Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 maart 2023, 07:54   #61
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
de taalproblemen stellen zich vooral in ziekenhuizen, en welbepaald in het "tweetalige" Bruxelles, en niet bij het Nederlandstalig personeel.
Volgens mij moeten Vlamingen zowat het enige volk ter wereld zijn die in hun eigen Hoofdstad niet in hun eigen taal terecht kunnen Ik kan me echt geen enkel (beschaafd) ander land voorstellen waar dit ook zo zou zijn

Elke buitenlander aan wie ik dat vertel verklaart me stapelgek.

En dan vooral te bedenken dat die hoofdstad nog eens is gelegen te midden Vlaamse gemeenten zie in Vlaanderen.

In dit land is niet de allochtoon niet de asielzoeker noch de dakloze de meest gediscrimineerde groep. De meest gediscrimineerde mensen in Brussel zijn de autochtone Vlamingen die geen Frans kunnen of willen spreken.

Als ik als Vlaming in Brussel voet bij stuk houd wordt ik 90 % van de tijd gewoon buiten gestampt....tot zelfs bij hulpdiensten en overheden.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 11 maart 2023 om 07:59.
fred vanhove is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2023, 07:58   #62
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Niet alleen in Vlaanderen Rudy maar ook in ,Nederland ,Suriname, Bonaire en Curacao zal je in het Nederlands geholpen worden in het plaatselijke ziekenhuis.
Dan kun je al heel wat reizen maken
Waarom vermeld je Zuid Africa ook niet .?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2023, 08:47   #63
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Als ze mij in broekzele in een kliniek leggen zal ik ze in eentalig vlaams te woord staan en als er ene wat veel van zijn kaars maakt, zal m heel rap weten dat m dat geen twee keer moet doen, zelf al lig ik daar dood te gaan.
Ik denk het niet. Ik zou het je toch niet aanraden.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2023, 08:49   #64
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Volgens mij moeten Vlamingen zowat het enige volk ter wereld zijn die in hun eigen Hoofdstad niet in hun eigen taal terecht kunnen Ik kan me echt geen enkel (beschaafd) ander land voorstellen waar dit ook zo zou zijn

En dan vooral te bedenken dat die hoofdstad nog eens is gelegen te midden Vlaamse gemeenten zie in Vlaanderen.

In dit land is niet de allochtoon niet de asielzoeker noch de dakloze de meest gediscrimineerde groep. De meest gediscrimineerde mensen in Brussel zijn de autochtone Vlamingen die geen Frans kunnen of willen spreken.

Als ik als Vlaming in Brussel voet bij stuk houd wordt ik 90 % van de tijd gewoon buiten gestampt....tot zelfs bij hulpdiensten en overheden.
Een oude keuterboer uit een bergdorpje in Catalonië kan niet terecht in een ziekenhuis in Madrid.
Maar je hebt gelijk: Spanje is geen beschaafd land.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2023, 13:04   #65
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Witte Kaproen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht

2

Dat is dan ook de rede dat dit land niet lang meer zal blijven bestaan.

Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 11 maart 2023 om 13:06.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2023, 13:05   #66
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Witte Kaproen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Waarom vermeld je Zuid Africa ook niet .?
Inderdaad en doe er Namibië dan ook nog maar bij.

Daar spreken ze ook Afrikaans.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2023, 14:27   #67
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Inderdaad en doe er Namibië dan ook nog maar bij.

Daar spreken ze ook Afrikaans.
Daar gaan ze ook met de "mollentrein" naar het ziekenhuis hé.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be