![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het Nederlands dat wij horen te spreken (het zgn.' ABN'), is een kunstmatige taal. Het is niet de dagdagelijkse taal van het volk. Meer nog, het is meer en meer gesteund op het Hollands. En dat laatste is zeker niet onze taal. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 16 februari 2023 om 12:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Nu ja, mij stoort die rommeligheid van heel die video een beetje. Niet te veel hoor. Kijk, ik weet dat dit een keuze is van Vlamingen waarmee ik het oneens ben, dus ik ben ribbedebie. Ik ga niet gefrustreerd blijven leven en doen alsof, he? (een hyperbool) Laatst gewijzigd door Weyland : 16 februari 2023 om 12:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De NVA wil daar uiteraard heisa over maken. En De Croo had daar beter niet Vaamsch gezegd. Maar dat is menselijk, ik zeg ook soms ‘Vlaemsch’ als er een mierneuker over taalonbenulligheden zit te zeuren. Mea culpa. ![]()
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als De Croo zegt dat Vlaams alleen een militantentaal is, is hij in hetzelfde bedje ziek.
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zo is het, je kan niet verwachten dat iemand opgroeit bij zulke mensen zonder dat hij daar iets aan overhoudt.
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hij kreeg het op zijn heupen van die pedante trut met haar piepstemmetje Anneleen Van Bossuyt die maar bleef haar show opvoeren en maar bleef leuteren en door ratelen. Dat iemand dan met sarcasme reageert vind ik normaal.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Iets anders dan kwaker en aansteller Bart De Wever die al jaaaren geen moer uitvoert. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 16 februari 2023 om 12:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik zou zelf niet zeggen: "ze kwamen er weinig tegenstand tegen", maar eerder "ze stuitten er op weinig tegenstand", bijvoorbeeld. Daaraan stoor ik me verder ook niet te hard, hoor. Mijn schrijfsels wijzen ook aan dat ik geen groot schrijftalent ben, maar een minimum aan aandacht aan dit gegeven lijkt me niet onverstandig. In Nederland merk ik dat het Nederlands veel meer leeft en dat is niet louter om dialectische redenen, maar om inspanning en belang hechten aan respresentativiteit. Vlamingen vitten te veel op elkaars taal en slaan vaker dan niet de bal mis. Te oneens met elkaar en te verdeeld hierover en doen maar wat, geheel lamgeslagen en uit schrik voor ostracisme. Her en der heb je eens een witte raaf die het wel goed doet en dan vaak beter dan de gemiddelde Nederlander. Laatst gewijzigd door Weyland : 16 februari 2023 om 12:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Natuurlijk, uw stijl zal enkel dan succes hebben als de zaal vol zit met communisten en andere Vlaminghaters. Maar, laat u daardoor niet tegenhouden.
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() - lol -
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is geen tussentaaltje. Men komt altijd af met dat nepbepaling. Dat is de taal zoals mensen ze spreken, de echte Vlaamse taal dus.
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 16 februari 2023 om 12:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik ben ook geen liefhebber van de term tussentaal. Ik noem het liever informeel taalgebruik.
Laatst gewijzigd door Weyland : 16 februari 2023 om 12:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jammer dat ALLE filmpjes die de ronde deden over de officiële toespraak van Di Rupo verdwenen zijn. OOk of youtube en faecesbook. "Er is iets fout gegaan" krijg je nu te zien als je de links aanklikt. Jammer. Effe enkele woorden van premier Di Rupo placeren, zowel in het Nederlands als in het Engels, en de hele wereld kan eens goed lachen met de "Belgen".
![]() |
![]() |
#79 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ook dat is het niet. Integendeel zelfs. Het is formeel en daadwerkelijk taalgebruik van en in het dagdagelijkse leven. Kortom, het is de Vlaamse taal zoals de mensen ze spreken.
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 16 februari 2023 om 12:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |