Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 februari 2023, 22:07   #61
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
https://www.msn.com/nl-be/nieuws/oth...4ac0beffd99994

Vrouw (21) beweert dat ze Maddie McCann is: ouders willen DNA-test

Madeleine McCann, toen net geen vier jaar, verdween in mei 2007 toen ze met haar ouders op vakantie was in Portugal. Terwijl haar ouders in een vakantieresort in Praia da Luz in een restaurant aan het eten waren met vrienden, verdween ze uit haar kamer. Zestien jaar later is nog altijd niet duidelijk wat er met haar gebeurd is.

De Duitser Christan Brückner, een man die gekend is voor verkrachting en kindermisbruik, is nog steeds de hoofdverdachte in de verdwijningszaak.

Maar nu beweert een vrouw dus dat ze Madeleine McCann is. Of de Poolse vrouw gewoon aandacht en volgers wilt scoren op social media, of wel degelijk de verdwenen Britse peuter is, is alsnog niet duidelijk. Volgens de Poolse pers zouden de ouders van Maddie alvast ingestemd hebben met een DNA-test.

De aanleiding om haar opvallende hypothese openbaar te maken, was onder meer een gesprek met haar grootmoeder, waardoor de vrouw nu twijfelt aan haar identiteit. Ze vroeg haar ouders om een geboortecertificaat, babyfoto’s, een DNA-test... maar die kreeg ze niet. “Ik wil de waarheid kennen”, klinkt het in een filmpje op Instagram.

Zelf beweert ze treffende fysieke gelijkenissen te hebben met Maddie en Gerry en Kate McCann. Die gelijkenissen probeert ze met foto’s en filmpjes op sociale media aan te tonen.

Wat denken jullie? Zou het kunnen dat ze terecht is?
Ze heeft zélf de DNA test gevraagd !!!
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2023, 22:09   #62
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer Bekijk bericht
Ze lijkt er wat op maar ik betwijfel het. Haar neus is anders en ze heeft een moedervlekje op haar wang die Maddie niet heeft. Het vlekje in haar oog staat recht onder de pupil, bij Maddie een beetje naar opzij. Ook komt het niet tot aan de pupil zoals bij Maddie. De afstand tussen haar ogen is ook kleiner en ze heeft een vrij langwerpig hoofd terwijl Maddie meer een rond hoofd heeft. Dat zijn toch geen dingen die veranderen als je ouder wordt?

Ze heeft trouwens ook een beetje een "typisch Pools" gezicht vind ik.
Foto's zijn weinig of niet betrouwbaar.
Oud 21 februari 2023, 22:12   #63
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
Ze ziet er ook typisch Pools uit, maar ze is ook Pools opgevoed, he? Haar Poolse houding en uitdrukking doet ook heel wat aan haar voorkomen. Zelfs mensen met een totaal andere ethniciteit en huidskleur kunnen trekken van hun cultuur overnemen. Al die Hollandse negers met hun lange snijtanden bewijzen dat al, puur omdat ze Hollands eten, Hollands leven en Hollands denken. Vergeef me mijn platheid, maar het is wel zo he?
Hollands "eten" ???
Oud 21 februari 2023, 22:17   #64
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Complottheorieën steken de kop op...
Een vet artikel in Dag Allemaal komt eraan.
Oud 21 februari 2023, 22:23   #65
Philemon
Provinciaal Gedeputeerde

Philemon's schermafbeelding

Standaard

Laat ons hopen dat de DNA test uitsluitsel brengt. Maar dat meisje op de foto ziet er helemaal niet goed uit.

Zwaar aan antidepressiva, fentanyl of iets anders.
Philemon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2023, 22:29   #66
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Hollands "eten" ???
https://books.google.be/books/about/...page&q&f=false
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2023, 22:31   #67
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Philemon Bekijk bericht
Laat ons hopen dat de DNA test uitsluitsel brengt. Maar dat meisje op de foto ziet er helemaal niet goed uit.

Zwaar aan antidepressiva, fentanyl of iets anders.
Nu, mocht ze echt Maddie zijn, dan is een depressie zeer begrijpbaar.
Oud 21 februari 2023, 22:43   #68
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik vind het straffen toebak dat de onderzoekers die deze zaak volgen, dat nog niet voorgesteld hebben....
Dat zou net het probleem zijn. De politiediensten (in Polen) weigeren dat te onderzoeken volgens die vrouw. Daarom dat ze uiteindelijk via internet in contact tracht te komen met de ouders van Maddie om via dnatest uitsluitsel te krijgen.
Ze heeft duidelijk psychologische problemen. Daarom Word ze weggezet lals gestoord en weigert m’en verder onderzoek.
Is er nu niemand die haar kant van het verhaal leest alvorens hier commentaar te geven?
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2023, 22:57   #69
IJsboer
Europees Commissaris

IJsboer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is natuurlijk lief van haar dat ze dat overweegt want als het maar eens waar was zou dat het mooiste zijn wat de ouders kan overkomen... maar ijdele hoop helaas. Ik zie het niet gebeuren. Ze heeft waarschijnlijk wanen. Trouwens, je herinnert je toch nog flarden van toen je vier was? Ik herinner me althans nog enkele zaken.
Oud 21 februari 2023, 23:00   #70
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Het is natuurlijk lief van haar dat ze dat overweegt want als het maar eens waar was zou dat het mooiste zijn wat de ouders kan overkomen... maar ijdele hoop helaas. Ik zie het niet gebeuren. Ze heeft waarschijnlijk wanen. Trouwens, je herinnert je toch nog flarden van toen je vier was? Ik herinner me althans nog enkele zaken.
Mijn oudste herinnering is van toen ik vier was. Althans, toen wist ik voor het eerst wat mijn leeftijd was. Andere herinneringen zijn vaag en niet te plaatsen.

Zij meent te herinneren in een warm land te verblijven en seksueel misbruikt geweest te zijn. Wie zou het zeggen, he? Uiteraard gemakkelijk te zeggen en jezelf wijs te maken zelfs, maar je weet nooit.

Die DNA-test komt er hoogstwaarschijnlijk wel. De vraag is hoe lang het op zich zal laten wachten.

Laatst gewijzigd door Weyland : 21 februari 2023 om 23:01.
Oud 22 februari 2023, 10:32   #71
Lof der Zotheid

Lof der Zotheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De leeftijd klopt echter niet. Als Maddie McCann nog zou leven, zou ze nu 20 zijn. Die jongedame is echter 22 jaar oud.
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2023, 11:48   #72
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
er werd dus weer uit de nek gekletst ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2023, 11:49   #73
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lof der Zotheid Bekijk bericht
De leeftijd klopt echter niet. Als Maddie McCann nog zou leven, zou ze nu 20 zijn. Die jongedame is echter 22 jaar oud.
Dat is natuurlijk sterk doorslaggevend.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2023, 12:01   #74
Lof der Zotheid

Lof der Zotheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Dat is natuurlijk sterk doorslaggevend.
Niet echt. Maar het maakt deel uit van een hele hoop ongerijmdheden.
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2023, 12:34   #75
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Ze gelooft zelf dat haar leeftijd niet zeker is. Dat is perfect mogelijk he? Geen geboortecertificaat en geen oude foto's van haar geboorte. Niet zo doorslaggevend uiteindelijk.

Dat haar herinneringen niet zo helder zijn is ook logisch, zie je vaker bij trauma's.

Laatst gewijzigd door Weyland : 22 februari 2023 om 12:34.
Oud 22 februari 2023, 22:07   #76
pajoske

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lof der Zotheid Bekijk bericht
Maddie is geboren op 12 mei 2003. Op de dag van haar verdwijning ( 3 mei 2007) was ze dus net geen 4 jaar oud.
Als er gen geboortebewijs is kan men de echte leeftijd van die Duitse/Poolse niet weten.
Ik herinner mij van die leeftijd zoals (goed als) niks. Daarbij heb ik de overtuiging dat vee van mijn herinneringen (?) uit mijn jonge jaren gebaseerd zijn op verhalen die anderen mij later verteld hebben.
Zoals anderen al aangeven is het niet ongewoon dat mensen met trauma's uit het verleden hun herinneringen verdrongen hebben.

Voor mij blijft er een redelijke kans dat deze vrouw werkelijk Maddie is. Ik heb wel enige ervaring met irissen van mensenogen. De kans dat twee mensen eenzelfde speciale afwijking in de ogen hebben acht ik héél klein. Maar je kan die toevallige gelijkenis niet helemaal uitsluiten. Het blijft dus wachten op de resultaten van de DNA-test.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2023, 13:03   #77
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Mocht het zijn dan zijn er toch redelijk wat vragen die men moet stellen aan de 'verwarde' juffrouw?

Kan u zich nog herinneren waar u gezeten heeft?

Kan u zich nog herinneren wie u weggenomen heeft?

Poolse vrouw zegt Madeleine McCann te zijn, politie gelooft haar niet

Citaat:
Verwantschapsonderzoek

Een verwantschapsonderzoek gaat de genetische verwantschap tussen personen na. In principe kan het DNA-laboratorium van het UZA elke vraag over genetische verwantschap tussen personen beantwoorden. Vaakst voorkomend is de vaderschapstest of het vaderschapsonderzoek (ook wel: paterniteitstest) bij een man en een kind. Ook andere verwantschappen kunnen nagekeken worden: is een bepaalde vrouw de moeder van het kind? Zijn personen X en Y grootouders langs vaderskant van persoon Z?... Prenataal vaderschapsonderzoek wordt niet uitgevoerd in ons laboratorium.
Zelf geloof ik niet dat zij Maddie is of zou kunnen zijn.

Laatst gewijzigd door Universalia : 23 februari 2023 om 13:03.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2023, 13:12   #78
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Maddie is geboren op 12 mei 2003. Op de dag van haar verdwijning ( 3 mei 2007) was ze dus net geen 4 jaar oud.
Als er gen geboortebewijs is kan men de echte leeftijd van die Duitse/Poolse niet weten.
Ik herinner mij van die leeftijd zoals (goed als) niks. Daarbij heb ik de overtuiging dat vee van mijn herinneringen (?) uit mijn jonge jaren gebaseerd zijn op verhalen die anderen mij later verteld hebben.
Zoals anderen al aangeven is het niet ongewoon dat mensen met trauma's uit het verleden hun herinneringen verdrongen hebben.

Voor mij blijft er een redelijke kans dat deze vrouw werkelijk Maddie is. Ik heb wel enige ervaring met irissen van mensenogen. De kans dat twee mensen eenzelfde speciale afwijking in de ogen hebben acht ik héél klein. Maar je kan die toevallige gelijkenis niet helemaal uitsluiten. Het blijft dus wachten op de resultaten van de DNA-test.
Akkoord. Maar wat ze na haar verdwijning heeft meegemaakt zou ze toch wel kunnen vertellen.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2023, 13:52   #79
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Akkoord. Maar wat ze na haar verdwijning heeft meegemaakt zou ze toch wel kunnen vertellen.
Ik vind dat ook maar juist daar hangt een hele duistere sluier over.
Oud 23 februari 2023, 13:58   #80
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Ik vind dat ook maar juist daar hangt een hele duistere sluier over.
Door wat ondervragen moet het mogelijk zijn de geloofwaardigheid van haar bewering te verifiëren. Wie weet wordt een DNA test dan zelfs overbodig.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be