![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Moeten vuurtorens landinwaards schijnen? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
11 | 64,71% |
Neen |
![]() ![]() ![]() |
3 | 17,65% |
Enkel als ze in de slaapkamer van Diependaele schijnen |
![]() ![]() ![]() |
3 | 17,65% |
Aantal stemmers: 17. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#63 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Het had niet gemogen...tja, dat kalf is al verdronken en dus nutteloos om daar nog over te zeuren want de wérkelijkheid is anders! Waarom is het zo moeilijk om iets op te lossen door die vuurtoren te gebruiken waarvoor die dient? Man, man...jullie moeten eens opnieuw wat empathie leren hebben: stel je eens in een ander zijn plaats en geef dan eens commentaar.
![]() |
![]() |
#64 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je weet wel, diegene die z'n duur polshorloge werd gepikt door twee overvallers. Laatst gewijzigd door Rudy : 3 februari 2023 om 14:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
I wish nothing but the best for you too. Laatst gewijzigd door Zucht : 3 februari 2023 om 13:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
zou ik da A nooit in Oostende zoeken (en nog minder in Blankenberge) B wel goed uitkijken waar dat is C Stel dat ze mij met mijn pietje hebben en dat licht stoort mij, ... dan liet ik folie op mijn ruit plakken of zware gordijnen hangen en hield ik verder mijn muil. Nee ik walg gewoon van mensen die willens en wetens iets doen en dan verwachten van de maatschappij dat die het oplost, of dat nu over vuurtorens , varkensboerderijen , treinsporen of vliegvelden gaat. pak zelf eens wat initiatief en verantwoordelijkheid en lost uw eigen shit op. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#69 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Bart Versluys na commotie rond vuurtoren: “Er zijn geen bewoners die klacht hebben ingediend. We hebben het enkel gevraagd” https://www.hln.be/binnenland/bart-v....google.com%2F
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven. Robert Lieberman Laatst gewijzigd door DewareJakob : 3 februari 2023 om 14:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De "autochtone" Oostendenaars, deze uit de vuurtorenwijk in het bijzonder, willen dat dat licht blijft branden. En, zeer belangrijk, ze willen niet dat die aangespoelde Brusselaars in hun duur appartement hier een beetje verandering willen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Denk je dat jij je iets mag veranderen aan je facade als je in een geklasseerde woning woont ? Awel, ge moogt ook de ruiten van de vuurtoren niet afplakken. Kunt ge dat onozel vinden en beargumenteren zoveel ge wilt maar dat is de wet he. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er zijn een paar enkelingen uit die "Tower" die geklaagd hebben. De rest heeft geen probleem met dat licht van de vuurtoren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zijn die dan allemaal te dom, te arm of gewoon te ambetant om zelf een deftig gordijn of rolluik te plaatsen?
![]() |
#76 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Stap in de schoenen van de mensen die last hebben van het binnenlands gerichte licht van de vuurtoren, niet over waar je zou gaan kopen... ![]() Is het zo onlogisch om te mogen verwachten dat een vuurtoren gebruikt wordt waarvoor ie dient? Licht naar het binnenland schijnen is volkomen nutteloos en dient nergens voor. Wie kan er dan, wellicht uit afgunst, tegen zijn dat door veranderende omstandigheden van vooruitgang - bijbouwen - het licht nog enkel schijnt waar het nodig voor is? Naar ZEE. Dat noemt men zich aanpassen aan de vooruitgang?
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En die luiden beiden op het half uur één bim, en op de uren een juist aantal bams. Plus de kaloten-oproepsels. (de aankondiging dat er ene gestorven is, vind ik nog treffend ... eigenlijk mooi) Eigenlijk hoor ik ze enkel als de juiste ramen open staan. Ik had dat niet door bij de aankoop van het appartement. Nu, eigenlijk stoort het me niet, maar als atheïst laat ik me toch negatief uit, als ik de gelegenheid heb.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Allez, een tussenoplossing,
een chipke er in, en als het licht naar de zee schijnt: vollen bak, en als het licht landinwaarts schijnt, veel zachter. Op 11 juli: landinwaarts geel licht. Op houmeau-dag: landinwaarts regenbooglicht. op 21 juli: geen licht landinwaarts. Besparingen. Tot de begroting terug op peil staat.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar in dit betwist geval. Wat was er eerst, de vuurtoren of de appartemensblokken ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Diependaele wilt gewoon niet dat er aan het cultureel erfgoed, dat de vuurtoren immers is, geraakt wordt en heeft "de maatregel" om een folie over de lamp te hangen, teruggefloten. Er waren veel klachten van de mensen die er al langer wonen en plots het licht gedempt zagen. |
|
![]() |
![]() |