Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 23 januari 2023, 09:07   #61
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
De wolf in schapevacht, dat zijn n-va fans die doen alsof extreem-rechts 'normaal' is en dat je dus gerust met het Blok kunt besturen.

Een moeilijkere vraag is wie eigenlijk inherent het slechtste is : diegene die het absolute kwaad gestalte geeft (de Blokker) of diegene die het vergoelijkt & minimaliseert (de n-va'er die doet alsof extreem-rechts normaal is).
Er is zelfs geen extreem-rechts in Vlaanderen.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2023, 09:57   #62
Onzijdig
Eur. Commissievoorzitter

Onzijdig's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Bron ?

en is N-VA uit regering Charles Michel I gaan lopen omdat hun asielstaatsecretaris bleek humanitaire visa uit te rijken waar veel geld mee verdient werd.
Hier draait het me om, kunt u bewijzen dat dit de reden was.
Onzijdig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2023, 09:22   #63
Blue Sky
Europees Commissaris

Standaard

De hamvraag is waarom er zoveel asielzoekers naar België komen die ons systeem compleet overbelasten.

De simpele linksen schreeuwen dan moord en brand en stellen dat men maar plaatsen moet bijmaken.

Ligt het aan mij of zijn die nu echt zo dom?

Waarom kom de Afghanen allemaal naar België en hebben andere Europese landen daar geen last van? Dit komt onder meer door het groeipakket van de NVA.

Asielzoekers komen naar omdat ze zo gemakkelijk toegang krijgen tot de royale sociale voorzieningen met woning, kindergeld, uitkeringen en zelfs gratis advocaten. Dat kost de staat handvol geld.

Dat is de essentie en daarop zou men moeten ingrijpen om de instroom te verminderen. Anders blijft het dweilen met de kraan open natuurlijk ... de wereld telt 8 miljard mensen voor degenen die het niet zouden weten.
Oud 11 februari 2023, 20:02   #64
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

De Moor kan al geen koffie meer zetten maar toch vindt ze het opportuun om te gaan visa uitdelen in Turkije ... gaat ze dat bij elke natuurramp overal in de wereld gaan doen, telkens tegen iedereen zeggen laat uw hele verre familie maar overkomen ? Geflipte Moorse theeketel!

Laatst gewijzigd door Vlad : 11 februari 2023 om 20:04.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2023, 20:38   #65
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
De Moor kan al geen koffie meer zetten maar toch vindt ze het opportuun om te gaan visa uitdelen in Turkije ... gaat ze dat bij elke natuurramp overal in de wereld gaan doen, telkens tegen iedereen zeggen laat uw hele verre familie maar overkomen ? Geflipte Moorse theeketel!
Ik stel mij steeds de vraag of wij ook zoveel hulp zouden krijgen mocht ons ok zo iets overkomen?
Oud 11 februari 2023, 20:42   #66
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
De hamvraag is waarom er zoveel asielzoekers naar België komen die ons systeem compleet overbelasten.

De simpele linksen schreeuwen dan moord en brand en stellen dat men maar plaatsen moet bijmaken.
...
Wie piloteert die allemaal naar hier?
Ik gok in eerste plaats op de pvda, en in tweede plaats, maar dan meer gericht op gans het Europese westen, op Moskou.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2023, 20:52   #67
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Ik stel mij steeds de vraag of wij ook zoveel hulp zouden krijgen mocht ons ok zo iets overkomen?
Kijk naar de overstroming van de Vesder. Dat zegt toch genoeg!
Oud 11 februari 2023, 21:28   #68
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kijk naar de overstroming van de Vesder. Dat zegt toch genoeg!
Ja inderdaad, eigenlijk zegt dat meer dan genoeg.
Oud 12 februari 2023, 00:58   #69
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Bron ?

Voor zover ik me herinner hebben de N-VA dilpmoaten de Marrakesh akkoorden gefinaliseerd en is N-VA uit regering Charles Michel I gaan lopen omdat hun asielstaatsecretaris bleek humanitaire visa uit te rijken waar veel geld mee verdient werd.
Toen hé...

Waarom de N-VA zich verzet tegen het migratiepact van Marrakesh
Gepubliceerd op dinsdag 4 december 2018

Of daar veel van in huis gekomen is dat laat ik aan de kenners over.
Oud 16 februari 2023, 07:49   #70
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ga eens kijken in Pepinster en omstreken?
Oud 16 februari 2023, 08:14   #71
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik gok in eerste plaats op de pvda, en in tweede plaats, maar dan meer gericht op gans het Europese westen, op Moskou.
Het is het complete verdienmodel van de pvda, die dokters van de wereld en hun advocaten abteilung die wij betalen via hun prodeo's
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2023, 08:56   #72
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Toen hé...

Waarom de N-VA zich verzet tegen het migratiepact van Marrakesh
Gepubliceerd op dinsdag 4 december 2018

Of daar veel van in huis gekomen is dat laat ik aan de kenners over.
De N-VA website vermeld geen bronnen buiten hun eigen beweringen. Dat zij het VN migratiepact finaliseerde is voor hun op hun website niet vermeldenswaardig.

N-VA slaagt er als nog niet Wikipedia recht te zetten volgens hun versie van de feiten.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2023, 09:50   #73
Blue Sky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Die mensen komen van gebieden met nauwelijks mensenrechten en als ze naar hier komen worden ze eronder bedolven. De sociale voorzieningen worden naar hun hoofd geslingerd, ze krijgen zelfs gratis rechtsbijstand.

Die mensen komen dus vanzelf wel naar hier.

Kijk ook naar hoe men omgaat met Oekraïners in Nederland en België en hoe hun tewerkstellingsgraad is. Dit spreekt boekdelen.

Los daarvan worden migranten ook gebruikt als drukkingsmiddelen door bijvoorbeeld onze grote Turkse leider, Wit Rusland of recentelijk ook Servië.
Oud 17 februari 2023, 22:00   #74
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Die mensen komen van gebieden met nauwelijks mensenrechten en als ze naar hier komen worden ze eronder bedolven. De sociale voorzieningen worden naar hun hoofd geslingerd, ze krijgen zelfs gratis rechtsbijstand.

Die mensen komen dus vanzelf wel naar hier.

Kijk ook naar hoe men omgaat met Oekraïners in Nederland en België en hoe hun tewerkstellingsgraad is. Dit spreekt boekdelen.

Los daarvan worden migranten ook gebruikt als drukkingsmiddelen door bijvoorbeeld onze grote Turkse leider, Wit Rusland of recentelijk ook Servië.
Inderdaad.
Oud 18 februari 2023, 07:21   #75
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is de reden waarom ik voorstander ben om die mensen hier vogelvrij te verklaren, zodat normale burgers die mogen doodmeppen zonder verdere gevolgen. Voor hen verandert dat toch niet veel, en voor ons, alles.

Ik ben er dan trouwens zeker van dat de instroom vanzelf zou opdrogen, maar ook al is dat niet zo, het blijft dan een zondagsverzet om met de handbijl gaan te sporten he.

Laatst gewijzigd door patrickve : 18 februari 2023 om 07:23.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2023, 21:22   #76
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Dat is de reden waarom ik voorstander ben om die mensen hier vogelvrij te verklaren, zodat normale burgers die mogen doodmeppen zonder verdere gevolgen. Voor hen verandert dat toch niet veel, en voor ons, alles.

Ik ben er dan trouwens zeker van dat de instroom vanzelf zou opdrogen, maar ook al is dat niet zo, het blijft dan een zondagsverzet om met de handbijl gaan te sporten he.
Ik denk dat de instroom op een "Paard van Troje" op een vriendelijkere manier opgelost kan worden.

Grenzen dicht.

Al wat die grenzen toch nog gaat proberen te overschrijden winnen daarmee het ticket direct uitgezet te worden en gelijk terugsturen vanwaar zij komen aanstappen/aanvaren zijn...

Wie nodigde ze uit????

Gaan wij ons alles laten afpakken wat onze ouders en grootouders en andere mensen opgebouwd hebben door de jaren heen?

Moeten wij 'ons' land en de EU laten overrompelen?

Laten wij eerst werk maken van eigen mensen in 'ons' lande de EU in het algemeen die ook met de nodige problemen te kampen hebben.

Het klinkt selfish maar och...

Politici/werkgevers die er niets aan doen dienen gestraft te worden.

Laatst gewijzigd door Universalia : 18 februari 2023 om 21:28.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2023, 12:21   #77
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Covoorzitter Groen: ‘Als elke Belgische gemeente vijf mensen opvangt, is probleem opgelost'
Voor hoelang ? Hoelang duurt het voor er twee keer zoveel kolonisten eisen stellen ? Is ze achterlijk, slecht of schizofreen ?
Oud 19 februari 2023, 16:40   #78
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Voor hoelang ? Hoelang duurt het voor er twee keer zoveel kolonisten eisen stellen ? Is ze achterlijk, slecht of schizofreen ?
Een ouder artikel leerde dan weer:

EU-landen worden niet verplicht asielzoekers op te nemen, ook niet in crisissen

p.s.

Covoorzitter Groen: ‘Als elke Belgische gemeente vijf mensen opvangt, is probleem opgelost'

Dat klinkt als "Wir shaffen das"

Die bootjes zijn die iet in overtreding qua het zomaar overal binnenvaren?

Men schiet al ballons uir de lucht...

Laatst gewijzigd door Universalia : 19 februari 2023 om 16:43.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2023, 17:25   #79
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik stel alleen maar vast hé,en WAT stel ik vast?

Dat ons f*cking Federaal Parlement al TWINTIG jaar NIKS presteert om de 5-jaarlijkse crisisperioden met migranten (geen vluchtelingen hé,MIGRANTEN) te stoppen of zelfs maar de arme persoon die op dat moment Staatssecretaris is te HELPEN .....

Ik had een beetje meer verwacht van onze "volksvertegenwoordigers",die,behalve een overheidscontrolerende taak ook een WETGEVENDE taak kunnen uitvoeren.....

ZIJ,niet IK zitten bij de bestuursorganen hé.,en hun partij-affiliaties INTERESSEREN MIj NIET MEER,zeveraars....moet het verwonderen dat kiezer Kelt ondertussen HEEL geirriteerd is geraakt omdat HETZELFDE probleem van de laatste decennia(het zijn gewoon maar ietwat andere figuranten iedere keer) maar niet structureel aangepakt wordt ?

Stellen we gewoon maar samen even vast dat die mensen niet bepaald naar Hongarije,toch ook lid van de EU,vluchten hé?

Ik zeg maar iets...*hint*

Laatst gewijzigd door kelt : 19 februari 2023 om 17:28.
kelt is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2023, 22:51   #80
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En hoeveel vangt ze er zelf op?
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be