Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 februari 2023, 06:21   #61
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Ik wil niet dood geklopt worden door een verschil in meningsuiting.
Kijk, dat is een van uw wensen, en ik zou die kunnen delen. Maar aan de andere kant heb ik (en jij ook neem ik aan) soms een andere wens, om storende mensen wel mogen dood te kloppen.

't is dan geven en nemen he, zoals wanneer je moet kiezen tussen appeltaart en een cookie als dessert: wat heb je nu het liefste: zelf niet doodgeklopt worden, dan wel anderen mogen doodkloppen ? Naargelang de smaken kan dat verschillen he. Soms denk je dat je sterk genoeg bent dat je geen "besccherming" nodig hebt, en dus is er geen reden om het plezier van storende mensen dood te kloppen, op te geven. Soms heb je maar weinig zin om iemand dood te kloppen, maar ben je vooral bang van doodgeklopt te worden.

Dat maakt dat in sommige omstandigheden, je vatbaar bent voor een akkoord met gelijkdenkenden "we kloppen elkaar niet dood", en je in andere omstandigheden zo een akkoord nergens goed voor vindt, want het wil zeggen dat je met storende medeburgers opgescheept blijft zitten.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2023, 06:25   #62
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je bent een curieus figuur. Wetenschappelijk onderlegd. Kernfysicus voor zover ik heb begrepen. Niet de eerste de beste dus, en met een goed inkomen. Ik zou zou mijn ideeën niet verspreiden voor pensioenleeftijd.
Dat is het eigenaardige he. Je vindt dus dat ik professioneel bedreigd kan worden omwille van mijn opinie, waarvan ik persoonlijk vind dat ze zodanig evident logisch is dat ik er moeite mee heb dat anderen die opinie niet delen als die even zouden nadenken. In de grond heb je misschien zelfs gelijk. Dat geeft aan hoe totalitair en religieus fanatiek ideologisch onze maatschappij is geworden he. Wij zijn geen haar beter dan ten tijde van de inquisitie en zo. Dat is vrij snel gegaan, op enkele decennia. Ik herinner mij nog tijdens geschiedenis lessen en zo dat ik mij afvroeg hoe het zelfs maar mogelijk was dat grote groepen mensen zooo idioot konden zijn, maar ik zie het met mijn eigen ogen gebeuren, en het corona gebeuren was er de illustratie van. Het is exact dat wat prof. De Smet onderwijst, en niet meer mag onderwijzen blijkbaar. Je suggereert hier dat het universeel zou zijn dat er een professionele vendetta komt tegen logisch nadenken. Zoals bij de inquisitie en bij de ayatollahs.

Laatst gewijzigd door patrickve : 9 februari 2023 om 06:26.
Oud 9 februari 2023, 10:31   #63
gunter5148
Perm. Vertegenwoordiger VN

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Dat is het eigenaardige he. Je vindt dus dat ik professioneel bedreigd kan worden omwille van mijn opinie, waarvan ik persoonlijk vind dat ze zodanig evident logisch is dat ik er moeite mee heb dat anderen die opinie niet delen als die even zouden nadenken. In de grond heb je misschien zelfs gelijk. Dat geeft aan hoe totalitair en religieus fanatiek ideologisch onze maatschappij is geworden he. Wij zijn geen haar beter dan ten tijde van de inquisitie en zo. Dat is vrij snel gegaan, op enkele decennia. Ik herinner mij nog tijdens geschiedenis lessen en zo dat ik mij afvroeg hoe het zelfs maar mogelijk was dat grote groepen mensen zooo idioot konden zijn, maar ik zie het met mijn eigen ogen gebeuren, en het corona gebeuren was er de illustratie van. Het is exact dat wat prof. De Smet onderwijst, en niet meer mag onderwijzen blijkbaar. Je suggereert hier dat het universeel zou zijn dat er een professionele vendetta komt tegen logisch nadenken. Zoals bij de inquisitie en bij de ayatollahs.
Maar diezelfde maatschappij wil je wél verdedigen als het over "oekraïne" gaat.

Neen, er is maar 1 oplossing. Een nieuw natuur-waarheidszoekend imperium.
Oud 9 februari 2023, 10:37   #64
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is het eigenaardige he. Je vindt dus dat ik professioneel bedreigd kan worden omwille van mijn opinie, waarvan ik persoonlijk vind dat ze zodanig evident logisch is dat ik er moeite mee heb dat anderen die opinie niet delen als die even zouden nadenken. In de grond heb je misschien zelfs gelijk. Dat geeft aan hoe totalitair en religieus fanatiek ideologisch onze maatschappij is geworden he.

In Brugge krijgen mensen doodsbedreigingen en politiebewaking omdat ze tegen een voetbalstadion zijn.
Dat krijg je als ‘burgers’ de macht grijpen.

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 9 februari 2023 om 10:38.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2023, 11:55   #65
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Ik zal me wat duidelijker uitdrukken. HLN, de afspraak, de VRT, de standaard, de morgen, humo, de UG zijn kakpapierpropaganda-outlets.

SOMS zeggen ze of schrijven ze de waarheid, maar dat is dan per vergissing.

Gezien jij blijkbaar nog nooit de moeite hebt gedaan om het tegenovergestelde OP TE ZOEKEN (dus een effectieve onderzoeksdaad stellen) van wat er in de kakpapierpropaganda-outlets wordt verteld, ga je er gemakshalve maar vanuit dat het dan ook niets dan de enige echte waarheid kan zijn.

Het regime heeft het narratief verloren, bij iedereen die 2 aaneenkoppelde hersencellen heeft. Het is net DAAROM dat er zo ongelofelijk veel propaganda, leugens en censuur dient plaats te vinden.

Zelfs exacte wetenschap, zoals het binair biologisch menselijk bestel wordt ontkend.

Ze HEBBEN al verloren, en denken dat MEER totalitarisme, leugens, censuur en propaganda hen kan redden.

En jij BLIJFT maar meegaan met die kakpapierpropaganda-outlets.

Een "waarheidscommissie."

DAT ALLEEN al zou ook jij moeten aanvoelen als een "admission of guilt."
Oud 9 februari 2023, 11:55   #66
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik hoef die commissie niet te kennen. Het is een kwestie van vertrouwen.
Als er geen vertrouwen is dan is de wereld om zeep.
Die is al lang om zeep
Oud 9 februari 2023, 11:59   #67
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Beter te smaken dan idiote politiek gerichte en misschien ook wel met partijdotaties gesubsidieerde propagandakanalen.
Toch liever Terzake, De Afspraak en de 7de Dag.
Sorry hoor.
ROLF

Er wordt meer dan een half uur TV gemaakt op de nationale televisie over een boek en zijn schrijver waarbij 4 "experten" worden uitgenodigd en gevraagd hun mening te poneren, maar de schrijver zelf laten ze niet aan het woord.
Dat toont gewoon aan dat het stinkt, uren in de wind ...

Schaamteloos, of je nu akkoord of niet akkoord bent met dat boek.

En de UGent schijnt de afgelopen jaren 56 miljoen USD ontvangen te hebben van de Gates Foundation, dan kan je ook niet meer verwachten dat er onafhankelijk wetenschappelijk onderzoek plaatsvindt. Aan de heren die deze universiteit leiden zou ik zeggen: pak uw boeltje. En neem een flink stuk van uw politieke vriendjes ineens mee (u weet wel, dat deel van de politici die elke week tonnen geld over hebben voor oorlog en in de zak steken van een aantal grote bedrijven, en dat sponsoren op uw en mijn kosten via dure energie, pharma toestanden en dergelijke).

Tijd voor integere mensen die een warme maatschappij willen ondersteunen ????.
Oud 9 februari 2023, 12:40   #68
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Een docent die tijdens zijn les de aanpak van corona vergelijkt met nazisme moet eruit zonder pardon. Dat is nazisme minimalizeren. Men kan zich meteen vragen stellen over het intelllectueel niveau en bekwaamheid van die man.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2023, 13:34   #69
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar diezelfde maatschappij wil je wél verdedigen als het over "oekraïne" gaat.
.
Juist, omdat "anderen afmaken" prioriteit heeft op "eigen maatschappij verbeteren".
Oud 9 februari 2023, 13:37   #70
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Een docent die tijdens zijn les de aanpak van corona vergelijkt met nazisme moet eruit zonder pardon. Dat is nazisme minimalizeren. Men kan zich meteen vragen stellen over het intelllectueel niveau en bekwaamheid van die man.
Dat is het ganse punt juist van een vergelijking. Er waren vergelijkingspunten, en natuurlijk waren er verschillen ook. De vergelijkingspunten waren de hysterie, de haat, en het door de openbare machten vilifieren van een doelgroep die de zondebok moest zijn van een door de overheid bedachte "ramp". Maar natuurlijk waren de kampen en zo NIET vergelijkbaar.

Het nazisme is een verschijnsel in de politieke geschiedenis zoals vele andere dingen, en er valt daar niks aan te minimaliseren of maximaliseren. Het had zijn goeie en slechte kanten, en had zijn verschillende eigenschappen. Sommige van die eigenschappen waren inderdaad in grote gelijkenis met wat er met het corona gedoe gebeurd is, en andere eigenschappen, niet.

Het is juist interessant om zulke vergelijkingen te maken, juist omdat men dan - en dat is 100% binnen het vakgebied van die prof - algemene wetmatigheden kan trachten te ontdekken in maatschappelijke en politieke fenomenen.

En ja, er waren qua dynamiek en zo grote gelijkenissen met o.a. het nazisme. Ik vind zelfs dat dat zo EVIDENT is dat het eigenaardig is dat men dat zelfs nog maar in twijfel trekt. Het is enkel omdat men nu naar het nazisme kijkt door een enge bril van "bah vies", en zich niet kan inleven in hoe het gans een natie gegeesterd heeft, dat men de gelijkenissen niet ziet met waar men WEL begeesterd mee is meegegaan. Maar het is juist het vakgebied van die prof om DAT soort dingen te analyseren.

Laatst gewijzigd door patrickve : 9 februari 2023 om 13:40.
Oud 9 februari 2023, 13:42   #71
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
In Brugge krijgen mensen doodsbedreigingen en politiebewaking omdat ze tegen een voetbalstadion zijn.
Dat krijg je als ‘burgers’ de macht grijpen.
Wel, wat is daar verkeerd aan (behalve de politiebewaking natuurlijk, DIE is verkeerd !) ? Als iemand ergens een stadion wil bouwen, en iemand anders wil dat niet, dan is het toch een normale manier om dat met een moord te beslechten.

Ik zou zeggen, dat ze het uitvechten, en de overwinnaar beslist he.

Laatst gewijzigd door patrickve : 9 februari 2023 om 13:43.
Oud 9 februari 2023, 13:59   #72
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is het ganse punt juist van een vergelijking. Er waren vergelijkingspunten, en natuurlijk waren er verschillen ook. De vergelijkingspunten waren de hysterie, de haat, en het door de openbare machten vilifieren van een doelgroep die de zondebok moest zijn van een door de overheid bedachte "ramp". Maar natuurlijk waren de kampen en zo NIET vergelijkbaar.

Het nazisme is een verschijnsel in de politieke geschiedenis zoals vele andere dingen, en er valt daar niks aan te minimaliseren of maximaliseren. Het had zijn goeie en slechte kanten, en had zijn verschillende eigenschappen. Sommige van die eigenschappen waren inderdaad in grote gelijkenis met wat er met het corona gedoe gebeurd is, en andere eigenschappen, niet.

Het is juist interessant om zulke vergelijkingen te maken, juist omdat men dan - en dat is 100% binnen het vakgebied van die prof - algemene wetmatigheden kan trachten te ontdekken in maatschappelijke en politieke fenomenen.

En ja, er waren qua dynamiek en zo grote gelijkenissen met o.a. het nazisme. Ik vind zelfs dat dat zo EVIDENT is dat het eigenaardig is dat men dat zelfs nog maar in twijfel trekt. Het is enkel omdat men nu naar het nazisme kijkt door een enge bril van "bah vies", en zich niet kan inleven in hoe het gans een natie gegeesterd heeft, dat men de gelijkenissen niet ziet met waar men WEL begeesterd mee is meegegaan. Maar het is juist het vakgebied van die prof om DAT soort dingen te analyseren.
100%
Oud 9 februari 2023, 14:00   #73
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat een onzin, we zullen maar geen vragen stellen bij jouw intelllectueel niveau en bekwaamheid.
Oud 9 februari 2023, 14:35   #74
gunter5148

Standaard

Citaat:
Juist, omdat "anderen afmaken" prioriteit heeft op "eigen maatschappij verbeteren".
En als die anderen dan zijn afgemaakt, wat ga je dan doen?
Oud 9 februari 2023, 14:41   #75
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik vind dat velen de corona-aanpak en wat erachter zit te veel afdoet als 'complotdenken', en dat is ook minimaliseren. Toen ik werkte in de Biblebelt voelde ik me net vrijer dan de meeste Vlamingen. Een hele cultuur die er lak aan had terwijl Nederland stevig verstrengde en mondkapjes verplichtte. Gelukkig waren er genoeg Nederlanders die zegden: "Het is verplicht, maar ik heb er het schijt aan en doe er niet aan mee."

De overheid bleek machteloos het overal op te leggen en uiteindelijk kon het hen ook niet meer schelen, want het zou de weerzin enkel vergroten. Zelfs de manager - verlegen om personeel te vinden - moest maar ondergaan, ook al was hij wel bang van corona.

Waarom was Vlaanderen toen zo gedwee en braaf?

Laatst gewijzigd door Weyland : 9 februari 2023 om 14:45.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2023, 14:43   #76
gunter5148

Standaard

Citaat:
Ook als hij daarmee de nagel op de kop slaat?

Overigens, als het al bewezen is dat hij het deed, op welke manier minimaliseert hij nazisme, door te stellen dat de "beweging" die er tijdens de maatregelen was, inderdaad dezelfde "beweging" was, dan de "beweging" in aanloop naar de gruwel van WOII?

Op dit forum waren we de Desmet zelfs vele maanden voor, met de terechte vergelijking met de aanloop naar WOII.

Gezien daar geen argumenten tegen zijn, werd door Uw kant dan maar gezegd dat er toch geen concentratiekampen waren. En dat de mensen geen medische experimenten moesten ondergaan.

Helaas is zelfs DAT WEL gebeurd.

Gaskamers zijn er niet geweest. Maar als we nog lang moeten blijven tellen, gaan er op den duur meer vaxdoden zijn....

Laatst gewijzigd door gunter5148 : 9 februari 2023 om 14:44.
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2023, 14:50   #77
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
Er kwam zelfs een Vlaamse technieker met mondkapje langs die ons vertelde: "Zolang jullie afstand houden is het goed."

Iedereen was van: "Jaja, maak je geen zorgen."

Daarna ook beleefd over hem in de cantine: "Ja, die andere Belg was iemand met een eigen mening en dat is prima."

Waar Mattias Desmet nagels op koppen slaat is dat men hier denkt dat men absolute kennis als waarheden via logica en wetenschap kan achterhalen, terwijl wetenschap net over onzekerheid zou moeten gaan. Het ontkerkte Vlaanderen is te veel die toer opgegaan en is in dat opzicht juist religieuzer dan die calvinisten (die zelf geen hardliners waren en alles in vraag stelden). Die arrogantie was misplaatst, maar hij zou er zelf achter moeten komen.

Laatst gewijzigd door Weyland : 9 februari 2023 om 15:12.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2023, 16:33   #78
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht

Eigenlijk vraag je waarom er zo weinig antivaxxers zijn.

De meeste Vlamingen begrepen dat contact vermijden, mondkapjes en vaccins nuttig zijn.

Antivaxxers zijn idioten.

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 9 februari 2023 om 16:36.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2023, 16:51   #79
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En als die anderen dan zijn afgemaakt, wat ga je dan doen?
Genieten van de beschikbare planeet.
Oud 9 februari 2023, 16:51   #80
gunter5148

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Eigenlijk vraag je waarom er zo weinig antivaxxers zijn.

De meeste Vlamingen begrepen dat contact vermijden, mondkapjes en vaccins nuttig zijn.

Antivaxxers zijn idioten.
De meeste mensen, vlamingen incluis, begrepen niet dat vrijheidsberoving, muilkorven en gentherapie niets zouden veranderen aan het feit dat het virus zijn ding zou doen.

De meeste mensen weten nu wel beter.

Jij nog steeds niet.

Ach, er is in een groep idioten nog steeds 1 persoon die op de laagste trede staat hé.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be