd is.
En we weten allemaal wat beloftes van politici waard zijn. De Nada...
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zoals ik elders al schreef:
'En te zeggen dat Engie halverwege 2020 nog bij de regering liep te bedelen om de kerncentrales te mogen openhouden. Kunnen ze die kost niet van de partijdotatie van Groen! en het loon van Van der Straeten aftrekken ???' Dat was de periode dat Van der Straeten niet wou antwoorden op vragen over een plan B, C, D, E, F, ... we weten nu hoe het plan C eruit ziet: door Engie droog in de kakker genomen worden en er nog voor moeten betalen ook. Vivaldi werkt!
Ga maar na. De regering De Wever is een voortzetting van de regering Di Rupo. Er wordt op dezelfde plaatsen bespaard en gesmost. We zijn gestrikt. In de meltingpot gaat alles kapot. Laatst gewijzigd door Vlad : 14 januari 2023 om 11:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mede-voorzitter van Groen moest dat in de Afspraak op Vrijdag gisteren, met hangende pootjes toegeven.
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nu heel even wat stof is gaan liggen, lezen we in kranten iets beter gefundeerde opiniestukken.
Bijvoorbeeld in DS van vandaag, ik selecteer: Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
|
![]() Citaat:
Zowel Engie als de federale hebben het akkoord ondertekend.
![]() |
![]() |
#74 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() We kunnen er nu maar het beste van hopen.
Want eerlijk gezegd ken ik geen enkele van onze politieke partijen die bereid is ,met een ENERGIEPLAN dat meer dan een decennium moet overspannen,voor de dag te komen.... ALLES,wordt afgemeten in regeringstermijnen en zetelverdeling.Niet in kWh,...Voor sommige zaken,zoals energie,is dat te weinig en in de verkeerde rekeneenheden.EN dan nog in een onstabiel politiek landschap (dat nog onstabieler zal worden) waar enkel "arrangeurs" zich nog in thuisvoelen,zeker geen ingenieurs.... Het is al goed dat er tenminste weer 10 jaar is om mee te werken.Daarmee kan Engie iets....Beseffen we wel dat een volgende regering en parlement alle wettelijke en juridische mogelijkheden heeft om weer stokken ,boetes en lastigheden in de wielen te steken zo hen dat schikt..... Engie/Electrabel heeft daar RUIME ervaring mee,met die vogels.....en het toneeltje van het laatste jaar was vermoedelijk de druppel er over......Vandaar dat "de staat" nu min of meer de hand omgewrongen wordt om "in te treden" in een vennootschap voor die centrales naar ik begrijp....Volgende keer slaan ze dan maar op hun eigen handen..... Of nog,herinneren we ons de "schandalen" van "vennootschapszeteltjes" her en der ,ingevuld door (ex-)politici of "overschot-" politici die aldus in circulatie bleven en ondertussen een schnabbel bij verdienden.Het "voordeel" was dan wel dat het kalf met de gouden eieren niet snel geslacht werd,zelfs al werd dat zo langzamerhand wanstaltig vet en feitelijk overbodig.... tsja....die "vennootschap" met de overheid er weer in..... ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 14 januari 2023 om 15:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
|
![]() kaarsen en hout inslaan dan maar
![]() |
#76 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nope. Dit is een letter of intent. Er zijn immers geen modaliteiten afgesproken waardoor de beide partijen de facto tot niets gebonden zijn. Dat jij je met zo een kluitje in het riet laat sturen is volledig voor uw rekening.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik had gedacht dat de "intentie om de twee jongste kerncentrales langer open te houden" al meer dan een kwartaal geleden bekend was...
Nu,als ik het goed begrijp,is er in essentie alleen maar een papieren versie van die intentie. Zoals eerder gezegd,ik kan er nu alleen maar het beste van hopen.Of Vivaldi werkt,waarmee dit draadje begon,boeit me niet,ik hoop oprecht dat tenminste die twee centrales de komende jaren blijven werken... Das het voornaamste.. De rest,evident,zal voor een volgende regering zijn......maar kelt is nu wel heel cynisch geworden over ons politiek personeel . Laatst gewijzigd door kelt : 15 januari 2023 om 12:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vivaldi werkt nu ongetwijfeld onverdroten verder aan het volgende "dossiertje".
Het Koninkrijk heeft recht op 4,9 miljard euro uit het Europese herstelfonds maar zal daar vooralsnog niks van krijgen als er geen geloofwaardig pensioenplan voorligt.... De EU vraagt naar ik begrijp een pensioenplan dat door Belgie notabene ZELF ontworpen en voorgesteld is en nu om een of andere reden (de PS) zelfs nog niet aan het begin van uitvoering toe is.... De PS spreekt alweer van "chantage".....maar het is gedaan met spelen....ook wij moeten erdoor. Er wordt al gesuggereerd dat Belgie "het Hongarije aan de Noordzee" gaat worden want er zijn zo nog van die potentiele Europese steunmaatregelen (een manier om ons eigen geld terug te krijgen. ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 17 januari 2023 om 19:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() https://www.hln.be/buitenland/vraag-...n-in~a891f4ae/
Alexander heeft het blijkbaar druk in Davos. |
![]() |
![]() |